Passat B4 или B5?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
teo_ss
Мнения: 477
Регистриран на: Съб 31 дек 2005 21:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Passat B4 или B5?

Мнениеот teo_ss » Нед 14 окт 2007 9:49


Колеги, очаквам в най-скоро време да се попарича малко и съм решил да си купя пасат. Все още се двуомя обаче дали Б4 или Б5.
Б5 е по-нов модел и почти двойно по-скъп, чудя се дали си заслужава да си взема Б5 при положение, че:
*Разликата в годините не, чак толкова голям/то си зависи от конкретние оферти де/
*Б4 би трябвало да е изчистен от "детските болежки" на Б3, а Б5 като съвсем нов модел не е /поне така си мисля/
*Чувал съм, че окачването на Б5 не е съвсем подходящо за нашите пътища, пък и му е скъп евентуален ремонт - подчертавам - Чувал съм , което не означава, че е вярно, очаквам вие да ми кажете дали е вярно найстина.

Да уточня, че става въпрос за бензинов ДВГ, но не спортист, като 1,8 Т и т.н. Държа най-много на ABS, Airbag и клима като екстри, останалото не е важно
Моля, дайте експертно мнение.




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Нед 14 окт 2007 10:00


Кажи до колко пари си приготвил за да имаме ориентир дали изобщо да мислим за читав В5 :wink:


Потребителски аватар
teo_ss
Мнения: 477
Регистриран на: Съб 31 дек 2005 21:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот teo_ss » Нед 14 окт 2007 10:01


Теодор написа:Кажи до колко пари си приготвил за да имаме ориентир дали изобщо да мислим за читав В5 :wink:

Бюджета разполага с 10 -12 000 лв.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Нед 14 окт 2007 10:10


Значи търси си В5 за тези пари със сигурност ще намериш кола която да си заслужава особенно щом търсиш бензин а не дизел :wink: Бензинките са по евтини :idea:


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Нед 14 окт 2007 10:55


teo_ss написа:
Теодор написа:Кажи до колко пари си приготвил за да имаме ориентир дали изобщо да мислим за читав В5 :wink:

Бюджета разполага с 10 -12 000 лв.


За половината пари можеш да си вземеш читав В4. Ама ти си решаваш в крайна сметка :wink: Щом имаш 6К излишни........... :D


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 14 окт 2007 12:53


Бюджета разполага с 10 -12 000 лв.

А във връзка с опаричването , трябва да се отбележи , че и масрафите по подръжка на Б5 са по големи , ама не може да се отрече , че си е по "гъзарийка" да се метнеш на Б5 .... направи си добре сметката и за по късно - ако ще си вземаш Б5 , ама после да го крепиш с тел и пирони :wink: , защото си нямаш гребенче за брадата - по добре си вземи един Б4 и си карай на воля - и те са удобни :!: Като чета би следвало да те тегли повече към Б5 - харесваш екстрите :wink: ... а в Б5 са повечко ..... :wink:


Потребителски аватар
teo_ss
Мнения: 477
Регистриран на: Съб 31 дек 2005 21:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот teo_ss » Нед 14 окт 2007 13:01


juve написа:А във връзка с опаричването , трябва да се отбележи , че и масрафите по подръжка на Б5 са по големи ..... харесваш екстрите :wink: ... а в Б5 са повечко ..... :wink:

Точно това за пъддържанете ми е мъгла, чувал съм, че на Б5 поддръжката е доста скъпа, ама незнам истина ли е това или само митове и легенди. Явно ти подтвърждаваш, че е по-скъпо да имаш Б5 отколкото Б4. А за екстрите точно напротив не съм фен на претъпканите коли с екстри прости искам да спирам както трябва - ABS , ако се шибна някъде да има въздушна възгмавница и като е жега да ми ладно, нищо повече. Все екстри които ги има и на двата модела.


Потребителски аватар
trohata
Мнения: 116
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 23:24
Автомобил: HYUNDAI I40
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот trohata » Нед 14 окт 2007 19:08


Passat B5 TDI- вече 22 000км. по родните пътища преди месец правих цялостна диагностика на окачването и НИЩО за смяна страхотна возия и устойчивост но си го пазя така че не се плаши за това !
Успех с търсенето .


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 14 окт 2007 21:23


Тео, имаш познати с Б5 (и съм сигурен, че си се возил в такъв) mhihi
Наистина дилемата е серизона. До скоро си мислех че не е кой-знае каква "далавера" да караш Б5 (сравнено с Б4). Но доста от моите познати с Б4 "изпищяха" с доста пари за ремонти - явно годинките си казват думата ... От друга старана, ако вземеш Б5 от по-ранните години на производстов (до 98 напр.) - едно, че имат по някоя друга "детска болест", а и друго, че и на тях годинките и километрите са си оказали въздействието (което на повечето хора се изразява в (по)бел(ел)и коси). Опита ми напоследък показва, че е най-добре да се взема кола от последните години на производство на даден модел (модификация). От друга страна, както вече споменах, натрупаните години и километри не са маловажни. И в края на краищата - говорим за покупка на кола втора употреба (един мой колега много удачно ги нарича "втора радост" :D ) - така че важно е състоянието на конкретния екземпляр. Моето лично мнение е, че подръжката на Б5 не е кой-знае колко скъпа. А пък комфорта е несравним. Според теб кое е по-добре - да дадеш един път 100 лв. за една година подръжка на "скъпа" кола, или три пъти по 50 лв. за подръжка (и ремонт) на "евтина" кола пак за същата година ? Порови се из форума, ако трябва дори пиши по някое Л.С. на хора с единия и другия модел (мога да те насоча към някои, ако искаш). Добре, е както винаги, да си зададеш сам въпроса, и да отговориш - за какво ти трябва колата, колко и къде ще я караш. След като питаш за бензин, явно имаш предвид варианта "газифициране". Към кои модели двигатели на Б4 се ориентираш (вероятно там ще ти стигнат "силите" за TDI) ?
С риск да те посъветвам погрешно, ще те насоча към Б5, 1,6 или 1,8 двигател (без турбо), и ако можеш, вземи нещо след 98 година.
:офф оня ден на метанстанцията в Т-ще видях Б5 комби, 1,8Т, с "ТХ" регистрация да зарежда. Не че нещо, ама ...
Айде, че много дълго стана, и едва ли някой стигна до тук без да скролва или заспива :D


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 14 окт 2007 22:34


Според теб кое е по-добре - да дадеш един път 100 лв. за една година подръжка на "скъпа" кола, или три пъти по 50 лв. за подръжка (и ремонт) на "евтина" кола пак за същата година ?

"Докторе" този път си малко пристрастен ...мисля . Нима искаш да кажеш , че да смениш филтрите , ремъка, ролките и т.н на една Б5 е само 100 лева повече от Б4 ? :shock Стига де ...мисля че малко прекали :wink: Освен това тая хубавата сметка за 3те пъти по 50 звучи добре , ама няма начин да не признаеш , че това е в сила ама и до конкретен модел .... я си представи , че колегата няма шанс и попадне на някоя продухана италианка :wink: ( образно казано ) и тогава " кво праим " ?
а иначе ...твоята може да ми я дадеш ..... с всичкия този зор дето го описах , ще заменя Б3 то , от мен да мине :wink: :wink:


Потребителски аватар
pike
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 12 дек 2006 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот pike » Пон 15 окт 2007 12:36


trohata написа:Passat B5 TDI- вече 22 000км. по родните пътища преди месец правих цялостна диагностика на окачването и НИЩО за смяна страхотна возия и устойчивост но си го пазя така че не се плаши за това !
Успех с търсенето .

Вече 40000км и окачването не мърда-а аз доста ходя за риба/нали се сещаш там к'во е../От излизането на колата от завода 1998г. нищо не е сменяно!Окачването наВ4 е вечно-това ще ти го каже всеки.На В5 пък е по-скъпо,но возията е супер-избора е твой!! За комфорта и визията-просто друго ниво е!!Поддръжката на дизелите е почти еднаква като пари,за бензина-нямам мнение.Успех в избора!!


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 15 окт 2007 14:57


juve, колегата pike ме изпревари и отговори вместо мен на някои въпроси. Ако говорим за дизели, разликата (освен че единият е надлъжно, а другият - напречно разположен) е, че на Б5 има V6, който липсва при Б4 (но едва ли е предмет на разглеждане в случая), а при Б4 има AAZ (твоят не е ли такъв ?). Е, при Б4 има 1Z, но разликата му с AHU, AHH едва ли е фрапираща. Има и един друг момент, че при Б5 двигателите 110 к.с. са по-разпространени (по-масови са), докато при Б4 ги има, но са сравнително "редки и екзотични". Има тема, в която съм писал какви разходи съм правил по моята кола - който иска, може да провери. За по-мързеливите :
10 - въздушен филтър
8 - маслен филтър
18 - филтър купе /климатик/
80 - масло 5 л
8 - горивен филтър
...
140 - 2 бр. ангренажни ролки /80+60/
80 - смяна консумативи

Дотук по-висока цена са двете ангренажни ролки, и трудът по смяната (разглобява се почти цялата "муцуна"), и донякъде маслото. Не намерих цената на ангренажния ремък (не знам по какви причини), но по спомени е някъде около 40 лв. Имаше някъде "ремък" за 20-ина лв., но мисля става въпрос за този на климатика. Генераторният ремък и той е някъде на цената на ангренажния (по спомени). Съгласен съм, че цената на консумативите за бензинов двигател на Б5 определено ще е по-висока отколкото за бензинов двигател на Б4. Ама хората казват "кеф цена няма". Май и ти си на това мнение, щом изявяваш желание за моята кола ? :wink: Ама ако направим смяната, да не стане после "а, аз по-добре си бях с Б3" ? Б5 си е по-скъпа кола и си "иска" малко повече пари - за каско напр. Освен това посочените суми в предния ми пост не са конкретни - просто "образно" казано.
Един друг момент, който забравих да спомена снощи : доколкото знам, на Б5 ABS-a и поне два Airbag-а (във волана и над жабката, за пътника), са стандартно оборудване (т.е. невъзможно е да се намери кола без тях, или е необходимо доста търсене). Климатика е екстра, но на около 80-90% от колите - т.е. почти всички го имат. Не казвам че на Б4 теи екстри ги няма, или трудно се намират, ама все пак.
При избора на кола "втора ръка" огромно значение имат оглеждането при избора, и късметът.


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Пон 15 окт 2007 16:52


Абе колегата газ едва ли ще слага аз да ви кажа. За поддръжката кво да ти кажа... Знаеш как карам, ама не знаеш какво съм правил по колата: Филтри, масла, чип и.... В-повер на Шел и докъдето може педала :lol: .
Сега сериозно - подкрепям Гришата напълно. НО!!! Ако ще е бенц нека да е 1.8Т. Има доста писано, че същия върви доста повече от 1.8, а разликата в харченето не е кой знае каква.

Абе ти що не се обадиш на по бира да обсъдим въпроса по-обстойно?


scruc
Мнения: 326
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот scruc » Пон 15 окт 2007 17:19


Аиде и аз да се включа :D , оня ден един колега си купи Б-4-ка със следните данни

1.8 ADZ 96-та
4ел. стъкла
ел.огледала
ABS
2 Airbag
халогени
климатик
хидравлика
чупещ волан
плюшен салон
4подглавника
2подлакатника
колони в предните врати
разделена задна седалка
има и някои други малки екстри

Цена 6000лв
Колата е слънце от всякаде,всичко си работи перфектно и кото се има в предвид ,че е здрава като Б-3 и парите за поддръжка са същите ,мисля ,че колата е доста добра.Моето мнение е ,че ако човек не държи чак толкова на возия и гъзария няма смисъл да дава 6 бона от горе за тия две неща+ 2-3 години отгоре.Лично аз скоро ще се изправя пред същата дилема , но след като видях тая Б-4-ка май вече знам какво ще търся. :wink:


igro67
Мнения: 22
Регистриран на: Нед 07 окт 2007 12:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

passat В4 или В5

Мнениеот igro67 » Пон 15 окт 2007 17:24


до колкото схванах човекът се интерисува от окачването на моделите с алуминиеви части по тях и най-вече от цените им.Някой да е наясно с тях



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта