От известно време насам, особено като се позатопли времето ( както вчера и днес ),започва да мига лампичката за температурата на антифриза, при студен и при топъл двигател. Интересни са следните факти, които ме объркват още повече:
1) При даване на контакт от ключа, лампичката премигва няколко пъти и угасва ( както трябва да си бъде )
2) Като запаля, лампичката отново премигва няколко пъти угасва, но до 1 минута започва да мига
2) Нивото на антифриза е както трябва
3) Когато двигателя е загрял, температурата си е в рамикте на нормалните градуси, или поне така ми показва стрелкичката. ПОчти 99 % съм сигурен че температурата се отчита точно, т като си личи кога термостата отваря, както и по това кога включва и изключва вентилатора.
И още нещо много важно, което евентуално може да ви насочи към проблема. Когато светне лампичката, понякога/не всеки път, вентилатора не вкл на 92-94 градуса, а вкл чак на 100. Абсолютно сигурен съм че вентилатора е наред.
Хайде моля ви колеги помагайте със съвети, че ми е много изнервящо и неспокойно така.



Светва лампичката за t на водата/антифриза - ОПРАВЕНО
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Светва лампичката за t на водата/антифриза - ОПРАВЕНО
Последна промяна от doktora на Чет 29 май 2008 14:49, променено общо 1 път.
- jagler
- Мнения: 1215
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
- Двигател: CFFB-2014
- Местоположение: Стара Загора
Аз не съм много убеден в точното отчитане на температурата ти на таблото моя датчик дава грешка от около 5-6гр. в повече.Най-вероятно проблема ти е в самото табло и неговите пътечки трябва да го извадиш и погледнеш да не би да има окилсяване от конденз по него.Щом всичко по охладителната с-ма е наред както казваш...
и вентилатора си се вкл. и изкл. от термо ключа на радиатора.

- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Ок колеги, ще проверя този датчик на разширителното казанче, мисля че има такъв и после ще напиша какъв е резултата.
Но, има едно голямо НО. Каква е връзката между светването на лампичката, датчика за нивотот на антифриза и невключването на вентилатора, т.е. между последните две?
Може ли, евентуално ако има някъде оголен кабел който да дава на късо, той да кара лампичката да свети и да не се включва вентилатора? Питам това, защото вчера един мой познат с Пасат, каза че преди година намерил оголен кабел някъде в снопа кабели които минават под акумулатора ( не под самото аку, а до него ). От там минавали кабелите за датчика на радиатора/на вентилатора и кабелите за левия фар.
Но, има едно голямо НО. Каква е връзката между светването на лампичката, датчика за нивотот на антифриза и невключването на вентилатора, т.е. между последните две?
Може ли, евентуално ако има някъде оголен кабел който да дава на късо, той да кара лампичката да свети и да не се включва вентилатора? Питам това, защото вчера един мой познат с Пасат, каза че преди година намерил оголен кабел някъде в снопа кабели които минават под акумулатора ( не под самото аку, а до него ). От там минавали кабелите за датчика на радиатора/на вентилатора и кабелите за левия фар.
- jagler
- Мнения: 1215
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
- Двигател: CFFB-2014
- Местоположение: Стара Загора
Има вероятност ,но ако се даде късо към масата на автомобила ще ти изгори предпазителя на съответната верига.Да към термо ключа на вентилатора този който го вкл. на 1 и 2 скорост на едната клема отива 12в. провери дали е така с волтметър дръгия край на уреда към маса или минуса на акуто...ако няма значи предпазител или кабел не е наред 

- jagler
- Мнения: 1215
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
- Двигател: CFFB-2014
- Местоположение: Стара Загора
И още нещо много важно, което евентуално може да ви насочи към проблема. Когато светне лампичката, понякога/не всеки път, вентилатора не вкл на 92-94 градуса, а вкл чак на 100. Абсолютно сигурен съм че вентилатора е наред.
Хайде моля ви колеги помагайте със съвети, че ми е много изнервящо и неспокойно така. Колега покарай колата малко извън града като я понатиснеш т.е. с повечко газ и виж дали ти загрява какво става изхвърля ли антифриз вкл. ли вентилатора...защото както споменаваш че един път на 92гр. ти вкл. друг път на 100гр. вентилатора ме съмнява че имаш въздух или газове в с-мата.Може би не си забелязал губили ти се малко антифриз ,защото си я караш на къси разстояния.
Хайде моля ви колеги помагайте със съвети, че ми е много изнервящо и неспокойно така. Колега покарай колата малко извън града като я понатиснеш т.е. с повечко газ и виж дали ти загрява какво става изхвърля ли антифриз вкл. ли вентилатора...защото както споменаваш че един път на 92гр. ти вкл. друг път на 100гр. вентилатора ме съмнява че имаш въздух или газове в с-мата.Може би не си забелязал губили ти се малко антифриз ,защото си я караш на къси разстояния.

- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Колега, започнах малко да се притеснявам като прочетох че може да има газове в системата. Ако е само въздух ще е добре, но ако има газове ... Притесних се, защото миналата година бяхме тръгнали на море и по пътя за първи път вентилатора не включи на 93 градуса, а чак на 100. Максималната температура която достигна антифриза в натовареното движение във Варна беше около 105 градуса. Все си мислех че тази температура не е пагубна за двигателя, но ти сега ми подхърляш варианта че може да се е сдухала гарнитурата
.
Довечера ще отвия капачката на разширителния съд и ще го оставя отворен цяла вечер - евентуално ако има въздух да излезе.Нивото на охладителната течност не е мърдало. Преди месец доливах антифриз, но това се наложи поради загуба на течност покрай смяната на датчика на вентилатора.Може ли евентуално тогава да е влязъл въздух в системата?
Това изхвърляне на антифриз, трябва да го наблюдавам при загрят двигател и затворена капачка на разширителния съд, нали така?И точно от разширителния съд трябва да излиза, ако има изхвърляне?

Довечера ще отвия капачката на разширителния съд и ще го оставя отворен цяла вечер - евентуално ако има въздух да излезе.Нивото на охладителната течност не е мърдало. Преди месец доливах антифриз, но това се наложи поради загуба на течност покрай смяната на датчика на вентилатора.Може ли евентуално тогава да е влязъл въздух в системата?
Това изхвърляне на антифриз, трябва да го наблюдавам при загрят двигател и затворена капачка на разширителния съд, нали така?И точно от разширителния съд трябва да излиза, ако има изхвърляне?
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
И още нещо - бих искал да разбера дали логиката ми е правилна.
Ако има газове в системата, то тогава температурата на антифриза е по висока в двигателя и в тройника където е датчика , от тази в горната част на радиатора ( където е датчика за вентилатора ). Поради тази причина лампичката светва ( поради високата температура в двигателя ), а вентилатора не включва ( поради по ниската температура ). Правилна ли ми е логиката?
Обаче, защо лампичката светва при студен двигател, а вентилатора винаги включва на 100-102 градуса?
Ако има газове в системата, то тогава температурата на антифриза е по висока в двигателя и в тройника където е датчика , от тази в горната част на радиатора ( където е датчика за вентилатора ). Поради тази причина лампичката светва ( поради високата температура в двигателя ), а вентилатора не включва ( поради по ниската температура ). Правилна ли ми е логиката?
Обаче, защо лампичката светва при студен двигател, а вентилатора винаги включва на 100-102 градуса?
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Преди време и моята лампичка на водата мигаше при условие, че всички фактори, които биха били причина за това, бяха наред. Отидох в Юнитрейд в Дружба 1. Без да проверява каквото и да било, техникът започна да демонтира таблото с уредите. Явно си го знаят този проблем. Оказа се студена спойка на куплунга с кабелите. Презапои няколко спойки, монтира таблото и до сега лампата не се е обаждала неподготвена.
Можеш и ти да провериш за студени спойки, преди да пристъпваш към по-сложни и финансоемки проверки и ремонти.
Можеш и ти да провериш за студени спойки, преди да пристъпваш към по-сложни и финансоемки проверки и ремонти.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
doktora написа:И още нещо - бих искал да разбера дали логиката ми е правилна.
Ако има газове в системата, то тогава температурата на антифриза е по висока в двигателя и в тройника където е датчика , от тази в горната част на радиатора ( където е датчика за вентилатора ). Поради тази причина лампичката светва ( поради високата температура в двигателя ), а вентилатора не включва ( поради по ниската температура ). Правилна ли ми е логиката?
Обаче, защо лампичката светва при студен двигател, а вентилатора винаги включва на 100-102 градуса?
Не би следвало да имаш въздух(който при загряване се насища с пари от антифриза,които както правилно си написал са с по-висока температура от самия антифриз) освен ако не ти прогоряла гарнитурата...иначе колата се обезвъздушава сама през клапата на капачката на казанчето(ако не е развалена!)
Ако обаче влизат газове от ДВГ налягането в системата силно се увеличава ,маркучите стават твърди и нивото в изравнителното казанче се увилчава значително)....
Ако обаче имаш газово и ти е изтичал антифриз(пишеш,че си доливал) при ремонт,ако изпарителят ти е по-високо от изравнителното казанче там винаги остава необезвъздушено....оттам в системата постоянно навлизат въздушни мехури и става това което ти пишеш...
Така или иначе основния извод от това което пишеш е,че показанията на терморелето за вентилатора и датчика за температурата се различават.....там е проблема,а това освен горенаписаното може да се дължи и на
-фалшиво термореле(нали си го сменял)
-фалшив(много често става) датчик за температурата
Първото което трябва да се направи е да се измери реалната температура на антифриза при различни ситуации....
не мен лично ми мирише на повреден датчик за температурата.....светеното на студен двигател е ни повече ни по-малко фалшив сигнал(щом казваш ,че поплавъкът в казанчето е на нормалното ниво)
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Geleto написа:И при мен е така само че като я угася и пак запаля спира да свети и така до следващото изстиване на двигателя
Хмм, като гледам ти си със същия Пасатко като моя. Понякога и при мен е така - угасям двигателя, изчаквам 2-3 секунди и пак паля и след това крушката не светва повече. Нооо много пъти този номер не действа.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Да допълня още - преди 2-3 седмици сменях масло, като старото масло си беше добре, не беше пресечено. Новото масло също изглежда много добре. Допълвам го това, ако евентуално гарнитурата си е заминала.
joker , ще ти отговарям последователно, за да може да елиминираме или оставим някои твои предположения.
Значи, изпарителя на газовото е доста по ниско от разширителния съд.
Терморелето за вентилатора - ако ти кажа че пробвах с 4 различни релета, сигурно няма да повярваш. 2 от автоморга, 1 от магазин "Ауто +" ( въобще не съм доволен от него ) и накрая се принудих да си взема оригинално от Автотрейд "само" за 48 лв.
Датчика за температурата - до сега него не съм го сменял, защото въобще не съм го подозирал.
Поплавъка на казанчето ще го видя след работа.
Ако заподозрем датчика за температурата, то тогава стойностите които виждам на таблото трябва да са коренно различни от реалната температура на антифриза?И разликата трябва да е толкова огромна, че чак да накара и крушката да светне.И в тази връзка ще повторя - наблюдавам показанията на уреда - личи си кога отваря термостата ( някъде на 87-88 ), с новото термореле вентилатора вкл точно на 92-94 и спира на около 89 градуса ). Заради по-горните наблюдения продължавам да мисля че датчика е добре.
Между другото, при колко градуса светва тази крушка, защото при 103-105 не е светвала.
joker , ще ти отговарям последователно, за да може да елиминираме или оставим някои твои предположения.
Значи, изпарителя на газовото е доста по ниско от разширителния съд.
Терморелето за вентилатора - ако ти кажа че пробвах с 4 различни релета, сигурно няма да повярваш. 2 от автоморга, 1 от магазин "Ауто +" ( въобще не съм доволен от него ) и накрая се принудих да си взема оригинално от Автотрейд "само" за 48 лв.
Датчика за температурата - до сега него не съм го сменял, защото въобще не съм го подозирал.
Поплавъка на казанчето ще го видя след работа.
Ако заподозрем датчика за температурата, то тогава стойностите които виждам на таблото трябва да са коренно различни от реалната температура на антифриза?И разликата трябва да е толкова огромна, че чак да накара и крушката да светне.И в тази връзка ще повторя - наблюдавам показанията на уреда - личи си кога отваря термостата ( някъде на 87-88 ), с новото термореле вентилатора вкл точно на 92-94 и спира на около 89 градуса ). Заради по-горните наблюдения продължавам да мисля че датчика е добре.
Между другото, при колко градуса светва тази крушка, защото при 103-105 не е светвала.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
doktora написа:Да допълня още - преди 2-3 седмици сменях масло, като старото масло си беше добре, не беше пресечено. Новото масло също изглежда много добре. Допълвам го това, ако евентуално гарнитурата си е заминала.
joker , ще ти отговарям последователно, за да може да елиминираме или оставим някои твои предположения.
Значи, изпарителя на газовото е доста по ниско от разширителния съд.
Терморелето за вентилатора - ако ти кажа че пробвах с 4 различни релета, сигурно няма да повярваш. 2 от автоморга, 1 от магазин "Ауто +" ( въобще не съм доволен от него ) и накрая се принудих да си взема оригинално от Автотрейд "само" за 48 лв.
Датчика за температурата - до сега него не съм го сменял, защото въобще не съм го подозирал.
Поплавъка на казанчето ще го видя след работа.
Ако заподозрем датчика за температурата, то тогава стойностите които виждам на таблото трябва да са коренно различни от реалната температура на антифриза?И разликата трябва да е толкова огромна, че чак да накара и крушката да светне.И в тази връзка ще повторя - наблюдавам показанията на уреда - личи си кога отваря термостата ( някъде на 87-88 ), с новото термореле вентилатора вкл точно на 92-94 и спира на около 89 градуса ). Заради по-горните наблюдения продължавам да мисля че датчика е добре.
Между другото, при колко градуса светва тази крушка, защото при 103-105 не е светвала.
Първо...маслото не винаги е критерий за "издухана" гарнитура...зависи къде точно и колко ще се прекъсне гарнитурата-.....ако е между горивна камера и охладителна система и ако е съвсем малък дефект....не чакай промени в маслото
Второ:Това,че изпарителят е ниско не дава 100% гаранция,че се е обезвъздушил напълно(щом си доливал около 1 л антифриз)....възможно е да направи макар и малка въздуна възглавница-аз бих откачил подгряващите маркучи и бих напълнил отделно изпарителя(ако това е причината разбира се)
Трето:говориш за едни стойности 92-94 ,103-105 градуса...ама как ги разбра като системата за отчитане на температурата при VW е страшно неточна.....
Аз пак повтарям....ако поплавъкът ти е наред-измери си реалната температура на антифриза и я сравни с действието и на двата датчика.....като загрее много не е задължително да бъркаш в антифриза(все пак системата е под налягане и бая цвърчи навън като отвориш) ....измери я по контактен път от метала на изпарителя или всмукателните колектори....няма да има кой знае какво разминаване на реалните стойности вътре в антифриза...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: miro_hack и 46 госта