Клапата студен-топъл въздух

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Клапата студен-топъл въздух

Мнениеот FELIPE » Пон 27 авг 2007 9:26


Имам подозренията ,че колата ми дърпа топъл въздух от колекторите и след като е загряла,но не мога да разбера систамата на действие на тази клапа(клапата преди възд. филтър)-ето положението и тази сутрин преди да запаля колата
Изображение,
и след запалването,като при това положение остана дори и след включване на перката(т.е. дърпа си топъл въздух)
Изображение.
Малко след изгасване на двигателя се върна в положение 1.
Ясно е ,че нещо не е наред-какво е то и как може да се оправи?




jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jerrry » Пон 27 авг 2007 9:36


Всичко си е наред колега.Просто след като си отворил кутията на въздъшния филтър в двг.постъпва само студен въздух и затова клапата стои в положение топъл.Ако се съмняваш в работата на клапата може да махнеш тръбата от кутията на филтъра до колектора (топлата) и да видиш има ли промяна в работата на мотора.Ако ти хареса повече да караш така, но те съветвам зимните месеци да си я върнеш обратно с цел по-малък разход на гориво зимата.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пон 27 авг 2007 10:03


правиш техническа грешка...я помисли откъде смуче въздух в момента???Ами от капака...е и като го няма филтъра то тогава смуче като лудо и се получава голямо разреждане под дросела.....тогава какво става???Ами вакуумът се задейства и прехвърля клапата на топъл въздух!
А ако въобще не искаш да постъпва топъл въздух( но само ако си на газ) просто извади привода за топлия въздух от колекторите и го насочи в двигателния отсек(най удобно и безопасно-за да не засмуче вода-е зад кутията на филтъра)-аз наравих така и работата на ДВГ на газ чувствително се подобри(и разходът падна??!!)
Първоначално блокирах клапата,на това промени разреждането под дросела и тихите обороти полудяха...едва когато направих гореописаното всичко си дойде на мястото...


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Мнениеот FELIPE » Пон 27 авг 2007 12:16


...извади привода за топлия въздух от колекторите и го насочи в двигателния отсек(най удобно и безопасно-за да не засмуче вода-е зад кутията на филтъра)-аз наравих така и работата на ДВГ на газ чувствително се подобри(и разходът падна??!!)

В какъв смисъл се подобри...говорим при работа на газ,защото аз нямам абсолютно никакви оплаквания,просто когато е загряла имам чувството, че не върви както когато е студена :oops: .


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пон 27 авг 2007 12:33


FELIPE написа:
...извади привода за топлия въздух от колекторите и го насочи в двигателния отсек(най удобно и безопасно-за да не засмуче вода-е зад кутията на филтъра)-аз наравих така и работата на ДВГ на газ чувствително се подобри(и разходът падна??!!)

В какъв смисъл се подобри...говорим при работа на газ,защото аз нямам абсолютно никакви оплаквания,просто когато е загряла имам чувството, че не върви както когато е студена :oops: .

е това е проблема.....просто кислородът в топлия въздух е по-малко и това влошава горенето на газта....предназначението на топлия въздух е да предизвика преминаването на бензина от течна в газообразна фаза и така се да хомогенизира въздушногоривната смес....за газ това не е необходимо....изпарителят ти вече го е направил....затова хладен въздух+ газ=по-добро изгаряне и повече КПД.


bocotam
Мнения: 26
Регистриран на: Чет 05 май 2005 8:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот bocotam » Пон 27 авг 2007 14:05


FELIPE, на моят Голф клапата работеше по същия начин и постоянно дърпаше топъл въздух от колекторите ....
разкачих вакума, който управлява клапата и го затапих(откъм моното), след което клапата е постоянно отворена да дърпа въздух през калника... така сместа е по добра .....
Ваското ми обясняваше, че тази клапа е направена за да предпази въздушния филтър от обледеняване и би трябвало само при много ниски температури да отваря въздуховода от колекторите .... естествено вакума за управление на клапите се е развалили с времето а пък за климата в който караме колите е напълно излишен.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пон 27 авг 2007 14:27


bocotam написа:FELIPE, на моят Голф клапата работеше по същия начин и постоянно дърпаше топъл въздух от колекторите ....
разкачих вакума, който управлява клапата и го затапих(откъм моното), след което клапата е постоянно отворена да дърпа въздух през калника... така сместа е по добра .....
Ваското ми обясняваше, че тази клапа е направена за да предпази въздушния филтър от обледеняване и би трябвало само при много ниски температури да отваря въздуховода от колекторите .... естествено вакума за управление на клапите се е развалили с времето а пък за климата в който караме колите е напълно излишен.

Да!


BoBiT86
Мнения: 118
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 15:54
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1600
Местоположение: Разград

..

Мнениеот BoBiT86 » Пон 27 авг 2007 22:15


извинете за глупавия въпрос но на голф 2 1.6 1991г газ/бензин със правоъгълния въздушен филтър има ли такава клапа и каде точно се намира защото аз на мястото на тая кутия на колегата кадето е клапата при мене там има директно един голям въздуховод които сму4е директно от калника,беше ми скъсан и сложих един алуминиев от тези дето се прави ваздуховод за камини понеже такъв имах под ръка но стана по добре от купен само 4е проблема е че като засиля скороста примерно към 50км и оставя на свободна от вятъра които нахлува през калникаоборотите ми падат мн към 500 поне аз така си го обеснявам,като намаля или спра се вдигат на 800,преди да сложа трабата го няма6е това но е факт че и не варвеше мн добре сега е по добре но пак има нужда да я бутне майстор щото е удошена на газ


Потребителски аватар
m0439
Мнения: 55
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 20:55
Автомобил: Passat
Двигател: 1.8mi ABS
Местоположение: Казанлък

Мнениеот m0439 » Чет 30 авг 2007 14:42


Като стана въпрос за тази клапа да питам само знае ли някой от къде да си купя гумения маншон който дърпа тази клапа?


Потребителски аватар
ahhi
Мнения: 486
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 14:32
Автомобил:
Двигател:

Re:

Мнениеот ahhi » Нед 03 апр 2011 20:40


joker написа:правиш техническа грешка...я помисли откъде смуче въздух в момента???Ами от капака...е и като го няма филтъра то тогава смуче като лудо и се получава голямо разреждане под дросела.....тогава какво става???Ами вакуумът се задейства и прехвърля клапата на топъл въздух!
А ако въобще не искаш да постъпва топъл въздух( но само ако си на газ) просто извади привода за топлия въздух от колекторите и го насочи в двигателния отсек(най удобно и безопасно-за да не засмуче вода-е зад кутията на филтъра)-аз наравих така и работата на ДВГ на газ чувствително се подобри(и разходът падна??!!)
Първоначално блокирах клапата,на това промени разреждането под дросела и тихите обороти полудяха...едва когато направих гореописаното всичко си дойде на мястото...


Добре де,а какво става като извадиш привода от колекторите :? Къде отива всичко и какво се случва със шума ?


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Клапата студен-топъл въздух

Мнениеот joker » Нед 03 апр 2011 20:55


такааа..пак обяснявам.Има два варианта да спреш топлия въздух.
Вариант 1:Откачаш малкото приводче за вакуума от колекторите и клапата 'умира"...разбира се вакуумчето го запушваш!Този вариант не ми хареса защото води до промяна в оборотите на празен ход.Проверено поне 3-4 пъти.Нямам точно обяснение за това(вероятно дебитът на въздуха намалява,,,което потвърждава,че двг си смуче и от топлия въздух постоянно).Затова и се отказах от този вариант.
Вариант 2:Извеждаш привода на топлия въздух нейде напред до кутията(не оставяйте кутията без привод,зашото от отвора долу може да влезе вода от някоя локва и :banghead: )и решаваш проблема без никакви странични действия.И още едно доказателство,че клапата за топлия въздух не затваря...Като запуша с ръка(при загрял ДВГ!) изведения привод на топлия въздух оборотите се променят!
За какъв шум става въпрос не ми е много ясно...кое да шуми,къде да шуми????Просто по привода постъпва студен вместо топъл въздух!


Потребителски аватар
ahhi
Мнения: 486
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 14:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Клапата студен-топъл въздух

Мнениеот ahhi » Нед 03 апр 2011 21:34


Ако разбирам правилно говориш за това чудо ?
Краят който отива към колекторите да го обърна някъде под кутията ?
И въпроса ми е какво става с дупката в колектора :?


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Клапата студен-топъл въздух

Мнениеот joker » Пон 04 апр 2011 19:43


ahhi написа:Ако разбирам правилно говориш за това чудо ?
Краят който отива към колекторите да го обърна някъде под кутията ?
И въпроса ми е какво става с дупката в колектора :?

Да точно така!И какво те е грижа за една решетка НАД!!! изпускателните колектори???Чакай,чакай.....абе ти да не мислиш,че на изпускателните колектори има дупка от която влизат гореши газове във филтърната кутия scare scare scare Ауууу!!! Сакън!!!!.....не ...няма такова нещо....ей ама то си е за "Бисери"!!!! :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
ahhi
Мнения: 486
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 14:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Клапата студен-топъл въздух

Мнениеот ahhi » Пон 04 апр 2011 21:14


Е хубаво де, от къде тогава идва въздуха от тази връзка ?


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Клапата студен-топъл въздух

Мнениеот emo-gar » Пон 04 апр 2011 21:42


Между ламарината с дупката и изходните колектори има известна въздушна междина,топлите изх.тръби загряват този обем ,по скоро загряват преминаващия през междината въздух..те това е цялата "безмислена магия".Що сега ме подсетихте..да се ровя..да не би и при мен нещо :( Не че имам проблем,ма отпуска съм..
А при какви условия преминава на "студен" въздух,ами не съм сигурен,но освен температура на антифриз компа мери и входящата в моното температура-чистих го със спрей това тенекенце мижаво,стърчи от дюзата..едно такова израстъче.Та може и по него да сравнява...
Па и нажежател отдолу сложили на колектора...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта