потенциометър на дроселната клапа

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
pas1.8mi

потенциометър на дроселната клапа

Мнениеот pas1.8mi » Пет 24 сеп 2004 8:00


Здравейте колеги.Някой знае ли как се настройва потенциометъра за положението на дроселната клапа?Четох,че ако се повреди се копува в комплект с корпуса на инжекциата.Понеже потенц. си има каталожен номер .




Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Съб 25 сеп 2004 10:03


Аз сменях :( Моят майстор каза,че не може да се настрои както е било фабрично(моя беше разбутан,а може би и повреден и придърпваше зверски)Каза,че ако искам да се оправи трябва да се сложи друг.Предупреди ме ако ходя при други майстори и ми кажат,че ще ми го настроят да не им вярвам,защото може да се настройва само на специален стенд... Не ме е притискал да ми го сменя, като отидох пак с каталожния номер на частта го накарах да погледне дали някои от неговите инжекциони не е със същия номер.Единия от Ауди пасна,ама ми се струва,че сега гори повече,въпреки че СО-то падна от 5,0 на 0,5 само със смяна на потенциометъра.Междо другото ми смени и инжектора с потенциометъра.Сега голфето си е пушка ама все още не мога да засека разхода,въпреки че по бордови като гледам май е по-голям.....
Във стария форум бях писал затова и един колега от клуб Шкода,който работи в сервиз Дунев, твърдеше че на ден настройвал по няколко такива и било като детска играчка :wink: Върви се пробвай ако искаш....


pas1.8mi

Re: потенциометър на дроселната клапа

Мнениеот pas1.8mi » Съб 25 сеп 2004 14:47


pas1.8mi написа:Здравейте колеги.Някой знае ли как се настройва потенциометъра за положението на дроселната клапа?Четох,че ако се повреди се копува в комплект с корпуса на инжекциата.Понеже п
отенц. си има каталожен номер .


Благодаря за информацията,колега. :D Моят също беше пипан.При палене на студен мотор даржеше 650об/мин.Свалих и почистих потенц.Врътнах го така,че на "студено"държи 1200об/мин,като стигне 80-85градуса държи 800-850об/мин. А за цената на потенциометъра(нов) знаеш ли нещо?
А за "регулатор празен ход" знаеш ли в какво състояние трябва да е контакта,при затворена дроселна клапа?При мен при затворена дроселна е "затворен",а при отворена е "отворен". :shock:


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Съб 25 сеп 2004 15:13


Рециклираните са по около 200 евро(даваш твоя и ти връщат рециклиран)Има три модела като рециклирането на най-скъпия беше 200 евро.Ако си поръчаш чисто нов от Бош струва около 1000лв :shock: :shock: :shock: .Аз в момента съм без автоматичен смукач защото нещо не се спогажда с тоя потенциометър,явно стойностите на сигнала са други,не знам.При мен като запаля на студено държи доста ниски 300-400, но като загрее си ги кове на 900 и оттам нататък никакъв проблем.През лятото загряваше много бързо ама сега като се застуди :evil: Ще трябва да ходя при моя майстор да прави няква доработка за да мога да си управлявам автоматичния смукач с бутонче от ел.стъкло.Предполагам, че ще мога да си го глася на колкото си искам обороти....малко е кофти ама какво да се прави :(
Автоматичния смукач работи само докато мотора достигне работна температура и после се изключва...
Проблема с настройката на потенциометъра е, че при определено положение на дроселовата клапа влиза определено количество въздух,според което му се впръсква нужното гориво.Във фабриката са нацелили точната стойност при която количеството въздух и гориво да нарастват по един и същ начин като са в някакво съотношение(поне така мисля).Като не е настроено като хората се получава разминаване и съответно губене на мощност или внезапно придърпване.Стария ми потенциометър си държеше нормални обороти като е загрял,но придърпваше и количеството на СО беше 5.х % според газ анализатора в сервиза на Бош, а с новия пада до 0.5%(не знам дали има как да ме излъжат за това).Може и да съм се набутал и да съм хвърлил много пари но поне знам,че всичко е ок и Голфето си е пушка,не забива муцуна при определени обороти и не придърпва...
Хайде със здраве!


pas1.8mi

Re: потенциометър на дроселната клапа

Мнениеот pas1.8mi » Вто 28 сеп 2004 8:18


pas1.8mi написа:Здравейте колеги.Някой знае ли как се настройва потенциометъра за положението на дроселната клапа?Четох,че ако се повреди се копува в комплект с корпуса на инжекциата.Понеже потенц. си има каталожен номер .


Благодаря ти за ценната и изчерпателна информация,колега. :D



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта