За 9000км зацапана геометрия на нова турбина - може ли?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
eeedddeee
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 30 яну 2006 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

За 9000км зацапана геометрия на нова турбина - може ли?

Мнениеот eeedddeee » Вто 23 окт 2007 18:53


Колеги помощ, НЕ Е ИСТИНА преди около 9000км ми "гръмна" турбината, смениха я с нова от "Р...Турбо" и всичко ОК .... да ама не
преди няколко дни колата започна да предърпва и дори влезе в авариен режим. Отидох на майстор и на компа показа грешка P1557
правиха разни тестове с вакуум и компютъра и казаха: "Геометрията на турбината е зацапана" Моля ви кажете възможно ли е това за 9000км ?също казаха чистим турбината и си 6. Ами сега :roll:
mod edit: dobrinb




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Вто 23 окт 2007 18:55


Иди при тези, които са ти сложили турбината, нали е в гаранция? Те да се оправят.


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2192
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Вто 23 окт 2007 19:15


Каква е колата?
Думата катализатор да ти говори нещо? Ако не си го махнал още, май му е време :wink:


Потребителски аватар
eeedddeee
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 30 яну 2006 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот eeedddeee » Вто 23 окт 2007 19:17


Аварията ми се случи в София 2дни ме "обслужваха" и неискам да чуя за там а и по евтино май ще ми е тукашните майстори да я оправят.
Гложди ме дали може за 9000км да се зацапа таз геометрия карам с гориво само от ОМВ.

Колата е Голф4 AJM мотор 2000г, катализатора го махнахме след аварията.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 23 окт 2007 20:28


Не само е възможно ,ами е твърде вероятно тва да ти е спукало предишната :cry: Неприятно но факт - повечето собственици на нови дизели не знаят - купиш ли кола с турбо с променлива геометрия - катализатора го сваляй на момента.Може и в Хасково да я оправят ама не знам до колко им се отдават такива неща.Внимавай да не разбалнсират оста щото става мазало.Доколкото си спомням Безмер май беше близо до Хасково що не потърсиш някой авиотехник да я изчисти.


Потребителски аватар
eeedddeee
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 30 яну 2006 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот eeedddeee » Вто 23 окт 2007 21:03


Безмер не е толкоз близо , но съм чувал за нашите майстори, че се справят и мисля да се доверя а и как бе приказката: "не е луд този който яде баницата а тоз който я дава" в случая аз...
? е защо продължава да цапа ???

Имаше 1 тема за картерни газове , обаче като гледам маркучите те заминават към кулера и от там конденз и маслото дето питаха колеги .
Но да запекат лопатките ? Ужасс...


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 23 окт 2007 21:12


Ми защото вероятно катализатора си седи запушен.Газовете излизат с мъка и част от тях се връщат/си остават по геометрията на турбинката и я прецакват :cry:


Потребителски аватар
eeedddeee
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 30 яну 2006 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот eeedddeee » Вто 23 окт 2007 21:44


Rabbit_TDI написа:Ми защото вероятно катализатора си седи запушен.Газовете излизат с мъка и част от тях се връщат/си остават по геометрията на турбинката и я прецакват :cry:


Да но както писах моя след аварията го махнахме ?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 23 окт 2007 22:06


eeedddeee написа:
Rabbit_TDI написа:Ми защото вероятно катализатора си седи запушен.Газовете излизат с мъка и част от тях се връщат/си остават по геометрията на турбинката и я прецакват :cry:


Да но както писах моя след аварията го махнахме ?

:oops: Не съм разбрал :? - тогава просто иди до Реал Турбо щом имат гаранция :cry: Трудно ще се зацапа просто ей-така при условие че няма катализатор и зареждаш в ОМВ.Тва от гейта цапа основно входящия колектор и после квото има изгаря.Верно заради него после саждите са повечко ама не чак да затапят турбото - те ако са толкова много/в смисал изтекло масло смесено с газове и станало на сажди/ то от мотора ще духа като ураган и няма да върви.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Вто 23 окт 2007 22:57


Възможно е да не е самото турбо. Ето тук прочети какво казват:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=109351
Направи ето това първо, копирам от темата в линка по-горе:
Still need to verify my turbo is not sticking but after pricing a new N75 $129 and the liitle black and white check valve OEM 046 905 291A $68 I took them off CAREFULLY and sprayed Sea foam deep creep and my CEL is staying off even when I try to reproduce the fault. That little chack valve let air through much easier after cleaning. My jobber mechanic said with all the tight tolerances on the vacuum lines the extra restriction may contribute to the fault.
Накратко, почисти внимателно Н75 клапана и някакъв друг малък чернобял клапан. Провери внимателно и вакуумните линии.


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Мнениеот H2O » Вто 23 окт 2007 23:45


eeedddeee написа:Аварията ми се случи в София 2дни ме "обслужваха" и неискам да чуя за там а и по евтино май ще ми е тукашните майстори да я оправят.
Гложди ме дали може за 9000км да се зацапа таз геометрия карам с гориво само от ОМВ.

Колата е Голф4 AJM мотор 2000г, катализатора го махнахме след аварията.
Че дизела от ОМВ е от скапания Лукойл.Освен ако не е от скъпата нафта,над 2 лв дето е!Тя е румънска с добавка.И все ми се ще да зачекна една тема за КАТАЛИЗАТОР И ТУРБО! Разпитах много хора и сервизи(не кого да е де)и всички отговори бяха,че катализатора не влияе за скапването на турбото!А тук всеки втори който чуе за скапано турбо следва:КАТАЛИЗАТОР!Според всички които съм питал,стигнах до заключението,че задръстен катализатор не пречи,но и не помага на турбото!


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 23 окт 2007 23:57


Не пречи ако си със турбо с гейт-ако си със променлива геометрия си пречи доста.То и на гейтовите пречи ама не е болка за умиране.Иначе причини за разбито турбо има още доста - най тривиалните са без масло и гасене веднага след като си "ръчкал" колата.Проблеми в управлението на турбото/а от там на мотора като цяло щото всичко е навързано/ с лопата да ги ринеш ,ама те поне не струват 1к и отгоре.
P.S.Верно евтината нафта на ОМВ е от смотанат на Лукойл ,сегашния "Спринтдизел" няма нищо общо със стария ,а "Премиума" е по-екологичен ама не и по добър от "стария спринт" :cry:


Потребителски аватар
eeedddeee
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 30 яну 2006 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот eeedddeee » Сря 24 окт 2007 20:04


Здравейте отново, днес свалиха турбината и мъка мъка турбината почти чиста. Оказа се : поне така казаха майсторите, че са ми сложили турбина за 101коня а не като за моя 115коня и от там турбото правело повече налягане и грешки .
Може ли някой да ми обясни как така става и дали е възможно всичко това , каква е разликата м/у двете турбини ?
Тукашните майстори обясниха нещо но не го разбрах нещо: тръби охлюви,размери. ако някой може и не го затруднявам нека обясни ?
Благодаря предварително.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Сря 24 окт 2007 20:24


Що не направиш първо това, дето те посъветвах? Защо винаги тръгвате от най-трудното, и най-скъпото?


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Мнениеот H2O » Сря 24 окт 2007 20:28


eeedddeee написа:Здравейте отново, днес свалиха турбината и мъка мъка турбината почти чиста. Оказа се : поне така казаха майсторите, че са ми сложили турбина за 101коня а не като за моя 115коня и от там турбото правело повече налягане и грешки .
Може ли някой да ми обясни как така става и дали е възможно всичко това , каква е разликата м/у двете турбини ?
Тукашните майстори обясниха нещо но не го разбрах нещо: тръби охлюви,размери. ако някой може и не го затруднявам нека обясни ?
Благодаря предварително.
Ужас!!! И тая тема отече с още 3 страници :No



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта