Степените на климатика променят ли натоварването на двг-то ?
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Горе писах - ведях го в Аутодата.Като дадеш на климатик примерно на моя голф ме пита климатик с 3 ,или 4 скорости.Ръчно да се включва е безмислено.Според мен е автоматично според товара - той вече се определя от доста фактори:колко ти е чист радиатора на климатика,нивото на фреона,колко си надул климатика в купето...........
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Rabbit_TDI написа:Горе писах - ведях го в Аутодата.Като дадеш на климатик примерно на моя голф ме пита климатик с 3 ,или 4 скорости.Ръчно да се включва е безмислено.Според мен е автоматично според товара - той вече се определя от доста фактори:колко ти е чист радиатора на климатика,нивото на фреона,колко си надул климатика в купето...........
Версията с която съм се разминва с твоята, но това ли е въпросната скорост за която пишеш.Тук е дадено с 2 и с 3 скористи.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
andonov написа:Това са скоростите на вентилатора да знаеш
Ама те винаги са 4 на голфа - къв е смисала да ми дава да избирам.Отделно от човека дето ми прави компресора знам ,че той следи температурата и ако има нужда от повече студено компенсира с налягане - което няма как да стане без да натовари мотора различно.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Rabbit_TDI написа:andonov написа:Това са скоростите на вентилатора да знаеш
Ама те винаги са 4 на голфа - къв е смисала да ми дава да избирам.Отделно от човека дето ми прави компресора знам ,че той следи температурата и ако има нужда от повече студено компенсира с налягане - което няма как да стане без да натовари мотора различно.
Не писах за този в купето

Разгледай схемата

Дали климатик или климотроник няма разлика: включен или изключен.
има разлика долкото разхода ел енергия на вентилаторите е по-голям на различните степени, от там и натоварването на генератора, но общо взето пишем за разлика от сорта на 10-20 грама.
но на този принцип и разхода при пуснати фарове и музика(дали е на 10 или 50 да речем) също се увеличава, но на никого не му прави впечатление.
Така е и при компресора 1,2,3...10 скорост все едно е - различават се само зададените скорости на вентилаторите в купето.
Така че не се притеснявай - прави си зима в колата юли, август и си свиркай.
има разлика долкото разхода ел енергия на вентилаторите е по-голям на различните степени, от там и натоварването на генератора, но общо взето пишем за разлика от сорта на 10-20 грама.
но на този принцип и разхода при пуснати фарове и музика(дали е на 10 или 50 да речем) също се увеличава, но на никого не му прави впечатление.
Така е и при компресора 1,2,3...10 скорост все едно е - различават се само зададените скорости на вентилаторите в купето.
Така че не се притеснявай - прави си зима в колата юли, август и си свиркай.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
dandan написа:Сорка не исках да прозвучи така ...
Просто въпроса ми беше за климатик, а не климатроник. От това което си писал за градуси си направих извода, че говориш за климатроник. Моя въпрос беше просто дали да си държа през целият път на 1-ва степен климатика или да го пускам от време на време на 4-та степен ... кое ще е по-добре от гледна точка разход на гориво и натоварване на двг-то[/code]
Аиде и от мен малко разсъждения:
Компресора е машина която превръща механичната енергия в термична, един вид създава в единия край на системата топло (кондензера отпред) и в другия край студено(изпарителя вътре). Консумацията на мех. енергия е променлива и зависи от скороста на вентилатора защото се променят параметрите на системата (температура и налягане) на входа и на изхода на компресора т.к. ако на входа има налягане равно на изходното харчи почти нищо щото не върши и никаква работа. Ако обаче го натоварим като "затапим" изхода (все едно помпим гума, не е еднакво дали гумата е 0.5 бара или 2.5 бара). Или накратко ако сме на висока степен на вентилатора на изхода на компресора има по високо налягане съответно го товарим повече защото фреона сме го затоплили и съответно охлаждаме и повече, същото важи и за входа- на компресора не му е все едно дали на входа има 0.5 бара или 2 бара.
Тука важи принципа за запазване на енергията: Ако искаме по-студено- пускаме перката по-бързо и съответно харчим повече(колко обаче не знам).
Дано някой да ме е разбрал
да ви кажа колеги , еи това ми се видя едно от най - добрите полупрофесионално обяснение от прочетените 4 страници .....а от тези неща все пак си имам някакво понятие - вЕрвайте ми

- lyubobg
- Мнения: 2514
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Освен горепосочената разлика има и още 1 разлика откъм консумация на ток - най-малкото като включа на 4-та на място ми се включва 2-ра скорост на вентилаторите за охлаждане на радиаторите и се чува приятен самолетен звук
Та 2-ра скорост лапа повече ток за охлаждане и оттам има макар и минимална разлика....

Та 2-ра скорост лапа повече ток за охлаждане и оттам има макар и минимална разлика....
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта