Как е по добре да намаляш?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Пон 03 апр 2006 22:14


Memo написа:Аз пък отдалече като видя, че светва червено, изключвам от скорост, пускам газта и натискам леко спирачката и колата постепенно спира, не съм свикнал със скорости да спирам.


Това е най-оптималния вариянт - нито спирачките се претоварват, нито скоростите. И аз така спирам. На заледено обаче задължително спирам на скорос. Но на сухо от далече по инерция.
А още по-добре е да не използваш спирачки - като видиш червено, изключваш от скорост, и се движиш бавно, като чакаш да светне зелено, тогава газ и хващаш вълната (ако има такава) и няма използване на спирачки.




Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 03 апр 2006 22:18


Memo написа:Аз пък отдалече като видя, че светва червено, изключвам от скорост, пускам газта и натискам леко спирачката и колата постепенно спира, не съм свикнал със скорости да спирам.

Така лично на мен ми идва, че спирачките само ги загряваш...
А пък не спираш всъщност..

Аз лично си помагам със скорости.. хем и съм винаги на подходящата ако требе да рипвам изведнъж на газтта...


Потребителски аватар
Memo
Мнения: 351
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 12:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Memo » Пон 03 апр 2006 22:49


Добре де, като спираш със скоростите, нали пак ползваш спирачката за да бутнеш оборотите? В противен случай колата ще намали доста неприятно и звучно.
Или пък пускаш газта и чакаш да паднат оборотите и тогава сваляш предавката? Ако е така, то ефектът е почти същия според мен.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 03 апр 2006 23:03


Значи по време на спиране, мога да си помагам със скоростите..
т.е и мотора облекчава малко работата на сопинячките.. още повече, че се предпазваш от евентуално закучване на движещите гуми малко..

А иначе, когато не трябва да спирам относително бързо започвам да редя по-малки, и по-малки... /без първа../

Ама с дизела се спора по-добро.. ма бензинката си мааа като луда.. ;)
Даже и кат решим да се праим на мастор при спирането, моем да цъкнем и междинна газ, на 2ра щото ми е хартисал навик от старото голф, дето все хъркаше като бия 3 та 2 ра ;)


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пон 03 апр 2006 23:09


Залагам на комбинирания вариант, спирачки с понижаване на предавките :drive


Потребителски аватар
Genadi75
Мнения: 77
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Мнениеот Genadi75 » Вто 04 апр 2006 8:22


според мен трябва да се спира спрямо ситуацията... ако се налага екстремно спиране с използване намаляне на предвките е най добре но невиждам как ще загрееш спира4ките ако с 40-50 е пуснеш по инерция към светофара и съвсем леко намаляш със спирачката:) аз спирам според ситуацията като гледам почти да не ми се налага да спирам екстремно:)най оптималното каране е това в което ти се налага да използваш минимално спирачка:)


Потребителски аватар
poGo
Мнения: 637
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот poGo » Вто 04 апр 2006 8:56


Аз спирам предимно на скорост. Спирачките ги пипам най-вече при маневриране, светофари или когато ми стане "състезателно" ;). През останалото време почти не натискам, най-много да "чукна" за лека корекция. Вярно, че така се вдига разхода, амааа...
А отделно, двигателия си е най-добрия ABS според мен.


Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kozunak » Вто 04 апр 2006 9:08


blacki написа:На скорост естествено. :!: Да не говорим само как може да прe!беш носачи и карета ако спираш със спирачка у некоя дупка. :twisted:
mod edit: vaskoto1



да аз колкото и леко да съм натиснал педала видя ли няква вдлъбнатина го пускам щото иначе захапва и ми е неприятно като си помисля на тампоните на носачите какво им се случва.


Потребителски аватар
kiril_p
Мнения: 131
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Сливница
Контакти:

Мнениеот kiril_p » Вто 04 апр 2006 9:27


При спиране най-вече със спирачките се износват накладки, дискове и барабани. Това е така. При използване на предавките не се износват спирачките. Мдаа. Но се износват скоростите и особено съединителя. Този факт май никой не го отчете.


Потребителски аватар
KRIS
Мнения: 72
Регистриран на: Пон 05 юли 2004 15:55
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот KRIS » Вто 04 апр 2006 9:38


Спред мен това е строго индивидуално и зависи от манталитета на каране. Ако си некой луд спортист - спираш основно със спирачки, а ако си по спокоен шофер спираш комбо - спирачки+мотор. Като пример аз на мойта за 3 години не съм сменял накладки и на тях (Lucas) има поне още 1 см феродо.


Потребителски аватар
PL-16v
Мнения: 629
Регистриран на: Пет 25 фев 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот PL-16v » Вто 04 апр 2006 9:43


Според мен си зависи от ситуацията случвало ми се е да спирам със връщане на предавки спирачки и пак немога да спра и използвам жокер РЪЧНАТА не може да си представите вече като съм намалил максимално и като опъна и ръчната се едно излизат парашути :D много помага в разни ситуации


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2214
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Skoda Octavia_Golf 3_Volvo XC70
Двигател: ALH 2005_AHU 1997
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот w_smith » Вто 04 апр 2006 11:00


PL-16v написа:Според мен си зависи от ситуацията случвало ми се е да спирам със връщане на предавки спирачки и пак немога да спра и използвам жокер РЪЧНАТА не може да си представите вече като съм намалил максимално и като опъна и ръчната се едно излизат парашути :D много помага в разни ситуации

Мислех че само аз го правя този номер, но ме спаси преди две седмици да не направя един тъпак с яйце наполовина по къс.


Потребителски аватар
poGo
Мнения: 637
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот poGo » Вто 04 апр 2006 11:17


w_smith написа:
PL-16v написа:Според мен си зависи от ситуацията случвало ми се е да спирам със връщане на предавки спирачки и пак немога да спра и използвам жокер РЪЧНАТА не може да си представите вече като съм намалил максимално и като опъна и ръчната се едно излизат парашути :D много помага в разни ситуации

Мислех че само аз го правя този номер, но ме спаси преди две седмици да не направя един тъпак с яйце наполовина по къс.

ХАХАХАХ, егати номера. Дори не съм се сетил да спирам с ръчна като помощна. :D Ще пробвааааам


Потребителски аватар
CCCP_FAN
Мнения: 916
Регистриран на: Вто 12 апр 2005 20:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот CCCP_FAN » Вто 04 апр 2006 11:29


ok де като се спира с двигателя не се ли натоварва излишно и не се ли качва разхода?А като спирам на скорост с междинна газ тя колата непродълзава ли да си върви със същата скорост?
Аз карам бавно и ако е екстремно спирането тогава мушкам 2-3 иначе леко спирачката


Потребителски аватар
koskoboy
Мнения: 383
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 21:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Гаража
Контакти:

Мнениеот koskoboy » Вто 04 апр 2006 11:41


Всичко зависи от ситуацията :-) и от скоростта на движение.

Принципно подкрепям vasstop, че колкото по-малко се натиска спирачката, толкова по-добре. Но съобразно условията. Случвал ми се и най-цветния вариант: обратно редене на скорости + зверски ритащ педал от АБСа и в крайна сметка - ръчна. Това всичкото за няколко секунди.
Ако ситуацията не е екстремна, според мен е най-добре да се обира леко надолу скоростта само с понижаващи предавки.
Иначе, ако измежду нас има физик, може да обясни какво се случва с КПДто на мотора и къде отива разхода :)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта