Здравейте, колата е Пасат б 5.5 2002година, с мотор 2.0 115 коня AZM. За него се твърди, че не бил маслояд, за разлика от 2.0 130 коня. Въпреки това обаче, днес пристигнах на морето и карах по цялата магистрала Тракия, която, както знаете е доста дълга. Километрите мисля че са около 300, ако не и повече. През цялото време карах с около 140-150, а оборотомерът беше на около 4000-4200 оборота. Преди да пътувам, проверих маслото и беше точно на средата. Реших да не доливам. Бях минал 5000 километра и не беше пипнала и капка, но съм карал нормално през този пробег. По време на карането по магистралата ми светна чека за маслото. Отворих капака, проверих го и беше на абсолютния минимум. Долях цял литър ново масло, след което продължих да карам и датчикът угасна. Огледах за течове, нямаше никъде, което показва, че го е изгоряла.
Нормално ли е при дълго поддържане и каране със 140-150, да изгори толкова много масло, че да се наложи да доливам цял литър? Маслото е Мотул 10в40.
По принцип го сменям на 10 000км. и доливам за целия пробег не повече от 500 грама, но досега не съм поддържал 140-150 за такъв дълъг пробег и то постоянно. Да не би самото масло да не е качествено или просто двигателят е издухал и го гори с по-високи обороти?
Passat B5.5 AZM изчезна маслото след дълго каране с 4000об/м
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Изчезна маслото след дълго каране с 4000 оборота, 2.0 AZ
Ауспуха черен ли е?На предишната кола имах такъв проблем с юркане по магистралата и почваше да пуши.Оказаха се гумички.Иначе с нормално каране не го бараше.
- 110afn
- Мнения: 1904
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Изчезна маслото след дълго каране с 4000 оборота, 2.0 AZ
Е то ако е от гумички няма значение стила на шофиране. При дълъг път и висока скорост и обороти по прилича да е сегменти, просто не успяват да обират маслото
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Изчезна маслото след дълго каране с 4000 оборота, 2.0 AZ
[quote="Black-diamant"]Здравейте, колата е Пасат б 5.5 2002година, с мотор 2.0 115 коня AZM.
Нормално ли е при дълго поддържане и каране със 140-150, да изгори толкова много масло, че да се наложи да доливам цял литър? Маслото е Мотул 10в40.
Това им е всеизвестен проблем при каране с висока скорост по-продължително време. На градско както си забелязал почти не го пипа но на магистрала е 
Нормално ли е при дълго поддържане и каране със 140-150, да изгори толкова много масло, че да се наложи да доливам цял литър? Маслото е Мотул 10в40.


- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: Изчезна маслото след дълго каране с 4000 оборота, 2.0 AZ
В такъв случай налага ли се да правя някакви ремонти, или просто на дълъг път да си доливам масло и да харчи примерно 12 на 100 газ и 3 на 100 масло 

- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Изчезна маслото след дълго каране с 4000 оборота, 2.0 AZ
За мен не е нормален такъв разход на масло ! Много е! И не е оправдание , че е заради по-високите обороти. Разход на масло, без течове, над 2 литра на 10 000 км е сигнал , че нещо не е в ред ! Първото, което бих пробвал, е смяна на маслото с на друг производител ( погледнах ,че си писал , че караш с Мотул, те са стабилен производител на масла , при теб обаче защо се е случило така
имам съмнение относно кач. на маслото
,) . Смени си и въздушния филтър с кач.такъв ! Примерно Хенгст, Мале, Манн филтър и др.Доста шофьори не обръщат внимание на марката и навременната смяна на възд.филтър, а той е важен фактор. Пробвай пак как ще е и сподели
то , че сегменти,гумички може да са за смяна ( което маалко ме съмнява
), но не ти пречи да видиш дали оттам е проблема и след това вече да подходиш по-кардинално ...




- ninkotv
- Мнения: 264
- Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
- Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
- Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]
Re: Изчезна маслото след дълго каране с 4000 оборота, 2.0 AZ
Не знам за твоя двигател, ама аз карам голф 2 1.3 83 година. Двигателят не е ремонтиран никога и често пъти го карам със 140 км постоянна скорост. Оборотите не ги знам колко са, понеже нямам оборотомер. От смяна до смяна имам загуба около 300 грама масло. Тая кола май ще ме надживее.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Изчезна маслото след дълго каране с 4000 оборота, 2.0 AZ
[quote="samo_pechka"]
Със смяна на марка масла и филтри няма да се оправи пробвано
Със смяна на гумички или сегменти незнам защото човека още не се е решил да отваря двиг.
Със смяна на марка масла и филтри няма да се оправи пробвано

- 110afn
- Мнения: 1904
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Изчезна маслото след дълго каране с 4000 оборота, 2.0 AZ
Мисля, че всеки поне един път е попадал на кола, която гори масло....и всеки като за начало сменя марката на маслото....и резултата е един и същи. Маслара си е маслар. Тия бензинови 2.0 двигатели излезнаха същите боклуци като 2.5 В6 ТДИ. Даже другия 2.0 16в си му дават по рождение стряскащ разход на масло.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Изчезна маслото след дълго каране с 4000 оборота, 2.0 AZ
А имаше толкова хубав 2.0 115 коня,за какво им трябваше да го развалят и него 

- 110afn
- Мнения: 1904
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Изчезна маслото след дълго каране с 4000 оборота, 2.0 AZ
Еми тия са Евро 3, по-екологични са ..докато не пропушат рязко и внезапно 

- silven-VW FOREVER
- Мнения: 671
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 22:31
- Автомобил: Audi A6 Audi A1
- Двигател: FSI TFSI
- Местоположение: Козлодуй
Re: Изчезна маслото след дълго каране с 4000 оборота, 2.0 AZ
Наскоро разглобих един APK мотор(2.0 115к.с.) на Г4. Еми какво да ви кажа.. главата и клапаните имаха толкова нагар от масло, че направо ми се плачеше. Колектора и той така, абе мани. Май-май най-сполучливите двигатели са 1.6.1.8 и 1.9
- Black-diamant
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 14 май 2013 16:06
- Автомобил: Passat B 5.5
- Двигател: 2.0 115hp
Re: Изчезна маслото след дълго каране с 4000 оборота, 2.0 AZ
Макар че още не съм установил произхода на проблема и не съм се уверил в стопроцентовата изправност на моя агрегат, също заявявам че тоя мотор 2.0 се оказва изключително несполучлив - висок разход на масло, висок разход на гориво, смешна динамика, въртящ момент чак на 3500 оборота, което налага постоянно ръчкане на скорости и високи обороти, проблем с настройката на ГИ /постоянно свети чекът/, проблем с паленето сутрин и т.н. Ако тази кола не се държи ПОНЕ на 2500 оборота, въобще не може да изтегли купето и дори Москвич върви повече от нея. Като се държи в обороти пък бучи като Икарус, харчи яко гориво и масло. Няма оправия. Повече никога няма да си купя кола с такъв мотор.
Да живее 1.8Т - по-нисък разход, драматично по-голям вървеж, в пъти по-безпроблемен.
Да живее 1.8Т - по-нисък разход, драматично по-голям вървеж, в пъти по-безпроблемен.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Изчезна маслото след дълго каране с 4000 оборота, 2.0 AZ
Доживях да видя критики на собственик към автомобил си в тоя форум. То само хвалебствия и нереални разходи, та чак да му се отще на човек.
За голямото и тежко купе на пасат може би действително има и по-добри варианти от 2.0 115 кончета, като например всички дизелови агрегати и бензиновите около или над 150 к.с. Може пък след ремонт моторът да живне малко и ти даде малко повече радост, ако имаш време и финанси отвори го и вижте дали е поправимо положението и дали си струва. Поне така бих направил аз, преди да го разкарам...
За голямото и тежко купе на пасат може би действително има и по-добри варианти от 2.0 115 кончета, като например всички дизелови агрегати и бензиновите около или над 150 к.с. Може пък след ремонт моторът да живне малко и ти даде малко повече радост, ако имаш време и финанси отвори го и вижте дали е поправимо положението и дали си струва. Поне така бих направил аз, преди да го разкарам...
Re: Изчезна маслото след дълго каране с 4000 оборота, 2.0 AZ
silven-VW FOREVER написа:Наскоро разглобих един APK мотор(2.0 115к.с.) на Г4. Еми какво да ви кажа.. главата и клапаните имаха толкова нагар от масло, че направо ми се плачеше. Колектора и той така, абе мани. Май-май най-сполучливите двигатели са 1.6.1.8 и 1.9
то между 1,6 и 2.0 разликите са почти никакви и той си е скръб... еднакви блокове, колектори, бутала...
и моя пипа масло, смених всичко по картерната вентилация заради друг проблем и се надявам да се пооправи малко, защото определено нямах никаква циркулация на картерни газове, заради някой умен испанец. На 10хил км съм , които са ми първите на този автомобил и вече съм 2 литра долял. Хванах теч от пробката обаче, има омасляване и на едно място от главата, картерните газове ми бяха зле, сипах 5w40 castrol magnatek, мислех че му идва тънко, но май си папка масло при продължително каране с 4000об/мин.
Още едно мнение, че стария 2000сс било то 2е или ADY са много по-прости, икономични и читави моторетки. Кофти но факт.