Здравейте на всики VW фенове,
Аз съм един от най-новите регистрирани във форума, и това ще ми е първо мнение. Много благодарности на създателите на този форум, и на всички вас които давате полезна информация.
Та бих искал и аз да се включа по тая тема.
Видях някой е зачекнал тема за домашни климатици 9000 BTU и т.н. после друг споменава че това е за 60 кубика ако не се лъжа. И всичко това е вярно, и е вярно че двигателя е 1,2 кВт.
Само че, при колите не седят точно така нещата, при автомобилите компресорите дърпат 4-5 hp от двигателя, защото климатика е доста по-мощен от 9000 BTU. А кубатурата на купето е малка, е тогава идва другия въпрос, така наречените ТОПЛОПРИТОЦИ. Всеки се е качвал в кола без климатик и знае как се нагрява тая ламарина и навсякъде има стъкла откъдето влиза слънце. Значи за да се покрие тази топлинна енергия е необходима и мощна климатична система.
Това е накратко обяснението за по-голямата мощност на климатиците на колите.
Чувал съм мои познати как коментират и си мислят, че като имат климатик, или климатороник, зимата купето се топли с климатика. Та кой ще направи това, при наличието на такъв голям топлоизточник какъвто е двигателя. Просто не е необходимо да се амортизира компресора на климатика, пък и да не говорим за ефективността му зимата. А същевременно топлинната енергия на двигателя да се отнема и изхвърля !!!
И още нещо накрая, чувал съм че VOLVО при тестовете си на колите, при -50 С , постигат в купето 22 С, и то само за 2 мин, е това вече дали е истина, и как става и аз не знам
