подгревен горивен филтър

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

подгревен горивен филтър

Мнениеот fichtenweg » Нед 17 фев 2008 20:59


такива имат някои камиони, но се оказва че също така има и за Волво 9xx моделите(и рено). Знаете ли дали съществуват такива за VW и по специално за Passat.

Последна промяна от fichtenweg на Пон 18 фев 2008 13:19, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот tatenceto » Нед 17 фев 2008 23:42


казвали са ми че такива имало за моделите които се ползват от бундесфера-а и че можеш да си сложиш от каквото можеш да намериш.


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: подгревен горивен филтър

Мнениеот Rumen » Пон 18 фев 2008 10:18


fichtenweg написа:... Знаете ли дали съществуват такива за VW и по специално за Passat.
Че те на Passat-ите от тая реколта (1998 ->) всичките са с подгряване - греят се от охладителната течност (антифриза) на малкия кръг


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: подгревен горивен филтър

Мнениеот Adnan » Пон 18 фев 2008 11:13


Rumen написа:
fichtenweg написа:... Знаете ли дали съществуват такива за VW и по специално за Passat.
Че те на Passat-ите от тая реколта (1998 ->) всичките са с подгряване - греят се от охладителната течност (антифриза) на малкия кръг


Какъв е смисала от това като сутринта е супер стидено и по тази логика, ще подгрява филтъра само на загрял мотор.


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Re: подгревен горивен филтър

Мнениеот fichtenweg » Пон 18 фев 2008 12:21


Adnan написа:
Rumen написа:
fichtenweg написа:... Знаете ли дали съществуват такива за VW и по специално за Passat.
Че те на Passat-ите от тая реколта (1998 ->) всичките са с подгряване - греят се от охладителната течност (антифриза) на малкия кръг


Какъв е смисала от това като сутринта е супер стидено и по тази логика, ще подгрява филтъра само на загрял мотор.


именно...смисъл ще има ако самия филтър подгрява горивото преди стартиране


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: подгревен горивен филтър

Мнениеот Rumen » Пон 18 фев 2008 17:03


Adnan написа: Какъв е смисала от това като сутринта е супер стидено и по тази логика, ще подгрява филтъра само на загрял мотор.
От къде да знам - питай във Волсбург или там където ги мъдрят тия неща. Сигурно са имали нещо в предвид кат' са го направили.
После ако помислиш малко ... нафтата в резервоара не е студена само сутрин като се запали ... а ако се наложи да пътуваш 2-3-4-5 часа при температури -5/-10/-15 ... що да не стоплиш нафтичката от резервоара с вече загрелия мотор? Та сигурно зарад туй са го направили ... както между другото са направили и охладител за остатъчната нафтата, която се връща в резервоара. Той (охладителя де) се включва при определена температура на горивото.


Svetlix
Мнения: 1204
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Плевен

Re: подгревен горивен филтър

Мнениеот Svetlix » Пон 18 фев 2008 17:43


Adnan написа: Какъв е смисала от това като сутринта е супер стидено и по тази логика, ще подгрява филтъра само на загрял мотор.


Смисъл определено има. Като се загрее нафтата се разширява :lol: От там идва икономия (колкото и малка да е) ;) Общо взето филтъра играе ролята на топлообменник. Излишното гориво се връща в резервоара затоплено така и вероятността да ти замръзне горивото в движение пада драстично. Знам, че с такива филтри имат двигателите на Исузу, както и Нисан :wink:


Потребителски аватар
apchih
Мнения: 542
Регистриран на: Сря 07 фев 2007 22:12
Автомобил: Ford Mondeo MK4 TDCi
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот apchih » Пон 18 фев 2008 21:42


Сутринта за подграване на филтъра може да се ползва свещ за подгряване която да се постави под филтъра и всичко да е в някакъв кожух и при подаване на ток към свещите за подгряване се подава и към свеща под филтъра, а през останалото време да се ползва водата ... стига да има как да се направи де :)


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 18 фев 2008 22:39


Руснаците имаха някакво домашно решение - електрически нагревател около филтъра, от типа на Велкро (така май се казваше онази "лепка").
Защо си мисля, че на Пасат Б5 филтъра се затопля от "обратната" нафта (която също затопля и горивото в резервоара).
И все пак, нищо такова не може да замени използването на подходящи средства против желиране на нафтата.


Потребителски аватар
fichtenweg
Мнения: 702
Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
Автомобил: Passat B5
Двигател: AHH
Местоположение: София

Мнениеот fichtenweg » Пон 18 фев 2008 23:28


сподели някои по-подходящи средства срещу желирането. Също няма да е лошо ако посъветваш дали има такива, които трябва да се избягват. Винаги съм искал да ползвам такива, но същевременно съм се опасявал от някакви последващи отрицателни ефекти (и последващи ремонти). С други думи какви е наи-безопасно да се ползват.


Потребителски аватар
baibiso
Мнения: 90
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 15:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот baibiso » Пон 18 фев 2008 23:30


Значи:виждал съм такъв филтър на Субару или на Фиат не съм сигурен ако можеш да намериш основата на която се крепи филтъра аз го имам самия филтър(просто трябва да го потърся някъде във частите)Ще погледна самия филтър да ти кажа коя марка е и какво пише по него евентуално да намериш и основата и как да се монтира(филтъра е чисто нов не е и слаган на кола)ако ти върши работа подарявам ти го :D


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Вто 19 фев 2008 0:03


fichtenweg написа:сподели някои по-подходящи средства срещу желирането. Също няма да е лошо ако посъветваш дали има такива, които трябва да се избягват. Винаги съм искал да ползвам такива, но същевременно съм се опасявал от някакви последващи отрицателни ефекти (и последващи ремонти). С други думи какви е наи-безопасно да се ползват.

Ето ти една добавка, която аз ползвах в на баща ми Фиестата като си бях в България.
Изображение
Предполагам има и други подобни. Провери на ОМВ какво предлагат те, спомням си имаше добър избор. Лично аз ползвам PowerService, но незнам дали го има в България
Изображение


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Вто 19 фев 2008 9:01


Rumen написа:
Adnan написа: Какъв е смисала от това като сутринта е супер стидено и по тази логика, ще подгрява филтъра само на загрял мотор.

... нафтата в резервоара не е студена само сутрин като се запали ... а ако се наложи да пътуваш 2-3-4-5 часа при температури -5/-10/-15 ...


:arrow:

gr_kanev написа:Защо си мисля, че на Пасат Б5 филтъра се затопля от "обратната" нафта (която също затопля и горивото в резервоара).


Все още не разбирам смисъла на филтъра който се подгрява от антифриза.
"Обратната нафта" която се връща в филтъра си върши същата работа.
Тази година ми се случи същата случка тамън след нова година при големите студове, замръзна ми нафтата в филтъра. И силно се вълнувам от този проблем.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 19 фев 2008 9:13


Цялото упражнение за наще климатични условия е безмислено.Не ми се говори кво става на наще дърти коли тая система ако умеши нафтата с водата.Иначе такива системи има за биодизел-един колега си беше купил и там всичко беше с превключватели и т.н. и струваше 600 пари.


Потребителски аватар
baibiso
Мнения: 90
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 15:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот baibiso » Вто 19 фев 2008 17:47


Значи филтъра е (CAV type 296 filter element 7111-296



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта