
Б3 маслото мирише на бензин :(
- speleologiq
- Мнения: 64
- Регистриран на: Сря 12 дек 2007 1:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Б3 маслото мирише на бензин :(
Здравейте колеги, имам следния проблем- маслото ми мирише на бенз и очевадно е доста рядко. Четох из форума и намерих един с подобен проблем, но понеже несъм много на ясно с двигателите и нищо не ръзбрах
, а и още нещо- стрелката за температурата вообще не одлепя, а колата си стопля и от време на време ми премигва че колата прегрява, а тя е още студена. Но това не е толкова голяма болка колкото месенето на маслоро с бензин. Дайте съвет !

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Добре би било, колега, да си попълниш графата 'Гараж' в профила, а почти задължително е да споменаваш кода на мотора при въпроси, свързани с работата му. Иначе напълно възможно е да получиш съвсем неадекватни отговори.
Относно таблото предполагам, че става въпрос или за студена спойка, или за губеща се маса. По подобен начин се държеше моя термометър, когато бях забравил да закача 2-те кабелчета към 'маса'. Конкретно при мен бяха закачени за един от болтовете на капака на клапаните. Кафеви са на цвят (както всички маси във VAG-автомобилите
)
Относмо смесването на маслото с бензин- би трябвало да си прочел в намерената тема: Необходимо е да караш колата на по-дълги разтояния и да е загряла. На кратки отсечки така се получава.
Има и изключение: Ако мотора ти е кабораторен, често виновника е горивната помпа.

Относно таблото предполагам, че става въпрос или за студена спойка, или за губеща се маса. По подобен начин се държеше моя термометър, когато бях забравил да закача 2-те кабелчета към 'маса'. Конкретно при мен бяха закачени за един от болтовете на капака на клапаните. Кафеви са на цвят (както всички маси във VAG-автомобилите

Относмо смесването на маслото с бензин- би трябвало да си прочел в намерената тема: Необходимо е да караш колата на по-дълги разтояния и да е загряла. На кратки отсечки така се получава.
Има и изключение: Ако мотора ти е кабораторен, често виновника е горивната помпа.
- didkoltd
- Мнения: 1410
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък/Ст.Загора
Кажи какъв ти е двигателя ,най-вероятно се пълнят цилиндрите с бензин и опт там покрай сегментите бензина отива в картера и ти разрежда маслото ,ефекта е катарстофален за двигателя задължително закарй колата в сервиз да я погледнат и даже няма да е зле ако я теглиш,НЕ Я КАРАЙ ТАКА,дори и за малко!Предварително си купи масло и филтър да ти ги сменят в сервиза след като остранят повредата!
Колегата radotom ти го е казал. Получава се от ниските температури и карането на къси разстояния /обикновено само градско/. Излизането на едно малко по-продължително извънградско ще оправи нещата, но въпреки всичко този начин на каране на автомобила прецаква по бързо маслото и е добре да се смени на малко по-малко километри.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
slav написа:Колегата radotom ти го е казал. Получава се от ниските температури и карането на къси разстояния /обикновено само градско/. Излизането на едно малко по-продължително извънградско ще оправи нещата, но въпреки всичко този начин на каране на автомобила прецаква по бързо маслото и е добре да се смени на малко по-малко километри.

Иначе ако нивото на маслото се повишава с времето (да кажем го гледаш сега до къде и след една седмица е повече) тогава вече имаш технически проблем.При къси разстояния е нормално да мирише на бензин

Успех!
- speleologiq
- Мнения: 64
- Регистриран на: Сря 12 дек 2007 1:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- speleologiq
- Мнения: 64
- Регистриран на: Сря 12 дек 2007 1:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Мммм.. трудно ми е да отговоря.
Ако , както каза колегата zfa, нивото не се покачва, то при по-продължително каране (най-добре извънградско) бензина в маслото ще се изпари и проблеми няма да има.
Но ако нивото се вдига, то това би довело до недопустимо разреждане на маслото и съответно загуба на мазилните му качества -> от там- задиране в цилиндри, коляно и разпределителен вал, проблеми с хидроповдигачите на клапаните...
Възможните причини, освен датчика за температура е и 'пикаеща' дюза, повредена ламбда-сонда и други. Не си писал да имаш газова уредба, но ако има такава, то компютъра може да е натрупал грешка от работата на газ и за това да преобогатява сместа.
Има доста теми за този проблем, главно от миналата зима. Потърси. А и нека се намеси колега, който е преболедувал от тази болест.
Ако , както каза колегата zfa, нивото не се покачва, то при по-продължително каране (най-добре извънградско) бензина в маслото ще се изпари и проблеми няма да има.
Но ако нивото се вдига, то това би довело до недопустимо разреждане на маслото и съответно загуба на мазилните му качества -> от там- задиране в цилиндри, коляно и разпределителен вал, проблеми с хидроповдигачите на клапаните...
Възможните причини, освен датчика за температура е и 'пикаеща' дюза, повредена ламбда-сонда и други. Не си писал да имаш газова уредба, но ако има такава, то компютъра може да е натрупал грешка от работата на газ и за това да преобогатява сместа.
Има доста теми за този проблем, главно от миналата зима. Потърси. А и нека се намеси колега, който е преболедувал от тази болест.
radotom написа:
А и нека се намеси колега, който е преболедувал от тази болест.
Аз тази болест я преболедувах но проблема не беше в колата а в това че на една скапана бензиностанция и наляха бензин примесен с нафта.Проблема се реши с промивка на резервоара ,продухване на системата , смяна на горивен филтър и диагностика за чистене на евентуални грешки.След като налях новото масло се шашнах защото показваше 3мм над максимума но това се получи защото от недоглеждане (лошо позициониране на колата в гаража) не бях източил цялото масло и от там се получаваше това завишение.Отидох в сервиз там ми източиха маслото със сонда ,наляха ново масло и всичко заспа.Колега моя съвет е да отидеш на диагностика и маслар и ако всичко е наред си помисли от каде си сипвал бензин.
- speleologiq
- Мнения: 64
- Регистриран на: Сря 12 дек 2007 1:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Май и лекото покачване не е чак такъв проблем. Но все пак попрецаква маслото. Ето една статия в която пише много неща за маслата включително и за този проблем http://ford-sierra-club.hit.bg/maslo.html
- speleologiq
- Мнения: 64
- Регистриран на: Сря 12 дек 2007 1:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- Blau&Weiss
- Мнения: 158
- Регистриран на: Пон 26 юни 2006 20:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Здравейте и от мен!
Вече съм с нижка и пасата (б3-в гаража) вече попадна в моите ръце..
За съжаление обаче,почнаха и малкото проблемчета по старата пушка..смених акумулатор,гарнитура на двигателя,предни фарове и маслото. Да започна с проблема който,мисля съответства на този на колегата.
Когато взех колата лампата за маслото ми светеше. Проверих - масло имаше!? Усетих обаче миризма на бензин и както колегата каза- беше доста рядко на вид. Отидох в сервиз и смениха маслото, казаха ми че ако има проблем отново ще трябва да се смени помпата. Момчетата от сервиза ми казаха ако лампата почне да мига отново да кача рязко обортите и ще спре. 1 месец мина оттогава и никакъв проблем..до вчера..лампата отново почна да писка, форсирах и спря. Така няколко пъти..отворих и видях - маслото - много светло кафяво и миришещо на бензин...колата я карам само градско - от вкъщи до училище и отново вкъщи..мислите ли, че с едно 300 км извънградско ще се оправи проблема? Има ли нещо което трябва да се смени ?
Благодаря за отговорите предварително
Вече съм с нижка и пасата (б3-в гаража) вече попадна в моите ръце..

За съжаление обаче,почнаха и малкото проблемчета по старата пушка..смених акумулатор,гарнитура на двигателя,предни фарове и маслото. Да започна с проблема който,мисля съответства на този на колегата.
Когато взех колата лампата за маслото ми светеше. Проверих - масло имаше!? Усетих обаче миризма на бензин и както колегата каза- беше доста рядко на вид. Отидох в сервиз и смениха маслото, казаха ми че ако има проблем отново ще трябва да се смени помпата. Момчетата от сервиза ми казаха ако лампата почне да мига отново да кача рязко обортите и ще спре. 1 месец мина оттогава и никакъв проблем..до вчера..лампата отново почна да писка, форсирах и спря. Така няколко пъти..отворих и видях - маслото - много светло кафяво и миришещо на бензин...колата я карам само градско - от вкъщи до училище и отново вкъщи..мислите ли, че с едно 300 км извънградско ще се оправи проблема? Има ли нещо което трябва да се смени ?
Благодаря за отговорите предварително

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rosenstoilov78 и 21 госта