Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиране?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
jooorooo
Мнения: 115
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jooorooo » Пон 27 окт 2008 12:51


при "Принудителен Празен Ход" въртенето на ДВГ се осъществява от предаваното въртене от скоростите, това е с цел да функционират серво, хидравлика, зареждане на акумулатор и други. Подаваното гориво в ДВГ-то е 0-ла или почти 0-ла, това зависи от компа на колата. При по-продължителен "Принудителен Празен Ход", единственото различно от нормално запален ДВГ е, това, че ДВГ не грее, просто няма от какво :-).

Който има разходомер може да пробва, да решем на 5-та с обороти над 1400 /повечето коли са на толкова/ нез да е докоснат педала на гаста, но и не всички коли имат възмовност за "Принудителен Празен Ход"




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19577
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 27 окт 2008 12:54


LiRiX написа:Предолно ясно ми е, че като се спускам на ппх харчра по-малко. Но не 0ла ;) близко до нея, но баш аванта... не.

radotom написа:Движа с включен осцилоскоп от известно време. Обикновено ми е забит на Ламбдата, но си изведох сигнал и от дюзите точно за да го проверя този мит за ППХ. При спускане към дюзите не се подава нито едно импулсче!!! Но само леко чукниш ли педала и веднага скачат графиките на дисплея!
Така, че- мита е верен!
А и на мен ми се чува едно такова, като гърмене в ауспуха ;)
Ако има достатъчно дълъг прав участък може да пробваш да загасиш колата и пак ще чуваш същото (и това пробвах ;) )

radotom написа:
Panev написа:При спускане на скорост, ако оборотите на двигателя са над 1800 (или поне някъде там трябваше да бъдат) ППХ-то се задейства и не се пуска бензин от дюзите.

Не съм на 100% сигурен, но мисля, че до 1 450-1 500 оборота нямах импулси. По-надолу май не съм падал.
Отделно- показанията на Ламбдата ми бяха на твърда 0, а при най-малкото натискане на педала иначе се появява, дори и кратко, импулсче от нея.

radotom написа:След проведени серия от експерименти- да докладвам резултати ;)
Първо да кажа, че нормално карам на изпреварване на искрата на 10* преди ГМТ (в последствие ще се разбере, че май има значение!)

Опитите бяха проведени на равно, защото наклоните из пловдивското пОле са малко! :lol:

Продължителноста на импулса към дюзите в режим на празен ход (на място)- 2.6м сек [мили секунди, демек- хилядна от секундата]
При движение с 2 500 оборота- 3м сек. Същото е и при 3 000. Повече не съм пробвал. При ускорение (не прекалено бурно) расте до 5.5м сек, вероятно ако натисна- може и още!

Ако оборотите ви са под 2 000 об/мин то при отпускане на газта колата се движи сякаш е на празен ход! Т.е.- не се включва системата за ППХ!
При обороти > 2 000 об/мин при отпускане на газта импулсите изчезват и се възстановяват точно на 1 000 об/мин!

Тъй като имах известни съмнения- спрях и си врътнах делкото на заводските 6* преди ГМТ.
Отново под 2 000 об и отпускане на педала системата за ППХ не се включи, но за сметка на това, когато вдигнах над 2 000, тя си включи и изчезнаха импулсите. Интересното е, че остана задействана до 850-900 об/мин. Т.е- с около 100-150 оборота по-ниски обороти на ППХ!

Нямах възможност да пробвам какво ще се случи при по-голямо изпреварване на искрата, примерно при 16-18* преди ГМТ, въпреки, че се опитах да проведа експеримента- паднаха акумулаторчетата на осцилоскопа! :(
Но изпитвам силни съмнения, че границата им ще се качи!
Това поставя въпроси пред колегите с по-голям аванс заради газови уредби, без да имат монтиран ТАП.

Лично тествано от мен, колега.
При желание- мога да демонстрирам.


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1223
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Мнениеот stypkata » Сря 29 окт 2008 9:03


Близо до темата - имам борд компютър и съм засякал,че когато се спускам по надолнище с 80км/ч на свободна скорост разхода е 1,8 литра / 100км.Оборотите са към 900.Някой ден ще го зануля по надолнище на скорост без газ да видим дали ще изпише 0 :)


Потребителски аватар
skotis
Мнения: 1974
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот skotis » Сря 29 окт 2008 10:33


Аз също го пробвах, на 5-та по леко надолнище, без да подавам газ, бордовия компютър покаваше 0! Пробвах и на друга кола с борд комп. - VW Multivan 2.5 TDI 4-motion - същото е и при него - 0 разход при ППХ


eng.Kostadinov
Мнения: 109
Регистриран на: Сря 13 авг 2008 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот eng.Kostadinov » Чет 30 окт 2008 16:21


Здравейте колеги,
виждам че много сте се разгорещили относно разхода. Моля да не бъда криворазбран. При едно съвсем внимателно каране количеството гориво което може да се спести е доста по голямо, отколкото като се правят рокади от гореспоменатото естество.
За да не се откланям от първоначалният замисъл на темата, бих добавил, че движението със съобразена скорост е не само добре за разхода на гориво, а и за здравословното състояние. Също така спомага и за адекватна реакция, така че бих казал че е добре човек да си отваря очите на четири, а именно, че е добре човек да не разчита само на огледалата, а да се увери самостоятелно, тъй като не се знае дали някой не се крие в мъртвата точка между двете огледала, където неможе да бъде видян. Никога не е излишен контролен поглед назад.
Друго което също считам за добре е да има толерантност, а именно ако някой ви притиска, при първата удобна възможност намалете и го пуснете, тъй като не е необходимо той да поема инициативата в далеч по неподходящи места. Използвайте мигачите за да му дадете сигнал и въобще използването им по прендазначение, имайки за цел да предупредите другите участници в движението своевременно.
Също така според мен е добре когато се натъкнете на някой лунен пейзаж по "хубавите пътища" на нашата татковина, намалете доколкото можете, но както ви предупреди колегата не минавайте през тях с натиснати спирачки, за да не съдерете гумите си, но и също не се старайте да ги избягвате като на слалом при което се създава опасност за другите участници от движението.
Още нещо което ми идва на ум е да не скачате на спирачките преди да се огледате, с изключение на предотвратяване на ПТП. Не се знае какви спирачни възможности има този зад вас (никой не желае някой да го направи комби и след това да си губи излишно времето в разправии).
Ако с горенаписаното съм засегнал някой, молщ да бъда извинен, тъй като не съм имал такова намерение.
Поздрави.


jamesdav
Мнения: 33
Регистриран на: Нед 20 май 2007 23:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jamesdav » Вто 30 дек 2008 12:45


Я да съживя малко темата...

Добър навик при мен се оказва отварянето на страничните огледала, така че автомобилът да не се вижда при нормално седнал водач. Така се елиминира мъртвият ъгъл, а при по-специфични маневри е достатъчно само леко да мръдна глава вляво или вдясно, за да виждам габаритите на колата.


Потребителски аватар
kimif2008
Мнения: 564
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 22:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kimif2008 » Вто 30 дек 2008 22:05


ппх я има в лада 2105 и то пьрвата спира притока на гориво м/у 1800 и 1200 оборота та така



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта