The Scirocco GT24-CNG на 24-те часа на Нюрбургринг
http://www.vwvortex.com/artman/publish/ ... 2621.shtml
НОВИНИ oт cвeтa нa VW
- russonera
- Мнения: 1121
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 15:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: НОВИНИ oт cвeтa нa VW
Манията по отслабване обхваща цялата група на Volkswagen. След като Audi обявиха, че ще се съсредоточат в ограничаване на килограмите на бъдещите си модели, братовчедите от Volkswagen решиха да поемат по същия път. Съвсем скоро стана ясно, че немците работят по проект, наречен "SuperlightCar". Част от него е ново купе за Golf, което ще бъде с 30% по-леко от стандартното. Инженерите планират да приложат натрупания опит във всички модели на компанията от 2012 година.
За да не правят компромис със здравината и издръжливостта на новото купе, от Volkswagen ще използват сплав от стомана, магнезий и алуминий. До това решение се е стигнало, след като специалистите са произвели три прототипа - първият изцяло стоманен, вторият изработен от по-евтини материали и един от скъпи и качествени сплави. Всички те са успели да намалят стандартното тегло на Golf с от 20 до 41%. За серийната версия на олекотения Golf, Volkswagen със сигурност ще избере най-доброто съотношение цена/качество. Ще се наложи да почакаме, за да разберем със сигурност.
За да не правят компромис със здравината и издръжливостта на новото купе, от Volkswagen ще използват сплав от стомана, магнезий и алуминий. До това решение се е стигнало, след като специалистите са произвели три прототипа - първият изцяло стоманен, вторият изработен от по-евтини материали и един от скъпи и качествени сплави. Всички те са успели да намалят стандартното тегло на Golf с от 20 до 41%. За серийната версия на олекотения Golf, Volkswagen със сигурност ще избере най-доброто съотношение цена/качество. Ще се наложи да почакаме, за да разберем със сигурност.
Re: НОВИНИ oт cвeтa нa VW
Volkswagen победи в надпреварата за „Най-добър двигател на 2009”
18.06.2009 08:06
Двигателят на Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (използващ турбина и механичен компресор), стана победител в конкурса „Двигател на 2009 година”.
Той беше избран от международно жури съставено от 65 автомобилни журналисти от 32 страни.
Освен генералната победа, този двигател спечели първите места в още две категории – в класа двигатели с обем от 1.0 до 1.4 литра и в категорията „Зелен двигател на годината”.
Три награди в различни категории през тази година получава Mercedes-Benz: атмосферния V8 с обем 6.2 л. на AMG стана победител в класа за двигатели с обем над 4.0 литра, същият агрегат беше обявен за победител при спортните двигатели, а дизеловият двигател на Mercedes с обем 2.1 литра е победител в класа двигатели с обем от 2.0 до 2.5 литра.
Тази година BMW печели две първи места - в клас 2.5 до 3.0 литра, победител е баварският би-турбо агрегат с обем 3.0 литра, а в категория от 3.0 до 4.0 литра на първо място е класиран V8 с обем 4.0 литра, монтиран на BMW M3.
В най-малкия клас двигатели с обем до 1.0 литър, победи агрегата използван от Toyota Aygo, Peugeot 107 и Citroen C1, в клас от 1.4 до 1.8 литра първи е турбоагрегата с обем 1.6 литра разработен съвместно от BMW и PSA Peugeot Citroen, а в категория от 1.8 до 2.0 литра начело е двулитровия турбодвигател на Audi, който се монтира на Audi A4, A5, Q5 и на новия VW Golf GTI.
За „Най-добър нов двигател на годината” беше провъзгласен агрегатът на Porsche с обем 3.8 литра и мощност 385 к.с., монтиран на Porsche Carrera S.
През предходните две години, 2007 и 2008 титлата „Най-добър двигател на годината” се печелеше от трилитровия двигател би-турбо на BMW, а през 2006 победител беше също двигател на Баварската фирма – десетцилиндровия агрегат монтиран на BMW M5 и M6.
http://news.automedia.bg/read/7212.html
18.06.2009 08:06
Двигателят на Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (използващ турбина и механичен компресор), стана победител в конкурса „Двигател на 2009 година”.
Той беше избран от международно жури съставено от 65 автомобилни журналисти от 32 страни.
Освен генералната победа, този двигател спечели първите места в още две категории – в класа двигатели с обем от 1.0 до 1.4 литра и в категорията „Зелен двигател на годината”.
Три награди в различни категории през тази година получава Mercedes-Benz: атмосферния V8 с обем 6.2 л. на AMG стана победител в класа за двигатели с обем над 4.0 литра, същият агрегат беше обявен за победител при спортните двигатели, а дизеловият двигател на Mercedes с обем 2.1 литра е победител в класа двигатели с обем от 2.0 до 2.5 литра.
Тази година BMW печели две първи места - в клас 2.5 до 3.0 литра, победител е баварският би-турбо агрегат с обем 3.0 литра, а в категория от 3.0 до 4.0 литра на първо място е класиран V8 с обем 4.0 литра, монтиран на BMW M3.
В най-малкия клас двигатели с обем до 1.0 литър, победи агрегата използван от Toyota Aygo, Peugeot 107 и Citroen C1, в клас от 1.4 до 1.8 литра първи е турбоагрегата с обем 1.6 литра разработен съвместно от BMW и PSA Peugeot Citroen, а в категория от 1.8 до 2.0 литра начело е двулитровия турбодвигател на Audi, който се монтира на Audi A4, A5, Q5 и на новия VW Golf GTI.
За „Най-добър нов двигател на годината” беше провъзгласен агрегатът на Porsche с обем 3.8 литра и мощност 385 к.с., монтиран на Porsche Carrera S.
През предходните две години, 2007 и 2008 титлата „Най-добър двигател на годината” се печелеше от трилитровия двигател би-турбо на BMW, а през 2006 победител беше също двигател на Баварската фирма – десетцилиндровия агрегат монтиран на BMW M5 и M6.
http://news.automedia.bg/read/7212.html
- LILO&STICH
- ябълката на раздора
- Мнения: 13068
- Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- kamus11
- Мнения: 851
- Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: НОВИНИ oт cвeтa нa VW
Скоро ще бъде представена и фейслифт версията на Volkswagen Phaeton http://kamuscoop.blogspot.com/2009/06/v ... aeton.html
- Kiril Lalov
- Мнения: 16
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: чи къде другаде.... София!
Re: НОВИНИ oт cвeтa нa VW
По-бърз дори и от Scirocco R!
Напоследък стана модерно да се тунингова новото поколение Scirocco, особено при немските тунер компании. Специалистите от HS Motorsport представиха своя версия на купето, като споделиха че ще бъде произведено в лимитирана серия и наречено Remis.
Екипа на HS Motorsport е работил върху Scirocco с 2,0-литровия бензинов TSI агрегат, който фабрично развива 200 к.с. Чрез електронното управление (ECU) на двигателя, мощността е нараснала в първия случай с 90 к.с, а във втория - със 120 к.с. Лимитирания вариант на Scirocco Remis ще се предлага с 290 к.с. и 320 к.с.
Външния вид на колата доминира с изцяло нов боди-кит, който включва ревизирани предна и задна броня, 20' цолови колела, прагове и многобройни раздувки по каросерията, както и обновена спирачната система, Brembo.
повечко снимки....
Напоследък стана модерно да се тунингова новото поколение Scirocco, особено при немските тунер компании. Специалистите от HS Motorsport представиха своя версия на купето, като споделиха че ще бъде произведено в лимитирана серия и наречено Remis.
Екипа на HS Motorsport е работил върху Scirocco с 2,0-литровия бензинов TSI агрегат, който фабрично развива 200 к.с. Чрез електронното управление (ECU) на двигателя, мощността е нараснала в първия случай с 90 к.с, а във втория - със 120 к.с. Лимитирания вариант на Scirocco Remis ще се предлага с 290 к.с. и 320 к.с.
Външния вид на колата доминира с изцяло нов боди-кит, който включва ревизирани предна и задна броня, 20' цолови колела, прагове и многобройни раздувки по каросерията, както и обновена спирачната система, Brembo.
повечко снимки....
- Plamen_RI
- Мнения: 1724
- Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: НОВИНИ oт cвeтa нa VW
http://dnevnik.bg/skorost/2009/06/22/739212_folksvagen_razkri_imeto_na_pikapa_si/
вече и пикапче ще си имаме в семейството то по принцип е ясно че нащо гардже най-хубаво, ама кърти мифки вълка
ПС сега се сещам за една реклама на ауди куатро, където един стар ескимос учи малко ескимосче да разчита следите в снега - амарок
вече и пикапче ще си имаме в семейството то по принцип е ясно че нащо гардже най-хубаво, ама кърти мифки вълка
ПС сега се сещам за една реклама на ауди куатро, където един стар ескимос учи малко ескимосче да разчита следите в снега - амарок
- Kiril Lalov
- Мнения: 16
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: чи къде другаде.... София!
Re: НОВИНИ oт cвeтa нa VW
Вече има 24 000 заявки за новото Polo
Новото, шесто поколение на Volkswagen Polo официално влиза в продажба към края на тази седмица. Днес от немската компания съобщават, че вече са получили повече от 24 000 предварителни поръчки за може би най-важния конкурент на Ford Fiesta.
Цитирайки шефа на отдела за продажби и маркетинг във VW, Кристиан Клингер, той казва „Новият Polo представлява правилната кола в правилното време, като тя дава пример на автомобилната индустрия в този труден момент”.
Новият Polo бе представен официално пред публика по време на автомобилното изложение в Женева този март. В Европа колата се предлага с относително скромна двигателна гама, включваща нов 1.2-литров турбо TSI бензинов агрегат с мощност от 105 к.с., както и 1.6-литров турбодизел с мощност от 90 к.с.
Цените ще започнат от около 12 500 евро.
Новото, шесто поколение на Volkswagen Polo официално влиза в продажба към края на тази седмица. Днес от немската компания съобщават, че вече са получили повече от 24 000 предварителни поръчки за може би най-важния конкурент на Ford Fiesta.
Цитирайки шефа на отдела за продажби и маркетинг във VW, Кристиан Клингер, той казва „Новият Polo представлява правилната кола в правилното време, като тя дава пример на автомобилната индустрия в този труден момент”.
Новият Polo бе представен официално пред публика по време на автомобилното изложение в Женева този март. В Европа колата се предлага с относително скромна двигателна гама, включваща нов 1.2-литров турбо TSI бензинов агрегат с мощност от 105 к.с., както и 1.6-литров турбодизел с мощност от 90 к.с.
Цените ще започнат от около 12 500 евро.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19577
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: НОВИНИ oт cвeтa нa VW
Volkswagen ще превзема Suzuki?
http://news.automedia.bg/read/7282.html
http://news.automedia.bg/read/7282.html
- Kiril Lalov
- Мнения: 16
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: чи къде другаде.... София!
Re: НОВИНИ oт cвeтa нa VW
JE Design с доработка по VW Scirocco
Специалистите от JE Design представят своя версия на Volkswagen Scirocco. Тунерите са работили върху 2,0-литровия дизелов TDI агрегат на купето, като се повишили мощността от стандартните 140 к.с. на 180 к.с. и въртящия момент от 320 Нм на 400 Нм.
За да ускори от 0 до 100 км/ч, на новото Scirocco са му нужни 8,4 секунди, което е доста добре, защото серийния автомобил с 2,0 TDI ускорява с почти 1,0 секунда по-бавно, а според информацията на тунинг компанията, купето е в състояние да развие 213 км/ч.
още информация....
Специалистите от JE Design представят своя версия на Volkswagen Scirocco. Тунерите са работили върху 2,0-литровия дизелов TDI агрегат на купето, като се повишили мощността от стандартните 140 к.с. на 180 к.с. и въртящия момент от 320 Нм на 400 Нм.
За да ускори от 0 до 100 км/ч, на новото Scirocco са му нужни 8,4 секунди, което е доста добре, защото серийния автомобил с 2,0 TDI ускорява с почти 1,0 секунда по-бавно, а според информацията на тунинг компанията, купето е в състояние да развие 213 км/ч.
още информация....
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: НОВИНИ oт cвeтa нa VW
golf_mania_jambol написа:тази сутрин във весник ''труд'' има статия за голф гти.....
които може нека да я вкара в темата
blinder написа:Ето я темата - http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=163189
Не ми се копираше, че ще стане баси чаршафа, който иска да си я прочете
Re: НОВИНИ oт cвeтa нa VW
VW: Рекламодател на годината
01.07.2009
Журито в Кан отличи концерна за новаторската му роля в автомобилната индустрия.
Volkswagen получи най-високото признание в рекламната индустрия на 56-ия международен рекламен фестивал в Кан Cannes Liones 2009. Най-големият автомобилен производител в Европа получи първия си „Лъв” в категорията „Рекламодател на годината”. От 1961 г. насам Volkswagen е получил около 150 „Оскар”-а за реклама в Кан. „Отличавайки Volkswagen днес, ние отличаваме компанията, която се е превърнала в символ на творчество и иновативен маркетинг в автомобилната индустрия за десетилетия”, коментира по време на церемонията Тери Савидж, който председател на фестивала.
Кристиян Клингер - член на борда на директорите на Volkswagen, отговарящ за продажбите, маркетинга и следпродажбеното обслужване, заяви: „Volkswagen е „Das Auto” (Автомобилът). Вървейки напред, ние ще продължим да изразяваме основната идея на марката Volkswagen чрез отличаващи се рекламни кампании”, допълни той. „Много сме горди с тази награда и бихме искали да благодарим и на нашите агенции DDB Worldwide и Almap за тяхното партньорство и сътрудничество, както и за многото им творчески идеи.”
На фестивала в Кан често се коментира марката Volkswagen и нейните реклами заради оригиналния и вдъхновяващ подход, използван в тях. В края на 50-те години Volkswagen въвежда нова тенденция в рекламата с кампанията на Beetle в САЩ “Think Small”. За първи път в тази реклама вместо да се превъзнася, продуктът се представя по простичък и земен начин, като се набляга на ползите за крайния потребител. Тази кампания изигра ключова роля в затвърждаването на добрия имидж на Volkswagen в САЩ.
Друга запомняща се реклама е телевизионният клип на Beetle в Германия, наречен "Der Käfer – er läuft und läuft und läuft..."(Костенурката – върви, върви и върви…), която се излъчва през 1968 г. Чрез тази кампания Volkswagen демократизира мобилността и налага ценности, зад които компанията стои и до днес – отговорност, непреходна стойност и иновации.
Volkswagen продължава да пише историята на рекламата и с други кампании като например рекламата си “Развод” за модела Golf във Великобритания през 80-те години, както и със своя слоган: „Ако всички неща в живота бяха толкова надеждни, колкото Volkswagen...”. Днес компанията продължава да налага нови тенденции в областта на рекламата, например с кампанията си Horst Schlämmer от 2007 г., която първоначално започва да се разпространява във видео блогове, подкастове и в YouTube, използвайки силата на съвременните комуникации.
Международният рекламен фестивал „Cannes Liones” е най-големия и престижен форум на рекламната общност. Всяка година над 10 000 участници от 94 държави се събират на Лазурния бряг. Журито оценява близо 28 000 реклами в 11 различни категории, включващи: кино реклама, директна реклама, радио реклама, дизайн, преса, медии, промо, PR, външна реклама, кибер реклама, Titanium и интегрирана реклама. Във всяка категория се връчват наградите Гран при, Златен лъв, Сребърен лъв и Бронзов лъв. Наградата „Рекламодател на годината” е специална категория и е най-голямото признание в рекламния фестивал в Кан.
http://www.ams.bg/?act=content&rec=5896
01.07.2009
Журито в Кан отличи концерна за новаторската му роля в автомобилната индустрия.
Volkswagen получи най-високото признание в рекламната индустрия на 56-ия международен рекламен фестивал в Кан Cannes Liones 2009. Най-големият автомобилен производител в Европа получи първия си „Лъв” в категорията „Рекламодател на годината”. От 1961 г. насам Volkswagen е получил около 150 „Оскар”-а за реклама в Кан. „Отличавайки Volkswagen днес, ние отличаваме компанията, която се е превърнала в символ на творчество и иновативен маркетинг в автомобилната индустрия за десетилетия”, коментира по време на церемонията Тери Савидж, който председател на фестивала.
Кристиян Клингер - член на борда на директорите на Volkswagen, отговарящ за продажбите, маркетинга и следпродажбеното обслужване, заяви: „Volkswagen е „Das Auto” (Автомобилът). Вървейки напред, ние ще продължим да изразяваме основната идея на марката Volkswagen чрез отличаващи се рекламни кампании”, допълни той. „Много сме горди с тази награда и бихме искали да благодарим и на нашите агенции DDB Worldwide и Almap за тяхното партньорство и сътрудничество, както и за многото им творчески идеи.”
На фестивала в Кан често се коментира марката Volkswagen и нейните реклами заради оригиналния и вдъхновяващ подход, използван в тях. В края на 50-те години Volkswagen въвежда нова тенденция в рекламата с кампанията на Beetle в САЩ “Think Small”. За първи път в тази реклама вместо да се превъзнася, продуктът се представя по простичък и земен начин, като се набляга на ползите за крайния потребител. Тази кампания изигра ключова роля в затвърждаването на добрия имидж на Volkswagen в САЩ.
Друга запомняща се реклама е телевизионният клип на Beetle в Германия, наречен "Der Käfer – er läuft und läuft und läuft..."(Костенурката – върви, върви и върви…), която се излъчва през 1968 г. Чрез тази кампания Volkswagen демократизира мобилността и налага ценности, зад които компанията стои и до днес – отговорност, непреходна стойност и иновации.
Volkswagen продължава да пише историята на рекламата и с други кампании като например рекламата си “Развод” за модела Golf във Великобритания през 80-те години, както и със своя слоган: „Ако всички неща в живота бяха толкова надеждни, колкото Volkswagen...”. Днес компанията продължава да налага нови тенденции в областта на рекламата, например с кампанията си Horst Schlämmer от 2007 г., която първоначално започва да се разпространява във видео блогове, подкастове и в YouTube, използвайки силата на съвременните комуникации.
Международният рекламен фестивал „Cannes Liones” е най-големия и престижен форум на рекламната общност. Всяка година над 10 000 участници от 94 държави се събират на Лазурния бряг. Журито оценява близо 28 000 реклами в 11 различни категории, включващи: кино реклама, директна реклама, радио реклама, дизайн, преса, медии, промо, PR, външна реклама, кибер реклама, Titanium и интегрирана реклама. Във всяка категория се връчват наградите Гран при, Златен лъв, Сребърен лъв и Бронзов лъв. Наградата „Рекламодател на годината” е специална категория и е най-голямото признание в рекламния фестивал в Кан.
http://www.ams.bg/?act=content&rec=5896
- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17178
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: НОВИНИ oт cвeтa нa VW
28.06 14:15 - Класация на Forbes за 10-те автомобила, променили света
Американското списание Forbes подреди Топ 10 на автомобилите, променили света през последните 100 години – от първата масова кола Ford T до символа за еко-автомобил Toyota Prius. “Тези машини са променили навиците или начина на живот на стотици милиони души, или дългосрочната визия на автопроизводителите. Някои от тях са сменяли дори цели правителства”, посочват в коментара си съставителите на класацията.
Тя изглежда по следния начин, подредена не по заслуги, а хронологично:
Ford T.
Начало на производството: 1908 г. Не е първият автомобил в света, но определено е първият, определил облика на ХХ век. Той е първата масово продавана кола, от която са произведени над 15 млн. броя, главно заради ниската цена, която го направила предпочитан от работническата класа. Може да се похвали с две скорости, плюс задна, а задвижването е на задните колела.
Volkswagen Beetle.
Начало на производството: 1938 г. Настояща цена: $ 18 290 (на последното поколение Volkswagen Beetle). Създаден от Фердинанд Порше по настояване на Адолф Хитлер, който искал евтин и масов “народен” автомобил, “Бръмбарът” на Volkswagen е най-дълго произвежданата кола в света, която слиза от конвейерите едва през 2003 г. Той е най-продаваната и обичана кола в САЩ през 50-те и е използвана като “еталон” за малолитражните американски автомобили като Chevrolet Corvair и Ford Pinto.
Jaguar XK 120.
Начало на производството: 1948 г. Първият модел на Jaguar след Втората световна война и негов единствен в продължение на години. Той е най-бързата серийна кола за времето си и се превръща в хит веднага след премиерата си на Лондонското автоизложение през 1948 г. За аурата на класа и лукс на Jaguar XK 120 допринасят и многото звезди на Холивуд, които го карат, в т. ч. Кларк Гейбъл и Лорън Бъкол. Често се определя като една от най-красивите коли, създадени някога.
Trabant.
Начало на производството: 1958 г. Според историците, “самоходният кашон” на източногерманският производител VEB Sachsenring Automobilwerke от Цвикау е дал тласък за падането на Берлинската стена и целия социалистически лагер, губейки по всички точки от западната конкуренция – лоши характеристики, мръсен двигател, беден интериор и чакане с години, за да я получиш – като символ на слабостта на централизираното планиране на комунистическата икономика.
Porsche 911.
Начало на производството: 1964 г. Настояща цена: $ 76 300. Ако една кола може да определи цялата марка, то това вероятно е моделът 911. Първоначално наречен 901, това е най-дълго произвежданата спортна кола, продавана някога в САЩ. Използва същата технология за двигател с въздушно (сега водно охлаждане) на Фердинанд Порше, разработена за “Бръмбара” и продължава да е символ за най-добрия уличен състезателен автомобил, печелейки състезания от Дайтона до Нюрбургринг.
Ford Mustang.
Начало на производството: 1964 г. Настояща цена: $ 20 995. Символ на “американската мечта” не само за чужденците, но и за самите американци още от първата й поява. Единствената сред американските си конкуренти, като Dodge Challenger или Chevy Camaro, чието производство не е спирало никога. Само за първата си година продава 500 000 автомобила в САЩ. Последният модел на Mustang остава един от най-търсените модели и на свития от кризата американски автопазар, като само през май отвъд Океана са продадени 8 812 “Мустанг”-а.
AMC Eagle.
Начало на производството: 1980 г. Прародителят на кросоувърите. Един от първите автомобили в света с 4 задвижвани колела във варианта хечбек, въпреки че се предлага и като купе и седан. Проектиран от притежаваната от AMC тогава компания Jeep, за да запълни пропастта между класическите пътнически автомобили на AMC и офроуд моделната линия на Jeep.
Jeep Cherokee.
Начало на производството: 1974 г. с две врати; 1977 г. с 4 врати; 1984 г. с изцяло обновен дизайн. Настояща цена: $ 31 230 за Jeep Grand Cherokee. Първият всъдеход (SUV) среден клас, наложил се като семеен автомобил.
Dodge Caravan.
Начало на производството: 1984 г. Настояща цена: $ 23 545 за Dodge Grand Caravan. Въпреки скромната си външност дава началото на цял нов сегмен автомобили – минивеновете. Първият, който предлага огромно пространство за 7 пътници с 3 реда седалки, което после вдъхновява конкуренцията в лицето на Honda Odyssey и Kia Sedona. Произвежда се вече 5-то поколение, като вече освен практичност предлага и лукс.
Toyota Prius.
Начало на производството: 2000 г. в САЩ. Настояща цена: $ 22 000. Първият автомобил показал, екологичните възможности на автоиндустрията на новото хилядолетие. Най-продаваният хибриден автомобил на всички времена и ктретият най-продаван модел на Toyota през тази година. По света се движат над 1,2 млн. автомобила от този модел, като 158 884 са продадени през миналата година. Държи 74,4% от пазара на хибридни автомобили за 2008 г. “Със своята “зелена” насоченост Prius определон е автомобилът, променил автоиндустрията, такава, каквато я познаваме”, заключават коментара си авторите на класацията.
Те посочват, че бъдещето принадлежи на малолитражните, икономични и екологично чисти автомобили от рода на индийското джудже Tata Nano или пъргавият електроавтомобил Fisker Karma, които вероятно ще са сред 10-те автомобила променили това столетие. /БГФактор
Американското списание Forbes подреди Топ 10 на автомобилите, променили света през последните 100 години – от първата масова кола Ford T до символа за еко-автомобил Toyota Prius. “Тези машини са променили навиците или начина на живот на стотици милиони души, или дългосрочната визия на автопроизводителите. Някои от тях са сменяли дори цели правителства”, посочват в коментара си съставителите на класацията.
Тя изглежда по следния начин, подредена не по заслуги, а хронологично:
Ford T.
Начало на производството: 1908 г. Не е първият автомобил в света, но определено е първият, определил облика на ХХ век. Той е първата масово продавана кола, от която са произведени над 15 млн. броя, главно заради ниската цена, която го направила предпочитан от работническата класа. Може да се похвали с две скорости, плюс задна, а задвижването е на задните колела.
Volkswagen Beetle.
Начало на производството: 1938 г. Настояща цена: $ 18 290 (на последното поколение Volkswagen Beetle). Създаден от Фердинанд Порше по настояване на Адолф Хитлер, който искал евтин и масов “народен” автомобил, “Бръмбарът” на Volkswagen е най-дълго произвежданата кола в света, която слиза от конвейерите едва през 2003 г. Той е най-продаваната и обичана кола в САЩ през 50-те и е използвана като “еталон” за малолитражните американски автомобили като Chevrolet Corvair и Ford Pinto.
Jaguar XK 120.
Начало на производството: 1948 г. Първият модел на Jaguar след Втората световна война и негов единствен в продължение на години. Той е най-бързата серийна кола за времето си и се превръща в хит веднага след премиерата си на Лондонското автоизложение през 1948 г. За аурата на класа и лукс на Jaguar XK 120 допринасят и многото звезди на Холивуд, които го карат, в т. ч. Кларк Гейбъл и Лорън Бъкол. Често се определя като една от най-красивите коли, създадени някога.
Trabant.
Начало на производството: 1958 г. Според историците, “самоходният кашон” на източногерманският производител VEB Sachsenring Automobilwerke от Цвикау е дал тласък за падането на Берлинската стена и целия социалистически лагер, губейки по всички точки от западната конкуренция – лоши характеристики, мръсен двигател, беден интериор и чакане с години, за да я получиш – като символ на слабостта на централизираното планиране на комунистическата икономика.
Porsche 911.
Начало на производството: 1964 г. Настояща цена: $ 76 300. Ако една кола може да определи цялата марка, то това вероятно е моделът 911. Първоначално наречен 901, това е най-дълго произвежданата спортна кола, продавана някога в САЩ. Използва същата технология за двигател с въздушно (сега водно охлаждане) на Фердинанд Порше, разработена за “Бръмбара” и продължава да е символ за най-добрия уличен състезателен автомобил, печелейки състезания от Дайтона до Нюрбургринг.
Ford Mustang.
Начало на производството: 1964 г. Настояща цена: $ 20 995. Символ на “американската мечта” не само за чужденците, но и за самите американци още от първата й поява. Единствената сред американските си конкуренти, като Dodge Challenger или Chevy Camaro, чието производство не е спирало никога. Само за първата си година продава 500 000 автомобила в САЩ. Последният модел на Mustang остава един от най-търсените модели и на свития от кризата американски автопазар, като само през май отвъд Океана са продадени 8 812 “Мустанг”-а.
AMC Eagle.
Начало на производството: 1980 г. Прародителят на кросоувърите. Един от първите автомобили в света с 4 задвижвани колела във варианта хечбек, въпреки че се предлага и като купе и седан. Проектиран от притежаваната от AMC тогава компания Jeep, за да запълни пропастта между класическите пътнически автомобили на AMC и офроуд моделната линия на Jeep.
Jeep Cherokee.
Начало на производството: 1974 г. с две врати; 1977 г. с 4 врати; 1984 г. с изцяло обновен дизайн. Настояща цена: $ 31 230 за Jeep Grand Cherokee. Първият всъдеход (SUV) среден клас, наложил се като семеен автомобил.
Dodge Caravan.
Начало на производството: 1984 г. Настояща цена: $ 23 545 за Dodge Grand Caravan. Въпреки скромната си външност дава началото на цял нов сегмен автомобили – минивеновете. Първият, който предлага огромно пространство за 7 пътници с 3 реда седалки, което после вдъхновява конкуренцията в лицето на Honda Odyssey и Kia Sedona. Произвежда се вече 5-то поколение, като вече освен практичност предлага и лукс.
Toyota Prius.
Начало на производството: 2000 г. в САЩ. Настояща цена: $ 22 000. Първият автомобил показал, екологичните възможности на автоиндустрията на новото хилядолетие. Най-продаваният хибриден автомобил на всички времена и ктретият най-продаван модел на Toyota през тази година. По света се движат над 1,2 млн. автомобила от този модел, като 158 884 са продадени през миналата година. Държи 74,4% от пазара на хибридни автомобили за 2008 г. “Със своята “зелена” насоченост Prius определон е автомобилът, променил автоиндустрията, такава, каквато я познаваме”, заключават коментара си авторите на класацията.
Те посочват, че бъдещето принадлежи на малолитражните, икономични и екологично чисти автомобили от рода на индийското джудже Tata Nano или пъргавият електроавтомобил Fisker Karma, които вероятно ще са сред 10-те автомобила променили това столетие. /БГФактор
Re: НОВИНИ oт cвeтa нa VW
Passat CC с награда за дизайн
06.07.2009 10:07
„Red dot“ отличи автомобила като „най-добър от най-добрите”.
Наградата „Red Dot Award“ се връчва от 2000 година насам и се смята за едно от най-престижните отличия, които един дизайнер би могъл да получи за своите творения в наши дни.
Всяка година хиляди компании кандидатстват със своите продукти, като броят им ежегодишно расте. Тази година бяха внесени 3231 предложения от 49 нации. Експертно жури отличи 683 продукта с „червена точка” (red dot) за високо качество на дизайна. Най-добрите 49 творения получиха отличие „най-добър от най-добрите” (red dot: best of the best).
Сред тях е и четиривратото купе на Volkswagen, което грабна престижното отличие. Освен за Passat CC, компанията получи признание и за най-популярният си модел - Golf, който бе отличен с "червена точка".
Елегантният и динамичен дизайн на Passat CC, безспорно освежи иначе скучноватите форми, с които се отличават возилата на VW. Формите на колата бяха забелязани и от iF Product Design Award и Australian International Design Award, които също наградиха немското купе, съответно през месец март и месец май
http://news.automedia.bg/read/7345.html
06.07.2009 10:07
„Red dot“ отличи автомобила като „най-добър от най-добрите”.
Наградата „Red Dot Award“ се връчва от 2000 година насам и се смята за едно от най-престижните отличия, които един дизайнер би могъл да получи за своите творения в наши дни.
Всяка година хиляди компании кандидатстват със своите продукти, като броят им ежегодишно расте. Тази година бяха внесени 3231 предложения от 49 нации. Експертно жури отличи 683 продукта с „червена точка” (red dot) за високо качество на дизайна. Най-добрите 49 творения получиха отличие „най-добър от най-добрите” (red dot: best of the best).
Сред тях е и четиривратото купе на Volkswagen, което грабна престижното отличие. Освен за Passat CC, компанията получи признание и за най-популярният си модел - Golf, който бе отличен с "червена точка".
Елегантният и динамичен дизайн на Passat CC, безспорно освежи иначе скучноватите форми, с които се отличават возилата на VW. Формите на колата бяха забелязани и от iF Product Design Award и Australian International Design Award, които също наградиха немското купе, съответно през месец март и месец май
http://news.automedia.bg/read/7345.html
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта