при "Принудителен Празен Ход" въртенето на ДВГ се осъществява от предаваното въртене от скоростите, това е с цел да функционират серво, хидравлика, зареждане на акумулатор и други. Подаваното гориво в ДВГ-то е 0-ла или почти 0-ла, това зависи от компа на колата. При по-продължителен "Принудителен Празен Ход", единственото различно от нормално запален ДВГ е, това, че ДВГ не грее, просто няма от какво .
Който има разходомер може да пробва, да решем на 5-та с обороти над 1400 /повечето коли са на толкова/ нез да е докоснат педала на гаста, но и не всички коли имат възмовност за "Принудителен Празен Ход"
Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиране?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19577
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
LiRiX написа:Предолно ясно ми е, че като се спускам на ппх харчра по-малко. Но не 0ла близко до нея, но баш аванта... не.
radotom написа:Движа с включен осцилоскоп от известно време. Обикновено ми е забит на Ламбдата, но си изведох сигнал и от дюзите точно за да го проверя този мит за ППХ. При спускане към дюзите не се подава нито едно импулсче!!! Но само леко чукниш ли педала и веднага скачат графиките на дисплея!
Така, че- мита е верен!
А и на мен ми се чува едно такова, като гърмене в ауспуха
Ако има достатъчно дълъг прав участък може да пробваш да загасиш колата и пак ще чуваш същото (и това пробвах )
radotom написа:Panev написа:При спускане на скорост, ако оборотите на двигателя са над 1800 (или поне някъде там трябваше да бъдат) ППХ-то се задейства и не се пуска бензин от дюзите.
Не съм на 100% сигурен, но мисля, че до 1 450-1 500 оборота нямах импулси. По-надолу май не съм падал.
Отделно- показанията на Ламбдата ми бяха на твърда 0, а при най-малкото натискане на педала иначе се появява, дори и кратко, импулсче от нея.
radotom написа:След проведени серия от експерименти- да докладвам резултати
Първо да кажа, че нормално карам на изпреварване на искрата на 10* преди ГМТ (в последствие ще се разбере, че май има значение!)
Опитите бяха проведени на равно, защото наклоните из пловдивското пОле са малко!
Продължителноста на импулса към дюзите в режим на празен ход (на място)- 2.6м сек [мили секунди, демек- хилядна от секундата]
При движение с 2 500 оборота- 3м сек. Същото е и при 3 000. Повече не съм пробвал. При ускорение (не прекалено бурно) расте до 5.5м сек, вероятно ако натисна- може и още!
Ако оборотите ви са под 2 000 об/мин то при отпускане на газта колата се движи сякаш е на празен ход! Т.е.- не се включва системата за ППХ!
При обороти > 2 000 об/мин при отпускане на газта импулсите изчезват и се възстановяват точно на 1 000 об/мин!
Тъй като имах известни съмнения- спрях и си врътнах делкото на заводските 6* преди ГМТ.
Отново под 2 000 об и отпускане на педала системата за ППХ не се включи, но за сметка на това, когато вдигнах над 2 000, тя си включи и изчезнаха импулсите. Интересното е, че остана задействана до 850-900 об/мин. Т.е- с около 100-150 оборота по-ниски обороти на ППХ!
Нямах възможност да пробвам какво ще се случи при по-голямо изпреварване на искрата, примерно при 16-18* преди ГМТ, въпреки, че се опитах да проведа експеримента- паднаха акумулаторчетата на осцилоскопа!
Но изпитвам силни съмнения, че границата им ще се качи!
Това поставя въпроси пред колегите с по-голям аванс заради газови уредби, без да имат монтиран ТАП.
Лично тествано от мен, колега.
При желание- мога да демонстрирам.
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: Сря 13 авг 2008 19:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Здравейте колеги,
виждам че много сте се разгорещили относно разхода. Моля да не бъда криворазбран. При едно съвсем внимателно каране количеството гориво което може да се спести е доста по голямо, отколкото като се правят рокади от гореспоменатото естество.
За да не се откланям от първоначалният замисъл на темата, бих добавил, че движението със съобразена скорост е не само добре за разхода на гориво, а и за здравословното състояние. Също така спомага и за адекватна реакция, така че бих казал че е добре човек да си отваря очите на четири, а именно, че е добре човек да не разчита само на огледалата, а да се увери самостоятелно, тъй като не се знае дали някой не се крие в мъртвата точка между двете огледала, където неможе да бъде видян. Никога не е излишен контролен поглед назад.
Друго което също считам за добре е да има толерантност, а именно ако някой ви притиска, при първата удобна възможност намалете и го пуснете, тъй като не е необходимо той да поема инициативата в далеч по неподходящи места. Използвайте мигачите за да му дадете сигнал и въобще използването им по прендазначение, имайки за цел да предупредите другите участници в движението своевременно.
Също така според мен е добре когато се натъкнете на някой лунен пейзаж по "хубавите пътища" на нашата татковина, намалете доколкото можете, но както ви предупреди колегата не минавайте през тях с натиснати спирачки, за да не съдерете гумите си, но и също не се старайте да ги избягвате като на слалом при което се създава опасност за другите участници от движението.
Още нещо което ми идва на ум е да не скачате на спирачките преди да се огледате, с изключение на предотвратяване на ПТП. Не се знае какви спирачни възможности има този зад вас (никой не желае някой да го направи комби и след това да си губи излишно времето в разправии).
Ако с горенаписаното съм засегнал някой, молщ да бъда извинен, тъй като не съм имал такова намерение.
Поздрави.
виждам че много сте се разгорещили относно разхода. Моля да не бъда криворазбран. При едно съвсем внимателно каране количеството гориво което може да се спести е доста по голямо, отколкото като се правят рокади от гореспоменатото естество.
За да не се откланям от първоначалният замисъл на темата, бих добавил, че движението със съобразена скорост е не само добре за разхода на гориво, а и за здравословното състояние. Също така спомага и за адекватна реакция, така че бих казал че е добре човек да си отваря очите на четири, а именно, че е добре човек да не разчита само на огледалата, а да се увери самостоятелно, тъй като не се знае дали някой не се крие в мъртвата точка между двете огледала, където неможе да бъде видян. Никога не е излишен контролен поглед назад.
Друго което също считам за добре е да има толерантност, а именно ако някой ви притиска, при първата удобна възможност намалете и го пуснете, тъй като не е необходимо той да поема инициативата в далеч по неподходящи места. Използвайте мигачите за да му дадете сигнал и въобще използването им по прендазначение, имайки за цел да предупредите другите участници в движението своевременно.
Също така според мен е добре когато се натъкнете на някой лунен пейзаж по "хубавите пътища" на нашата татковина, намалете доколкото можете, но както ви предупреди колегата не минавайте през тях с натиснати спирачки, за да не съдерете гумите си, но и също не се старайте да ги избягвате като на слалом при което се създава опасност за другите участници от движението.
Още нещо което ми идва на ум е да не скачате на спирачките преди да се огледате, с изключение на предотвратяване на ПТП. Не се знае какви спирачни възможности има този зад вас (никой не желае някой да го направи комби и след това да си губи излишно времето в разправии).
Ако с горенаписаното съм засегнал някой, молщ да бъда извинен, тъй като не съм имал такова намерение.
Поздрави.
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: Нед 20 май 2007 23:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Я да съживя малко темата...
Добър навик при мен се оказва отварянето на страничните огледала, така че автомобилът да не се вижда при нормално седнал водач. Така се елиминира мъртвият ъгъл, а при по-специфични маневри е достатъчно само леко да мръдна глава вляво или вдясно, за да виждам габаритите на колата.
Добър навик при мен се оказва отварянето на страничните огледала, така че автомобилът да не се вижда при нормално седнал водач. Така се елиминира мъртвият ъгъл, а при по-специфични маневри е достатъчно само леко да мръдна глава вляво или вдясно, за да виждам габаритите на колата.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта