Двигателя на В3-ката 1.8RP май даде фира :( - Напредък :)

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Двигателя на В3-ката 1.8RP май даде фира :( - Напредък :)

Мнениеот zfa159 » Пон 26 мар 2007 23:56


Имам следния проблем или по-точно се случи следното :
1.тръгвам рано сутринта за Плевен.Каране по магистралата със средна скорост около 120-130 на места и се по повече (140-160).След около 120-130км пробег както си карам спокойно на 5-та с около 100-120 в един прекрасен момент се чу пискане от зумера в таблото и като си забих погледа там - лампата за маслото мига.Разбира се веднага спрях и я изгасих.Първата ми работа беше да погледна има ли масло на щеката - имаше долу ниско около 2мм.Оставих я около 1-2 минути да преседи за да се стече маслото и погледнах пак - милиметър над max.Преди да я изгася загледах температурата и беше 90-95 градуса.
2.Паля си колата и продължавам да си я карам (към Гулианци) и никакъв проблем.Отдадох го на проблем в датчика.Оттам през Ловеч че имах малко работа и към София.
3.На последния тунел на витиня се случи по-лошото - по едно време както си карах (пак с около 120-130) намалих до около 90 и в този момент пак ми светна лампата за маслото (разбира се заедно със зумерчето) и след няма 2 секунди изгасна.След няколко стотин метра отбих за да видя за какво иде реч този път и когато спрях на място колата лампата пак се размига за 2-3 секунди и си изгасна.
4.След този случай покарах още около 5-6 километра и колата започна да губи мощност и да позагрява и аз си я изгасих веднага и си дотеглих до София.
Интересното в случая е че и при трите случая със светване на лампата това не бе придружено с тракане от повдигачите или някакви други аномалии.
Маслото е на 2000км ама не помня какво беше (но не е някакво от .250 както се казва).
Сменяни са ангренаж,ролка и т.н. всичките консумативи.
Направо нямам идея какво да я правя сега :(
Че ще ходи на майстор е ясно понеже нямам време да си я разглобявам сам ама се чудя помпа ли е,маслото ли е някакво прецакано и се прегрява лесно,дали датчика за маслото не се е прецакал и прегряването да е страничен фактор (който да няма общо).
Някой имал ли е подобен проблем?
Благодаря предварително!

Последна промяна от zfa159 на Чет 03 май 2007 23:03, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: Двигателя на В3-ката 1.8RP май даде фира :(

Мнениеот kossel » Вто 27 мар 2007 4:57


zfa159 написа:Имам следния проблем или по-точно се случи следното :
1.тръгвам рано сутринта за Плевен.Каране по магистралата със средна скорост около 120-130 на места и се по повече (140-160).След около 120-130км пробег както си карам спокойно на 5-та с около 100-120 в един прекрасен момент се чу пискане от зумера в таблото и като си забих погледа там - лампата за маслото мига.Разбира се веднага спрях и я изгасих.Първата ми работа беше да погледна има ли масло на щеката - имаше долу ниско около 2мм.Оставих я около 1-2 минути да преседи за да се стече маслото и погледнах пак - милиметър над max.Преди да я изгася загледах температурата и беше 90-95 градуса.
2.Паля си колата и продължавам да си я карам (към Гулианци) и никакъв проблем.Отдадох го на проблем в датчика.Оттам през Ловеч че имах малко работа и към София.
3.На последния тунел на витиня се случи по-лошото - по едно време както си карах (пак с около 120-130) намалих до около 90 и в този момент пак ми светна лампата за маслото (разбира се заедно със зумерчето) и след няма 2 секунди изгасна.След няколко стотин метра отбих за да видя за какво иде реч този път и когато спрях на място колата лампата пак се размига за 2-3 секунди и си изгасна.
4.След този случай покарах още около 5-6 километра и колата започна да губи мощност и да позагрява и аз си я изгасих веднага и си дотеглих до София.
Интересното в случая е че и при трите случая със светване на лампата това не бе придружено с тракане от повдигачите или някакви други аномалии.
Маслото е на 2000км ама не помня какво беше (но не е някакво от .250 както се казва).
Сменяни са ангренаж,ролка и т.н. всичките консумативи.
Направо нямам идея какво да я правя сега :(
Че ще ходи на майстор е ясно понеже нямам време да си я разглобявам сам ама се чудя помпа ли е,маслото ли е някакво прецакано и се прегрява лесно,дали датчика за маслото не се е прецакал и прегряването да е страничен фактор (който да няма общо).
Някой имал ли е подобен проблем?
Благодаря предварително!


За начало защо не пробваш да си смениш маслото ? И го сменяй на 5-6000 км , а не на 10000 - 15000.
Иначе за такъв проблем като твоя е писано много ползвай търсачката !


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 27 мар 2007 8:30


Колега, удрян ли ти е картера?
Подобен го ядох с Г2-то ми преди. Картра беше удрян и то точно в средата, там дето е смукалото на маслената помпа. Хубаво, обаче на нея се закача и едно пластмасово, като перка, което всъщност е успокоител за маслото да не се плиска по завоите.В събота видях, че го има и на Пассата.
На Голфа това беше паднало, явно е било ударено от коляновия вал, защото беше на парчета и малки частички се бяха набили в цедката на помпата, а, най-вероятно, едно голямо е било засмуквано и е затваряло притока на маслото. Като постои колата, то си пада на дъното, а после пак така.
Единствения начин за проверка е сваляне на картера. Ако ще го правиш, да знаеш, че ще ти трябва ключе 10 с голямо удължение около 200 мм.


Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Вто 27 мар 2007 8:39


аз пък си мисля че ти е за смяна само датчика на маслото :wink:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 27 мар 2007 8:55


lilo&stich написа:аз пък си мисля че ти е за смяна само датчика на маслото :wink:

Добре, и аз така мисля, ама загубата на мощност какво общо има с датчика ?


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Вто 27 мар 2007 8:56


lilo&stich написа:аз пък си мисля че ти е за смяна само датчика на маслото :wink:

    Добре ще е да е от това но тази загуба на мощност и загряване не ми харесва. Отиди да ти премерят налягането на маслото и компресията и ще си покаже от какво е.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 27 мар 2007 9:48


Аз не съм я карал достатъчно за да мина 5000 и да го сменям.Откакто съм я взел е на 3000 и като я взех съм го сменил.
Преди малко я запалих - нещо вие (т.е. има някакъв проблем вече) ама немога да определя какво точно е и откъде е.
Иначе картера не е удрян.
Извлачих я на майстор и ще я погледнем да видим за какво иде реч...


Потребителски аватар
dimoboy
Мнения: 287
Регистриран на: Сря 11 яну 2006 12:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimoboy » Вто 27 мар 2007 10:55


Лошо колега! Този датчик сработва при ниско налягане на маслото в системата. Причините може да са няколко - от незатварящ клапан на маслената помпа до износени лагери. Ако е дал фира датчика, то според мен няма да ти дава сигнал през такива интервали от време. Имаше доста изписано по въпроса, с дадени доста възможни причини( и повечето доста неприятни), така че се поразтърси с търсачката.

П.П. При мен се оказа маслена помпа!

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=209885
http://vwclub.bg/articles.php?id=1

опитай с тези теми


Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Вто 27 мар 2007 11:09


дано да е малкия дявол(датчик) :wink:


Потребителски аватар
Vargal
Мнения: 94
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Vargal » Вто 27 мар 2007 11:21


И на мен ми намирисва на маслена помпа.В случая се е намалило мазането на лагерите/основни,биелни/,и от там и загряването и намалянето на мощноста.Но най-добре да се отвори и се види.


Потребителски аватар
Lawyer
Мнения: 1769
Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Lawyer » Вто 27 мар 2007 11:22


zfa159 написа:Извлачих я на майстор и ще я погледнем да видим за какво иде реч...


Колега, пиши като се разбере какво е, за да знаем, че доста хора сме с RP.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 27 мар 2007 13:48


Засега предполага датчик.Майстора каза че нивото на антифриза било под минимума и на това отдаде въпроса с прегряването понеже започна да грее по баир-а на витиня.
Къде могат да и премерят налягането на помпата?
Иначе ако се беше нарушило мазането на двигателя като цяло нямаше ли да ми се разтракат повдигачите като най-горна точка на двигателя и най-зле смазваща се при нарушено налягане?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 27 мар 2007 14:04


zfa159 написа:Иначе ако се беше нарушило мазането на двигателя като цяло нямаше ли да ми се разтракат повдигачите като най-горна точка на двигателя и най-зле смазваща се при нарушено налягане?

Не бих посмял да се закълна, но мисля, че не!
Веднъж напълнени, изпускането на масло от повдигачите е просто недостатък, който не може да се избегне конструктивно. Иначе, в идеалния случай, би трябвало да си пазят необходимото им количество масло вътре вечно.
Пак казвам, не бих се заклел в думите си. До такова умозаключение стигам, като гледам чертежа и чета начина им на работа.


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Вто 27 мар 2007 14:16


Пробвай да завъртиш двигателя с помощта на дълго рамо, ако не се върти.... лошо..... задрали мотовилкови лагери....ако се върти, значи нямаш ядове :wink:


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Вто 27 мар 2007 14:39


zfa159 написа:Засега предполага датчик.Майстора каза че нивото на антифриза било под минимума и на това отдаде въпроса с прегряването понеже започна да грее по баир-а на витиня.
Къде могат да и премерят налягането на помпата?
Иначе ако се беше нарушило мазането на двигателя като цяло нямаше ли да ми се разтракат повдигачите като най-горна точка на двигателя и най-зле смазваща се при нарушено налягане?


обърни внимание дали не трябва да се сменя гарнитура на главата - например загуба на антифриз и внезапно прегряване са чести симптоми



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта