Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
jordanpar
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 15:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот jordanpar » Вто 29 сеп 2015 20:19


Тоест ти изключваш умишлено предварително обмислена манипулация???
Мисля че е твърде в изгода на ФВ.
А и пак е техен пропуск.
Разбирате ли,дори проблем с навигацията да имат и тя да работи с отклонения от по 200 метра и да е производство на гармин,фоклсваген си отговарят за сертифицирането й ако ще я вграждат в автомобилите си.После ако има проблеми отиваш и си даваш колата във ФВ а не те препращат към Гармин.
На висшо ръководно ниво са гонили феноменални печалби,може и петилетката за четири години да са искали.И са направили това огромно икономисване на хардуерна част ,която да вкара изгорелите газове в норма.Говорим за милиарди.Едва ли са генерирали такава икономия от ''недоглеждане''.Все пак не са грейт уол.




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19728
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот Vlad777 » Вто 29 сеп 2015 20:40


jordanpar написа:Ако да речем са си спестили едни 2-3000 евро на кола,сметнете милиони автомобили по толкова колко е.

Доста кръчмарска сметка. Общата печалба на Volkswagen AG е около 6% за 2014 г. И то главно заради Porsche и Audi.

Печалбата на VW е 2.5%. При средна цена на продаваните "мръсни" TDI автомобили в щатите от около $23000, това прави печалба от около $575 на автомобил.

2-3000 евро на автомобил може да печелят от Ауди, които имат около 10% печалба, а Porsche имат почти 16% печалба, което е едно от най-високите нива в автомобилостроенето.

А относно това кой реално ще посети сервиза, за да му намалят емисиите - това няма да е много лесно, защото голяма част от собствениците просто са си доволни от настоящото положение и ги боли фара.

Особено в Щатите, където за да ги задължат ще се наложи да променят законодателството. А заради 480 хиляди автомобила, при регистрирани над 250 милиона - едва ли ще се занимават - това е по-малко от четвърт процент от автомобилите в движение.

По друг начин седи въпросът в Европа, където тези дизели са много повече. Предполагам ще има европейски страни, които ще задължат по един или друг начин собствениците да посетят сервиза и да оправят емисиите. Това предполагам скоро ще го разберем, след като от VW обявят срокове, методи и брой на засегнатите автомобили в Европа.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1539
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот Кайзен » Вто 29 сеп 2015 20:51


VW обяви официално, че 5млн. VW-a ще минат през сервиз за софтуерен ъпдейт. Главно това са Golf VI, Passat, Tiguan, Transporter.

Засегнати са също:
1) 2,1 млн. Ауди A1, A3, A4, A6, TT, Q3, Q5 с 1.6 и 2.0 TDI (Euro 5) в цял свят, като около 577 000 в Германия
2) 1,2 млн. Шкоди
3) 700 000 Сеат


Завишените NOx стойности са в резултат на бедна горивна смес. Предположенията са, че ако се впръсква около 10% повече гориво, то NOx стойностите ще влязат в нормите. Остава въпроса с колко биха се повишили СОх стойностите, които биха довели до увеличаване на данъка.

@Vlad77: Не зная от къде ги вземаш тези цифри, но официалната статистика е малко по-друга. За 2014г Volkswagen AG е обявил печалба от 14,794млрд. (почти 15млрд.) евро, което е с около 5% повече от 2013. Също така автомобилите с цена от порядъка на 20 000 имат четирицифрена себестойност. Всичко отгоре е печалба за производител и дилър.

Последна промяна от Кайзен на Вто 29 сеп 2015 21:06, променено общо 1 път.


bobbby11
Мнения: 52
Регистриран на: Вто 03 сеп 2013 18:15
Автомобил: Seat Toledo GT
Двигател: 2.0 2E 1994
Местоположение: София

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот bobbby11 » Вто 29 сеп 2015 21:03


:mhihi
Ползата от цялата случка е, че доста заблудени хора ше си дадат сметка, че "немците и немското не са това, което бяха".
Изпедерастиха се и те.
А на мене не ми дреме нито за "екостандарти", нито за "п.утки-майни".
Това са глупости за балъците.
Всички вече правят лъскави боклуци, които да изкарат "гаранционния срок".
Няма "качество", няма "дълговечност".
Търси се максималната печалба и всички лъжат и мажат на поразия.
Иначе е ясно, че в казуса има и "фирмени игрички"... но и "геополитика" .

:a045

п.с. Еххххххх
А баща ми има радио Грундиг от 1970, което не е мръднало.
А и аз имам наследство радио "Lorenz" отпреди войната, което още работи без грешка.
Но вече дори "немското" не е "немско".

:mhihi


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19728
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот Vlad777 » Вто 29 сеп 2015 21:11


chef_ss написа:Предположенията са, че ако се впръсква около 10% повече гориво, то NOx стойностите ще влязат в нормите.
Тези норми така и не ги разбрахме - EU нормите или USA нормите, които се оказа, че са доста различни. Така и не се разбра обаче какви са конкретните цифри за NOx спрямо стандартите в Европа.


jordanpar
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 15:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот jordanpar » Вто 29 сеп 2015 21:23


Те и Лукойл официално едва генерират някаква печалбица :mhihi Айде да не си говорим глупости.ФВ ако правят едноцифрен процент печалба да вземат да си вложат парите в КТБ вместо да се трепят с производство.
Относно привикването на автомобили-значи ако акцията е за еърбег ще се случи,ама казвате щом е за някаква си екология там не,а??? :mhihi Нещо забравяте ,че у Германията всичко е компютърно свързано.Ще ти излезе едно червено мигащо срещу автомобила в данъчното и си до там,докато не минеш сервизна акция и пратят потвърждение че вече си в норми.А и нали се сещате ,че с новия работещ коректно софтуер не мож мина таз година Hauptuntersuchung/Abgasuntersuchung ;) което е съвремения ТЮВ от години...
Едно е ясно-фолксваген са излъгали умишлено,фолксваген ще имат огромни загуби тази година,фолксваген изгуби доверие на клиентите си.
Ето,господа,как е вярна приказката,че никога не е късно да станеш за резил.
Съжалявам и ме е яд,че заради мениджмънт и гонене на печалби,таргети и профити една марка легенда дълги години ще се дава в учебниците като пример за нелоялна конкуренция......


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19728
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот Vlad777 » Вто 29 сеп 2015 21:26


chef_ss написа:@Vlad77: Не зная от къде ги вземаш тези цифри, но официалната статистика е малко по-друга. За 2014г Volkswagen AG е обявил печалба от 14,794млрд. (почти 15млрд.) евро, което е с около 5% повече от 2013. Също така автомобилите с цена от порядъка на 20 000 имат четирицифрена себестойност. Всичко отгоре е печалба за производител и дилър.

http://www.wsj.com/articles/volkswagen-tightens-belt-at-vw-brand-profit-surges-1426152490
The operating profit margin at Volkwagen’s passenger car division, the mainstay of which is the VW brand, slipped to 2.5% in 2014 from 2.9% the year before. Revenue was roughly flat at €99.8 billion compared with €99.4 billion in 2013.

Т.е. оперативна печалба от 2.9% за 2013 и 2.5% за 2014.

А ето и на страницата на Volkswagen AG:
http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/news/2015/02/VW_GJ_14.html
jordanpar написа:Те и Лукойл официално едва генерират някаква печалбица :mhihi
Тук вече съвсем отиде в кереча със сравнението на Лукойл и Volkswagen :screwy :screwy :screwy :screwy

jordanpar написа:Едно е ясно-фолксваген са излъгали умишлено,фолксваген ще имат огромни загуби тази година,фолксваген изгуби доверие на клиентите си.
А пък това е доста, доста пресилено твърдение, главно изписано по най-различни медии и насаждано от разни "анализатори" и "специалисти"... Истинските фенове на марката заявяват, че следващата им кола отново ще е Фолксваген, защото са сигурни и надеждни автомобили, които не ги оставят на пътя. Доста снимки се появиха и в интернет на хора, които са благодарни на VW, че колите им са им спасили живота при тежки катастрофи.

Така че е доста рано за хейтърите да обявяват смъртта на марката. Дори напротив! Този случай ще бъде катализатор на промяната на ръководството на концерна, който ще предизвика още по-високо качество на автомобилите.


bobbby11
Мнения: 52
Регистриран на: Вто 03 сеп 2013 18:15
Автомобил: Seat Toledo GT
Двигател: 2.0 2E 1994
Местоположение: София

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот bobbby11 » Вто 29 сеп 2015 21:34


Вие сте луди хора.
Кво сте се зашашкали ?
На кой нормален човек по света и у нас му дреме на к.ура за некаква си немска фирма ?
Освен ако "има акции", или па работи за тях.
Я се стегайте и си карайте кошниците без толко драми.

:11


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1539
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот Кайзен » Вто 29 сеп 2015 21:44


Софтуерният ъпдейт ще бъде започнат в Германия.

Относно нормите за Дизелови автомобили в Европа, Северна Америка и цял свят:
https://www.dieselnet.com/standards/

Само за Европа (избор на език по вкус):
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/ALL/?uri=CELEX:32007R0715

Относно печалбата - в предишния ми пост съм допуснал грешка. Volkswagen AG е обявил приход (а не печалба) от 14,794млрд.:
Earnings before tax amount to EUR 14.8 billion (EUR 12.4 billion) Може да се види и в твоите линкове.
Приходите за 2013 са били 12,5 млрд.
На базата на тези приходи след това се изчислява оперативната печалба в проценти. Само процентните стойности не показват нищо. Аз бих предпочел 1% печалба от 10млрд. приход, спрямо 50% печалба от 1 000 приход.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12867
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 29 сеп 2015 21:46


hooligan_sk написа: Задава се епично затлачване.

Което и сега се случва със ДПФ-ите.
Изглежда времето на задвижващите агрегати,използващи нафта,при автомобилите изтече.
Сага се вадят 150кс от 2л,но след нужните интервенции колко кс ще изкара този мотор?
А колко ще гори?


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19728
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот Vlad777 » Вто 29 сеп 2015 22:25


chef_ss написа:Volkswagen AG е обявил приход (а не печалба) от 14,794млрд.:
Earnings before tax amount to EUR 14.8 billion (EUR 12.4 billion) Може да се види и в твоите линкове.

Revenue = приход
Earnings Before Tax = печалба преди данъци (= приходи - разходи)
Profit After Tax = чиста печалба след данъци

Ето какво се случва всъщност през 2014 г.:
Изображение

VW има приходи почти 100 милиарда и печалба 2.476 милиарда
AUDI има приходи 54 милиарда и печалба 5.15 милиарда. Т.е. 2 пъти по-голяма печалба с 2 пъти по-малко приходи.
SEAT се вижда, че е на загуба

Общата печалба за концерна за 2014 г. е 12.697 милиарда евро от 202.47 милиарда общ оборот или 6.27%

Ако гледаме VW - продали са 4'583'000 леки автомобила. Печалбата е 2'476'000'000. Това прави средно по 540 евро печалба на всеки продаден автомобил.

Ако гледаме например AUDI - продали са 1'444'000 автомобила. Печалбата е 5'150'000'000. Това прави средно по 3'566 евро на всеки продаден автомобил.


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот betaserk » Вто 29 сеп 2015 22:30


Да не е само VW бе колеги, през годините колко такива сакътлъка ставаха и някой хора дори не научиха, че са станали. Има поне 10 случая за подобни издънки на производители на коли! А колко ли други има, които дори не сме научили. След 1 година всичко ще се забрави! На човек природата му е такава, като чуе нещо и почва да го раздува и разпъва и най-накрая го забравя! Че аз се мъчех да си спомня преди години едно нещо и не мога и не мога, забравил съм го! Марката си е добра и колите са хубави и издръжливи, кой ще се хване на акъла на медиите и ще отиде да си купи опел :screwy Аз няма да съм, пък който иска да си взима кОПЕЛе :mrgreen


Bobi85
Мнения: 355
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 3:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот Bobi85 » Вто 29 сеп 2015 22:59


По-тъжното в случая, че някои хора упорито отказват да повярват, че ВАГ се измял в лицето на целия свят и се е изпикал върху всички фенове на марката по цял свят съвсем умишлено. Малко ми наподобява на Стокхолмски синдром... Следваща стъпка: DMS кампания за подкрепа на ВАГ.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4627
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот hvp800 » Вто 29 сеп 2015 23:01


Преди години, когато Тойота имаше проблеми в САЩ ,колите на марката наводниха пазара "втора ръка" и следователно се обезцениха драстично. Сега нищо подобно не се случва, което означава , че доверието не е загубено, "все още" . За генерални изводи от лъжата на VW е много рано да се каже, както и слуховете за смърта на дизеловата технология, може да се каже ,че са силно преувеличени :biggrin


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19728
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тайната на екологичните дизели на VW и скандалът в USA

Мнениеот Vlad777 » Вто 29 сеп 2015 23:06


Bobi85 написа:По-тъжното в случая, че някои хора упорито отказват да повярват, че ВАГ се измял в лицето на целия свят и се е изпикал върху всички фенове на марката по цял свят съвсем умишлено. Малко ми наподобява на Стокхолмски синдром... Следваща стъпка: DMS кампания за подкрепа на ВАГ.
Напротив. Точно феновете са облагодетелствани. Плащат по-малко данъци и получават автомобили, които вървят повече и харчат по-малко и в същото време са надеждни и сигурни.

Ако проблемът касаеше надеждността или сигурността на автомобилите, картината щеше да е съвсем друга.

Сигурен съм, че ако направим една анкета във форума: "махнахте ли си катализатора когато остаря или го заменихте с нов?" отговорите ще бъдат 99:1. Т.е. точно на толкова човека им пука за екологията и предпочитат да им върви по-добре колата, отколкото да замърсява по-малко. Невероятно но факт.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bobibvb, Ивайло Димов и 24 госта