Golf 3 TDI - Проблем с "умна" дюза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
naso_k
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 05 фев 2008 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Golf 3 TDI - Проблем с "умна" дюза

Мнениеот naso_k » Вто 05 фев 2008 21:22


Здравейте,
Карам MK3 '94 TDI 90hp и изникна често срещан проблем за модела - заминал датчик на третата дюза (needle lift sensor). Понякога колата прекъсва за част от секундата и придърпва, иначе върви нормално.

Моля за мнение доколко може да се кара така и има ли опасност да ме остави на пътя. И мога ли да намеря такава на разумна цена, защото 200лв за дюза втора употреба пред счупване не ми се струва приемливо.

Благодаря!




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 06 фев 2008 10:27


:welcomee
На твое място бих взел нова такава дюза (разбира се, ако си сигурен че е от нея) - цената й ТУК е около 200 евро - може да се поръча и достави. Може да потърсиш и на други места.
Пътят в сайта, който ти посочих, е легковые автомобили -> VW -> 1994 -> GOLF III (1H1) -> 1.9 TDI -> Подготовка топливной смеси -> Система впрыскивания дизельного топлива -> Эмульсионная трубка / распылитель / CRS
За каране така - не е за препоръчване. За оставяне на пътя - мисля че не може да се случи, защото ако не се получава сигнал от някой датичк, компютъра на двигателя (ECU) минава в авариен режим - обороти малко над тези на празен ход, неуправляеми - да стигнеш някак до сервиз.
Сигурно ли е, че е точно дюзата, а не кабела към нея ?


VALKOV
Мнения: 264
Регистриран на: Чет 06 сеп 2007 12:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот VALKOV » Сря 06 фев 2008 10:39


Да се включа и аз, не трябва ли да мени оборотите в този случай? Имам в предвид на оборотомера, когато колата е на место?


Потребителски аватар
naso_k
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 05 фев 2008 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Мнениеот naso_k » Сря 06 фев 2008 23:17


Много благодаря колега kanev за изчерпателния отговор! Вслушах се в съвета и се разтърсих на доста места - дадоха ми цена за оригинална дюза Bosch ~700лв при връщане на старата, иначе над 1000... На Симеон ме правиха на маймуна арабите с измислени цени и с дюзи от Audi докато не я намерих при едни българи за 100лв и гаранция няколко дни. Та това ще е временно решение, а цената от сайта е повече от прилична. А до проблема стигнахме с диагностика и замерване на съпротивлението на датчика, което беще значително повишено ~400 ома при нормални 80-100. Преди смяната като че ли колата тресеше повече на празен ход, но не е имало заиграване с оборотите - засега е добре, ще покарам и ще видя.

Мерси пак и успех!


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 06 фев 2008 23:23


Този двигател - TDI 90 к.с. се слага на какви ли не коли (от VAG) - включително и Ауди. Предполагам че като си поръчаш дюза от този сайт няма да има проблем с качеството. Ако стигнеш до този вариант, огедай добре, че има доста видове дюзи - в зависимост от двигателя, кога е произведен, и т.н.
Успех и дано се разреши трайно проблема ти !


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 07 фев 2008 15:01


Не може ли да се смени само датчика?


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 673
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Golf 3 TDI - Проблем с "умна" дюза

Мнениеот Krasi » Пет 08 фев 2008 10:41


naso_k написа:Здравейте,
Карам MK3 '94 TDI 90hp и изникна често срещан проблем за модела - заминал датчик на третата дюза (needle lift sensor). Понякога колата прекъсва за част от секундата и придърпва, иначе върви нормално.

Моля за мнение доколко може да се кара така и има ли опасност да ме остави на пътя. И мога ли да намеря такава на разумна цена, защото 200лв за дюза втора употреба пред счупване не ми се струва приемливо.

Благодаря!


Колега, много ценно щеше да е, ако беше казал как стигна до извода че дюзата е виновна, и какви грешки имаше в компа. Аз имам същия проблем с вървенето на колата, и не мога да се убедя че е от дюзата, за да я купя. Имам вагком и кабел-грешки няма...според мен дюзата набива грешка само когато е променена стойността на бобината или е скъсана, обаче подаването на некоректни импулси към компа, според мен не го отчита като грешка. Моля някой който знае, да каже може ли и къде във вагкома да се видят показанията на този датчик, и в какви норми трябва да са ?

Не може ли да се смени само датчика?
- категорично НЕ


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 09 фев 2008 13:32


Не се ли продава само датчика или са едно цяло? :cry:


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 673
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Мнениеот Krasi » Нед 10 фев 2008 14:09


Rabbit_TDI написа:Не се ли продава само датчика или са едно цяло? :cry:


Едно цяло са за съжаление :(

Между впрочем, измерих моята с омметър и показа 85 ома, което като стойност е добре, в аутодата я дават от 80-120 ома. Но пак си остана актуален за мен въпроса дали това измерено съпротивление в норми е критерии че датчика работи както трябва и генерира правилни импулси? И дали може това да се види с вагком и как?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 11 фев 2008 15:04


Ако ти изкарва диаграма на предварението би трябвало да си бачка :? ? или се лъжа.


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 673
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Мнениеот Krasi » Вто 12 фев 2008 11:03


Rabbit_TDI написа:Ако ти изкарва диаграма на предварението би трябвало да си бачка :? ? или се лъжа.


Не знам какво да ти отговоря, знанията ми са прекалено малки :(

Съчетавам нуждата да си оправя колата с "начесване" на крастата си, иначе се занимавам с други неща....а преди това карах бензинка... :(


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Вто 12 фев 2008 13:10


Провери при Виктор на Бакърената какво ще каже по повод дюзата - има тема в сервизи къде се намира. Знам, че му бяха докарали една S класа, с проблемна дюза за "смяна" и я беше оправил за нула време.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Needle Lift Sensor

Мнениеот VWGT » Вто 18 авг 2009 13:08


при мен също излезе тази грешка : Needle Lift Sensor (G80)
като се изчисти, почти веднага пак се появява. Доколкото разбрах от нета може да е само кабела на самия датчик проблемен, а може и самия датчик (там вече се отива към смяна на цялата дюза, защото доколкото разбрах датчика е в нея). Какви са симптомите ако е датчика? на едно място четох при макс тяга да влиза в сервизен режим, оборотите също да играят или да седят високи .. друго?

При мен няма никакви видими проблеми, всичко си работи нормално, в сервизен режим не е влизала, надявам се проблема да е в кабела, той как може да се диагностицира ?

двигателя е V6 2.5 TDI


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Golf 3 TDI - Проблем с "умна" дюза

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 18 авг 2009 13:53


Аз карам по същия начин щото нямам време дори да отвора да вида дали е кабела.При мене също никви грижи - колата е една идея по мудна само.При излезла от строя дяза колата влиза в първия авариен режим и приема предварението няква константа което нарушава характеристиките на мотора ,но си караш спокоино и няма опасност да чупиш мотора.Дюзата оригинална в Ауто Плюс е 570 лева.Вносител доколкото знам е Киров и там може да е по-евтина.По моргите е 200 кинта ,което не е лоша цена.Знаеш ли как се проверява дали е кабела?


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 3 TDI - Проблем с "умна" дюза

Мнениеот VWGT » Вто 18 авг 2009 14:48


Rabbit_TDI написа:Знаеш ли как се проверява дали е кабела?
ами не :)
доколкото разбрах от темата трябва да му се замери съпротивлението, но нито знам как да го направя, нито какви стойности да гледам (имам мултицет). Отделно този датчик и кабел е само на един от цилиндрите
снимката е от ауди АЕL двг, предполагам и при моя ще е нещо подобно

Изображение



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 67 госта