Б3 маслото мирише на бензин :(

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
speleologiq
Мнения: 64
Регистриран на: Сря 12 дек 2007 1:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Б3 маслото мирише на бензин :(

Мнениеот speleologiq » Нед 06 яну 2008 21:18


Здравейте колеги, имам следния проблем- маслото ми мирише на бенз и очевадно е доста рядко. Четох из форума и намерих един с подобен проблем, но понеже несъм много на ясно с двигателите и нищо не ръзбрах :cry: , а и още нещо- стрелката за температурата вообще не одлепя, а колата си стопля и от време на време ми премигва че колата прегрява, а тя е още студена. Но това не е толкова голяма болка колкото месенето на маслоро с бензин. Дайте съвет !




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 06 яну 2008 21:29


Добре би било, колега, да си попълниш графата 'Гараж' в профила, а почти задължително е да споменаваш кода на мотора при въпроси, свързани с работата му. Иначе напълно възможно е да получиш съвсем неадекватни отговори. ;)
Относно таблото предполагам, че става въпрос или за студена спойка, или за губеща се маса. По подобен начин се държеше моя термометър, когато бях забравил да закача 2-те кабелчета към 'маса'. Конкретно при мен бяха закачени за един от болтовете на капака на клапаните. Кафеви са на цвят (както всички маси във VAG-автомобилите ;) )
Относмо смесването на маслото с бензин- би трябвало да си прочел в намерената тема: Необходимо е да караш колата на по-дълги разтояния и да е загряла. На кратки отсечки така се получава.
Има и изключение: Ако мотора ти е кабораторен, често виновника е горивната помпа.


Потребителски аватар
didkoltd
Мнения: 1410
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък/Ст.Загора

Мнениеот didkoltd » Нед 06 яну 2008 21:29


Кажи какъв ти е двигателя ,най-вероятно се пълнят цилиндрите с бензин и опт там покрай сегментите бензина отива в картера и ти разрежда маслото ,ефекта е катарстофален за двигателя задължително закарй колата в сервиз да я погледнат и даже няма да е зле ако я теглиш,НЕ Я КАРАЙ ТАКА,дори и за малко!Предварително си купи масло и филтър да ти ги сменят в сервиза след като остранят повредата!


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Нед 06 яну 2008 22:14


Колегата radotom ти го е казал. Получава се от ниските температури и карането на къси разстояния /обикновено само градско/. Излизането на едно малко по-продължително извънградско ще оправи нещата, но въпреки всичко този начин на каране на автомобила прецаква по бързо маслото и е добре да се смени на малко по-малко километри.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 06 яну 2008 22:40


slav написа:Колегата radotom ти го е казал. Получава се от ниските температури и карането на къси разстояния /обикновено само градско/. Излизането на едно малко по-продължително извънградско ще оправи нещата, но въпреки всичко този начин на каране на автомобила прецаква по бързо маслото и е добре да се смени на малко по-малко километри.

:idea:
Иначе ако нивото на маслото се повишава с времето (да кажем го гледаш сега до къде и след една седмица е повече) тогава вече имаш технически проблем.При къси разстояния е нормално да мирише на бензин ;)
Успех!


Потребителски аватар
speleologiq
Мнения: 64
Регистриран на: Сря 12 дек 2007 1:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот speleologiq » Нед 06 яну 2008 23:01


за късите растояния е ясно, но както казва колегата "zfa159" ако се покачва маслото то тогава какъв би могъл да е техническия проблем :?:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 06 яну 2008 23:18


Прекалено богата смес (за това най-чест виновник е температурния датчик на антифриза) и форсиране на колата незагряла. Примерно - да ти се налага да изкачваш нанагорнище.


Потребителски аватар
speleologiq
Мнения: 64
Регистриран на: Сря 12 дек 2007 1:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот speleologiq » Нед 06 яну 2008 23:27


значи да считам че няма неизправност, а просто заради сдуда :?:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 07 яну 2008 0:44


Мммм.. трудно ми е да отговоря.
Ако , както каза колегата zfa, нивото не се покачва, то при по-продължително каране (най-добре извънградско) бензина в маслото ще се изпари и проблеми няма да има.
Но ако нивото се вдига, то това би довело до недопустимо разреждане на маслото и съответно загуба на мазилните му качества -> от там- задиране в цилиндри, коляно и разпределителен вал, проблеми с хидроповдигачите на клапаните...
Възможните причини, освен датчика за температура е и 'пикаеща' дюза, повредена ламбда-сонда и други. Не си писал да имаш газова уредба, но ако има такава, то компютъра може да е натрупал грешка от работата на газ и за това да преобогатява сместа.
Има доста теми за този проблем, главно от миналата зима. Потърси. А и нека се намеси колега, който е преболедувал от тази болест.


Потребителски аватар
didkoltd
Мнения: 1410
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък/Ст.Загора

Мнениеот didkoltd » Пон 07 яну 2008 8:20


Абе човек закарай колата в сервиз и най-малкото си смени маслото и да ти видат проблема от къде и защо ти вкарва бензин в картера ,ако мислиш ,че един основен ремонт струва колкото една диагностика и 4 литра масло карай спокойно и си свиркай!


scruc
Мнения: 326
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот scruc » Пон 07 яну 2008 14:00


radotom написа:
А и нека се намеси колега, който е преболедувал от тази болест.



Аз тази болест я преболедувах но проблема не беше в колата а в това че на една скапана бензиностанция и наляха бензин примесен с нафта.Проблема се реши с промивка на резервоара ,продухване на системата , смяна на горивен филтър и диагностика за чистене на евентуални грешки.След като налях новото масло се шашнах защото показваше 3мм над максимума но това се получи защото от недоглеждане (лошо позициониране на колата в гаража) не бях източил цялото масло и от там се получаваше това завишение.Отидох в сервиз там ми източиха маслото със сонда ,наляха ново масло и всичко заспа.Колега моя съвет е да отидеш на диагностика и маслар и ако всичко е наред си помисли от каде си сипвал бензин.


Потребителски аватар
speleologiq
Мнения: 64
Регистриран на: Сря 12 дек 2007 1:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот speleologiq » Вто 08 яну 2008 12:09


смених маслото и масления филтар и сега ще следим ко ще стане.


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Вто 08 яну 2008 13:55


Май и лекото покачване не е чак такъв проблем. Но все пак попрецаква маслото. Ето една статия в която пише много неща за маслата включително и за този проблем http://ford-sierra-club.hit.bg/maslo.html


Потребителски аватар
speleologiq
Мнения: 64
Регистриран на: Сря 12 дек 2007 1:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот speleologiq » Сря 09 яну 2008 13:54


Благодаря на всички за съверител.
За сега ще карам с новото масло и ще наблюдавам дали ще се покачи значително, а за най-точно определяне ще поизчакам да се стопли времето.


Потребителски аватар
Blau&Weiss
Мнения: 158
Регистриран на: Пон 26 юни 2006 20:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Blau&Weiss » Пет 11 яну 2008 22:31


Здравейте и от мен!
Вече съм с нижка и пасата (б3-в гаража) вече попадна в моите ръце.. 8)

За съжаление обаче,почнаха и малкото проблемчета по старата пушка..смених акумулатор,гарнитура на двигателя,предни фарове и маслото. Да започна с проблема който,мисля съответства на този на колегата.
Когато взех колата лампата за маслото ми светеше. Проверих - масло имаше!? Усетих обаче миризма на бензин и както колегата каза- беше доста рядко на вид. Отидох в сервиз и смениха маслото, казаха ми че ако има проблем отново ще трябва да се смени помпата. Момчетата от сервиза ми казаха ако лампата почне да мига отново да кача рязко обортите и ще спре. 1 месец мина оттогава и никакъв проблем..до вчера..лампата отново почна да писка, форсирах и спря. Така няколко пъти..отворих и видях - маслото - много светло кафяво и миришещо на бензин...колата я карам само градско - от вкъщи до училище и отново вкъщи..мислите ли, че с едно 300 км извънградско ще се оправи проблема? Има ли нещо което трябва да се смени ?
Благодаря за отговорите предварително :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rosenstoilov78 и 21 госта