ламбда сонда- графика- нормално поведение ли е?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

ламбда сонда- графика- нормално поведение ли е?

Мнениеот DimoNN » Нед 27 юни 2010 8:14


Искам да ви попитам такова поведение на ламбда сондата нормално ли е, секторите от графиката са:
1- празен ход на двигателя (800 об/мин)
2- подаване на газ (примерно 3000 об./мин)
3- отнемане на газта, празен ход (800 об/мин)
4- празен ход на двигателя (800 об/мин)

Частта от графиката, която ме озадачава е номер 3! след като съм вдигнал оборотите, като отнема газта и показанията застиват в горната част на графиката за няколко секунди (примерно 6-8) и след това отново започва синусоида (част 4)...
Прикачени файлове
o2.JPG
o2.JPG (9.43 KиБ) Видяна 4448 пъти




Izparitel
Мнения: 16
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 23:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ламбда сонда- графика- нормално поведение ли е?

Мнениеот Izparitel » Нед 27 юни 2010 10:30


Не съм много навътре в материята, но фаза 3 според мен е нормална. Това би трябвало да е т.нар. "принудителен празен ход" в който компютъра прекъсва подаването на гориво с цел икономия и по-бързо спадане на оборотите, сместа обеднява и сондата дава постоянно показание за бедна смес. Същото става и ако се спускаш по наклон с включена предавка и ползваш мотора за спирачка.
Само не разбрах защо при теб във фаза 3 отчита високо ниво - това показание се получава при богата горивна смес. Да не си объркал при изчертаване на графиката?


Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ламбда сонда- графика- нормално поведение ли е?

Мнениеот DimoNN » Нед 27 юни 2010 10:48


не, не съм объркал...


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: ламбда сонда- графика- нормално поведение ли е?

Мнениеот rudoni » Нед 27 юни 2010 23:03


много добра графика!нищо и няма на сондата !не се притеснявай!във фаза 3 е така заради време закъснението и изчистване на тракта от обогатяване ,след което следва и неминуемото обедняване -фаза 4 !идеална графика ! от кога не съм виждал такава! :D :да:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: ламбда сонда- графика- нормално поведение ли е?

Мнениеот radotom » Пон 28 юни 2010 0:54


:да: Пирфектна е!
Относно част 3 - това е като пуснеш педал на газта на място ;) Затваряш притока на въздух рязко с дроселната клапа, а горивото му се прекратява подаването малко по-късно. При ППХ (истински ППХ - караш и пускаш газта на скорост над 1500оборота) графиката моментално ще падне долу ;)
Ако твоята графика е точно такава, без да си 'спестявал' резките пропадания и качвания - определено е по-добра от моята! :да:
IMG012.jpg


Това е в движение, при около 2 500 оборота.


Опссс... ЕДИТ!
Не е баш пИрфектна, ама ми трябваше малко мисъл в главата (която не само в 2 през нощта липсва mhihi )
Като правило - сигнала от Ламбда-сондата не бива да е синосуида!
В идеалния случай напрежението трябва да е правъгълен сигнал, с толкова стръмни фронтове, че да не се виждат на осцилоскопа.
Естествено - толкова идеализиран сигнал няма как да се получи ;)

GrafikaLambda.JPG


Това съвсем на бързо и схематично

В случая Uref е напрежението, когато сондата още не е загряла. То се изработва от контролера и е 0.45V
Uh е максималното напрежение на сондата (0.9 - 0.98V), a Ulow e минималното (0.2 - 0.28V)
Времето t1 (преден фронт) по далечни спомени трябва да е много по-малко от времето t2 (високо ниво) (или изписано математически - t1<<t2 )
Задния фронт t3 е допустимо да бъде по-полегат (или по-дълъг) -> t3<t2
По-полегатите фронтове на сигнала говорят за 'мудна' сонда

Съотношението м/у пръдължителността на нивата t2 и t4 дава информация до колко е обогатена сместа.
Интересно е, че сбора от всички времена t1+t2+t3+t4 зависи от оборотите на двигателя ;) Това не се отчита при Ламбда-емулаторите при работа на газ. Предполагам - това е причината в някои случаи и при наличие на такъв в контролера да се набиват грешки.


Още малко инфо по въпроса:
viewtopic.php?f=17&t=113723


Все пак - графиката на колегата достатъчно точно отразява (следи) работата на мотора, но без да са дадени размерни единици - трудно може да се отговори еднозначно. При всички случаи, обаче - работи! :да:
На моята осцилограма е настроено напрежение 0.2V/div и 500mS/div.


Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ламбда сонда- графика- нормално поведение ли е?

Мнениеот DimoNN » Пон 28 юни 2010 19:44


мерси за изчерпателните отговори!:)

графиката съм я прерисувал, затова е такава загладена синусоида и без означения.. иначе ламбдата ми е чисто нова, но се вкарах в някви филми като свалих катализатора и реших че нещо не ми работи както трябва старата (а тя работеше точно като тази:))та си купих нова :banghead: та както и да е, наистина цялата картинка е от работа на място... :beer :drunk



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта