Polo 9N 1.2 бензин 2004г. Проблем с неработещ цлиндър
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Polo 9N 1.2 бензин 2004г. Проблем с неработещ цлиндър
Описах проблема си в предишна тема, но незнам защо е заключена. Та Полото се разбра, че работи на два от три цилиндъра. Диагностиката показа, че има проблем с трети цилиндър и сместа е бедна. Изчисти се грешката, но промяна няма. Реши се, че ще е запалителна бобина. Преместих запалителната бобина от 3 на 1 цилиндър с цел да видя дали ще покаже същата грешка и на първи. След като светна лампата пак чекнах грешката и отново си беше на 3 цилиндър. Посъветвах се с добър диагностицик и той каза, че леглата на клапаните се преебавали и от там като не работи добре, електрониката си изключвала 3 цилиндър. Също каза, че може и веригата да се е разтегнала и да е прескочила зъб. Не било изключено и да е отишъл целия цилиндър и да няма компресия и да отива към основен ремонт. След всичките перитетии се чудя какво да правя. Склонен съм да отворят главата и да се видят клапаните, но ме притеснява ако се окаже, че не е от тях а е за основен ремонт. Може ли предварително да се премери компресията и да се разбере дали сегментите държат? Дали наистина ще е от тези легла на клапаните, а ако се окаже, че не е от тях?
Последна промяна от yanko78 на Сря 03 юни 2015 18:51, променено общо 3 пъти.
- VLADETO8986
- Мнения: 52
- Регистриран на: Пон 21 юни 2010 14:35
- Автомобил: Jetta
- Двигател: RP
- Местоположение: ЕН
Re: Голям проблем с Поло 9N какво да правя?
Щом е бедна сместа, да не е дюза?
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 9N 1.2 бензин 2004г. ??? с проблем. Какво да правя?
Забравих да добавя, че когато майстора отвъртя капачката на маслото двигателя си промени работата, особено при затварянена капачката, направо ахаааа и да изгасне.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Polo 9N 1.2 бензин 2004г. ??? с проблем. Какво да правя?
Като за начало замерете компресията. Има начин да се разбере без да се отваря мотора клапан ли е или сегменти. Точно как беше незнам, но се слагаше масло в цилиндъра през отвора на свещта и после въртиш и се гледа показанието на компресията със и без масло... майсторите трябва да знаят. Тези мотори като твоя имат проблеми с веригата. Един колега на фабиа с тоя мотор се видя в чудо- колата му забиваше, дава зверски разход, пали един път от раз, после 5 минути не ще да пали, накрая смени веригата с някви обтегачи и се оправи. Сега с новата верига Шкодилака направо си тиктака 

- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 9N 1.2 бензин 2004г. ??? с проблем. Какво да правя?
Колега да не ти е запушена картерната вентилация? Това последното с капачката за маслото ми напомня на такъв проблем. Огледай маркучите за запушено или скъсано, почисти сепаратора. Ако имаш ЕГР клапан го огледай и него.
Виж тази тема:
http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=140936
Ако имаш проблемен клапан ще пляка отзад, ще засмуква от време на време. Някой го отричат, но има един тест с вестник (без значение от вестника, примерно брошурата на кауфланд), слагаш го отзад на ауспуха и ако го засмуква от време на време, може би имаш проблем с "пръднал" клапан, трябва да го издухва постоянно, ако всичко е наред. Някой да подава рязко газ и виж дали замсуква вестника с ауспуха.
"Вземете лист хартия /примерно парче вестник или лист от тетрадка/. При запален двигател поставете листа върху отвора на ауспуха, така че изгорелите газове да го огъват при излизането си. Накарайте някой да подаде рязко газ и да пусне веднага педала. Листът първоначално ще се огъне под напора на газовете. Ако след отпускане на газта и при падането на оборотите на двигателя листа се засмуче от ауспуха имате гарантирано неплътни изпускателни клапани."
Ако имаш misfire на цилиндъра може да е от пробила бобина, кабел, свещ или нещо по окабеляването. При дефектен инжектор пак ще прекъсва, колата карана ли е на газ?
Клати ли оборотите?
Виж тази тема, мисля, че двигателя е същият:
http://www.etmotortest.com/articles/fabia_chain.html
Ако имаш misfire обърни внимание на бобината!
Виж тази тема:
http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=140936
Ако имаш проблемен клапан ще пляка отзад, ще засмуква от време на време. Някой го отричат, но има един тест с вестник (без значение от вестника, примерно брошурата на кауфланд), слагаш го отзад на ауспуха и ако го засмуква от време на време, може би имаш проблем с "пръднал" клапан, трябва да го издухва постоянно, ако всичко е наред. Някой да подава рязко газ и виж дали замсуква вестника с ауспуха.
"Вземете лист хартия /примерно парче вестник или лист от тетрадка/. При запален двигател поставете листа върху отвора на ауспуха, така че изгорелите газове да го огъват при излизането си. Накарайте някой да подаде рязко газ и да пусне веднага педала. Листът първоначално ще се огъне под напора на газовете. Ако след отпускане на газта и при падането на оборотите на двигателя листа се засмуче от ауспуха имате гарантирано неплътни изпускателни клапани."
Ако имаш misfire на цилиндъра може да е от пробила бобина, кабел, свещ или нещо по окабеляването. При дефектен инжектор пак ще прекъсва, колата карана ли е на газ?
Клати ли оборотите?
Виж тази тема, мисля, че двигателя е същият:
http://www.etmotortest.com/articles/fabia_chain.html
Ако имаш misfire обърни внимание на бобината!
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 9N 1.2 бензин 2004г. ??? с проблем. Какво да правя?
freelancer написа:Колега да не ти е запушена картерната вентилация? Това последното с капачката за маслото ми напомня на такъв проблем. Огледай маркучите за запушено или скъсано, почисти сепаратора. Ако имаш ЕГР клапан го огледай и него.
Виж тази тема:
http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=140936
Ако имаш проблемен клапан ще пляка отзад, ще засмуква от време на време. Някой го отричат, но има един тест с вестник (без значение от вестника, примерно брошурата на кауфланд), слагаш го отзад на ауспуха и ако го засмуква от време на време, може би имаш проблем с "пръднал" клапан, трябва да го издухва постоянно, ако всичко е наред. Някой да подава рязко газ и виж дали замсуква вестника с ауспуха.
"Вземете лист хартия /примерно парче вестник или лист от тетрадка/. При запален двигател поставете листа върху отвора на ауспуха, така че изгорелите газове да го огъват при излизането си. Накарайте някой да подаде рязко газ и да пусне веднага педала. Листът първоначално ще се огъне под напора на газовете. Ако след отпускане на газта и при падането на оборотите на двигателя листа се засмуче от ауспуха имате гарантирано неплътни изпускателни клапани."
Ако имаш misfire на цилиндъра може да е от пробила бобина, кабел, свещ или нещо по окабеляването. При дефектен инжектор пак ще прекъсва, колата карана ли е на газ?
Клати ли оборотите?
Виж тази тема, мисля, че двигателя е същият:
http://www.etmotortest.com/articles/fabia_chain.html
Ако имаш misfire обърни внимание на бобината!
Колата е карана и се кара само на бензин на 170к км. е. Не знам дали имам мисфайър, свещите са чисто нови, явно ще е от клапани или верига или не дай боже цилиндър. Ще пробвам при майстори компресията и метода с масълцето и ще се моля на бога на автомобилите да е верига или клапан. Иначе си пали от четвърт оборот, но двигателя на ниски обороти се тресе целия напред-назад. Когато подаваш газ леко глъхне но си вдига като припомпеш оборотите и когато падатслизат доста ниско и ахааааа и да изгасне.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 9N 1.2 бензин 2004г. ??? с проблем. Какво да правя?
Колега, ходил съм на доста диагностики, къде при добри, къде при пълни аматьори свалили ваг-ком от замундата, но да дава грешка за бедна смес на точно определен цилиндър до сега не съм чувал.
Няма как софта да ти хване бедната смес с точност, ламбда сондата показва бедната смес, но грешката е сумарна, вследствие от работата на двигателя, а причините може да са колкото си искаш. Според мен няма такава грешка, бедна смес на 3 цилиндър примерно!
Мисълта ми е, че точно диагностиката трябва да насочи към проблема, а ти вероятно не си попаднал на диагностик!
Кабели гледал ли си? А правилно ли са свързани бобините?
Ако няма компресия щеше да имаш трудно палене! Ако пали веднага и без проблем варианта с веригата отпада според мен.
Огледай първо тези неща преди да отваряш двигателя.
Тази тема гледал ли си я?
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=7&t=427743
Автора не е споделил решението, но доколкото се разбира проблема е бил в прегорял клапан, добре е да измериш компресията.
Няма как софта да ти хване бедната смес с точност, ламбда сондата показва бедната смес, но грешката е сумарна, вследствие от работата на двигателя, а причините може да са колкото си искаш. Според мен няма такава грешка, бедна смес на 3 цилиндър примерно!
Мисълта ми е, че точно диагностиката трябва да насочи към проблема, а ти вероятно не си попаднал на диагностик!

Кабели гледал ли си? А правилно ли са свързани бобините?
Ако няма компресия щеше да имаш трудно палене! Ако пали веднага и без проблем варианта с веригата отпада според мен.
Огледай първо тези неща преди да отваряш двигателя.
Тази тема гледал ли си я?
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=7&t=427743
Автора не е споделил решението, но доколкото се разбира проблема е бил в прегорял клапан, добре е да измериш компресията.

-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 9N 1.2 бензин 2004г. ??? с проблем. Какво да правя?
freelancer написа:Колега, ходил съм на доста диагностики, къде при добри, къде при пълни аматьори свалили ваг-ком от замундата, но да дава грешка за бедна смес на точно определен цилиндър до сега не съм чувал.
Няма как софта да ти хване бедната смес с точност, ламбда сондата показва бедната смес, но грешката е сумарна, вследствие от работата на двигателя, а причините може да са колкото си искаш. Според мен няма такава грешка, бедна смес на 3 цилиндър примерно!
Мисълта ми е, че точно диагностиката трябва да насочи към проблема, а ти вероятно не си попаднал на диагностик!
Кабели гледал ли си? А правилно ли са свързани бобините?
Ако няма компресия щеше да имаш трудно палене! Ако пали веднага и без проблем варианта с веригата отпада според мен.
Огледай първо тези неща преди да отваряш двигателя.
Тази тема гледал ли си я?
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=7&t=427743
Автора не е споделил решението, но доколкото се разбира проблема е бил в прегорял клапан, добре е да измериш компресията.
Проблема е 1:1 с този от темата която си споделил. Двигателя работи точно така както е на клипчето и симптомите са абсолютно същите както ги е описал автора на темата.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 9N 1.2 бензин 2004г. ??? с проблем. Какво да правя?
Не знам дали си забелязал една подробност, при студен двигател тресе по малко, колкото повече се затопля тресенето се засилва. Това е типично за сцепен/прегорял клапан, чел съм за това в един много полезен сайт : kolegi.info
При теб така ли е?
Може да направиш теста с вестника, ей така от любопитство да видим дали е само фолклор или наистина показва проблема.
Аз съм сигурен, че е истина, защото съм го чувал и от хора с доста опит по двигателите.
При теб така ли е?
Може да направиш теста с вестника, ей така от любопитство да видим дали е само фолклор или наистина показва проблема.

Аз съм сигурен, че е истина, защото съм го чувал и от хора с доста опит по двигателите.
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 9N 1.2 бензин 2004г. ??? с проблем. Какво да правя?
Сега пробвах с лист А4 формат на ауспуха. На ниски обороти листа пляка все едно си го сгънал леко и го разпъваш бързо, такъв плякаш е звука. На обороти си го издухва и няма плякане.
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 9N 1.2 бензин 2004г. Проблем с неработещ цлиндър
Проблема е разрешен. Издухан изпускателен клапан на 3-ти цилиндър. На втори беше почти издухан и на първи тръгнал. Майстора ми ги показа и беха цъфнали като цвете. Сега мърка като котарак.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 9N 1.2 бензин 2004г. Проблем с неработещ цлиндър
Браво Янко, номер едно си!
Поздравления за ентусиазма.
После теста с вестника бил фолклор, фолклор ама друг път!
Предполагам, че ще почерпиш една бира, като минаваш през Казанлък!
Този лист А4, спокойно може да си го сложиш в кутията с инструменти.

Поздравления за ентусиазма.

После теста с вестника бил фолклор, фолклор ама друг път!
Предполагам, че ще почерпиш една бира, като минаваш през Казанлък!

Този лист А4, спокойно може да си го сложиш в кутията с инструменти.

Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 408 госта