Ръководство: 2.0 16В Ке-мотроник -> 2.0 16В Дигифант

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Ръководство: 2.0 16В Ке-мотроник -> 2.0 16В Дигифант

Мнениеот Vizor » Съб 04 авг 2007 0:45


2.0 16В (9А) - Дигифант 2 :)

Готовия двигател
Изображение

Нужни части от 8 клапановия мотор

Инжекторите
Регулатор за налягането на горивото
Сензора за детонацийте
Синия датчик за температурата (blue coolant sensor)
Фланеца за датчиците на двигателя (така е превода Single Sensor coolant flangle on side of cylinder head)
8 клапановия (по нататъка ще го наричам 8в) дросел (Throttle body)
8в coil (?)
8в вентилатор (After run switch)
Диги2 (дигифант 2) кутия за въздушен филтър
Дебитомер (Vanestyle Air Meter (VAM) (on airbox))
Тръбата от дебитомера към дросела
Клапана за празния ход (ISV - idle stabilizer valve)
8в трансмисия (optional)
Всички маркучи за радятора
Всички ролки (Pulley's както го разбирате)
Диги2 Injector Coups

Запазете всичките маркучи ако случайно трябва да се преправи нещо откъм тях ще ви свършат работа.


Частите от 16 клапановия двигател, които ще ви трябват.

Целия 16 клапанов мотор
16в трансмисия (optional) - пак същото :lol:
16в Алтернатор
16в гумения лакът към дросела
16в Вакуумните тръбички за спирачките
16в кабелите за дросела
16в дистрибутора
16в Плъг кабелите
16в Горните тръби за радиатора
16в Охлаждащата тръба (Coolant pipe поне така го разбирам)
16в Сензорите (за сега ги запазете всичките)
16в масления радиатор и фланеца за филтъра
16в изходящия колектор и гарнитурите

За всеки случай запазете всички 16в тръби

Неща, които трябва да купите (евентуално да си направите все пак сме в България :wink: )

The Bentley Manual (не е задължително но е препоръчително (ева ли мааму ко е тфа)
Рейката за инжекторите (Fuel Rail (Ross or BBM or Homemade whichever works for you))
ФПР (Fuel pressure regulator - регулатор за налягането на горивото .. обикновенно можете да си го закупите с рейката или .. да

си го направите с рейката зависи кой от двата вариянта ще използвате :lol: )

Заменяне на болтовете

Clutch Pressure Plate Bolts
Flywheel Bolts
Болтовете на ролките (ако махате ролките разбира се) - Crank Pulley Bolt (if removing Pulley)
CV Joint Bolts
Болтовете на главата - Cylinder Head Bolts
Connecting Rod Bolts

И неща, които се препоръчва да се сменят (които всички ги знаят разбира се)

Свещи
Кабели
Филтри
Масла
О пръстените на инжекторите
Тампони на двигателя
Вакумите
Термостат
Ремък
Ролки
Дистрибуторна капачка

Абе каквото ви хрумне!


Неща, които трябва да знаете преди да започнете този слап:

Именувайте всяко кабелче когато го откачате кое за какво е, че иначе големи греди се получават :lol:
Ако нямате диаграмата на бентли (ето какъв бил този менуъл.. ) за вакумите си ги начертайте евентуално.
Заменете ВСЕКИ всяка корозирала връзка и я сменете с лъскава такава :wink:
Отваряйте си очите за други разни проблеми, които трябва да се оправят (евентуално).

Трансмисията

Ако решите да си го запазите от 8в мотор ще ви трябва още
8в предна скоба за монтаж на двигателя (Front Motor Mount Bracket)
8в стартер
8в маховик
8в претискател
8в Pressure plate (?)

Гориво

Препоръчва се един гауг да се сложи за афр (air fuel ratio - съотношението на въздух и гориво)

Ще се нуждаете от рейка защото тази от 8 клапановия мотор е къса и няма да може да мине покрай колекторите (освен ако не си

направите нови което препоръчвам аз лично защото трудно ще намерим в бг от къде да си купим както тея американчета ББМ-та и

така нататъка). Сменете със сигурност о-ринговете защото се предполага, че веке са станали на пластмаса :lol: случвало ми се е

не малко пъти. И не само за това да могат да уплътнят като хората (нови са и все още са меки за новата евентуално рейка).
Сега е добре да смените горивните пътища ако не сте го правили скоро.

Пича е използвал сток ФПР и си е работело перфкетно. Сменете си филтъра .. евтин е ебати ! :)

Изображение

Дросел клапа

16в idle and wide open (разбирам го като неизползвания и широко отворения) дросел превключвателя на 16в дросел клапата не го

слагайте в 8в harness (броня) без модификации.
Даунпайп-а е същия като на 16 клапановия мотор .. но както и да е .. на 9А е различен :lol:.
И все пак доста хора са казали, че са ги ползвали 9А-ските без проблем. Всичко останало след Изходящия колектор и даунпайп-а

може да се ползва от 8в ГТИ

Вакууми

Хубаво е да смените всичките вакууми. На 8в дросел-а има 2 дупчици отпред и една отзаде. Дясната дупчица отпред влиза в ФПР и

се разделя към кутията на въздушния филтър. Предното дясно EVAP (?) клапанът и после отива в задната дупчица. Заменете 8в

вакуум за спирачките (which runs from the intake mani to the booster - да не пиша глупости го пиша на английски), ползвайте 16в

защото той съвпада по добре.

Изображение


Тръба за въздушния филтър

Немисля, че има смисъл да го пиша (1-во мързи ме.. 2-ро всеки един уважаващ себе си "тунер" в този форум си е сменил въздушния

филтър с такъв от илиенци и знае колко е трудно да му направиш такава тръбичка). Но все пак ползвайте полирана :) Тук на

снимката е ползвана такава от волво.

Изображение

Клапата (моторчето) за празния ход (ака Стъпков мотор)

Както знаете на 18в мотор и 8в мотор е различно но инсталацията му е лесна. Просто трябва да им смените местата на това от 8в с

това от 16в :)

Изображение


Тази дупчица е използвана за тръбичката която свързва клапата за празния ход и дросела.

Изображение

Инжектора за студения старт

Махнат е стария и на негово място е навит болт :lol: (ЕТО НЕЩО ПОБЪЛГАРЕНО В ПРОЕКТА ИЕЕ)

Има го на горните снимки

Тръби (Водни пътища)

Използват се тръбите от 8в радиатора (по-малкия) с тръбите от 16в радиатора (по-големия) и от 16В пасат казанчето за водата

защото 8в и 16в тръбите не са достатъчно дълги.
Попринцип успявам да преведа, че е хубаво да се пазят всичките защото пича е имал проблеми с тези тръби. Евентуално ако имате

от къде да си набавите други ще е добре.


Сензори

Има някои дебати дали да се използват сток Диги2 сензорите срещу 16в сензорите. Според Бентли те са електрически съвместими.

Направихме няколко теста. На едно и също място сложихме 2-та датчика за водата. Както предполагахме - те дадоха едни и същи

отчитания. Както и да е. Ако вие желаете да ползвате датчиците на диги2 ще трябва да ползвате фланеца от 8в мотора и да го

монтирате на 16в мотора и поради липса на 16В thermotime switch (?) инсталиран в дупката имаме предостатъчно място на фланеца

:). Също така имахме инсталиран 16В CTS (Coolant temperature sensor - поне аз така го разбирам), който не е толкова важен и

2-та дадоха различни спецификации според Бентли, но аз ви казвам, че са съвместими.
Датчика за температурата на таблото се предполага, че трябва да се използва от 16в мотора, просто изрежете буксата от диги2 и

ги свържете. Кафявата жичка е масата, така че закачете другата или пробвайте волтажа и тогава го направете.
Сменете switches за налягането на маслото, защото са евтинички. Но аз препоръчвам да преместите switch-а за ниското налягане на

маслото отзаде където се намира датчика за температурата на маслото, а него да го преместите при фланеца за масления филтър.

Главата ще губи масло по рано за това го преместих.

The radiator fan after run switch (?) се намира на скоба на гърба на 8в капака на клапаните, просто го махнете и го сложете на

16в капака (пфу тва не ми е много ясно) над изходящите колектори.

Ето кое къде трябва да се намира включително и диги2 фланеца.


Изображение

Radiator fan after run switch е монтиран над изходящите колектори.

Изображение


Маса кабелите

Диги2 е найстина чувствителен към грешно зазимени за това сменете всичките ваши кабели с нови такива.

Ламбда сонда

Диги2 е чувствителен и към кофти ламбда за това е хубаво да се сменяна 60к километра (ЕБАТИ ШОУТО ХАХА.. много чувствителен взе

да става тоя дигифант да не се разплаче само). Доста проблеми могат да се избегнат със смяна на ламбда сондата!

Дистрибутор

Доста лесен за монтиране, диги2 конектора става идеално.

Снопа от кабели към инжекторите
Старите кабели не са достатъчно дълги за да заобиколят до отпред на 16в за това трябваше да ги удължа малко за да станат.

Гледайте да ги направите водоустойчиви, че иначе греда голяма :).

Ето как сме монтирали снопа с кабелите към инжекторите за рейката с инжекторите:

Изображение


Изходящ колектор

16в колектор и 8в колектор не са съвместими, 16в пасатския е различен също така от 16в ГТИ-ския. Двуцевката (както я наричат у

нащо село форумя от ГТИ 16в е същата като на 8в, както и да е пасатския е различен :).
Но има хора, които са ми казвали, че са го монтирали без никакъв проблем. Всичко друго назаде след колектора и даунпайпа е

еднакво.

Алтернатор

16в и 8в алтернатор не са съвместими защото имат различни скоби за монтиране. Използвайте 16 клапановия.

Ролките

Напълно различни са. За това по добре си купете нови!

Тампони на двигателя

16в мотор е доста по мощен от по малкия си електронен брат за това използвайте от 16в мотор. Изберете си хубави такива. До

колкото разбрах имало е някакви хидравлични и така нататъка, е все пак всичко зависи от Вас :)

Тунингът

Хмм в това бентли явно има интересни неща защото репликата е следната "Tuning is all done to the Digi2 specs so follow the

procedure in the Bentley. The 16v does seem to like a slightly higher idle though."

Човека е написъл, че е експериментирал с много вариянти, но разлика почти е нямало.





И така.. поиграх си доста време да преведа това, така че долу горе да можете да добиете представа какво би представлявала една

трансплантация и че в нея няма нищо сложно :)

Не го разбирам енглиша добре за това искам да се извиня на всички от форумя де що ще си играят да я прочетът (някои ще я

прочетът други ще кажат тоа па ко му стана..). Ако има някой от модовете по запзонат с термините, които не съм успял да преведа

нека ги редактира заедно с правописните ми грешки. Видях дино тестове на пича дал е 12*+ коня на колелата. Друг със същата

трансплантаия е дал 139 точно кончета.

Не си мислете, че превеждането на една такава малка статиика е проста работа
написах половината статия докато се усетя какво подяволите е tranny и по едно време викам деба тоя каква скоростна кутия ще

остави, а навсякъде където беше писал tranny беше писал и optional и аз викам .. деба щом е optional значи не е на зор работата

:) и може и без това трани .. а то горкото било трансмишън .. :)

Беше удоволствие за мене.. да се надяваме, че скоро ще намеря някоя достатъчно добра тема и в нашия форум да я покажем на онея

хамериканци как се прави нещо както каза брабуса с 300$ заплата :)

Хайде момчета! НИЕ СМЕ !

Този гайд е написан с помоща на [url]forums.vwvortex.com[/url] и [url]sa.dir.bg[/url] :lol:

Последна промяна от Vizor на Съб 04 авг 2007 16:06, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
FreeSoul
Мнения: 2751
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот FreeSoul » Съб 04 авг 2007 2:02


ЕВАЛА! Много време и знания трябват за да се преведе и опише всичко толкова подробно. Браво Визорче :D


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bobby_ » Съб 04 авг 2007 6:36


..........и настъпи нова ера в тунинговането.........
БРАВО!!!!


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Съб 04 авг 2007 6:52


всъшност ....това е бета версия на АБФ хаха Л) ако се смени блока ....вече ще могат и инжекция от ABF или ADY да набият :)


Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plamen_RI » Съб 04 авг 2007 8:30


The Bentley Manual (не е задължително но е препоръчително (ева ли мааму ко е тфа)


Бентли е най-голямото издателство за книги за коли, заедно със Хайнес, демек тва е кинижка :wink:


Flatmo
Мнения: 379
Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Flatmo » Съб 04 авг 2007 9:05


Я да попитам дали съм разбрал правилно.
В щатско нямат Голф 3 и пасат B4 с двигател ABF но пък разполагат с Голф 2 и Пасат В3 с двигател 9А (двигателя на снимката) който според Doppel-Wobber.de е с KE-Motronic и е 98KW/134Hp @ 5800rpm и 186Nm @ 4400rpm поне при Голфа. При Пасата някъде бях чел че е 136 коня.
Идеята на тия мозъци е да му сложат Digifant 2 от 1,8 8V най-вероятно PB или PF двигатели.
След толкова опити и работа в крайна сметка не постигат нищо повече от стандартните стойности (в единия случай + 10 коня) на 9А двигателя но се кефят че имат Digifant.
Правилно ли съм разбрал?


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Съб 04 авг 2007 11:30


Flatmo написа:Я да попитам дали съм разбрал правилно.
В щатско нямат Голф 3 и пасат B4 с двигател ABF но пък разполагат с Голф 2 и Пасат В3 с двигател 9А (двигателя на снимката) който според Doppel-Wobber.de е с KE-Motronic и е 98KW/134Hp @ 5800rpm и 186Nm @ 4400rpm поне при Голфа. При Пасата някъде бях чел че е 136 коня.
Идеята на тия мозъци е да му сложат Digifant 2 от 1,8 8V най-вероятно PB или PF двигатели.
След толкова опити и работа в крайна сметка не постигат нищо повече от стандартните стойности (в единия случай + 10 коня) на 9А двигателя но се кефят че имат Digifant.
Правилно ли съм разбрал?


дано правиш разлика между whp и bhp :)

+ това виж кое е интересното слага 1.8 8в инжекцион на 2.0 16в .. двигател с по голяма кубатура и пак се сработва страхотно с него

Въпросът е .. как ли ще бъде на 1.8 16в мотор ? Жалко, че нямам парите и възможностите да го направя иначе бих се пробвал.

И пак казвам надявам се да съм помогнал на някой.. ако видя някоя интересна статийка ще постна и нея :)

Успех :)


Flatmo
Мнения: 379
Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Flatmo » Съб 04 авг 2007 18:13


Правя разлика :wink:

Видях дино тестове на пича дал е 12*+ коня на колелата. Друг със същата трансплантаия е дал 139 точно кончета.


12* коня ако ги сметнем, че са 125 примерно *1,12 т.е. ако добавим 12% за загуби в трансмисията се получава 140 коня. В другия случай се получават към 156 коня със същите сметки.

Все пак е интересно да се знае кое с кое е съвместимо. Ако някой реши да си зглоби двигател това ще е полезна информация.

И аз съм навит да трансформирам моя 1,6 карбуратор в 1,8 16V + Digifant ама нема финанси за тая работа :cry:


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Съб 04 авг 2007 18:21


Flatmo написа:Правя разлика :wink:

Видях дино тестове на пича дал е 12*+ коня на колелата. Друг със същата трансплантаия е дал 139 точно кончета.


12* коня ако ги сметнем, че са 125 примерно *1,12 т.е. ако добавим 12% за загуби в трансмисията се получава 140 коня. В другия случай се получават към 156 коня със същите сметки.

Все пак е интересно да се знае кое с кое е съвместимо. Ако някой реши да си зглоби двигател това ще е полезна информация.

И аз съм навит да трансформирам моя 1,6 карбуратор в 1,8 16V + Digifant ама нема финанси за тая работа :cry:


знам едно място където има що годе евтим 9А ;) ако те интересува свиркай ... при наш човек е :wink:

Иначе неможеш да знаеш колко са загубите и така.. но все пак според мен е добре, че се разкарва този механичен инжекцион (боби ще ме налази сега :oops: ) и се слага нещо малко по разбираемо за простолюдието .. да се надяваме, че сме помогнали на някой .. ще помагаме още стига да има нещо което си заслужава и има достатъчно информация за него да може да се представи като някакъв материал.. :)


Flatmo
Мнения: 379
Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Flatmo » Съб 04 авг 2007 18:35


Повече ме блазни идеята да направя прочутата трансформация 1.6 -> 1.8 направо с чаркалаци от KR и инжекцион от ABF или 2E.
Ето това вече има потенциал без турбо да повишиш мощността на един двигател 2 пъти (75 -> 150). Общо взето от 1.6 остава само блока и картера :D Това вече ще ми напълни душата. Особено ако е възможно да се направи без преправяници. Както беше казано в една стара тема "да се зглоби като лего".
Спирам, че много се размечтах.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Съб 04 авг 2007 18:38


Flatmo написа:Повече ме блазни идеята да направя прочутата трансформация 1.6 -> 1.8 направо с чаркалаци от KR и инжекцион от ABF или 2E.
Ето това вече има потенциал без турбо да повишиш мощността на един двигател 2 пъти (75 -> 150). Общо взето от 1.6 остава само блока и картера :D Това вече ще ми напълни душата. Особено ако е възможно да се направи без преправяници. Както беше казано в една стара тема "да се зглоби като лего".
Спирам, че много се размечтах.


Вярно че се замечта много щото абф и 2е нямат нищо общо :lol: но както и да е.. + това ще видиш ЛЕЕЕКИНКО зор .. но все пак пробвай ще ни е интересно .. поне на мен


Потребителски аватар
ivkata
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Мнениеот ivkata » Съб 04 авг 2007 18:44


Flatmo написа:Повече ме блазни идеята да направя прочутата трансформация 1.6 -> 1.8 направо с чаркалаци от KR и инжекцион от ABF или 2E.
Ето това вече има потенциал без турбо да повишиш мощността на един двигател 2 пъти (75 -> 150). Общо взето от 1.6 остава само блока и картера :D Това вече ще ми напълни душата. Особено ако е възможно да се направи без преправяници. Както беше казано в една стара тема "да се зглоби като лего".
Спирам, че много се размечтах.
Колега не искам да съм голословен :roll: но ми се струва че има известни разлики м-у блоковете на 8V и 16V,и няма да стане толко лесно трансформацията.В смисъл няма да стане като конструктор лего,взимаш и слагаш ами ще трябва да преправяш :wink: .А между другото колега струва ми се че с теб общувахме на л.с. преди време точно за тая трансформация 1.6 към 1.8 :wink: Трябва да ти кажа че и при нея се получават доволно коне ,катъри :twisted: или квото е там!


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Съб 04 авг 2007 18:49


Както казва един пич от вортекса .. "ЕТО ЗАЩО ВЕЧЕ НЕ СЛАГАМ 16В ГЛАВА"

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
Tishku
Мнения: 3141
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Мнениеот Tishku » Съб 04 авг 2007 21:17


Много добро инфо. Иска 16в :?


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Съб 04 авг 2007 21:22


Tishku написа:Много добро инфо. Иска 16в :?


Доста добър вариянт е за теб бтв.. но всеки си решава за себе си



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта