Свързване на мотор от пералня

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6195
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот Iezekil » Нед 23 апр 2017 15:23



Васе,казваш че с твоята джаджа ефекта ще е този,като от 40 секунда на клипа?Невероятно ми звучи,още повече,че няма как тая платчица да следи оборотите ....А и руснака да се мине,че да прави такава голяма платка?Или това е заместител на чипа на Моторола?Но все пак го потвърди,тея пари ще ги прежаля,само да си сигурен.Че регулира напрежението "за контрол на температурата"е ясно.
Не разбрах нищо за реактивен и индуктивен товар,ма карай.
Сега разглобих дрелката си,съвсем не е на същия принцип копчето.Има единствено едно бяло чудо свързано и толкоз.Зачудих се това копче да го пробвам ли с мотора...ама ще изчакам мнения.
Писах и на оня от ОЛХ,да видя дали е в час с платките.
И понеже изчетох и прегледах тонове информация,а и да спрем с чесането на езиците, имам предложение:Който свърже платката да работи мотора/само/,ще му дам 30лв.Славата отделно.Ама да работи,като на клипа,не да отбием номера с някакъв байпас.За мен ще е първия човек в България,направил такова изпълнение на шмиргел/може би/.
Пак подчертавам,не приемам идеи за готови шмиргели,косачки,бормашини,стругове.Ще се правят нещата.




Потребителски аватар
ktamen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5421
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот ktamen » Нед 23 апр 2017 17:11


Думичката "резистивен" или си я измислил ти или я е измислил някой преводач и ти си я видял от него. Преводачът е прочел някъде за резистор и от тоя резистор е сътворил нова дума. Правилно е активен, такива са всевъзможни съпротивления или резистори, както е модерно напоследък, демек лампи с нажежаема жичка, печки, котлони, бойлери и разбира се толкова модерните конвектори Адакс :bowdown и прочее реотани.
Реактивните товари са два вида, индуктивни и капацитивни. Индуктивни са разните джаджи с намотки, а капацитивни са кондензаторите. Реактивните товари имат навика не само да дърпат ток от захранването, но и да връщат една част обратно към Козлодуй.
Пробвай моторчето на акумулатора на колата.
Ако проработи го пробвай и през регулатор от евтина дрелка. Понеже дрелките имат доста жици край копчето заради обръщането на посоката май ще се наложи да снимаш копчето заедно с жиците и ние да ти обясним как да го свържеш.
Васето е прав, че повечето регулатори на евтини дрелки "работят" като димерите на лампите, но не е прав, че работят. Вярно е, че регулират оборотите, ама само на празен ход. При натоварване просто спират и те принуждават да дръпнеш спусъка докрай. Ама хубавите дрелки са с друга схема, подобна на схемата на моето флексче.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2381
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5
Двигател: CFFB AVF
Местоположение: Пловдив

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот Vasseto » Нед 23 апр 2017 19:16


Явно е, че ще направиш железарията. С евтината платка ще работи точно като в края на последния клип. Ще спира като я натовариш много. А за скъпата от ОЛХ ще ти държи оборотите както трябва, като в началото на последния клип . И ти си имаш същото управление от пералнята, но като спомена на резисторите черни пръчки те ориентирам да си купиш готово изделие. Или да помолиш някой да ти пусне твоята платка в действие извън пералнята.


Потребителски аватар
ktamen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5421
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот ktamen » Нед 23 апр 2017 19:26


Добре е да се знае, че регулиращия полупроводник - тиристор, триак и прочее понякога става на цял проводник и машинката развива максималните си обороти. Ако се сложи шмиргелов диск директно на вала на моторчето той ще се разлети много преди достигане на 15 000 оборота.
Преди няколко години електрифицирах пчеларска центрофуга, използвах обикновена българска дрелка от едновремешните директно вързана за вала на центрофугата. За да елиминирам риска от злополука я захранвах през автотрансформатор с около 90В на изхода и едва след него тиристорна схема за плавно регулиране.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6195
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот Iezekil » Нед 23 апр 2017 20:21


Тоя ключ от дрелка/моя/ е бая прост.В копчето са 2 кръга,реглажа е механичен.Като се навие копчето се включва единия кръг,минаващ през някакъв ел.елемент.Като се натисне докрая се включва другата верига.Въобще не смятам да си играя с него.Отворих и другата дрелка,по-друго изпълнение е,но нямаше електроника.
На Васката поста ме изуми,в смисъл,че като някакво ехо на гласа ми.
Камен,а защо диск от циркуляр не се разлита?Обмислям вариант и с оригиналното колело и ремък.Избих лагерите,баси skf 100 годишен.Ходих при стругаря,ще направи ос по тях ПРИ НУЖДА.Апропо,стругът му беше с мотор от пералня Перла 05....
Друг вариант е да предавам движението без ремък... :screwy ама ми се иска културно,с електроника и спретнато да е.
Тази схема може ли да се използва и колко е продуктивна в моя случай?Изображение

Припомням офертата:
30 лв който ми свърже платката.
Чакам отговор от ОЛХ,ма бая скъпо ми се види дагоба..ма мерак цена няма


Потребителски аватар
ktamen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5421
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот ktamen » Нед 23 апр 2017 20:33


Точно тази схема използвам и аз от много години за подобни цели. Имаше я в една книжка Направи си сам от бай Тошово време. Създава доста радиосмущения, ама...... Там тиристорът беше КУ202Н. Потенциометърът трябва да е жичен :exclaim
Аз съм писал за шмиргелов диск, ама това са поробности. Диск от циркуляр също може да се разлети, ако оборотите са достатъчно високи. Малко ще посмятам и после ще напиша каква центробежна сила действа на зъб с маса 1г при различни обороти.
Ако дискът е 20см диаметър центробежната сила действаща на всеки грам от периферията на диска е:
При 1000 об/мин 1кгс
3000 9кгс
6000 36кгс
10 000 100кгс
20 000 400кгс
Това сметки само за един, единствен грам, ако се съберат всички сили за всичките грамове, от които е направен диска............
Всичко, което се върти при някакви критични обороти ще се разпадне и ще се разлети :exclaim

Последна промяна от ktamen на Нед 23 апр 2017 20:47, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
VW експерт
VW експерт
Мнения: 6764
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот samo_pechka » Нед 23 апр 2017 20:39


ktamen написа:Преди няколко години електрифицирах пчеларска центрофуга, използвах обикновена българска дрелка от едновремешните директно вързана за вала на центрофугата. За да елиминирам риска от злополука я захранвах през автотрансформатор с около 90В на изхода и едва след него тиристорна схема за плавно регулиране.

Тези дрелки и въобще такъв тип ел.мотор ( без ел.регулиране от "копчето" им ) си вървят идеално и на прав ток.
Може и с "копчето" дет са, да няма проблем, балиго , ама ме е страх и не съм пробвал :)
ktamen написа:Диск от циркуляр също може да се разлети, ако оборотите са достатъчно високи.

Има такива с малък външен диаметър ( около ф100-125 ) , маркови, държат на доста високи обороти. Някои от тях спокойно си държат 12-15к.об/мин ( работен режим )


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6195
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот Iezekil » Нед 23 апр 2017 20:49


Питах,щото има клип директно с циркуляр....а за оборотите се сетих,че на тъщата прахосмукачката изгоря.Утре ще я искам за донор.


Потребителски аватар
ktamen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5421
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот ktamen » Нед 23 апр 2017 21:05


Продават се дискове за ъглошлайф, малките размери са си точно за такива обороти. Ама тези дискове са несравнимо по-здрави и леки от пясъка и лепилото на шмиргеловия диск.
Аз съм въртял абразиви и с повече от 30 000об/мин, ама с много малък диаметър.
Схемата с тиристора и ти можеш да си я направиш, за съжаление моторчето ще работи на тласъци, особено на ниски обороти, ама схемичката пак си е добра и чарковете не струват почти нищо.
Не е трябвало да махаш лагерите, те щяха да изкарат още 1000 години, а ти ще сложиш китайски ментета на тяхно място.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6195
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот Iezekil » Нед 23 апр 2017 21:10


Значи казваш тая схема запазва мощноста?Аз че не мога я направя е ясно.

Човека ми писа.Предложи ми платката без чип за 40лв.Аз пък предложих да му пратя чипа,да го запои той.Чакам отговор и действам.

Последна промяна от Iezekil на Нед 23 апр 2017 21:23, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ktamen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5421
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот ktamen » Нед 23 апр 2017 21:21


Запазва 80% от въртящия момент, а не мощността. Много по-добра е от димерите за лампи. Сигурен съм, че и ти можеш да я направиш, купи си чарковете и пробвай. Рискуваш да се набуташ с крупната сума от 2лв за елементите. Платка не е нужна, схемата се изпълнява с "хвърчащ монтаж" и си работи надеждно много години.
Вземаш някаква кутия и пробиваш дупка за потенциометъра и го стягаш там. За трите му извода запояваш двата диода и резистора. Тиристора го стягаш за някаква ламаринка и самата ламаринка я закрепваш за кутията, като ламаринката трябва да е изолирана от болтчетата и кутията, защото е под напрежение. После с две жички свързваш резистора и единия диод към тиристора и готово. Работа за 1 час с цигарите и бирата. Тук си имам дрелка с такава схема добавена от мен в дръжката и. Идеална е за гайковерт.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот dreadx » Нед 23 апр 2017 22:43


Iezekil написа:Припомням офертата:
30 лв който ми свърже платката.
Чакам отговор от ОЛХ,ма бая скъпо ми се види дагоба..ма мерак цена няма

Не бе, виж сега - то аз бих ти я свързал, при това безплатно - ама дали ще стане бързо, дали ще намеря време за веднага - а може да ми я пратиш и да остане за по-другата седмица.
/ - аз едно зарядно за 12V акумулатор от ATX компютърно захранване си правих няколко седмици подред, когато намеря време, а е работа за половин ден.
И накрая набързо го събрах - а мислех да му слагам волтметри, амперметри и т.н. - иначе си работи де.
По-добре питай по сервизите за перални в твоя град - едва ли ще ти искат повече от 20 лв, дето и без това за ЕКОНТ ще дадеш 15.
Второ - може да питаме инжектопляктора, нали с такива неща се занимава - тъкмо с тези 30 лв. може да си купи и десен спирачен диск. А и темата скоро време ще надмине неговата по брой страници.
То тук ситуацията както виждаш е същата, като с неговия шарнир - на някой, който не се е занимавал с нещо му е сложно - а друг му вика глей к'ва проста работа, пък само си пишем и нищо не правим.. (- и както вече казах, това е повече от нормално - ако ставаше по друг начин, нямаше да има нужда от специалисти по най-различни неща.)
Направо говори с него да му я пращаш и да я почва, пък и без това сега времето е студено, от онзи сняг през миналите дни стана ясно, че не може да си вдига колата и да я прави - поне успя да й отстрани основния проблем, а другото остана за по-късно.
Тази платка, дето я имаш от пералнята е по-добра от онази в OLX-а - има и допълнителни защити от свърхобороти и други такива. Пък и най-вероятно си работи - за какво да й вадиш някакви части, че да си сглобиш друга, която да прави същото.

p.s. Ако инжектопляктора не се навие, може и да се опитам да ти я направя по-бързо, ама в понеделник-вторник обикновено съм зает, та ще стане вероятно до края на седмицата, ама питай го него първо.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6195
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот Iezekil » Пон 24 апр 2017 7:11


Аз отдавна живея на село и в близките градове/селски тип/ няма даже магазин за електроника.Няма даже от къде да си купиш светодиоди,камо ли нещо повече.В Шумен е ясно,че щях да се оправя вече.
Темата набъбва,защото има 10 поста с "не се занимавай+купи си туй"
И защото аз съм лаик,и защото се налага да дублирам питанията си,понеже не се отговаря.
Набъбва от 1 страница снимки и клипове.Де да знам,че тъй ще се разпросте нещо така просто изглеждащо на пръв поглед.
Ако бях тръгнал по обратния ред-да проверя за подобни теми,щях да се откажа.Мислех просто,че всеки двигател се подкарва с 2 кабела.
Това за Пляктора също е ненужно,освен,ако не е ел-техник по призвание.Макар,че с такъв мотор може да е възможно да се вдигне предницата и завърти колелото...
Благодарен съм,че има все пак подходящ вариант,че има някой в БГ,който го предлага.
Предпочитам разбира се да си ползвам платката,при условие че е изправна.Руската може да е по-зле,ама защо е пълна и тя с елементи,ако е толкова просто?
Предпочитам да платя на някой в този форум.
Искам мотора да работи като такъв.
Офертата остава,който има желание да пише.

Темата е завършена от към изясняване на нужните части и ресурси.Е,не е лошо да се допълва с подходящи заместители на въпросната платка,в готов вариант.Търсят се изпълнители мераклии,за да я продължим с практическота реализация на проекта.


Потребителски аватар
ktamen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5421
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот ktamen » Пон 24 апр 2017 7:41


30лв за платката и поне по 10лв за камъните става 50лв. Парите за стругар, ремък и прочее са си отделно. Крайният резултат ще е шумен, груб, неудобен и опасен. Лидълски шмиргел 55лв.
Аз имам струг, преди 10 години един познат почна да ме тормози да му правя шмиргел. Отидох и купих два броя, единия му го подарих. Само времето дето щях да загубя да стържа на струга нелепи шайби струваше повече от тези 28лв.
Рано или късно ще идеш в Шумен по някаква друга причина и тогава ще си купиш тиристор и потенцометър, направи си схемата и си подкарай моторчето, просто така за да видиш, че и схемата и моторчето работят и за собствен кеф. Ама поне аз не се сещам за какво полезно нещо може да се използва това моторче освен за пералня.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот dreadx » Пон 24 апр 2017 10:03


Добре де, ясно за шмиргела от 55 лв. Питай инжектопляктора (ама му пиши на л.с. понеже може и да не следи темата). Ако каже, че няма възможност да свърши работата, ще ми пратиш мотора и платката, пък ще гледам да го направя по-бързо за до края на седмицата (то не е много работа - уж). Помисли ако имаш и някаква подходяща кутия - да закрепим платката в нея и да изкараме разни копчета.

p.s. я кажи къде точно си около Шумен, мислех да се обаждам да си купувам едни части от един човек, който май е някъде в едно - квартал/село - малко на изток от Шумен (не мога да си спомня точно името, ама ходих при него преди време и натоварих едни части, но имаше и едни спирачни барабани, които щях да си купувам от него и просто ги забравихме - та сега тъкмо тези дни мислех да му се обаждам. Ако си някъде наблизо (и ако не ги е продал междувременно) може да комбинираме пратката и поне в едната посока да не плащаш нищо.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост