VW Пасат В3 (1989 - 1993) - 1,6 TDi vs. 1,9 TD

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
rukuku
Мнения: 41
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В. Търново

VW Пасат В3 (1989 - 1993) - 1,6 TDi vs. 1,9 TD

Мнениеот rukuku » Пон 12 сеп 2005 14:53


Здравейте на всички.
Твърдо съм решил да ставам собственик на едно такова возило. Карал съм дълго време такъв Пасат като служебна кола, само че беше бензинов - 1,8Mi. Имам на нея над 200 000км и оттогава съм влюбен в този автомобил.
Сега обаче съм твърдо решен да се сдобия с дизелово возило. Причините са много, а най-вече е тази че като стил на шофиране по ми допада дизеловия двигател, икономията на гориво също не е за подценяване.
Въпроса ми е към кой от двата двигателя да се насоча. Моля да пишат хора само с преки впечатления, не на един мой приятел, приятеля... И двата мотора са с приблизително еднакви характеристики, като мощност, ускорение, въртящ момент и разход (по-малкото TDi е малко по-пъргаво по ТТ данни). Мен ме интересува най-вече здравината на моторите, има ли някакви по-фрапиращи слаби места за всеки един от моторите, и в крайна сметка към кой от двата да се насоча.

Ще съм Ви благодарен, ако ме насочите нанякъде.




Потребителски аватар
Jovany
Мнения: 479
Регистриран на: Вто 19 юли 2005 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jovany » Пон 12 сеп 2005 15:30


Аз съм карал служебен 1,6 ТДИ и не ме накефи много.
Имаше доста проблеми с турбото от където идваха и някакви зверски харчове на масло. Плюс това 1.6 според мен е слаб мотор за пасат. 1,9ТДИ съм карал малко но не може да става и сравнение. Моят глас е категорично за 1.9 мотора :)


rukuku
Мнения: 41
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В. Търново

Мнениеот rukuku » Пон 12 сеп 2005 15:41


Jovany написа:Аз съм карал служебен 1,6 ТДИ и не ме накефи много.
Имаше доста проблеми с турбото от където идваха и някакви зверски харчове на масло. Плюс това 1.6 според мен е слаб мотор за пасат. 1,9ТДИ съм карал малко но не може да става и сравнение. Моят глас е категорично за 1.9 мотора :)


Ами то добре, но поне според всички каталози на VW дето съм гледал 1,9TDI мотора се появява в модела B4, производство след 08.93. За В3 дизеловите двигатели са 1,6TDi, 1,9D и 1,9TD. A аз твърдо държа на В3. За него никъде не съм срещал информация да има екземпляри обурудвани с 1,9TDi, има само такива с 1,9 TD без интеркулер и ги дават по-слаби като мощност от 1,6 TDi (е с малко но все пак са по-слабички - 80к.с за 1,6TDi срещу 75к.с за 1,9TD). Точно затова съм в ситуация на шах, аз също винаги съм предпочитал по-големия като обем мотор, но в случая не знам какво да мисля.

П.П. Срещал съм 2-3 обяви из мобиле.бг за Пасати 92 година В3, които според търговците са 1,9TDI, но честно казано на търговец в БГ нямам и капка доверие, те тези интеркулери, турбота и прочие си ги редят из обявите както им дойде, само и само да върви далаверата, като има лапнишаранчета. Така че ще се радвам и ако някой ме светне дали има такова животно, защото пак казвам в никой каталог не фигурира такъв двигател за В3, а и в немското Mobile няма и 1 такъв. екземпляр.


Потребителски аватар
Jovany
Мнения: 479
Регистриран на: Вто 19 юли 2005 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jovany » Пон 12 сеп 2005 15:54


Напълно си прав че 1,9 тди е по нов аз също не съм виждал Б3 с такъв мотор. Точно за 1.9 тд не знам но защо не проучиш нещо за въртящия момент на този мотор може там да има повече сила.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пон 12 сеп 2005 16:01


Като слаби места мога да кажа следното:
- 1.6 ТД - нещо като фабричен дефект е че пукат глави.
- 1.9 пък чупят зъбното колело /май то беше/ на коляновия вал.
Все си мисля че могат да се избегнат тези неща ако се гледа /стопанисва/ добре мотора.


rukuku
Мнения: 41
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В. Търново

Мнениеот rukuku » Пон 12 сеп 2005 16:04


Jovany написа:Напълно си прав че 1,9 тди е по нов аз също не съм виждал Б3 с такъв мотор. Точно за 1.9 тд не знам но защо не проучиш нещо за въртящия момент на този мотор може там да има повече сила.

Странното е че и въртящия момент на малкото tdi е по-висок.
1,6 TDI - 155 / 2500 об./мин
1,9 TD - 144 / 2400 об./мин

°niksi° написа:Като слаби места мога да кажа следното:
- 1.6 ТД - нещо като фабричен дефект е че пукат глави.
- 1.9 пък чупят зъбното колело /май то беше/ на коляновия вал.
Все си мисля че могат да се избегнат тези неща ако се гледа /стопанисва/ добре мотора.

За това че пукат глави и аз съм го чувал, но по-това което съм чел по руските сайтове за този проблем, поне според тях е фабричен проблем и на двата мотора, който е бил оправен края на 1991, когато главата е подменена с друга, ама дали е така, кой да ти каже. По принцип мнението на един майстор, на който имам доверие е че проблема се решава частично с подмяна на термостата и датчика включващ режимите на перката, тъй като оригиналните поддържали по-висока температура, а имало такива който работели на 5-10 градуса по-ниски стойности.

Дотук информацията е полезна, но чакам и още мнения :lol:

Последна промяна от rukuku на Пон 12 сеп 2005 16:11, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Jovany
Мнения: 479
Регистриран на: Вто 19 юли 2005 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jovany » Пон 12 сеп 2005 16:10


Бре този интеркулер толкова ли да вдига мощност Screwy


Потребителски аватар
shenko
Мнения: 1115
Регистриран на: Сря 04 май 2005 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот shenko » Пон 12 сеп 2005 16:27


следвай тенденцията на жените колкото по-голям токлкова по-добре! :lol: :lol: :lol:


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пон 12 сеп 2005 16:33


Пукат глави, ако се прегреят...
И това се отнася и за двата мотора.
Аз лично съм доволен от моята кола, вече 18к км съм навъртял за тази година. Моя е с турбо ККК 03, мисля че и 1.9ТД е със същото турбо.
5 коня са си 5 коня, усещат се, но моя съвет е да гледаш състоянието, а не вида на двигателя, защото и двата двигателя са здрави, и двата са с близки характеристики. Мисля, че 1.6 ТД е по-евтин като поддръжка, ремонти, и т.н., защото всичко по него е изцяло механично. 1.9 ТД е по-нов като концепция, но това е и минус в твоя случай, защото през първите 1-2-3г от създаването на един двигател винаги има 'детски' болести, които после се коригират.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2643
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пон 12 сеп 2005 22:05


Карам 1.9TDI/1Z.ного сум доволен,ама ми продадоха нагодена кола.От февруари до август 35К и пукна бутало.После се оказа че е пегряван и удрял клапани.Ремонта дойде кум 1500лв за части.Така че много внимателно с тези дизели.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Вто 13 сеп 2005 6:12


Хич и не я карам вече -сега риска да се развали е по-голям :( щото като не работят възлите и агрегатите май май........а и снощи сънувах ,че я заварвам сутринта по цялата лява страна хлътнала-някой със зелена кола я забърсал :( :gives: spam


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Вто 13 сеп 2005 9:00


веселин написа:Хич и не я карам вече -сега риска да се развали е по-голям :( щото като не работят възлите и агрегатите май май........а и снощи сънувах ,че я заварвам сутринта по цялата лява страна хлътнала-някой със зелена кола я забърсал :( :gives: spam


Припалвай я поне веднъж седмично, и прави няколко км с нея, защото наистина е кофти за една кола, ако не се кара.


Потребителски аватар
guard
Мнения: 975
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Silicon Valley, CA

Мнениеот guard » Вто 13 сеп 2005 9:23


веселин написа:Хич и не я карам вече -сега риска да се развали е по-голям :( щото като не работят възлите и агрегатите май май........а и снощи сънувах ,че я заварвам сутринта по цялата лява страна хлътнала-някой със зелена кола я забърсал :( :gives: spam



Дай боже сънищата ти да не са като моите. bishop , защото моите сънища лошото им е че се сбъдват.........купих си преди време покривало за пасата.........уж хубаво там 60-70лв........и един ден в началото като го сложих си сънувам аз как чергилото се накъсва на части от слънцето...............и познай какво стана......след точно 3седмици...........чергилото почна да се накъсва........и точно от слънчевата светлина. :wink:


По темата, колега лично аз те съветвам да си вземеш 1.9ТД........колкото и да е си е 1.9.........не бих си взел Пасат с двигател 1.6 ако ще и ракетен да е........


Потребителски аватар
niki_vw
Мнения: 285
Регистриран на: Вто 17 авг 2004 11:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот niki_vw » Вто 13 сеп 2005 9:28


Според мен също е по добре по-големия мотор защото не е изцеден толкова и има повече ресурс като километри


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Вто 13 сеп 2005 11:11


Вземи 1.9ТД - по-нов е като концепция.
Вярно 1.6ТДИ е по-мощен но не само заради интеркулер , помпата не е еднаква с на 1.6ТД модела , както и дюзите - по-други са.
Оба4е 1.9ТД е много по-тих , особено при Пасата - по-тих дори от 1.9ТДИ които имат една по-изразен остър звук, който разбира се гали ухото :wink:
При едно 1.9ТД повдига4ите са хидравли4ни, при 1.6ТД се водят твърди - прави им се реглаж с някакви пулове , гаранция и при 1.6ТДИ ще са така.
Турбото при 1.9ТД е по-малко но пък и лага е по-малък, въртящия момент идва по-рано.1.9ТД ще има по-голям ресурс.
Вярно е, че колелото на коляновия вал е слабо място за това е добре да се смени като се вземе такъв мотор.
А и 1.9ТД подлежи на доработки които му позволяват да тръгне доста по-добре отколкото е стандартно.
Аз имам Венто 1.9ТД както и брат ми Пасат с 1.9ТД - и двамата сложихме интеркулери и резултата доста приятен , над определни обороти колата продължава да ускорява малко по-добре и ръмжи по-малко.....
помпите не сме пипали да пускаме пове4е нафта което обезателно трябва да се направи за да върви колата 4увствително пове4е, те и сега вървят добре, особено при пасата на брат ми пасата се усети 4увствително(е понатегнахме и трубината 8) му )
Така 4е 1.9ТД не е никак лош мотор - вярно стандартно е муден но пък подлежи на доработки.Друго голямо предимство е 4е е ПРОСТ , няма електроники няма ала-бала.....
И друг факт, при Б3 1.9ТД е с 142НМ при 2200 оборота, при Голф3/Венто 150!! НМ при 2400!!
Макс мощност при пасата се достига при 4400 оборота, а при Венто/Голф3 4200!!!
При Пасат Б4 с 1.9ТД мотор показателите стават като на голф3/венто....
това е от мен



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта