Здравейте колеги,
пиша ви относно един много интересен проблем с ГИ.
Такаа, колата е Ибиза 1,4 АУД мотор и поради огромното сходство с Поло реших да споделя моя проблем....
Октоври сложих ГИ Тамона на колица и първите две седмици нямаше проблем с машинката, защото като я запалех и веднага обръщаше на газ заради топлото време.
Но се захлади и филмите почнаха. Колата гасне студена на празен ход на бензин, дигне ли 30 градуса, превключи ли на газ няма гаснене и прочие. В последствие светна check-a и продължи да си гасне примерно един път докато е студена. С течение на времето започна да се налага да я паля 4-5 пъти докато спре да гасне. Качих я на диагностика и даде 2 грешки- бедна и богата смес. Няколко пъти ги чистих и проблема си остава. Преди няколко дни светна отново на 1800оборота при 60км/ч. Демек на 5-та. Лампата винаги светва на 5-та, но и да не свети проблема си остава. Пак гасне 4-5 пъти и то само студена и само на бензин. Просто не държи празния ход. Колата се зарежда само с 98 и лукойлска газ.
Преди 2 месеца направих следния експеримент : Свърши и газта и изчисти грешките и я карах само на бензин така 400-500км. и нито гасне нито лампи светят и си вървеше прекрасно. Показанията на борд компа бяха верни и в момента, в който я заредих и пуснах на газ филма отново почна.
Преди 2 дни ходих пак до газаджийте и ми казаха, че няма какво да се направи, щом компа на колата хващал и двете грешки. Таблицата на газовия била стандартна и нямало какво да и се настройва повече. Затова трябвало да се смени газовия комп с такъв, който се свързва към ОБД буксата, демек още 200-300лв. отгоре. Позачетох се аз за тези ГИ към ОБД и хората навсякъде пишат, че се слагат на нови мотори след 2005г. предимно. Като цяло след срещата ми с газаджийте, останах с впечетлението, че или не им се занимава или не могат да го настроят. И така вече 5000км.
Та въпроса ми е този проблем решим ли е без смяна на газовото ЕКУ
Можете ли да ми препоръчате газаджия, който се занимава с тия тамона от Пловдив, Хасково или Стара загора ?
И ако някой знае защо точно се получава така;какви са причините ?
Поздрави,
Б. Желев
Проблем с ГИ Тамона
- eurogas
- Мнения: 438
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
- Автомобил: Jeep
- Двигател: 4.7 V8
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с ГИ Тамона
Причината е лоша настройка, и лош избор на марка и сервиз, а последствиятя си идват неизбежно, за съжаление наистина нямам идея кой работи с тази Латвийска марка около теб. 

- Lonely-Wolf
- Мнения: 279
- Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Проблем с ГИ Тамона
В Хасково след автото в ляво има един, той също слага такива и всички бакшиши ходят при него ;)
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пет 25 яну 2013 23:33
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: AUD 00
- Местоположение: Димитровград
Re: Проблем с ГИ Тамона
Мерси много на отзовалите се на моя проблем, също така и на колегите, които ми писаха ЛС. Пиша тук, защото май не мога да пращам ЛС.
Искам да попитам колко е нормалната температура на входящия въздух? Моята при сравнително студен мотор показва 26 градуса, при температура на околния въздух около 0, а при загрял мотор температурата на входящия е около 32.
Искам да попитам колко е нормалната температура на входящия въздух? Моята при сравнително студен мотор показва 26 градуса, при температура на околния въздух около 0, а при загрял мотор температурата на входящия е около 32.
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Проблем с ГИ Тамона
Колега,
и аз съм с Тамона, по принуда се наложи да я разуча от - до! Има доста информация , дори цял форум. Оказва се че системката хич не е лоша, но големият проблем в БГ идва от това че газаджиите ги мързи да четата. Дори , елементарни изисквания което са предписани от производителя не се четат :)
Всичко е въпрос на настройка, но си има особенности. Хубаво е да се направи една настройка - сбор точки, при коята колата се кара около 10км. на бензина, и след това още около 20...30км. на газ, при което се правят допълнителни настройки под товар.
Търси колегата emzobg от Стара Загора:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=131740
Той е доста добре запознат с този ГИ :)
и аз съм с Тамона, по принуда се наложи да я разуча от - до! Има доста информация , дори цял форум. Оказва се че системката хич не е лоша, но големият проблем в БГ идва от това че газаджиите ги мързи да четата. Дори , елементарни изисквания което са предписани от производителя не се четат :)
Всичко е въпрос на настройка, но си има особенности. Хубаво е да се направи една настройка - сбор точки, при коята колата се кара около 10км. на бензина, и след това още около 20...30км. на газ, при което се правят допълнителни настройки под товар.
Търси колегата emzobg от Стара Загора:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=131740
Той е доста добре запознат с този ГИ :)
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пет 25 яну 2013 23:33
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: AUD 00
- Местоположение: Димитровград
Re: Проблем с ГИ Тамона
Мерси много, когато ми разрешат да пиша ЛС, ще му драсна едно съобщение на колегата. Другото, което е че пича дето я настройва я настройваше в движение както ти каза. Но последния път когато ходих при него ми каза, че картите били стандартни и нямало какво да и се настройва и, че щом хваща и двете грешки, ЕКУ-то не става за тая кола.
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Проблем с ГИ Тамона
BZhelev написа:Мерси много, когато ми разрешат да пиша ЛС, ще му драсна едно съобщение на колегата. Другото, което е че пича дето я настройва я настройваше в движение както ти каза. Но последния път когато ходих при него ми каза, че картите били стандартни и нямало какво да и се настройва и, че щом хваща и двете грешки, ЕКУ-то не става за тая кола.
Няма стандартни настройки, всеки двигател се настройва индивидуално. Защо не опита да ти я нострои с OBD четец ...
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пет 25 яну 2013 23:33
- Автомобил: Seat Ibiza
- Двигател: AUD 00
- Местоположение: Димитровград
Re: Проблем с ГИ Тамона
mafiota написа:BZhelev написа:Мерси много, когато ми разрешат да пиша ЛС, ще му драсна едно съобщение на колегата. Другото, което е че пича дето я настройва я настройваше в движение както ти каза. Но последния път когато ходих при него ми каза, че картите били стандартни и нямало какво да и се настройва и, че щом хваща и двете грешки, ЕКУ-то не става за тая кола.
Няма стандартни настройки, всеки двигател се настройва индивидуално. Защо не опита да ти я нострои с OBD четец ...
Така днес говорих със специалист, който не се занимава с газови уредби, но на личната си кола си я слага той и ми обясни, че така се получава когато има големи разлики във времената на газ и на бензин и поради тази причина на бензиновия комп. му се налага да прави големи корекции и докато се самообучи колата гасне.
Re: Проблем с ГИ Тамона
му се налага да прави големи корекции и докато се самообучи колата гасне
Като се "самообучи" става още по-зле,ако е настроена калпаво.
- the_red_camel
- Мнения: 698
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
- Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
- Двигател: BTS
- Местоположение: Plovdiv
Re: Проблем с ГИ Тамона
Колега да ме извиниш че ти използвам темата но от известно време търся читав газаджия за центровна на ГИ Ловато в Пловдив-та някой да ми препоръча такъв 

Re: Проблем с ГИ Тамона
За да не пускам нова тема искам да попитам от къде да си намеря софтуер и кебел за диагностика на Тамона ? Имам съмнения,че моята не е настроена както трябва ! На дълго ми дава 9/100 ,а на бензин 6,5-7 максимум със скорост 110км/ч ! Нема как да има толко голяма разлика ! Отделно не,че се съмнявам ами направо съм сигурен,че е правена настройка само на празен ход ,но не и в движение !
- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Проблем с ГИ Тамона
BZhelev написа:...
Така днес говорих със специалист, който не се занимава с газови уредби, но на личната си кола си я слага той и ми обясни, че така се получава когато има големи разлики във времената на газ и на бензин ...
Не от големите разлики идва проблема, колега, ами от това, че въпреки че бензиновият комп се опитва да коригира проблема (например "бедна смес" по показание на ламбда сондата) - ефекта е никакъв. Това в следсвие на настройка при която не е гледано какво се случва с ламбда сондата. Защото и с газ, и без газ - тя е водещата за бензиновият компютър, а при ГИ - то пак бензиновият компютър си остава водещ. Още повече на коли, при които няма възможност за връзка по OBD (например защото са стари) - там, както е казал първият отговорил ти колега - ако не се настрои правилно - нищо добро не следва.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта