Здравейте колеги . Искам в тази тема, да поразискваме малко, относно температурата на двигателното масло, по нашите каляски - Пасат и А4/А6 т.е. надлъжните мотори . По принцип отворих тема най-вече за АФН моторите , но не пречи и колеги с други дизелови моторизации също да споделят мнение за колите си . Става въпрос за следното : какви са показанията при вас , при различните режими на каране, на температурата на маслото ? Имате ли съмнения дали дадена марка масло влияе доп. на този фактор ( по-висока или по-ниска температура да развива маслото , при сходни режими на каране , сходни маршрути/условия ). Споделям първо аз : отскоро на едната ми кола А6 с АФН мотор , забелязвам един "стремеж" маслото да стои една идея малко по-високо от делението на 100-те градуса , може би 105 някъде, преди сякаш не беше така , в смисъл стоеше си под 100-тях градуса , вече при по-сериозен напън , се покачваше малко , но някъде до към 110 може би и то за кратко ( баир, сериозна газ ) , а сега в Румъния на два-три пъти почти достигна 120 градуса . Нямам никаква промяна в работата на мотора , пъргав е , динамиката е налице , никакви шумове , разход на масло и гориво - абс. в норма ..... Имам още една кола с такъв двигател , и двете са с еднакво масло в двигателите , 5в-40 на Репсол , 505.01 спец., втората "държи" доста добра температура на маслото - не минава 100 градуса , вярно не можах да я напъна по-сериозно , но се съмнявам да стигне дори и 110 градуса , просто си личи . За отбелязване е ,че температурата на охл.течност е стабилна и на двете коли, по табло няма промяна , стои си на 90гр. Първата ми мисъл беше да разменя на двете коли темп.датчици и да видя пак как ще е , само дето на едната кола датчика веднага го открих , на конзолата на масл.филтър . На другата кола- не можах , няма го на "мястото" си , уж огледах , рових , няма и няма , някой ако знае къде още се слага , на кое място ,че нерви не ми останаха.
Другото което ми прави впечатление тази вечер , че на "проблемната" кола , при подаване на контакт , на студен мотор , стрелката "мръдва" малко над 60-тях градуса и там си стои , като откача клемата от датчика , застава точно на 60 , както и би трябвало да си е ( според мен). На другата при подаване на контакт, пак студена, си застава точно на 60гр .
Какви трябва да са показанията на самия датчик , за да си го проверя ? Най-лесно е да си купя нов , но поне да знам ,че оттам ще е проблема.
Като и каква е "нормалната" температура на маслото при каране в различни режими ?
Мисля си да проверя и дюзите на колата , да не би нещо те да ми правят мизерлъци , да загряват в повече буталата и оттам да вдига доп.пара ...ще видим. Искаше ми се да почна от най-безболезненото , да разменя самите датчици , само дето...не го намерих на другата кола.
Изтървам ли нещо като фактор/причинител за доп.загряване на маслото ?
Благодаря предварително на отзовалите се
