Каква е разликата между компресия и степен на сгъстяване?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Каква е разликата между компресия и степен на сгъстяване?

Мнениеот mad_doctor » Съб 26 фев 2005 14:36


А ся :) И как може да се премери степен на сгъстяване?




Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Съб 26 фев 2005 15:44


Може и да бъркам, но ще се пробвам да обесня.

Степен на сгъстяване
Това е съотношението между два обема. Примерно обема над буталото в долна мъртва точка и обема над буталово в горна мъртва точка. Примерно ако сгъстим 1000 см3 в 100 см3 това е сгъстяване 1:10. Това е нещо което завода производител е публикувал за всеки двигател и няма нужда да се мери.

Компресия
Ако сгъстим един газ 1:10 ще се получи компресия от 10 атмосфери. Ако обаче всмукателния клапан не се затвори в долна мъртва точка а малко по-късно, ще се окаже че при компресирането част от газа е "излезнал" и ще получим по-ниска компресия въпреки, че сгъстяването си е същото. Ако пък поради някаква причина в началния обем е влезнал вече компресиран газ (примерно турбина), ще се окаже че сме постигнали повече от 10 атмосфери защото газа вече е бил леко компресиран (тоест вкарано е повече газ още в самото начало).

Аз поне така си ги представям нещата с прости думи.
Да ме поправят по-разбиращите от мен.


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Съб 26 фев 2005 16:15


Даа и аз горе долу това знам, но и на мен не ми е съвсем ясно..Въпросът е каква е зависимостта между тези две неща и ако има зависимост как се променя едното за сметка на другото. В смисъл ако ти падне компресията, степента на сгъстяване ще се промени ли или не?
A още едно въпросче - при пилене на главата на двигателя после какво става с компресията? Намалява, увеличва се?


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Съб 26 фев 2005 16:34


Нека ти отговоря така :
Тъй като степента на сгъстяване е съотнешение между два обема, тя може да се промени ако обемите променят стойностите си.
Ако ти падне компресията, това не е защото степента на сгъстяване се е променила, а защото са се образували луфтове през които газа "излиза" по време на компресирането му, примерно между цилиндъра и буталото, между клапан и леглото му в главата, ....).
При пилене на главата се получава, че променяш и двата обема. По принцип хората така дигат компресията, но предполагам става дума за толкова малки стойности, че ......
Според мен като резултат от по-високата компресия може да се получи наистина по-висока мощност на двигателя, но и много други странични ефекти - детонации, повишен разход, преминаване към по-високооктанов бензин, но пак всичко си зависи от това колко си променил нещата.


Потребителски аватар
izzo
Мнения: 1224
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
Автомобил: 96 Puntamera
Двигател: diesel
Местоположение: Kвартала на обречените
Контакти:

Мнениеот izzo » Нед 27 фев 2005 10:36


Много интересно!
Евала за въпроса, че и за отговора.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Нед 27 фев 2005 11:52


Ето това намерих.

КОМПРЕСИЯ: Или още такт на сгъстяване.

През време на такта на сгъстяване клапаните са затворени и работната смес притискана от буталото при движението му нагоре се сгъстява. Малко преди да достигне горна мъртва точка сместа се запалва. Е, налягането преди запалването е компресията. Променя се и зависи от износването на двигателя. По големината на компресията се съди за състоянието на цилиндро-буталната група, карнитура на главата на блока, уплътненията на клапаните и седлата им.

Компресията- това е налягането в цилиндъра в края на такта на сгъстяване. При липса на заводски данни, счита се , че големината на компресията на изправен двигател (само при бензинови мотори) трябва да е по-голяма с 1,2 - 1,3 пъти от степента на сгъстяване. При това измерената компресия на различните цилиндри не трябва да се различава по-вече от 0,1 Мпа (1 кг/кв.см.).

Намаляването на компресията на всички цилиндри показва общо износване на двигателя. Ако компресията е ниска, или клони към нула в някой цилиндър, то моге да се предположи, че този цилиндър е закоксувал и сегментите са загубили еластичността си или са за смяна, нагорели са клапани или гарнитурата на главата.

СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ:

По определение: отношение на пълния обем на цилиндъра към обема на камерата на горене. Изразява се с число, което показва колко пъти работната смес в карбураторните двигатели или въздуха в дизеловите двигатели намалява обема си при такта на сгъстяване. И е постоянно число за целият експлоатационен срок на автомобила.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Нед 27 фев 2005 12:31


niksisoft написа:... големината на компресията на изправен двигател (само при бензинови мотори) трябва да е по-голяма с 1,2 - 1,3 пъти от степента на сгъстяване...

Признавам си, че не разбирам и затова не ми е ясно написаното горе защо се получава. Държа да уточня, че не успорвам написаното, но просто практически не мога да разбера как се постига. Ако някой може да го обясни простичко (като за мен) ще съм му много благодарен.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Нед 27 фев 2005 12:50


Явно тука вече има физика. Пише само при бензинови мотори, защо ...
При тях се компресира не въздух, а горивна смес и явно плътността на тази горивна смес е различна от плътността на въздуха.
Аз така си го тълкувам, но дали е истина .....


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Нед 27 фев 2005 14:56


Има логика, но дали е само това ?


Потребителски аватар
ivo16VTI
Мнения: 177
Регистриран на: Съб 12 фев 2005 21:40
Автомобил: Corrado-VR6T Golf 5 GTsport TDI
Двигател: AAA-1991
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ivo16VTI » Пет 04 мар 2005 17:55


ВИЖ ПИЧ -НАЙ ЕЛЕМЕНТАРНО казано АКО имаш степен на сгьстяване10:1(по каталог) компресомера трябва да Ти покаже (11атмосвери)!


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Пон 07 мар 2005 13:59


ivo16v написа:ВИЖ ПИЧ -НАЙ ЕЛЕМЕНТАРНО казано АКО имаш степен на сгьстяване10:1(по каталог) компресомера трябва да Ти покаже (11атмосвери)!


Прочината за това, и при бензиновия и при дизела, е взаимодействието на молекулите на газа помежду си и със стените на съда в който се сгъстяват. Най-елементаро при сгъстяване газа се загрява, респ. повишава се вътрешната му енергия. Това се изразява в тази разлика на налягането.


Потребителски аватар
ivo16VTI
Мнения: 177
Регистриран на: Съб 12 фев 2005 21:40
Автомобил: Corrado-VR6T Golf 5 GTsport TDI
Двигател: AAA-1991
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ivo16VTI » Чет 10 мар 2005 23:07


Извън темата:Някой да знае колко е компресията на G60 1.8 ???Има ст.на сгъстяване 8:1! ще съм БЛАГОДАРЕН!!! hmmmm :help: !


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Съб 12 мар 2005 1:09


тука май повечето са учили в техническо училище а, браво момчета, аз нема кво да добавя, вие казахте почти всичко,



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта