Водна помпа върти на обратно!?!?! :(

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Водна помпа върти на обратно!?!?! :(

Мнениеот WasteLand_TD » Нед 31 окт 2004 9:04


Колеги натъкнах се на изключително интересно нещо.Значи пояснявам:Аз съм с Венто1.9ТД а съквартиранта ми с Пасат 1.9ТД и двете коли са 92-ра и с еднакви мотори.Генераторите са с пистови ремъци.Та този пистов ремък върти голямата шайба на коляновия вал+водната помпа+генератора.Дотук добре.
При мен ремъка обикаля вси4ки шайби и вси4ки се въртят в една посока.При брат ми(и той има пасат 1.9ТД 92-ра) е по същия начин.
Та в4ера съквартиранта ми вдигна капака на пасата му и какво да видя - Ремъка му не обикаля вси4ки шайби ами е прекаран МЕЖДУ двете шайби на коляновия вал и водната помпаи оттам отива към генератора.При това положение водната му помпа върти на обратно на другите шайби защото ремъка не минава под нея а над нея.
Най-вероятно пове4ето няма да можете да разберете щото го обясних много тъпо ама тези който са с пистов ремък на генератора ше светнат са какво говоря.Погледнах и в ЕТКА-та и там в конфигурациите за ремъци на генераторите (с,без климатик) е като при мен и брат ми - никъде не видях така ремък да минава между двете шайби на коляновия вал и водната помпа.
При вси4ки положения на някой ремъка не е прекаран както трябва.
Интересното е 4е пасата му не загрява - работи си нормално - въпреки че в жегите по магистралата загрява до към 105-110 градуса.
pls Дайте мнения колеги
:shock:




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 31 окт 2004 9:39


генерално си мисля че няма значение дали водата пътува по или срещу часовника-кръговете са 2 разделя ги термостат и тва е! няма клапани и чудеса които да изискват посока на потока...
накъде ще я завъртиш....все там.
хм...макар че както си го обяснил ремъка да минава отгоре вместо отдолу все си мисля че помпата не се върти наобратно...не знам-трябва да се види...


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Нед 31 окт 2004 10:08


аз доколкото знам помпата си има лопатки който трябва да си се въртят в правилната посока - ина4е циркулацията няма да е добра.То ще има циркулация но няма да е ефективна.
А и нещо друго.Значи преди няколко дни решил моя приятел да долее 1л антифриз - концентрат.Щото преди бил долял само вода, та решил да си долее той антифирз.За целта трябвало да излее 1л.Откачил марку4ето дето влизало в казан4ето и така да излее около литър те4ност.Направило му впе4етление оба4е 4е нямало хубаво налягане(колата работила на ниски обороти) в системата.Дал гас но водата не започнала да излиза по-бързо а би трябвало щото водната помпа по4ва да върти по-бързо.Докато същия експеримент го е правил на голфа му 1-ка 1.6ТД - при подаване на гас там водата запо4ва да излиза със силна струя.И в4ера като видя как му е ремъка доста се замисли и по4ти е убеден че водната му помпа не е в 4ас нещо.Сега като се върна от работа, ще разгледаме обстойно положението.
Приемам всякви съвети :shock:


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Нед 31 окт 2004 11:59


Които му го е слагал сигурно го е объркал.Направете го като твоя и вижте какво ше стани.


Потребителски аватар
Rado
Мнения: 144
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Rado » Нед 31 окт 2004 19:26


I moia e taka niama strashno taka si e fabrichno na niakoi dvigateli --- Po spicialnite Nigovia e 2e AMA STAGE zatova e taka nikoi vav foroma niama da ti dade po dobar ogovor
As sas moia hibrit sam ustanovil dosta ama iako mnogo neshta razlichni


Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот tatenceto » Пон 01 ное 2004 10:00


водата си има посока защото термостата се отваря от би метална пластина и ако е обърната посоката ще отваря по късно и не до края,


Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот tatenceto » Пон 01 ное 2004 10:02


WasteLand_TD написа:аз доколкото знам помпата си има лопатки който трябва да си се въртят в правилната посока - ина4е циркулацията няма да е добра.То ще има циркулация но няма да е ефективна.
А и нещо друго.Значи преди няколко дни решил моя приятел да долее 1л антифриз - концентрат.Щото преди бил долял само вода, та решил да си долее той антифирз.За целта трябвало да излее 1л.Откачил марку4ето дето влизало в казан4ето и така да излее около литър те4ност.Направило му впе4етление оба4е 4е нямало хубаво налягане(колата работила на ниски обороти) в системата.Дал гас но водата не започнала да излиза по-бързо а би трябвало щото водната помпа по4ва да върти по-бързо.Докато същия експеримент го е правил на голфа му 1-ка 1.6ТД - при подаване на гас там водата запо4ва да излиза със силна струя.И в4ера като видя как му е ремъка доста се замисли и по4ти е убеден че водната му помпа не е в 4ас нещо.Сега като се върна от работа, ще разгледаме обстойно положението.
Приемам всякви съвети :shock:
така става само когато термостата е отворен напълно


Гост

Мнениеот Гост » Вто 02 ное 2004 11:00


Обърнахме посоката на помпата колеги , резултата - ЕБАТИ пи4а се шашна сега мотора държи температура с около 7-10 градуса по-ниска.
Мом4ето хипер щастлив - много му беше криво че лятото по нанагорнищата мотора му СТРАШНО загряваше и тряяше по-полека да натиска гаста.
Са в петък ше ме чака лудо черпене 8)


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Вто 02 ное 2004 11:01


Обърнахме посоката на помпата колеги , резултата - ЕБАТИ пи4а се шашна сега мотора държи температура с около 7-10 градуса по-ниска.
Мом4ето хипер щастлив - много му беше криво че лятото по нанагорнищата мотора му СТРАШНО загряваше и тряяше по-полека да натиска гаста.Сега сигурно няма да е така :)
Са в петък ме чака лудо черпене 8)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта