Здравейте,
Карам MK3 '94 TDI 90hp и изникна често срещан проблем за модела - заминал датчик на третата дюза (needle lift sensor). Понякога колата прекъсва за част от секундата и придърпва, иначе върви нормално.
Моля за мнение доколко може да се кара така и има ли опасност да ме остави на пътя. И мога ли да намеря такава на разумна цена, защото 200лв за дюза втора употреба пред счупване не ми се струва приемливо.
Благодаря!
Golf 3 TDI - Проблем с "умна" дюза
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище

На твое място бих взел нова такава дюза (разбира се, ако си сигурен че е от нея) - цената й ТУК е около 200 евро - може да се поръча и достави. Може да потърсиш и на други места.
Пътят в сайта, който ти посочих, е легковые автомобили -> VW -> 1994 -> GOLF III (1H1) -> 1.9 TDI -> Подготовка топливной смеси -> Система впрыскивания дизельного топлива -> Эмульсионная трубка / распылитель / CRS
За каране така - не е за препоръчване. За оставяне на пътя - мисля че не може да се случи, защото ако не се получава сигнал от някой датичк, компютъра на двигателя (ECU) минава в авариен режим - обороти малко над тези на празен ход, неуправляеми - да стигнеш някак до сервиз.
Сигурно ли е, че е точно дюзата, а не кабела към нея ?
- naso_k
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 05 фев 2008 20:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Бургас
Много благодаря колега kanev за изчерпателния отговор! Вслушах се в съвета и се разтърсих на доста места - дадоха ми цена за оригинална дюза Bosch ~700лв при връщане на старата, иначе над 1000... На Симеон ме правиха на маймуна арабите с измислени цени и с дюзи от Audi докато не я намерих при едни българи за 100лв и гаранция няколко дни. Та това ще е временно решение, а цената от сайта е повече от прилична. А до проблема стигнахме с диагностика и замерване на съпротивлението на датчика, което беще значително повишено ~400 ома при нормални 80-100. Преди смяната като че ли колата тресеше повече на празен ход, но не е имало заиграване с оборотите - засега е добре, ще покарам и ще видя.
Мерси пак и успех!
Мерси пак и успех!
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Този двигател - TDI 90 к.с. се слага на какви ли не коли (от VAG) - включително и Ауди. Предполагам че като си поръчаш дюза от този сайт няма да има проблем с качеството. Ако стигнеш до този вариант, огедай добре, че има доста видове дюзи - в зависимост от двигателя, кога е произведен, и т.н.
Успех и дано се разреши трайно проблема ти !
Успех и дано се разреши трайно проблема ти !
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Golf 3 TDI - Проблем с "умна" дюза
naso_k написа:Здравейте,
Карам MK3 '94 TDI 90hp и изникна често срещан проблем за модела - заминал датчик на третата дюза (needle lift sensor). Понякога колата прекъсва за част от секундата и придърпва, иначе върви нормално.
Моля за мнение доколко може да се кара така и има ли опасност да ме остави на пътя. И мога ли да намеря такава на разумна цена, защото 200лв за дюза втора употреба пред счупване не ми се струва приемливо.
Благодаря!
Колега, много ценно щеше да е, ако беше казал как стигна до извода че дюзата е виновна, и какви грешки имаше в компа. Аз имам същия проблем с вървенето на колата, и не мога да се убедя че е от дюзата, за да я купя. Имам вагком и кабел-грешки няма...според мен дюзата набива грешка само когато е променена стойността на бобината или е скъсана, обаче подаването на некоректни импулси към компа, според мен не го отчита като грешка. Моля някой който знае, да каже може ли и къде във вагкома да се видят показанията на този датчик, и в какви норми трябва да са ?
- категорично НЕНе може ли да се смени само датчика?
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Rabbit_TDI написа:Не се ли продава само датчика или са едно цяло?
Едно цяло са за съжаление

Между впрочем, измерих моята с омметър и показа 85 ома, което като стойност е добре, в аутодата я дават от 80-120 ома. Но пак си остана актуален за мен въпроса дали това измерено съпротивление в норми е критерии че датчика работи както трябва и генерира правилни импулси? И дали може това да се види с вагком и как?
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Needle Lift Sensor
при мен също излезе тази грешка : Needle Lift Sensor (G80)
като се изчисти, почти веднага пак се появява. Доколкото разбрах от нета може да е само кабела на самия датчик проблемен, а може и самия датчик (там вече се отива към смяна на цялата дюза, защото доколкото разбрах датчика е в нея). Какви са симптомите ако е датчика? на едно място четох при макс тяга да влиза в сервизен режим, оборотите също да играят или да седят високи .. друго?
При мен няма никакви видими проблеми, всичко си работи нормално, в сервизен режим не е влизала, надявам се проблема да е в кабела, той как може да се диагностицира ?
двигателя е V6 2.5 TDI
като се изчисти, почти веднага пак се появява. Доколкото разбрах от нета може да е само кабела на самия датчик проблемен, а може и самия датчик (там вече се отива към смяна на цялата дюза, защото доколкото разбрах датчика е в нея). Какви са симптомите ако е датчика? на едно място четох при макс тяга да влиза в сервизен режим, оборотите също да играят или да седят високи .. друго?
При мен няма никакви видими проблеми, всичко си работи нормално, в сервизен режим не е влизала, надявам се проблема да е в кабела, той как може да се диагностицира ?
двигателя е V6 2.5 TDI
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Golf 3 TDI - Проблем с "умна" дюза
Аз карам по същия начин щото нямам време дори да отвора да вида дали е кабела.При мене също никви грижи - колата е една идея по мудна само.При излезла от строя дяза колата влиза в първия авариен режим и приема предварението няква константа което нарушава характеристиките на мотора ,но си караш спокоино и няма опасност да чупиш мотора.Дюзата оригинална в Ауто Плюс е 570 лева.Вносител доколкото знам е Киров и там може да е по-евтина.По моргите е 200 кинта ,което не е лоша цена.Знаеш ли как се проверява дали е кабела?
Re: Golf 3 TDI - Проблем с "умна" дюза
ами неRabbit_TDI написа:Знаеш ли как се проверява дали е кабела?

доколкото разбрах от темата трябва да му се замери съпротивлението, но нито знам как да го направя, нито какви стойности да гледам (имам мултицет). Отделно този датчик и кабел е само на един от цилиндрите
снимката е от ауди АЕL двг, предполагам и при моя ще е нещо подобно

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 67 госта