Здравейте, отварям нова тема, защото не успях да намеря някой със същите симптоми.
Най-напред малко предистория:
Колата е Поло 1.05 1991 година, моно инжекция. Преди време ми се затлачи катализатора и го махнах. В последствие се оказа, че причината да се задръсти катализатора е че колата харчи много, постоянно се дави и свещите постоянно са черни. Аз мислех че причината е затлачения катализатор, но уви той е паднал първа жертва заради тоз проблем. Лошото е , че в таз неравна битка жертвите не свършиха с катализатора и жертва падна и моя домашен бюджет. След това започна бясна смяна на ламбда сонда, свещи и кабели Бош, дистрибуторна капачка и палец. Последва проверка на центровката на агренажния ремък, да не е прескочил зъб и проверка на центровката (предварението) на момента на запалване.
Еми вече всичко е чеквано, но уви разхода си остава точно двоен над това, което беше преди това.
Просто в двигателя се впръсква страшно много бензин.
Имам тайно ключе, което сложих на времето за повече сигурност за да не може да се открадне колата с което прекъсвам напрежението към дюзата, за да не може да се запали колата. Та по време на работа на двигателя, особено на студено, когато най-изразително се дави от многото бензин, като цъкна ключето, с което изключвам дюзата, се усеща как работата на двигателя се оправя, оборотите се стабилизират и двигателя заработва с лекота и така поне 15 - 20 секунди преди да изгасне (защото дюзата не вкарва гориво). Което ме навежда на мисълта, че има доста вкарано гориво в смукателния колектор и в цилиндрите.
Значи въпроса ми е, възможно ли е причината за това да е в дюзата, да е запушена и да не затваря нормално или да се е износила и ако да, с изчистване ще стане ли или да я сменям, но това ще е последната инвестиция, която имам желание да направя за решаването на проблема. Защото разхода на колата в момента надвишава този, който имат автомобилите с обем на двигателя 2000 кубика. Ако се сещата за още някой датчик, който може да влияе на разхода, дайте идея.
Но пак искам да кажа, на студено двигателя е пълна драма, след това като загрее с 300 зора, поне не се дави толкова сериозно, но отзад бълва чер дим яко и свещите дори и да ги почистя само след един момент работа пак се покриват с чер нагар.
Мерси на всички решили да ми помогнат.
Висок разход, зацапани свещи, давене на двигател 1.05 моно
groznika написа:Ами колега аз не съм голям разбирач макар и да карам кола същата като твойта...
Според мен или нещо моното си е заминало или имаш проблем в компа (ECU-то). Закарай колата на една компютърна диагностика да проверят нещата от до.
Успех
виж колега и аз подкрепям мнението на колегата
щом си сминил всички тия работи и пак имаш проблеми
ще да е от компа (това е мое мниние)
на времето и аз имах същите проблеми като твоите
макар и не с поло а с опел кадет 1.4 моно също като при теб се получи
къде ли не ходих какви ли мнения не чух от майстори
а колко пари изръсих леле майко не питай
и всеки казваше не е от компа
но най-накрая не остана кво друго
да сменя смених го и него и количката замърка
като котенце
ТАКА,ЧЕ ИМАЙ И ТОВА В ПРЕДВИД НО НЕ Е ГАРАНЦИЯ
ЧЕ ТОВА Е ПРИЧИНАТА САМО МИ ПРИЛИЧА НА МОЯ СЛУЧЕЙ

- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
JOY написа:Колега сам пишеш, че на студено колата е пълна скръб, пробвал ли си да си смениш синия датчик който дава инфо на компютъра колко е топла/студена колата.При мен като го смених разхода понамаля и празния ход се поуспокои.
Да синият термодатчик е единият от вариантите ,но затова питам дали е ходил на диагностика. Щото има вариант и да не могат да му го засекат когато колата е загряла.
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
JOY написа:Ма тоя датчик направо си е консуматив.
Купувал съм китайски по 10 лв и немски по 25 лева (не от Ауто+)
Освен това ако си сменял ламбда сондата и се е оказало ,че и е прекъснат кабела за подгряването (кафевият) както се беше случило и при мен и 100 сонди да смениш все тая ще е. Аз си купих полото (същото като твоето беше) с прекъснат нагревател - водих я на поне 4 диахностики и ,чак на последната ми я засякаха ,че не е наред и като взеха да ми я сменят се видя ,че цялата работа е от една прекъсната жичка. Напрактика без подгряване сондата работи адекватно само след голямо загряване на катализатора и в повечето случеи я засичат докато колата е студена
Моят съвет е да оставиш колата пред някоя диагностика (или най-добре я остави да пренущува там) и да я палите направо закачена да се види какво прави.
А компресийка нещо на двигателя мерили ли сте , да не е нещо от клапаните , свещите еднакво черни ли са и четирите

Компресията е еднаква и на 4-те цилиндъра без никаква разлика. Свещите и 4-те винаги са еднакво черни. Ще проверя как са закачили ламбдата и дали са вързали всички кабеляци. Ще сменя и синя термодатчик, толкова пара се ръснах, че 20 кинта ми се струват като песен.. И след което закарвам колата на диагностика.
Но наистина най-голямата драма е на студен двигател.
Но дори и на макс като загрее, махам свещите лъсвам ги до блясък, слагам ги , запалвам за 10 - 15 секунди (пробвал съм и след 10 минути каране на загряло пак) махам свещите - покрити с дебел сух черен слой нагар. Само за инфо - кКолата маслото не го пипа.
Но наистина най-голямата драма е на студен двигател.
Но дори и на макс като загрее, махам свещите лъсвам ги до блясък, слагам ги , запалвам за 10 - 15 секунди (пробвал съм и след 10 минути каране на загряло пак) махам свещите - покрити с дебел сух черен слой нагар. Само за инфо - кКолата маслото не го пипа.
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
A-A-A-A първо диагностиката
Може и комп да е,може и тампона на инжекцията да не уплатнява добре,може и да нямаш подгряване на реотана на моноинжекцията (известен във форума като "таралежа на моноинжекцията)" може и какволи не. Но най-вероятно е комбинация от две или повече неща
След малко ще ти намеря една тема дето подробно съм обяснил как да си провериш синият датчик без пари по-добре и от диагностика ......
От сондата ти тръгват 3 кабела , един за информативното напрежение и другите два са + и - за реотана на сондата, от там и трите кабела отиват към една букса дето се намира точно отсрани в ляво на дросела (там са две букси една до друга), та от другият край на тази букса тръгват повечко кабели и единият от тях е кафяв (май бяха няколко кафевите) и този кафевият директно ми отиваше към - са на акумолатора ,но не беше хванат за буксата ами беше пуснат тавит долу до самият акумулатор

Може и комп да е,може и тампона на инжекцията да не уплатнява добре,може и да нямаш подгряване на реотана на моноинжекцията (известен във форума като "таралежа на моноинжекцията)" може и какволи не. Но най-вероятно е комбинация от две или повече неща
След малко ще ти намеря една тема дето подробно съм обяснил как да си провериш синият датчик без пари по-добре и от диагностика ......

От сондата ти тръгват 3 кабела , един за информативното напрежение и другите два са + и - за реотана на сондата, от там и трите кабела отиват към една букса дето се намира точно отсрани в ляво на дросела (там са две букси една до друга), та от другият край на тази букса тръгват повечко кабели и единият от тях е кафяв (май бяха няколко кафевите) и този кафевият директно ми отиваше към - са на акумолатора ,но не беше хванат за буксата ами беше пуснат тавит долу до самият акумулатор
Кажи ми само за този реотан на моноинжекциона, че това го чувам за първи път и направо ме изненадва.
Ще съм ти благодарен и ако ми пратиш линка за да направа диагностика на синия датчик.
Искам като отида на диагностика, да не ми говорят само празни приказки, аз да изглеждам като туземец, който мига на парцали и на края да му ударят сметката в челото.
Много благодаря на всички, които писахте в темата.
Дано е полезна и за други.
Ще съм ти благодарен и ако ми пратиш линка за да направа диагностика на синия датчик.
Искам като отида на диагностика, да не ми говорят само празни приказки, аз да изглеждам като туземец, който мига на парцали и на края да му ударят сметката в челото.
Много благодаря на всички, които писахте в темата.
Дано е полезна и за други.
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:

това е тампона на моноинжекцията дето след доста километри започва да смучи въздух и става голяма лудница - проверява се (по-лошият вариянт) като се опитваш да клатиш яко с натиск на долу самата кутия на въздушният филтър - ако оборотите на колата се променят от клатенето значи трябва да се смени (струва към 60 лв).По добрият вариант(сигурният ) за проверка е да вземеш да го пръскаш с WD-40 от всички страни ,ама направо да го удавиш докато двигателят работи. Ако загасне двигателят значи тампона е за смяна.
Относно нагревателят виж тази тема и линковете които съм дал в нея :
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 5%E6%E0%F2
а за синият датчик :
Anbuch написа:За да ти засекът дали е термодатчика трябва колата да е студена за да гарантират 100% ,че е от него.Единият термодатчик ти е за стрелката на таблото (по принцип черен на цвят). Откачаш му буксата докато си на контак и стрелката на таблото трябва да падне- тка ще се ориентираш кой термодатчик за какво е. Другият е по принцип син на цвят и е този който ти трябва ,служи за информация на компютъра колко е загряла колата и колко да обогатява сместа с гориво. Докато работи колата го откачаш и трябва да се променят оборотите на колата защото при откачане дава максимално съпротивление и се получава така че все едно на карбураторна кола с ръчен смукач да го опънеш до край. Споко няма да скапеш нищо.Най- евтиният и сигурен начин да провериш изправноста на термодатчика е следният. Вземаш един от магазин както твоят с уговорката да го върнеш при необходимост след час , демонтираш твоят и ги слагаш двата във фризера.След 5 мин мериш съпротивлението им и трябва да е еднакво със малки разлики.Повтаряш операцията при стайна температура и във гореща вода (не завряла - не е полезно за термодатчика да стои при температури по-високи от 120 градуса).Ако при някой от трите теста има големи разлики хвърляй твоят и слагай новият.
При завъртяна капачна на резервоара за антифриз ,като демонтираш термодатчика ще изтече не повече от 200 грама антифриз.
Този начин е по надежден от всякакви диагностики защото при загряла кола термодатчика да дава тоцното съпротивление но при температъри от рода на 0-10 градуса да дава информация ,че температурата е 40 градуса например
Сега не си спомням точно стойностите ,ама май при 80 градуса съпротивлението на датчика щеше към 300 ома ,а при 20 градуса 2 500 ома - пак ти казвам това са само спомени и тези данни може много да се различават от действителните ,ама все пак са там някъде
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
О-о-о-о щях да забравя , високият разход може и да се дължи и на тъпата тръба дето отива към резервоара, точно на сгъвката дето все има кал там и все ни мързи да я чистим
. 50% от ръждата по цялата ми кола беше съсредоточена точно там
Може и този регулатор за налягането на бензина да се е скапал дето е означен с 2
1 ти е дюзата


Може и този регулатор за налягането на бензина да се е скапал дето е означен с 2
1 ти е дюзата

Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 107 госта