Акциз - Защо? Как? Къде? и т.н.

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
kav4o
Мнения: 921
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: ABF 1988
Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet

Мнениеот kav4o » Сря 05 сеп 2007 12:08


DragoGT написа:не е вярно това
може да е над 100кс и да е с катализатор

Да,тя даже си има,както и абф-а,но ми казаха,че наще тъпанари искали еко такса на автомобили над 100кс.Това се чудя дали е вярно :?
...Между другото в нашето СБА като чуха модела и годината на колата ми,казаха че няма катализатор :evil: и не можах да им докажа че грешат,щото го махнах :? Иначе умници големи,а ламбдата на карба ако видят,къде ще им паднат мандибулите незнам mhihi




Потребителски аватар
idkedikov
Мнения: 914
Регистриран на: Вто 27 сеп 2005 15:49
Автомобил: VW Passat 3bg
Двигател: AVF
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот idkedikov » Сря 05 сеп 2007 17:07


Тука катализатори на коли над 100 к.с. не се признават ;)


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Чет 06 сеп 2007 7:39


NqKvo_GaDno написа:Тука катализатори на коли над 100 к.с. не се признават ;)

:да:
Твърде са мощни за да са екологично чисти :screwy


Потребителски аватар
lz1kka
Мнения: 295
Регистриран на: Вто 25 апр 2006 9:57
Автомобил: Audi S7
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот lz1kka » Сря 14 ное 2007 18:56


Абе колеги... Имам питане понеже имам някакви планове да си внеса една количка около 225 коня а хич не ми се плаща тъпия, незаконен акциз. Седнал съм тези дни да мисля варианти при които може да се избегне въпросната такса и покрай тези размисли дочух за някакви фирми фантоми, които срещу 20% от сумата за акциз ти регистрират колата на тяхно име и караш с чужди номера. Това е просто слух и ще ми е интересно ако някой има повечко информация по тази тема. Мислех и за друг вариант при който колата просто да се регистрира на името на чужденец, но ми се вижда малко невъзможно в случай, като моя, в който нямам никакви роднини по Европата. Други пък ми разправят, че били 100% сигурни, че след 1 януари 2008 акзицът ще отпадне. Как мислите вие? Ще се радвам на малко полезна и достоверна информация относно някоя готина вратичка помагащи ми да спестя скромната сума от около 8000 лева :)

Сетих се и за трети вариант... плащам си акциза и съдя държавата нейде из Европа :lol: Смях, смях...

Благодарско!


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Сря 14 ное 2007 19:25


lz1kka написа:Абе колеги... Имам питане понеже имам някакви планове да си внеса една количка около 225 коня а хич не ми се плаща тъпия, незаконен акциз.

Други пък ми разправят, че били 100% сигурни, че след 1 януари 2008 акзицът ще отпадне.

Сетих се и за трети вариант... плащам си акциза и съдя държавата нейде из Европа :lol: Смях, смях...




Тоа пъ гений .... :banghead:

п.п. Нема да отпадне ... Ще го дигат ... mhihi


Потребителски аватар
vladote
Мнения: 193
Регистриран на: Съб 20 окт 2007 16:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот vladote » Чет 15 ное 2007 21:09


lz1kka написа:Други пък ми разправят, че били 100% сигурни, че след 1 януари 2008 акзицът ще отпадне.

Не знам дали ще е 1 януари 2008, но знам че ще падне. Поне така ми каза адвоката ми, в момента се обжалвало това решение и каза че до 1 година може и да падне, естествено няма нищо сигурно в България. Така, че надявайте се, надеждата умира последна :)


Потребителски аватар
lz1kka
Мнения: 295
Регистриран на: Вто 25 апр 2006 9:57
Автомобил: Audi S7
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот lz1kka » Пет 16 ное 2007 10:23


А относно въпроса ми за тези фирми "фантоми" и регистрации на чуждестранни лица какво ще кажете? Никой ли няма повечко информация за какво иде реч?


Потребителски аватар
Tougi
Мнения: 281
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Tougi » Пет 16 ное 2007 20:18


Хипотеза:

внасяш от Америка последен модел кола с двигател от "Юго" (да, едно време в САЩ се продаваха И такива коли).

Не дължиш акциз.

Внасяш отделно двигателя. Той не е описан като акцизна стока, ерго, минаваш метър.

Малко ТНТМ и ето те с комплектна кола без акциз.

Да, ама не.

Хайде да попрочетем малко закона:

Раздел ІІ
Член 2. На облагане с акциз подлежат:
....
5. Автомобилите

Раздел ІІІ Понятия
Член 4. По смисъла на този закон:
1. Акцизни стоки са стоките посочени в Чл.2
....
16. "Нов автомобил" е автомобил, за който към датата на внасяне, съответно към датата на подаване на декларацията по чл. 76 пред митническите органи е налице едно от следните условия:
а) не са изминали повече от 6 месеца от датата на първата му регистрация (включително в чужбина)
б) е изминал не повече от 6000 км.

26. Дефиниция на "територия на държава членка" - има малко условности, но за сега ще ги пренебрегнем - едва ли някой ще внася от Цевута или от италианските води на езерото Лугано.

Раздел V Автомобили
Чл. 18. "Автомобили" са новите и употребявани пътнически, товаро-пътнически и състезателни автомобили за транспорт до 9 лица, включително водачът, с мощност на двигателя, превишаваща 120 киловата (kW) по системата DIN или 126 киловата (kW) по система SAE включени в код по КН 8703.

Глава трета. Данъчно задължение
Раздел І
Възникване на задължение за заплащане на акциз.
Чл. 19. Стоките по чл. 2 подлежат на облагане с акциз......
1. при тяхното производство на територията на страната
2. при тяхното въвеждане на територията на страната от територията на друга държава членка.
3. при тяхното внасяне на територията на страната.

Раздел ІІІ Данъчна основа
Чл. 28. Данъчната основа за облагане с акциз е както следва:
.....
Чл. 30. Данъчната основа за автомобилите е както следва:
1. За употребяваните автомобили - брой киловати в зависимост от мощността на двигателя
2. за новите автомобили - брой киловати в зависимост от мощността на двигателя за разликата над 120 киловата (kW) по системата DIN, съответно над 126 киловата (kW) по системата SAE.

Раздел ІV Акцизна ставка

Чл. 40. (1) Акцизната ставка за употребяваните автомобили е, както следва:
1. за автомобили с мощност на двигателя над 120 kW до 150 kW по системата DIN - 35 лв. за 1 kW;
2. за автомобили с мощност на двигателя над 150 kW по системата DIN - 60 лв. за 1 kW;
3. за автомобили с мощност на двигателя над 126 kW до 157,5 kW по системата SAE - 33,33 лв. за 1 kW;
4. за автомобили с мощност на двигателя над 157,5 kW по системата SAE - 57,14 лв. за 1 kW.
(2) Акцизната ставка за новите автомобили е:
1. седемстотин лева + 90 лв. за 1 kW за разликата над 120 kW по системата DIN;
2. седемстотин лева + 85,71 лв. за 1 kW за разликата над 126 kW по системата SAE.

Глава Четвърта, раздел ІІ

Чл. 76г. (1) Всяко лице, което въвежда на територията на страната акцизни стоки по чл. 2, т. 4 и 5 от територията на друга държава членка, е длъжно да подаде декларация по образец, определен с правилника за прилагане на закона.
------------------------------------
Такаааа....
А сега следват малко съчинения с елементи на преразказ:

Първо: акциза е дължим при ПРОИЗВОДСТВО на акцизни стоки независимо от предназначението (дали ще си пиеш сам ракията или ще я продаваш е без значение).

Т.е. производителите на коли трябва да са регистрирани (по един от посочените в закона начини). Движението на акцизни стоки (без заплащане на акциза) се извършва само между лицензирани данъчни складове, или казано с други думи, вносителите на коли трябва също да са регистрирани по закона за акциза.

Акциза става дължим при крайната продажба - плащаш, получаваш.

Какво става обаче при покупка на употребяван автомобил за който вече веднъж е платен акциз?

Двойно данъчно облагане.

Теоретически в цената му влиза и сумата на вече платения акциз. Макар да не е регистриран по закона, продавача си получава обратно акциза (или част от него) платен при първоначална регистрация на автомобила.

Може би това е хипотезата на законодателя да иска акциз за употребяваните автомобили?

Акциза за кола на старо лесно може да бъде отчетен ако купувате от регистрирана по закона фирма (която от своя страна би трябвало да купи колите без акциз, или да поиска възстановяване). Тя ТРЯБВА да начисли акциз в цената.

Как стоят обаче нещата с горублянските търговци? Съмнявам се, че те са регистрирани.

Извод: всеки който купува акцизна стока от нерегистриран търговец и без да заплати акциз, е в нарушение на Закона за акциза и данъчните складове.

Сега да се върнем на хипотезата в началото.

Внесеният безакцизен маломощен автомобил и безакцизния мощен двигател са основа за производство на акцизна стока на територията на страната. Точка.

Тъй като акциза се плаща не на кубатура а на киловати, горното важи и за чип тунинг.

Акциза е дължим и би трябвало да бъде заплатен преди промяната на регистрацията на автомобила.

От горното следва и парадокса, че нямаш право да си сменяш сам двигателя, защото не си лицензиран производител на акцизни стоки а в закона е предвидено само варене на ракия.


P.S. Ще се радвам ако някой намери (аргументирано) грешка в моите изводи.

P.P.S Какво е действителното състояние на нещата, кой и как трябва да мери киловатите по пътищата, кой да гони тунинг маниаците и най-вече защо трябва да се плаща втори път акциз е съвсем друга бира.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 05 окт 2008 18:07


Tougi написа:Какво става обаче при покупка на употребяван автомобил за който вече веднъж е платен акциз?

Двойно данъчно облагане.


Не прочетох всичко, но относно тази ти теза, само споменавам, че акциза не е данък, така че не става двойно данъчно облагане. Основната идея е, че понеже тази кола ще се кара в БГ, се дължи акциз в БГ, независимо, че не е нова. Ако нов автомобил е купен в БГ и е бил акцизен, при препродажба не се плаща от новия собственик акциз.


Потребителски аватар
dessident
Мнения: 346
Регистриран на: Чет 12 юни 2008 0:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот dessident » Нед 05 окт 2008 21:29


По горе беше споменато че се плаща еко такса само над 100 к.с. не е вярно .... оня ден ходих ме с едно аверче да регистрираме една корса 1.7 diesel 57 к.с. (мисля че беше) и взеха 207 лева еко такса. Няма значение колко коня е ако е внос от ЕС се плаща еко такса... На мен друго ми е интересно дали тези "нинджи" из парламента имат платен акциз като няма една кола от парламентарните по малко от 160+ к.с. и колкото и да се напрягаме и стачки да се правят всичко е направено така че да ти вземат паричките.... а вратичките само горе споменатите нинджи ги ползват :roll: :P :?:


Потребителски аватар
bugster
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 05 сеп 2007 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bugster » Сря 08 окт 2008 16:40


Темата е стара но ......
Прочетох че:
“Нов автомобил” е автомобил, за който към датата на внасяне е налице едно от следните условия:
а) не са изминали повече от 6 месеца от датата на първата му регистрация (включително в чужбина),
или
б) е изминал не повече от 6000 км

Източник:
http://auto.mitnica.com/index.php?p=excise

Такааааааа
По тази логика ако си купя 10 годишна кола над 120 kw (примерно) и километража и се превърти достатъчно че като съм в БГ да не е повече от 6К км какво става? Могат ли да те изгърбят и да ти докажат че колата е над 6К км или ще мина в следната графа:
Акцизната ставка за новите автомобили е:
1. седемстотин лева + 90 лв. за 1 kW за разликата над 120 kW по системата DIN;
2. седемстотин лева + 85,71 лв. за 1 kW за разликата над 126 kW по системата SAE.


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Сря 08 окт 2008 16:46


това е интересна идея...


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Сря 08 окт 2008 17:09


Мисля че са се объркали при написването защото реално изискванията за нова кола са и 2те едновременно и да е до 6 месеца и да е до 6000км. :wink:


Потребителски аватар
bugster
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 05 сеп 2007 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bugster » Сря 08 окт 2008 19:35


Vladko написа:Мисля че са се объркали при написването защото реално изискванията за нова кола са и 2те едновременно и да е до 6 месеца и да е до 6000км. :wink:


Мислиш или си сигурен :wink:
Има разлика!
Нека някой който знае със сигурност да сподели.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта