:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Мъка мъкаааа .... кал в охладителната система

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мъка мъкаааа .... кал в охладителната система

Мнениеот lyubobg » Сря 02 май 2007 20:20


като взех голфа му смених 4 пъти антифриза и поради недобра координация на смяна на термостата и други глезотии, последния път източих чист антифриз
обаче ... от известно време почна да погубва по малко и виждах на 1 място мокро покрай двигателя и реших да изчакам да стане повече че да може да се види - след 6 месеца стана, видях откъде изпуска - от маркуча който е връзка между главата и охладителното казанче - едно малко тънко маркуче - скобата го беше срязала от стискане - реших как ще спра да капе като го извадя подготвих всичко извадих го и .. не капна и грам капка :shock
гледам там където влиза в главата - дупката толкова плътно запълнена с кал че игла не може да влезе - извадих "клизмата" :lol: от багажника и почнах операция спаси голфи :wink:
по едно време текна 8)
положението вътре в маркуча обаче беше като в тънките черва на наркоман - половината маркуч беше задръстен с твърда кал :cry: :cry:
взех една тел, после 1 дълга отверка и след 10 минути борба и от маркуча вече имаше проводимост.

Въпроси :
Защо точно този маркуч е задръстен от цялата система в колата?
Вярно че е тънко място, ама радиатора е още по тънко, отделно маркуча от радиатора до разширителния съд е също тънък, ама в него кал няма :roll:




Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dj_nako » Сря 02 май 2007 23:05


можеш ли да дадеш малко снимков материал.аз преди няколко дена сменях воден фланец(пластмасата с многото изходи за маркучета).провери да не тече от тая пластмаса.най често се пука около двата болта чрез които е захванат за блока тоя фланец.


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Сря 02 май 2007 23:13


наи-простия отговор карана е с вода много преди теб .антифриза е размил отаиките .на едно приятел4е от "хубав"анттифриз му направи алуминиевата глава на решето


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 03 май 2007 7:43


отговора е лесен и е само един!
Някой преди тебе е слагал присадка на антифриза против течове!
Абсолютни говна!При мен беше така и като краен резултат се получи следното:
1.Няма парно-нов радиатор на парното=100+60 лв
2.Повишаване на температурата на работа на двигателя-нов радиатор на охладителната система=120 лв(за труд не съм плащал,но струва около 50 лв)
Кофти работа верицата им палачорска!
Бъди сигурен,че имаш поне частично запушени радиатор и радиаторче на парното-там са най-тесните места от системата.Понякога промивка на пароструйка помага,но след нея обикновено радиатора протича защото се отмива и присадката!


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Чет 03 май 2007 8:13


dj_nako написа:можеш ли да дадеш малко снимков материал.аз преди няколко дена сменях воден фланец(пластмасата с многото изходи за маркучета).провери да не тече от тая пластмаса.най често се пука около двата болта чрез които е захванат за блока тоя фланец.


http://i.data.bg/07/04/25/343715_orig.jpg
2 маркуча има - 1 от радиатора към казанчето и от казанчето към двигателя - за 2-рия иде реч, той беше задръстен и оттам течеше - мн странно - хем беше задръстен хем течеше, но явно при голямо налягане е минавало нещо някак си ...


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Чет 03 май 2007 8:14


kombito-tdi написа:наи-простия отговор карана е с вода много преди теб .антифриза е размил отаиките .на едно приятел4е от "хубав"анттифриз му направи алуминиевата глава на решето



имам сервизна книжка как голфи е ходил постоянно на прегледи през цялото време в маркови сервизи :roll:


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Чет 03 май 2007 8:16


joker написа:отговора е лесен и е само един!
Някой преди тебе е слагал присадка на антифриза против течове!
Абсолютни говна!При мен беше така и като краен резултат се получи следното:
1.Няма парно-нов радиатор на парното=100+60 лв
2.Повишаване на температурата на работа на двигателя-нов радиатор на охладителната система=120 лв(за труд не съм плащал,но струва около 50 лв)
Кофти работа верицата им палачорска!
Бъди сигурен,че имаш поне частично запушени радиатор и радиаторче на парното-там са най-тесните места от системата.Понякога промивка на пароструйка помага,но след нея обикновено радиатора протича защото се отмива и присадката!


това ми звучи по правдоподобно - ако е имало течлета, тия от Горубляне да са сипали нещо ... обаче първия антифриз беше толкова неописуема КАЛ че ме съмнява да са се хванали специално да сипят 5 дози добавка ...
Истината може би по скоро е че антифриза не е сменян 100 000км и е оригиналния. Като ходих в Тойота да ги питам на 1 мацка да и сменим консумативи, олигофрените казаха че няма нужда - като станела на 100 000, тогава сменяли спирачна течност,
масло на скорости, антифриз, на хидравлика и т.н. :horror: :shocked :олелеее


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 03 май 2007 9:40


lyubobg написа:
joker написа:отговора е лесен и е само един!
Някой преди тебе е слагал присадка на антифриза против течове!
Абсолютни говна!При мен беше така и като краен резултат се получи следното:
1.Няма парно-нов радиатор на парното=100+60 лв
2.Повишаване на температурата на работа на двигателя-нов радиатор на охладителната система=120 лв(за труд не съм плащал,но струва около 50 лв)
Кофти работа верицата им палачорска!
Бъди сигурен,че имаш поне частично запушени радиатор и радиаторче на парното-там са най-тесните места от системата.Понякога промивка на пароструйка помага,но след нея обикновено радиатора протича защото се отмива и присадката!


това ми звучи по правдоподобно - ако е имало течлета, тия от Горубляне да са сипали нещо ... обаче първия антифриз беше толкова неописуема КАЛ че ме съмнява да са се хванали специално да сипят 5 дози добавка ...
Истината може би по скоро е че антифриза не е сменян 100 000км и е оригиналния. Като ходих в Тойота да ги питам на 1 мацка да и сменим консумативи, олигофрените казаха че няма нужда - като станела на 100 000, тогава сменяли спирачна течност,
масло на скорости, антифриз, на хидравлика и т.н. :horror: :shocked :олелеее

И 10 дози(има такива евтини боклуци!) може да т сипят само за да ти пробутат колата!Толкова кал само от стра антифриз няма как да стане...


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Чет 13 сеп 2007 22:07


Днес по метода 6 дена карай на 7мия отвори капака отварям в обедната почивка да видя кво става с голфи :lol:

И кво да видя - пак текло над скоростите и пак от въпросния малък маркуч предния път - пипам го - пак като камък, 4см запушен с кал :?
Вадя го, 1 клизма с отверката, изкарах ръждата, бръкнах в блока и там протече и сглобих.
Прибирам се вечерта, вземам 3литра Г11 и почвам процедура ЯКА КЛИЗМАААА :lol: :lol:

Миналата година смених 5 пъти антифриза, сложих легена и тва, което изтече не ме наведе на мисълта че тоя антифриз е сменян някога :shock :shock
Сглобих, сипах вода, 5 мин форсаж на двигателя, точа - пак същата работа - каааааал ама никъв напредък да се избистри.

Айде пак горната процедира 3 пъти - и пак кал :shock
Накрая ми писна -оставих маркуча отдолу, угасих двигателя и почнах да наливам отгоре, отдолу продължава да тече кал и така 20 литра промивка :lol:
По 1 време текна бистро, сглобих, запалих 5 мин пак източих и тоя път вече имаше напредък, сипах още вода и накрая почна да тече съвсем бистро - това на Н-тата промивка ... Извадих казанчето - оттам колко ръжда и люспи паднаха не ми се говори...
Разглобих 2 маркуча - отвътре беше полепнала по тях ръжда.. почнах да ги огъвам и усуквам и падна от тях каквото падна - не ми се мисли какво е в блока, в радиатора и във всички други маркучи -
само се чудя КАК имам перфектно оглаждане при яко натоварване с толкова ръжда .....

Очевидно не беше от някаква добавка, а просто блока си ръждясва - някой има ли идея защо става така - блока е калпав ???


Друга идея, която ми хрумва е да се измисли някакъв филтър на водата, който да хваща ръждата - това ще е сууууууууупер полезно :wink:


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Чет 13 сеп 2007 22:43


Това тънкото маркуче към разширителното казанче е за обезвъздушаване на с-мата ,ако е запушено не можеш я обезвъздуши колата и както казва колегата Жокер тази кал е от добавки които са сипвали в антифриза или водата.Не искам да те плаша но скоро очаквай много изненади т.е. течове от радиатор или парно,а пък ако е карана много с вода за язвите по блока не ми се мисли може и гарнитура на главата да ти се обади... :roll:


nandro
Мнения: 21
Регистриран на: Сря 05 сеп 2007 0:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nandro » Чет 13 сеп 2007 23:05


Сега и аз нещо да кажа!Трудно ще ръждяса блока толкова много,че да задръсти цялата система.Според мен се е случило следното:някой бастун някога е решил да попълва дупки я с червен пипер,я с други боклуци.После друг бастун му е дал идея да промие системата с разтвор на сода каустик.Обаче както знаете каустика реагира с мазнините и ги прави на сапуноподобни мизерии,които понякога са почти неразтворими във вода.Получава се яка тапа и понеже тънкото маркуче е с най-малък дебит и е най-"студено",точно там се отлагат боклуците.
Може пък и действително антифриза да е бил калпав.Миналата година както си карах кротко на 2000 оборота изведнъж пуф-бели пушилки зад мен.Обратен завой и към сервиза.Там вече ми се изясни.Както каза колегата,главата като швейцарско сирене.Честито!Няма какво друго да нагризе така алуминия освен кьопавия антифриз.
Смених главата и срам-не срам влизам в един газарски магазин,свивам ушите и си купувам 4 литра концентрат Вюрт.32 лв.Обаче и до ден днешен си е жълт и мазен.


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Чет 13 сеп 2007 23:11


има едни руски Лена жълти и те са много добри и мазни както казват руските антифризи са най-добри пък и не са скъпи.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Мъка мъкаааа .... кал в охладителната система

Мнениеот nasko1978 » Пон 17 сеп 2007 13:34


Колеги, вчера си говорих с един майстор на същата тема и той ми даде една доста добра "рецепта"-едно пакетче сода бикарбонат се изсипва в радиатора,кара се един ден и се източва!Ефекта според него бил страхотен,но аз скоро ще пробвам на баба Лада(старата ми кола) и ще споделя личен опит! :026:


Потребителски аватар
Bumer
Мнения: 63
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 17:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: G-wo

Мнениеот Bumer » Вто 06 ное 2007 22:01


в нета пише, че Лена бил менте --> http://plovdiv24.com/news/1866.html
а на друго място четох, че разяжда главата, която е алуминиева :x --> http://www.citroen-bg.net/forum/viewtop ... 6924#56924

на трето място, че става доста гъст при -20 отколкото трябва да е дори при -35
а и аз съм с такъв и се чудя дали е наистина толкова зле
някой ползвал ли го е над 2-3год. да изкаже мнение


Потребителски аватар
blondeskiller
Мнения: 209
Регистриран на: Съб 04 авг 2007 16:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: село
Контакти:

Мнениеот blondeskiller » Сря 07 ное 2007 8:11


АМи решението ти е едно според мене - смени всичко ( на този етап без радиатора. т.е. 'малкият кръг' - казанче ,маркучи .. не сипвай добавки , щото наистина са мн зле :-) аз от такова нещо сменях блок ( не беше основна , но една от причините ... така че умната и успех :-)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта