Загуби на мощност от водна помпа и генератор.
- Stoi
- Вечен БАН
- Мнения: 2115
- Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
- Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
- Двигател:
- Местоположение: Кричим
- Контакти:
Малко UP
Ето едно линкче, където един човек си е направил труда да тества каква е разликата във разхода, и вървежа със, и без генератор. В крайна сметка извода е, че разхода пада с 10% и идват няколко коня в повече
http://www.metrompg.com/posts/alternator-optional.htm


Ето едно линкче, където един човек си е направил труда да тества каква е разликата във разхода, и вървежа със, и без генератор. В крайна сметка извода е, че разхода пада с 10% и идват няколко коня в повече

http://www.metrompg.com/posts/alternator-optional.htm

-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Загубите от генератора могат да се изчислят като се измери консумацията на ток при типични условия. Оттам се изчислява мощността по закона на ом, оттам принципно може да се изчисли товара на двигателя с отчитане на КПДто на генератора (но трябва информация или тестове за да се докопа такова инфо). Трябва да се добави и триенето в лагерите му и загубите в ремъчната предавка. И за двете неща си има формули, стига да има желание.
За водната помпа - трябват данни за характеристиката на помпата, откъдето предвид сечения, плътност и температура може да се изчисли и т.н. И експериментално може.
Като цяло не са много големи тези загуби обаче. Доста по-сериозен товар идва от хидравлика и компресор на климатика.
За водната помпа - трябват данни за характеристиката на помпата, откъдето предвид сечения, плътност и температура може да се изчисли и т.н. И експериментално може.
Като цяло не са много големи тези загуби обаче. Доста по-сериозен товар идва от хидравлика и компресор на климатика.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
"На някой таксита генераторите са с по големи шайби да не натоварват толкова двигателя- дава икономия от 0.5-1 л."
С по-голяма шайба падат оборотите на вала, оттам оптималния режим на генератора се премества към по-високи обороти на двигателя.
Така може и да се постигне икономия, но на цената на недозаряд на акумулатора при празен ход.
С по-голяма шайба падат оборотите на вала, оттам оптималния режим на генератора се премества към по-високи обороти на двигателя.
Така може и да се постигне икономия, но на цената на недозаряд на акумулатора при празен ход.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта