МОЛБА!!!
Колеги,
много ви моля за ощемалко помощ в тази нова тема-.
Моля за отговори,мнения, впечатления и предположения относно следния въпрос: Абсолютно идентични ли са VW Шаран и Seat Алхамбра, какви Точно са разликите между тях?
Моторите и при двата модела са на VW, но еднакви ли са сериите и показателите им? Турбото и горивната помпа еднакви ли са?
Каросерията с еднакво двойно поцинковано ли е, или Сеата е с по-друго покритие?
Окачването, цялата ходова част една и съща ли е? особенно предницата с вичките му там тампони, носачи, шарнири и прочия сволочь:)
Купето отвътре еднакво ли е и с еднакви материали ли е правено?
Като казвам еднакво, имам в предид не само дали е еднакво по качество и цена, а дали е едно и също.
В прочем, Сеата май има едно преимущество-частити му са по-евтини от тези на VW.
Но това поражда важния въпрос-напълно взаимозаменяеми и са тези части, и еднакви ли са по прочност, надежност,качество- тоест един тампон/шарнир/носач/ за предница -все едно ли е дали ще сложиш чарк от Сеат на VW и обратното-от VW на Сеат
Има ли СЪЩЕСТВЕНИ И ВАЖНИ РАЗЛИКИ, ВОДЕЩИ ДОМАЛКО ПО-НИСКАТА ЦЕНА НА СЕАТА?
Плийз, хелп!
Особено разчитам на Аsentm,Маджо, Смийгъл, Брабус и други знайни и незнайни воини на форумния фронт.
Тази информация ми е необходима, защото имам възможностда преговарям за един СеатАлхамбра , читав,точен, откровен и коректен човек го предлага, форумец е дори...



Абсолют.идентични ли са VWШаран/SeatАлхамбра-какви са разлик
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
INOX2 написа:Моторите и при двата модела са на VW, но еднакви ли са сериите и показателите им? Турбото и горивната помпа еднакви ли са?
Двигателите са еднакви, също и частите им - горивна помпа, турбо, ...
INOX2 написа:Каросерията с еднакво двойно поцинковано ли е, или Сеата е с по-друго покритие?
Не съм сигурен, но мисля че обработката на купето не е една и съща на двата модела.
INOX2 написа:Окачването, цялата ходова част една и съща ли е? особенно предницата с вичките му там тампони, носачи, шарнири и прочия сволочь:)
Тук всичко е еднакво.
INOX2 написа:Купето отвътре еднакво ли е и с еднакви материали ли е правено?
Като казвам еднакво, имам в предид не само дали е еднакво по качество и цена, а дали е едно и също.
Тук има разлики. По-високото качество естествено е при VW.
INOX2 написа:В прочем, Сеата май има едно преимущество-частити му са по-евтини от тези на VW.
Но това поражда важния въпрос-напълно взаимозаменяеми и са тези части, и еднакви ли са по прочност, надежност,качество- тоест един тампон/шарнир/носач/ за предница -все едно ли е дали ще сложиш чарк от Сеат на VW и обратното-от VW на Сеат.
Все едно е (за тези части - подчертаните) защото са едни и същи. Щом ги намираш по-евтини за Сеат - действай с тях.
INOX2 написа:Има ли СЪЩЕСТВЕНИ И ВАЖНИ РАЗЛИКИ, ВОДЕЩИ ДОМАЛКО ПО-НИСКАТА ЦЕНА НА СЕАТА?
За разликите (пораждащи такива и в цената) мисля, си се убедил, като гледа Шкода - ами то си е почти същото - VW, ама ...
INOX2 написа:Плийз, хелп!
Особено разчитам на Аsentm,Маджо, Смийгъл, Брабус и други знайни и незнайни воини на форумния фронт.
Тази информация ми е необходима, защото имам възможностда преговарям за един СеатАлхамбра , читав,точен, откровен и коректен човек го предлага, форумец е дори...
Не съм от списъка, който си посочил, не съм карал Шаран или Алхамбра, но това, което знам, съм го написал.
Не съм наясно с целите и нуждите ти, но не е ли по-добре да си вземеш Пасат комби (Б4 или Б5) ? За същите пари ще вземеш по-нова и по-масова кола, на която няма толкова уплашено да гледат майсторите (нищо, че почти всичко е едно и също - става въпрос за Шаран-пасат, за двигател например), и ще ти върши почти същата работа.
Да, принципно е така,просто ми се искаше малкопо-висока,просторна кола.За Пасата-4ка и 5ца си прав, но ме плашат алуминиевите носачи- скъпи ,трошливи и не са заменяеми.
И едно Ауди А6 от 1996г.,2,5 ТДи ми предлагат, но ми се струва прекалено голямо,мощно, а и съм чувал ,че му е скъпа подръжката- все пак 5 цилиндъра и т.н....
И едно Ауди А6 от 1996г.,2,5 ТДи ми предлагат, но ми се струва прекалено голямо,мощно, а и съм чувал ,че му е скъпа подръжката- все пак 5 цилиндъра и т.н....
gr_kanev написа:INOX2 написа:Моторите и при двата модела са на VW, но еднакви ли са сериите и показателите им? Турбото и горивната помпа еднакви ли са?
Двигателите са еднакви, също и частите им - горивна помпа, турбо, ...INOX2 написа:Каросерията с еднакво двойно поцинковано ли е, или Сеата е с по-друго покритие?
Не съм сигурен, но мисля че обработката на купето не е една и съща на двата модела.INOX2 написа:Окачването, цялата ходова част една и съща ли е? особенно предницата с вичките му там тампони, носачи, шарнири и прочия сволочь:)
Тук всичко е еднакво.INOX2 написа:Купето отвътре еднакво ли е и с еднакви материали ли е правено?
Като казвам еднакво, имам в предид не само дали е еднакво по качество и цена, а дали е едно и също.
Тук има разлики. По-високото качество естествено е при VW.INOX2 написа:В прочем, Сеата май има едно преимущество-частити му са по-евтини от тези на VW.
Но това поражда важния въпрос-напълно взаимозаменяеми и са тези части, и еднакви ли са по прочност, надежност,качество- тоест един тампон/шарнир/носач/ за предница -все едно ли е дали ще сложиш чарк от Сеат на VW и обратното-от VW на Сеат.
Все едно е (за тези части - подчертаните) защото са едни и същи. Щом ги намираш по-евтини за Сеат - действай с тях.INOX2 написа:Има ли СЪЩЕСТВЕНИ И ВАЖНИ РАЗЛИКИ, ВОДЕЩИ ДОМАЛКО ПО-НИСКАТА ЦЕНА НА СЕАТА?
За разликите (пораждащи такива и в цената) мисля, си се убедил, като гледа Шкода - ами то си е почти същото - VW, ама ...INOX2 написа:Плийз, хелп!
Особено разчитам на Аsentm,Маджо, Смийгъл, Брабус и други знайни и незнайни воини на форумния фронт.
Тази информация ми е необходима, защото имам възможностда преговарям за един СеатАлхамбра , читав,точен, откровен и коректен човек го предлага, форумец е дори...
Не съм от списъка, който си посочил, не съм карал Шаран или Алхамбра, но това, което знам, съм го написал.
Не съм наясно с целите и нуждите ти, но не е ли по-добре да си вземеш Пасат комби (Б4 или Б5) ? За същите пари ще вземеш по-нова и по-масова кола, на която няма толкова уплашено да гледат майсторите (нищо, че почти всичко е едно и също - става въпрос за Шаран-пасат, за двигател например), и ще ти върши почти същата работа.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
INOX2 написа:Да, принципно е така,просто ми се искаше малкопо-висока,просторна кола.За Пасата-4ка и 5ца си прав, но ме плашат алуминиевите носачи- скъпи ,трошливи и не са заменяеми.
И едно Ауди А6 от 1996г.,2,5 ТДи ми предлагат, но ми се струва прекалено голямо,мощно, а и съм чувал ,че му е скъпа подръжката- все пак 5 цилиндъра и т.н....
Ако позволиш, да разсея някои твои съмнения и грешки. Първо, Пасат Б4 НЕ Е с алуминиеви носачи - предното му окачване е едно към едно с по-стария Пасат - Б3, Голф 2, и е до голяма степен сходно с огромната част автомобили с предно предаване. За алуминиевите (всъщност не са алуминиеви, а от лека сплав) е писано много - не се трошат те; проблема е че шарнирите са неразделна част от тях, и именно шарнирите страдат от "европейските" ни пътища и каране. Затова се налага смяна на целия носач, а не само на шарнира. Какво значи че не са заменяеми - заменяеми са, дори и аз ще правя това на моята кола следващата седмица. Двигателят на VAG 2,5 TDI не е 5, а 6-цилиндров. Иначе си прав че може би е по-мощно отколкото имат нужда повечето хора, и подръжката му е по-скъпа. Прав си, че Шаран-а (Алхамбра-та, Галакси-то) са по-високи и просторни. Но си помисли (след като огледаш Пасат комби напр.) дали си струва да платиш тази цена. В крайна сметка парите са си твои, ти ще си ги харчиш както решиш, и ти ще си караш колата.
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Ако говориш за тази А6
, която си е до 1997 (първата или още по-известна като С4) наистина 2.5TDI е 5 цилиндъра. Тук има два варианта 115 и 140 кс.
Това за мен е най-ама най-здравото Ауди.
Със стоманени носачи и обикновени шарнири е ако те притеснява разхода по предница.
Лошото на това купе е, че няма избор на хубави двигатели. Говоря за бензиновите.
2.0 115 кс е прекалено слабичък за теглото на купето.
1.8 20V 125 кс е не кой знае колко по-пъргав, но за сметка на това при една и съща година на производство е поне с 2000 лв по-скъпа колата заради по-съвременния двигател
2.0 16V 140 кс е според мен най-доброто, но за съжаление е с механична ижекция. Стара технология (особено за кола примерно 1996~1997 г.) и създава някои проблеми. Имат и едни успокоителни валове долу до коляновия вал, за които също съм чул (чел) че на са съвсем безпроблемни.
2.6 V6 150 кс - харчи доста (градско под 12~14 л на 100 няма) Върви примерно по-малко от 1.8 Т (ама на това купе не го предлагат). Скъп за газов инжекцион защото имаш 6 цилиндъра.
2.8 V6 193 кс с 24 клапана много благо върви, но е акцизен и си похарчва.
S моделите не ги коментирам.
Както казах по-горе има два варианта на мощност при дизела от една и съща кубатура. Този от 140 кс е винаги с 6 скоростна кутия. Проблемът тук е, че тези дизели са на повече от 300~350 хил. км (за справка немското мобиле).
Така сега по темата за Сеата.
Ако не те притеснява, че Сеата по-бързо ще му падне цената след 2~3 год. като тръгнеш да го продаваш и ако наистина е гледан моето мнение е да го купиш. А за разликата в парите сравнено с Шарана си го стегни и някои глезотийки може да си позволиш.

, която си е до 1997 (първата или още по-известна като С4) наистина 2.5TDI е 5 цилиндъра. Тук има два варианта 115 и 140 кс.
Това за мен е най-ама най-здравото Ауди.
Със стоманени носачи и обикновени шарнири е ако те притеснява разхода по предница.
Лошото на това купе е, че няма избор на хубави двигатели. Говоря за бензиновите.
2.0 115 кс е прекалено слабичък за теглото на купето.
1.8 20V 125 кс е не кой знае колко по-пъргав, но за сметка на това при една и съща година на производство е поне с 2000 лв по-скъпа колата заради по-съвременния двигател
2.0 16V 140 кс е според мен най-доброто, но за съжаление е с механична ижекция. Стара технология (особено за кола примерно 1996~1997 г.) и създава някои проблеми. Имат и едни успокоителни валове долу до коляновия вал, за които също съм чул (чел) че на са съвсем безпроблемни.
2.6 V6 150 кс - харчи доста (градско под 12~14 л на 100 няма) Върви примерно по-малко от 1.8 Т (ама на това купе не го предлагат). Скъп за газов инжекцион защото имаш 6 цилиндъра.
2.8 V6 193 кс с 24 клапана много благо върви, но е акцизен и си похарчва.
S моделите не ги коментирам.
Както казах по-горе има два варианта на мощност при дизела от една и съща кубатура. Този от 140 кс е винаги с 6 скоростна кутия. Проблемът тук е, че тези дизели са на повече от 300~350 хил. км (за справка немското мобиле).
Така сега по темата за Сеата.
Ако не те притеснява, че Сеата по-бързо ще му падне цената след 2~3 год. като тръгнеш да го продаваш и ако наистина е гледан моето мнение е да го купиш. А за разликата в парите сравнено с Шарана си го стегни и някои глезотийки може да си позволиш.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
както казах и по горе -разлики в производство до2000г НЯМА
вси4ко е еднакво-обработка на купе ,еднакви материали за интериоир и така нататък......единствено името е разли4но и оттам идва и малката разлика в цената.4асти и цени са едни и същи и за двата модела
а където има разлика е ясно 4е става въпрос за менте.
успех в избора колега


успех в избора колега
Канев,
мога ли да те помоля да копираш тук една снимка на Пасат Б4,защото явно аз го бъркам с нещо друго.Това първия модел от костенурчестия таван ли е?
мога ли да те помоля да копираш тук една снимка на Пасат Б4,защото явно аз го бъркам с нещо друго.Това първия модел от костенурчестия таван ли е?
gr_kanev написа:INOX2 написа:Да, принципно е така,просто ми се искаше малкопо-висока,просторна кола.За Пасата-4ка и 5ца си прав, но ме плашат алуминиевите носачи- скъпи ,трошливи и не са заменяеми.
И едно Ауди А6 от 1996г.,2,5 ТДи ми предлагат, но ми се струва прекалено голямо,мощно, а и съм чувал ,че му е скъпа подръжката- все пак 5 цилиндъра и т.н....
Ако позволиш, да разсея някои твои съмнения и грешки. Първо, Пасат Б4 НЕ Е с алуминиеви носачи - предното му окачване е едно към едно с по-стария Пасат - Б3, Голф 2, и е до голяма степен сходно с огромната част автомобили с предно предаване. За алуминиевите (всъщност не са алуминиеви, а от лека сплав) е писано много - не се трошат те; проблема е че шарнирите са неразделна част от тях, и именно шарнирите страдат от "европейските" ни пътища и каране. Затова се налага смяна на целия носач, а не само на шарнира. Какво значи че не са заменяеми - заменяеми са, дори и аз ще правя това на моята кола следващата седмица. Двигателят на VAG 2,5 TDI не е 5, а 6-цилиндров. Иначе си прав че може би е по-мощно отколкото имат нужда повечето хора, и подръжката му е по-скъпа. Прав си, че Шаран-а (Алхамбра-та, Галакси-то) са по-високи и просторни. Но си помисли (след като огледаш Пасат комби напр.) дали си струва да платиш тази цена. В крайна сметка парите са си твои, ти ще си ги харчиш както решиш, и ти ще си караш колата.
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
За Пасатите виж тук - http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=38785
brabus написа:За Пасатите виж тук - http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=38785
Благодаря ти, Brabus!
БЛагодаря ти и за мнението ти за Сеата!
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Алхамбрата и Шарана са мотамо еднакви във всичките си разновидности ...при сеата определено можеш да намериш малко повече шаренийка по салона и евентуално да ти свети таблото в червено иначе се сглобяват в един и същ завод, както и Галаксито ...при форда разликата е в предните фарове и решетка, оцвеняването на задните стопове /впрочем Сеата там се различава от Шарана, но само по визията/ съществената разлика между ШалХамбрата и галаксито е в бензиновите мотори............дизела е еднакъв при всичките и естествено е ФВ /както и готиния VR6/, дори ако отлепите лепенките на Галаксито ще видите ФВ-те фабрични №.
Разликата в бензиновите мотори е, че Форд слага своите точилки там а за тези "Чугуни" в буквалния смисъл няма да говорим.
Разлика има и в окачването на моделите на ШалХамбрата и след 98 ако не се лъжа отиват на алуминиевите цели носачи, а при форда идват по късно
Принципно Алхамбрата държи еднаква цена, но има повече екстри като плюш и т.н. от Шарана, Галаксито е кажи речи 2000 лв. по-евтино заради емблемите 8кво да се прави имидж/
най -добро като цена на вторичния пазар в Германия е VR6 който може да се намери в порядъка на 3500-4000евро на под 140 000 км. което е нищо, но той си и харчи бензинец
Разликата в бензиновите мотори е, че Форд слага своите точилки там а за тези "Чугуни" в буквалния смисъл няма да говорим.
Разлика има и в окачването на моделите на ШалХамбрата и след 98 ако не се лъжа отиват на алуминиевите цели носачи, а при форда идват по късно
Принципно Алхамбрата държи еднаква цена, но има повече екстри като плюш и т.н. от Шарана, Галаксито е кажи речи 2000 лв. по-евтино заради емблемите 8кво да се прави имидж/
най -добро като цена на вторичния пазар в Германия е VR6 който може да се намери в порядъка на 3500-4000евро на под 140 000 км. което е нищо, но той си и харчи бензинец
Благодаря ти!
Извинявай, първо прочетохт и отговорих на ЛС-то, и едвда сега видях отговорите на моите въпрои- тук.Сори и благодаря засега!
Поздрави!
Извинявай, първо прочетохт и отговорих на ЛС-то, и едвда сега видях отговорите на моите въпрои- тук.Сори и благодаря засега!
Поздрави!
asentm написа:Алхамбрата и Шарана са мотамо еднакви във всичките си разновидности ...при сеата определено можеш да намериш малко повече шаренийка по салона и евентуално да ти свети таблото в червено иначе се сглобяват в един и същ завод, както и Галаксито ...при форда разликата е в предните фарове и решетка, оцвеняването на задните стопове /впрочем Сеата там се различава от Шарана, но само по визията/ съществената разлика между ШалХамбрата и галаксито е в бензиновите мотори............дизела е еднакъв при всичките и естествено е ФВ /както и готиния VR6/, дори ако отлепите лепенките на Галаксито ще видите ФВ-те фабрични №.
Разликата в бензиновите мотори е, че Форд слага своите точилки там а за тези "Чугуни" в буквалния смисъл няма да говорим.
Разлика има и в окачването на моделите на ШалХамбрата и след 98 ако не се лъжа отиват на алуминиевите цели носачи, а при форда идват по късно
Принципно Алхамбрата държи еднаква цена, но има повече екстри като плюш и т.н. от Шарана, Галаксито е кажи речи 2000 лв. по-евтино заради емблемите 8кво да се прави имидж/
най -добро като цена на вторичния пазар в Германия е VR6 който може да се намери в порядъка на 3500-4000евро на под 140 000 км. което е нищо, но той си и харчи бензинец
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 95 госта