В тази тема смятам да обощиме опита на тези от нас който имат FSI/TFSI - DSG.
Цени, резервни части, ремонти - подръжка, проблеми появили се по време на експлатация и др.
Всякакви ревюта и статии ще са добре дошли. Доста от автомобилите като се започне от Голф 4 FSI до ден днешен разполагат все по масово с една от тези технологии и смятам тук да объсдиме предимства/недостъци.
http://www.youtube.com/watch?v=akkUSbR7gxI Добро клипче даващо представа какво е FSI.
http://www.youtube.com/watch?v=yNiSulJD ... re=related TSI
FSI TFSI DSG - проблеми, цени, ремонти и др.
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: FSI TFSI DSG - проблеми, цени, ремонти и др.
Предполагам че има колеги във форума който имат ФСИ най-малкото нека споделят, даже май имаше един Голф 4 1.6 ФСИ се продаваше..
Картинката е от Ауди но е същото и за нашите двигатели
Картинката е от Ауди но е същото и за нашите двигатели
Re: FSI TFSI DSG - проблеми, цени, ремонти и др.
Здравейте колеги! Карам Ауди А3 2006 1.6 FSI 115к.с.. Един приятел ми препоръча да се регистрирам във вашия форум,защото във форума на Ауди техническите въпроси не са много застъпени. Надявам се да ми помогнете. Проблема е следният: При палене без значение дали колата е загряла или е студена се чува едно метално тракане около 2-3 секунди и след това изчезва.Този номер го прави много рядко,но искам да се оправи,защото ме дразни. Или е нещо от клапаните да се регулират,не знам...Иначе на компа всичко е ок,няма грешки.Някои казват,че за бензиновите двигатели с верига това е нормално. Ако имате някакви мнения,моля да споделите.
Поздрави!
Поздрави!
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: FSI TFSI DSG - проблеми, цени, ремонти и др.
Вече има много теми да TSI и FSI виж и при Васко/Ники и т.н Ще ти помогнат
Re: FSI TFSI DSG - проблеми, цени, ремонти и др.
StS написа:Вече има много теми да TSI и FSI виж и при Васко/Ники и т.н Ще ти помогнат
Здравей,колега! Четох темите свързани с тези проблеми,но точно това не намерих. Васко,Ники - кои са те? къде да търся?
Re: FSI TFSI DSG - проблеми, цени, ремонти и др.
Здравеите колеги отдавна чакам подобна тема,самият аз съм собственик на голф 5 1,6 ФСИ досега несъм сменял сериозни неща.Доволен съм от колата като цяло,за бензинов мотор 115 к.с успява да достигне разход от 8,5 градско,двигателя е сравнително тих.Преди време се появи една грешка 16575 сензор за налягане на горивото,смених горивен филтьр както и въздушният веднага след това започнаха странни проблеми.Двигателят (не винаги,но често)неиска да закрепи ниските обороти и постоянно играе слиза до 200 и пак се качва до 900,за секунди или гасне в движение.Караики извънградско с висока скорост светва и лампата за чека(ламбда сонда 2).Днес дори запалих колата да загрее всичко беше добре до момента в,които пуснах парното и започна отново с опитите да гасне.Преди да сменя и този сензор искам да попитам някои имал ли е подобен проблем или знае от,какво може да прави така.Определено прегледах много форуми,но никаде не намерим за ФСИ двигател.Отностно ламбда сонда ми казаха,че свети при висока скорост заради неправилното изгаряне на бензина незначи точно,че е изгоряла.Предварително благодаря на всички.
- zmej
- Мнения: 1510
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
- Автомобил: Audi 8D5 Quattro
- Двигател: AJL
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: FSI TFSI DSG - проблеми, цени, ремонти и др.
Хм, интересно - никой все още не е споменал проблемите с въглеродните наслагвания по всмукателните клапани. Тук още никой ли не го е "ял" лично?
На "запад" реват сериозно, и то за всички бензинови мотори с директно впръскване на горивото без особено значение от производителя - BMW, Mercedes, VW/Audi, Toyota и т.н. И май колкото по-мощен е моторът, толкова повече реват.
Ето и картинка какво се получава:
Въобще "direct injection carbon build-up", "fsi engine carbon deposits" и т.н. в google водят все до интересни четива.
Доколкото разбрах, ефектът е следствие от:
- директното впръскване на горивото - няма какво да почиства всмукателния колектор и клапани, дори в горивото да има допълнително отмиващи присадки - горивото не минава през колектора и всмукателните клапани.
- по-ниската температура на изпарение на бензиновите пари, което в комбинация с рециркулацията на картерните газове носи "боклуци" към колектора и клапаните.
- по-високата температура на работа на бензиновия мотор спрямо дизеловия, където директното впръскване не води до тези проблеми или поне не в този мащаб.
Според потършевшите въглеродните наслагвания водят до неравномерна работа на мотора, особено на празен ход.
Проблемите се появявали след около 50-60к км, и отстраняването на наслагванията ставало само "механично".
В последната генерация (засега 3-та) на EA888 (VAG 1.8/2.0 TFSI) от 2011/2012 година проблемът бил решен с поставянето на още една двойка дюзи в колектора, освен тези за директно впръскване. По същия начин решават проблема и в Toyota, разликата е, че там и двата комплекта дюзи работят заедно, а при VAG работи само единия комплект в зависимост от режима на мотора.
Няма ли някой от форума с лични впечатления?
На "запад" реват сериозно, и то за всички бензинови мотори с директно впръскване на горивото без особено значение от производителя - BMW, Mercedes, VW/Audi, Toyota и т.н. И май колкото по-мощен е моторът, толкова повече реват.
Ето и картинка какво се получава:
Въобще "direct injection carbon build-up", "fsi engine carbon deposits" и т.н. в google водят все до интересни четива.
Доколкото разбрах, ефектът е следствие от:
- директното впръскване на горивото - няма какво да почиства всмукателния колектор и клапани, дори в горивото да има допълнително отмиващи присадки - горивото не минава през колектора и всмукателните клапани.
- по-ниската температура на изпарение на бензиновите пари, което в комбинация с рециркулацията на картерните газове носи "боклуци" към колектора и клапаните.
- по-високата температура на работа на бензиновия мотор спрямо дизеловия, където директното впръскване не води до тези проблеми или поне не в този мащаб.
Според потършевшите въглеродните наслагвания водят до неравномерна работа на мотора, особено на празен ход.
Проблемите се появявали след около 50-60к км, и отстраняването на наслагванията ставало само "механично".
В последната генерация (засега 3-та) на EA888 (VAG 1.8/2.0 TFSI) от 2011/2012 година проблемът бил решен с поставянето на още една двойка дюзи в колектора, освен тези за директно впръскване. По същия начин решават проблема и в Toyota, разликата е, че там и двата комплекта дюзи работят заедно, а при VAG работи само единия комплект в зависимост от режима на мотора.
Няма ли някой от форума с лични впечатления?
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: FSI TFSI DSG - проблеми, цени, ремонти и др.
Из форума имаше проблеми с подобен характер/ и теми/ но тези двигатери реално са рядкост 1% от форума я имат я нямат, и затова не се обсъжда активно... Тук идва въпросът защо са сложили 2ра двойка дюзи - по-сложно, по-скъпо и най-вече нали идеята е тези двг да са с директно впръскване!? а сега как са - с двойно? Този проблем означава отваряне на всеки 100к за "чистене"....
- mk5_gti
- Мнения: 179
- Регистриран на: Пет 21 дек 2012 19:23
- Автомобил: Golf 5 GTI DSG
- Двигател: BPY 2008
Re: FSI TFSI DSG - проблеми, цени, ремонти и др.
От 2 години карам GTI 5 Turbo FSI DSG и засега не съм имал никакви проблеми с колата карам я единственно с масло Кастрол и бензин 98 това за двигателя, за скоростите DSG маслото и филтъра се сменя на всеки 60 000 километра и смената му излиза 250 евро в сервиз на фолксваген. За предпочитане е сервиз на фолксваген защото самата смяна е сложа и с много процедури
- zmej
- Мнения: 1510
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
- Автомобил: Audi 8D5 Quattro
- Двигател: AJL
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: FSI TFSI DSG - проблеми, цени, ремонти и др.
StS написа:...Този проблем означава отваряне на всеки 100к за "чистене"....
При някой дилър на BMW някъде, четох, че си било точно така - нормална сервизна процедура.
Иначе 1.8ТFSI моторите на VW след може би средата на 2011/началото на 2012 са точно с двойно впръскване, но при различни режими на мотора работи само единия комплект дюзи. По PDF-ите даже си пишеше коя двойка кога работи, но не помня точно.
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: FSI TFSI DSG - проблеми, цени, ремонти и др.
На първите поколения не може ли просто да се "затапи" циркулацията, за да минава само чист въздух...?
- dido_81
- Мнения: 40
- Регистриран на: Нед 07 дек 2008 11:21
- Автомобил: VW Golf 4 FSI
- Двигател: BAD 2002
- Местоположение: Варна
Re: FSI TFSI DSG - проблеми, цени, ремонти и др.
карам FSI от няколко години и съм нямал проблеми с двигатела - въпреки,че карам доста често с 95!!!
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 09 яну 2013 0:23
- Автомобил: VW
- Двигател: -
- Местоположение: Варна
Re: FSI TFSI DSG - проблеми, цени, ремонти и др.
Карам FSI от няколко месеца, внесох си я от Германия. Уви смених маслото и светна чека. Оказа се най-вероятно проблем с веригата (колянов и разпределителен вал си губят синхрона). Много неприятно и все още не мога да намеря точен отговор на проблема, както и цена на отстраняването. Повечето сервизи, с които се сблъсках не им се занимава. Още не съм проверил в оторизирания сервиз, но ще трябва да го направя, тъй като колата е в сервизен режим и няма тази мощност при нормално каране. Няма явни промени в работата на двигателя, но е дразнещо, като знаеш че има някакъв проблем.
Последна промяна от psharkov на Сря 19 авг 2015 8:59, променено общо 1 път.
- kimif2008
- Мнения: 564
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: FSI TFSI DSG - проблеми, цени, ремонти и др.
psharkov написа:Карам 1.6 FSI от няколко месеца, внесох си я от Германия. Уви смених маслото и светна чека. Оказа се най-вероятно проблем с веригата (колянов и разпределителен вал си губят синхрона). Много неприятно и все още не мога да намеря точен отговор на проблема, както и цена на отстраняването. Повечето сервизи, с които се сблъсках не им се занимава. Още не съм проверил в оторизирания сервиз, но ще трябва да го направя, тъй като колата е в сервизен режим и няма тази мощност при нормално каране. Няма явни промени в работата на двигателя, но е дразнещо, като знаеш че има някакъв проблем.
700лв,и побързай за да не срештнат буталата с клапаните
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта