проблем с фаровете на Б5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
dude_BG
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 26 мар 2008 16:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

проблем с фаровете на Б5

Мнениеот dude_BG » Сря 26 мар 2008 16:32


Здравейте, колеги! Имам проблем с левия фар на моя Б5. Машинката за регулиране на височината на светлинния лъч на късите светлини (май и на дългите) се е прецакала. В смисъл, че нивото на левия фар не се променя, а десния си се движи, когато въртя копчето за регулиране на таблото. Има и едни джаджи за механично нагласяне, които се виждат като отвориш капака на двигателя, но когато ги въртя се вижда, че пластмасовото зъбно колелце се върти, а металната осичка, която е в центъра му - не се върти. Дайте съвет как да ги оправя тези машинки! Да свалям фара и да си играя да ги лепя или да търся други (втора употреба или нови)? Има ли някакви особености при свалянето на фара? Моля, помогнете щото фаровете ми светят на 5 метра пред колата и ще се претрепя някъде!




Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Мнениеот ChimeyJimmey » Сря 26 мар 2008 16:39


Сваляш, отваряш, гледаш, поправяш, лепиш и пак монтираш.
Фар на старо може да намериш от 60 лв. до 160 лв.
Но обикновено няма машинки за автоматично регулиране в тях. :wink:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 26 мар 2008 22:10


Особености при свалянето на фара няма кой-знае какви. Става без да се сваля бронята (е, има малко чалъми, гъвкавост на пръстите, или чупки в кръста) - но това на Б5; ако е Б5.5 - мисля че се сваля и бронята. Първо се сваля мигача - вътре има една пружина с пластмасово ухо (може и да липсва) накрая, след това мигача се плъзва напред (по пососка на основното движение на автомобила). Фарът се държи на 3 болта - 2 отгоре (би трябвало да имат пластмасови тапи отгоре) и един отстрани (скрива го мигача). Не забравяй да разкачиш кабелите - на машинката за ел. регулиране (тя регулира целия фар, а не само къси и(или) дълги), за къси, дълги и габарит. Монтажа е в обратния ред. Провери дали машинката е правилно зацепена (ябълката й на края на лоста) в корпуса на фара. Имаше тема при братушките - за лепене на металната ос към пластмасата, ако искаш да я потърся ?


Потребителски аватар
dude_BG
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 26 мар 2008 16:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dude_BG » Чет 27 мар 2008 11:28


Мерси, колеги! Ще го сваля тази събота и ще пиша какво съм постигнал. Б5 ми е пасатора - поне до толкова разбирам :wink:


bobb2003
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 01 фев 2007 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bobb2003 » Пет 28 мар 2008 20:45


dude_BG написа:Мерси, колеги! Ще го сваля тази събота и ще пиша какво съм постигнал. Б5 ми е пасатора - поне до толкова разбирам :wink:


Кажи какво си направил,че и аз го имам този проблем :)Успех!!


Потребителски аватар
dude_BG
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 26 мар 2008 16:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dude_BG » Сря 09 апр 2008 12:43


Свалих го фара... не е трудно, наистина са три лесни болта. Само че, проблемът се оказа малко гаден - пластмасовото зъбно колелце на оста за ръчно регулиране на дългите се извади без усилие - на ръка. После не можах да го залепя отново на оста - пробвах всякакви лепила, не става. Лошото е, че това зъбно колелце придържа оста в правилна позиция и след като го махнах оста потъна навътре във фара и, следователно, целият рефлектор увисна още повече надолу. Реших проблема по "български" начин: завързах свински опашки за една издатина на фасунката за дългите и ги закачих за корпуса на електрическата машинка за регулиране и стягах опашките докато не постигнах желаната височина на рефлектора. Направих два разреза на гумения капак над фасунката, за да минават свинските опашки и си го поставих на мястото. Най-хубавото е, че по този начин не се губи функцията за регулиране на фара с електрическата машинка. Засега всичко е ток и жици. Важно е от време на време да се проберява гумения капак да не се размести.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта