Препоръки за свещи за газ - едно- или триелектродни?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 628
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Едноелектродни LPG свещи за или против

Мнениеот javor_bg » Вто 16 юли 2013 16:25


Колеги, благодаря за отговорите ! Направих си едно обобщение в крайна сметка от цялата тема и от мнението на един добър диагностик и един добър газаджия. И обобщавам, че няма нужда да се купуват свещи само с един електрод, а такива, които производителя препоръчва и да им се следи състоянието на електродите на всеки 15000 километра например и ако се износват електродите да се сменяват. Мойта кола харчеше страшно много масло от гумичките на клапаните и електродите на свещи на 15000 км NGK вече са понамалели.




Потребителски аватар
joker
Мнения: 5886
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Едноелектродни LPG свещи за или против

Мнениеот joker » Съб 03 авг 2013 21:42


muns61 написа:Защо се използват многоелектродни свещи?

Зa да се осигури устойчивост на искрата при двигатели с по-висока степен на сгъстяване...Същото може да се получи и при едноелектродна свещ,ако се изполват специални сплави...със сребро,иридиум и др...


DundyTheCroc
Мнения: 811
Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4

Re: Едноелектродни LPG свещи за или против

Мнениеот DundyTheCroc » Съб 03 авг 2013 21:51


Вариантите за мен са два:
1. Препоръчаните от производителя свещи, едно число по-студени и смяна на половината от времето, предвидено за работата на бензин
2. Препоръчани от производителя иридиеви или платиниеви свещи и смяна на към 50к
Всякакви други n-електродни свещи, намаляване на разстоянието и т.н. са газаджийски глупости


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5886
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Едноелектродни LPG свещи за или против

Мнениеот joker » Нед 04 авг 2013 21:15


DundyTheCroc написа:Вариантите за мен са два:
1. Препоръчаните от производителя свещи, едно число по-студени и смяна на половината от времето, предвидено за работата на бензин
2. Препоръчани от производителя иридиеви или платиниеви свещи и смяна на към 50к
Всякакви други n-електродни свещи, намаляване на разстоянието и т.н. са газаджийски глупости

Съгласен с всичко....ама защо по-"студени"???


DundyTheCroc
Мнения: 811
Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4

Re: Едноелектродни LPG свещи за или против

Мнениеот DundyTheCroc » Пон 05 авг 2013 9:36


Температурата на горене на газта е една идея по-висока от тази на бензина, не е нещо фрапиращо, но лично предпочитам да се застраховам с едно число по-студени свещи. Разликата е само в това, че при тях централния електрод отдава по-добре температура към корпуса и оттам идва нормална работа при по-високата температура и по-дълъг живот. Сега погледнах и малко официални данни от NGK, хората сами си препоръчват за газ едно топлинно число нагоре.


vw_syncro
Мнения: 62
Регистриран на: Вто 30 мар 2010 9:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Едноелектродни LPG свещи за или против

Мнениеот vw_syncro » Пон 05 авг 2013 9:52


DundyTheCroc написа:......но лично предпочитам да се застраховам с едно число по-студени свещи...... официални данни от NGK, хората сами си препоръчват за газ едно топлинно число нагоре.


последно по-топли или по-студени за газ?


DundyTheCroc
Мнения: 811
Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4

Re: Едноелектродни LPG свещи за или против

Мнениеот DundyTheCroc » Пон 05 авг 2013 10:58


Да уточним за топлинното число, примерно NGK BKR5E, BKR6E и BKR7E, 5-ицата са най-топли, а 7-ицата най-студени. От там като казвам по-студени или едно топлинно число нагоре имам предвид едно и също.
http://blog.nazdrave.net/?page_id=42


Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1222
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: Едноелектродни LPG свещи за или против

Мнениеот lubo007 » Пон 05 авг 2013 11:10


нека и аз кажа моето мнение и опит: карах голф 3 на метан, от както ме посъветваха да слагам от въпросните свещи с един електрод, несъм си и помислял да сложа с 3 (заводско по каталог). Наистина имаше разлика във работенето на двигателя. Обясненията от компетентните бяха, че единият електрод прави по плътна и силна искра - която е нужна за запалването на "слабото" гориво (в моят случай метан). когато е с 3 електрода, искрата се разпределя на 3, вярно че пали горивната смет от 3 места, но когато горивото е слабо (не е бензин), сместа иска по силна и качествена искра!
Моите свещи бяха BRISK SILVER - много доволен


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Едноелектродни LPG свещи за или против

Мнениеот Dushan » Пон 05 авг 2013 13:17


А сега де. Във форума половината на газ твърдят че е все тая колко електрода ще са, другата половина казват едноелектродни. Кой прав кой крив? Да не се крие другаде отговора.
В топлинното число примерно - знам ли...

Който смени иридиеви/платиниеви свещи на 50 000 километра без причина да ми се обади - идвам на място да ги взема! 0897898203 :beer


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Едноелектродни LPG свещи за или против

Мнениеот Pencp » Сря 07 авг 2013 15:10


...особенно, след като и трита електрода работели заедно?!.... :scare3


renault_19
Мнения: 294
Регистриран на: Нед 07 окт 2012 9:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Едноелектродни LPG свещи за или против

Мнениеот renault_19 » Сря 07 авг 2013 17:09


Не съм чул някой да е сложил свещи по каталог и да е имал проблеми с газта :th_up
Стига да не попадне на менте разбира се.


Потребителски аватар
stefan4o
VW експерт
VW експерт
Мнения: 16613
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Едноелектродни LPG свещи за или против

Мнениеот stefan4o » Сря 07 авг 2013 17:47


Отговорът се крие в свещи НЕменте и правилно настроена центровка на запалването, изправен двигател и кадърно настроена газова уредба. Аз се кланям на тая вяра. Ако едно от тези неща не е като хората, няма как човек да е доволен от автомобила си.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5886
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Едноелектродни LPG свещи за или против

Мнениеот joker » Сря 07 авг 2013 20:46


stefan4o написа:Отговорът се крие в свещи НЕменте и правилно настроена центровка на запалването, изправен двигател и кадърно настроена газова уредба. Аз се кланям на тая вяра. Ако едно от тези неща не е като хората, няма как човек да е доволен от автомобила си.

:th_up :th_up :th_up :th_up :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1194
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Re: Препоръки за свещи за газ - едно- или триелектродни?

Мнениеот jagler » Сря 01 авг 2018 13:31


Сега и аз да се изкажа:На пасата ми Б5.5 1,6 ALZ мотор газифициран с Фобос-1.Викам си ще сменям свещите навъртях към 30к. старите са Бриск тримасен номера е DR15TC, взех NJK BKR6E сложих ги и си викам тъкмо те са едномасен т.е. електрод и един разрядник. Нали за газ ги дават такива за да можело да пусне по силна искра,а не да се дели на две или три по-малки.Обаче на газта около 1800-2200 об. ми придърпва и все едно се дави,на бензин няма проблем.Казах си ще иска настройка газовата уредба вкл. софтуера за фобоса направих автоматична настройка ,но уви проблема си остана.Свалих свещите причуках ги на 0,8мм те бяха на 1мм. казват че за газ трябвали да се промени с 0,1,0,2мм,защото горивото било сухо и т.н. същата работа...няма промяна в работата на двигателя!
Накрая си сложих старите БРИСК тримасни те им дават до 60к. и мотора заспа,така че каквито ви ги дават за самия двигател такива си слагайте.Иначе е едно набутване с пари...!


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4417
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Препоръки за свещи за газ - едно- или триелектродни?

Мнениеот Pet_rov » Сря 01 авг 2018 14:25


Така си е, от 98 год карам на газ, винаги съм слагал каталожните за мотора на колата. Проблеми не съм имал никога.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта