pedalchobaba написа:При рязко подаване на газ, клапата в колектора механично се притваря и намалява притока на въздух, което от своя страна прави сместа малко по-богата за по-бързо достигане на желаните обороти.
Целият пиниз, разбира се, няма никаква връзка с това колко е натоварен двигателя.
Напълно си противоречиш. Няма как да дадеш рязко газ на ниски обороти и в същия момент да казваш, че нямало значение, колко е натоварен моторът - та той тогава се товари най-много. Само дето от клипчето не разбрах какво точно прави тоя клапан - отваря или затваря клапа в колектора при пълно натоварване?
Някой по-горе спомена нещо за Ванос - доколкото зная тя просто променя времето за отваряне-затваряне на клапаните, а не играе с въздуха към мотора:
VANOS is a variator system that varies the timing of the valves by moving the position of the camshafts in relation to the drive gear. The relative timing between inlet and exhaust valves is changed.
Подобни неща видях в един 4-ен карбуратор Кейнин от пистов мотор производство 80-те години. Пред всеки дросел има механизъм с мембрана, която движи една клапа с цел в някои режими да се редуцира въздуха за сметка на повече гориво. На япончетата тези идеи са им в главите доста повече отпреди да отидат при немските инженери
