НОВИНИ oт cвeтa нa VW
Re: НОВИНИ oт cвeтa нa VW
В България може ли да се купи китайски VW? Дори с 35% мито пак излиза два пъти по-евтино при еднакъв капацитет на батерията.
- Кайзен
- Мнения: 1629
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: НОВИНИ oт cвeтa нa VW
В цяла Европа не може.. т.е. може, но няма да получиш никаква гаранция, обслужване, ремонт и т.н. от официален дилър.
Re: НОВИНИ oт cвeтa нa VW
Имаш 35% мито, след това ддс и така 15 хиляди ойро VW става 24 хиляди. + таксите за докарване на 1 контейнер от Китай, което е около 4000ойро отделно.
Или иначе казано, можеш да си купиш кола от Китай, но икономическа изгода няма и реално погледнато няма как да си използваш колата пълноценно в Европа.
Или иначе казано, можеш да си купиш кола от Китай, но икономическа изгода няма и реално погледнато няма как да си използваш колата пълноценно в Европа.
Re: НОВИНИ oт cвeтa нa VW
Понеже явно само някои са привилегировани да изказват политически пристрастия във форума, защото принципно политиката била тема табу тук, та ето до какво продължава да води уж не намесата на политиката в автомобилостроенето в ЕС:
"Компанията, чийто девиз беше "да оставим петрола в миналото", е получила над $10 млрд. под формата на дялово, дългово и публично финансиране от създаването си през 2016 г. Сред най-големите акционери са Volkswagen с дял от 21% и Goldman Sachs с 19%" - https://carmarket.bg/drugi/mykata-prikl ... lira-10355
Поредния голям фалит на "многобещаваща" фабрика за батерии, който струва 2 млрд загуба на VW като инвестиция в шведския производител на батерии за електрически автомобили Northvolt. И това не е всичко, защото Northvolt трябваше да е основния доставчик през 2026 г. на компоненти за батерии в новия завод за батерии на VW в Испания, където се погребаха още 3 млрд.
"Ако бъде включен заводът на партньора Northvolt в Шелефтео, Северна Швеция, това е четвъртата локация за подобен завод. Volkswagen не иска да бърза с решението за местонахождението на другите предвидени фабрики за клетки в Европа" - https://www.investor.bg/a/444-novini/37 ... v-ispaniya
И преди някой да ме пита какво общо има тук политиката и ЕС, ще го изпреваря като му припомня малко историята, че VW е основана от Хитлер и все още има държавно дялово участие на Федералното правителство и това на Долна Саксония и решения не могат да бъдат взети без тях (или заради тях).
Ще видим до кога с лека ръка ще хвърлят милиарди и дали това ще ги спаси:
"Германският автомобилен концерн Volkswagen не изключи производството на оръжия в заводите си в Германия" - https://trud.bg/a/articles/volkswagen-% ... 1%81%D0%B8
"Компанията, чийто девиз беше "да оставим петрола в миналото", е получила над $10 млрд. под формата на дялово, дългово и публично финансиране от създаването си през 2016 г. Сред най-големите акционери са Volkswagen с дял от 21% и Goldman Sachs с 19%" - https://carmarket.bg/drugi/mykata-prikl ... lira-10355
Поредния голям фалит на "многобещаваща" фабрика за батерии, който струва 2 млрд загуба на VW като инвестиция в шведския производител на батерии за електрически автомобили Northvolt. И това не е всичко, защото Northvolt трябваше да е основния доставчик през 2026 г. на компоненти за батерии в новия завод за батерии на VW в Испания, където се погребаха още 3 млрд.
"Ако бъде включен заводът на партньора Northvolt в Шелефтео, Северна Швеция, това е четвъртата локация за подобен завод. Volkswagen не иска да бърза с решението за местонахождението на другите предвидени фабрики за клетки в Европа" - https://www.investor.bg/a/444-novini/37 ... v-ispaniya
И преди някой да ме пита какво общо има тук политиката и ЕС, ще го изпреваря като му припомня малко историята, че VW е основана от Хитлер и все още има държавно дялово участие на Федералното правителство и това на Долна Саксония и решения не могат да бъдат взети без тях (или заради тях).
Ще видим до кога с лека ръка ще хвърлят милиарди и дали това ще ги спаси:
"Германският автомобилен концерн Volkswagen не изключи производството на оръжия в заводите си в Германия" - https://trud.bg/a/articles/volkswagen-% ... 1%81%D0%B8
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20224
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: НОВИНИ oт cвeтa нa VW
Volkswagen празнува световна премиера на GTI заедно с феновете по време на 24-часовото състезание на Нюрбургринг.

24-часовото състезание на ADAC на Нюрбургринг, най-голямото автомобилно спортно събитие в Германия (19-22 юни 2025 г.), отново ще бъде посветено на феновете. Очаква се над 230 000 почитатели на автомобили и моторни спортове да се съберат на легендарната писта Нордшлайфе.
Volkswagen отново ще предложи множество акценти тази година: сред тях е световната премиера на специален модел GTI. Други забележителни моменти включват представянето на високопроизводителните модели от Volkswagen R – които ще бъдат показани извън трасето през уикенда на състезанието – както и, разбира се, легендарното 24-часово състезание.
След миналогодишната победа в класа, клиентският отбор Max Kruse Racing ще участва в надпреварата с два бързи Golf GTI „Clubsport 24h“.

Golf GTI скоро ще навърши 50 години. Volkswagen иска да отпразнува този юбилей заедно с многобройните фенове на трите червени букви. А няма по-добро място за това от легендарната писта Нюрбургринг Нордшлайфе. В крайна сметка, както самата писта, така и GTI означението са символи на удоволствието от шофирането, динамиката и спортния дух.
В чест на предстоящата годишнина през 2026 г., Volkswagen ще представи още тази година спортен специален модел по време на 24-часовото състезание и ще го разкрие едновременно пред медиите и зрителите в региона Айфел.
Освен световната премиера, Volkswagen ще предложи и множество други акценти за феновете през състезателния уикенд – включително високопроизводителните модели от Volkswagen R. Моделите с двойно задвижване Golf R, Golf R Variant и специалната версия Golf R Black Edition представляват най-бързите серийни автомобили на Volkswagen в света и разполагат със специален режим на шофиране за взискателната писта Нордшлайфе.
Два Golf GTI Clubsport 24h за първи път в „Зеления ад“
Volkswagen има амбициозни цели и на състезателната писта: отборът Max Kruse Racing ще участва за първи път в 24-часовото състезание с два Golf GTI Clubsport 24h.

Един от добре познатите пилоти зад волана ще бъде Бенджамин „Бени“ Лойхтер. Професионалният пилот на туристически автомобили е и тестови пилот на Volkswagen, което го прави идеалната връзка между моторните спортове и високопроизводителните модели на марката.
Миналата година Лойхтер спечели победа в клас AT зад волана на Golf GTI Clubsport 24h заедно със седемкратния световен шампион по раликрос Йохан Кристоферсон и двамата професионалисти от Нюрбургринг – Нико Ото и Хайко Хамел. Същият състав ще се завърне на старта през 2025 г., за да защитава титлата си.
Във втория Golf GTI Clubsport 24h на Max Kruse Racing ще се състезава Фабиан Фетел, по-малкият брат на световния шампион от Формула 1 Себастиан Фетел.
Подготовката е в ход: Тестове в Португалия, състезание на Нюрбургринг
Подготовката за събитието вече е в разгара си: отборът Max Kruse Racing проведе зимен тест в Портимао в края на февруари. Дните в Португалия предоставиха отлична възможност за изпитване на автомобилите при състезателни условия и допълнително оптимизиране на тяхната производителност.
Преди самото начало на 24-часовото състезание е планирано участие в надпревари от дългосрочната серия Nürburgring Endurance Series (NLS), за да се гарантира, че всичко е перфектно подготвено за големия момент в „Зеления ад“.
Сезонът на NLS започва още следващия уикенд с 70-ото издание на ADAC Westfalenfahrt – състезание с продължителност четири часа.

24-часовото състезание на ADAC на Нюрбургринг, най-голямото автомобилно спортно събитие в Германия (19-22 юни 2025 г.), отново ще бъде посветено на феновете. Очаква се над 230 000 почитатели на автомобили и моторни спортове да се съберат на легендарната писта Нордшлайфе.
Volkswagen отново ще предложи множество акценти тази година: сред тях е световната премиера на специален модел GTI. Други забележителни моменти включват представянето на високопроизводителните модели от Volkswagen R – които ще бъдат показани извън трасето през уикенда на състезанието – както и, разбира се, легендарното 24-часово състезание.
След миналогодишната победа в класа, клиентският отбор Max Kruse Racing ще участва в надпреварата с два бързи Golf GTI „Clubsport 24h“.

Golf GTI скоро ще навърши 50 години. Volkswagen иска да отпразнува този юбилей заедно с многобройните фенове на трите червени букви. А няма по-добро място за това от легендарната писта Нюрбургринг Нордшлайфе. В крайна сметка, както самата писта, така и GTI означението са символи на удоволствието от шофирането, динамиката и спортния дух.
В чест на предстоящата годишнина през 2026 г., Volkswagen ще представи още тази година спортен специален модел по време на 24-часовото състезание и ще го разкрие едновременно пред медиите и зрителите в региона Айфел.
Освен световната премиера, Volkswagen ще предложи и множество други акценти за феновете през състезателния уикенд – включително високопроизводителните модели от Volkswagen R. Моделите с двойно задвижване Golf R, Golf R Variant и специалната версия Golf R Black Edition представляват най-бързите серийни автомобили на Volkswagen в света и разполагат със специален режим на шофиране за взискателната писта Нордшлайфе.
Два Golf GTI Clubsport 24h за първи път в „Зеления ад“
Volkswagen има амбициозни цели и на състезателната писта: отборът Max Kruse Racing ще участва за първи път в 24-часовото състезание с два Golf GTI Clubsport 24h.

Един от добре познатите пилоти зад волана ще бъде Бенджамин „Бени“ Лойхтер. Професионалният пилот на туристически автомобили е и тестови пилот на Volkswagen, което го прави идеалната връзка между моторните спортове и високопроизводителните модели на марката.
Миналата година Лойхтер спечели победа в клас AT зад волана на Golf GTI Clubsport 24h заедно със седемкратния световен шампион по раликрос Йохан Кристоферсон и двамата професионалисти от Нюрбургринг – Нико Ото и Хайко Хамел. Същият състав ще се завърне на старта през 2025 г., за да защитава титлата си.
Във втория Golf GTI Clubsport 24h на Max Kruse Racing ще се състезава Фабиан Фетел, по-малкият брат на световния шампион от Формула 1 Себастиан Фетел.
Подготовката е в ход: Тестове в Португалия, състезание на Нюрбургринг
Подготовката за събитието вече е в разгара си: отборът Max Kruse Racing проведе зимен тест в Портимао в края на февруари. Дните в Португалия предоставиха отлична възможност за изпитване на автомобилите при състезателни условия и допълнително оптимизиране на тяхната производителност.
Преди самото начало на 24-часовото състезание е планирано участие в надпревари от дългосрочната серия Nürburgring Endurance Series (NLS), за да се гарантира, че всичко е перфектно подготвено за големия момент в „Зеления ад“.
Сезонът на NLS започва още следващия уикенд с 70-ото издание на ADAC Westfalenfahrt – състезание с продължителност четири часа.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20224
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: НОВИНИ oт cвeтa нa VW
Новият Golf GTI EDITION 50 е най-бързият сериен модел на Volkswagen на пистата Нюрбургринг (Нордшлайфе).

Юбилеен модел Golf GTI EDITION 50 ще бъде пуснат на пазара през 2026 г. по повод 50-годишнината на иконата
Състезателният пилот Бени Лойхтер (Германия) завършва обиколка на Нюрбургринг за 7:46.13 минути с новия Golf GTI EDITION 50
Ексклузивният Golf GTI EDITION 50 ще бъде представен на 20 юни, непосредствено преди 24-часовото състезание на пистата Нюрбургринг
се още не е на пазара, а вече е рекордьор: на 20 юни 2025 г. Volkswagen ще представи световната премиера на новия Golf GTI EDITION 50 по време на 24-часовото състезание на пистата Нюрбургринг. Най-мощният серийно произвеждан GTI досега е ексклузивният юбилеен модел, създаден по повод 50-годишнината на тази спортна икона в компактния клас. Самото честване на рождения ден ще се състои през 2026 г., паралелно със старта на продажбите на новия модел.
Но Golf GTI EDITION 50 вече си е спечелил място в историята на Нюрбургринг и марката Volkswagen: състезателният пилот Бени Лойхтер (Германия) завърши обиколка на легендарната писта Nordschleife с почти серийна тестова версия на модела само за 7:46.13 минути. Това е нов рекорд – никога досега автомобил на Volkswagen с разрешение за движение по пътищата не е бил по-бърз на Нюрбургринг.
„Новият Golf GTI EDITION 50 е израз на чистата GTI философия – комбинацията от върхова мощност и изключително прецизно окачване с предно предаване – по-ясно изразена от всякога“, обяснява Бени Лойхтер след рекордната си обиколка.
Пилотът, който от години участва в тестването и настройването на окачванията за новите модели в отдела за развитие на Volkswagen, постави този нов рекорд по време на официалната обиколка с Golf GTI EDITION 50 на пистата Нордшлайфе.
„Наистина е впечатляващо колко лесно този Volkswagen може да се управлява толкова бързо по Nordschleife“, казва Лойхтер.
„От техническа гледна точка автомобилът беше идентичен с версията, която ще бъде предлагана в бъдеще“, допълва той.
Golf GTI EDITION 50 ще се предлага опционално с Performance пакет, който включва:
окачване с повишени динамични характеристики
особено леки 19-инчови полусликови гуми Potenza Race на Bridgestone, специално разработени за модела
много леки ковани джанти, които значително намаляват неподвижната и въртящата се маса
„Рекордният автомобил беше оборудван именно с този пакет – според мен това беше решаващият фактор“, казва още Лойхтер.

Настройка за Нюрбургринг (Nordschleife)
„Цялостната настройка на Golf GTI EDITION 50 ти позволява да караш по идеалната линия на Nordschleife с изключителна прецизност“, обяснява състезателният пилот Бени Лойхтер. Той допълва:
„Ако искаш да си наистина бърз на трасето, известно като ‘Зелен ада’, автомобилът трябва не само да поддържа висока скорост в завоите, но и да компенсира типичните неравности по настилката. Именно това Golf GTI EDITION 50 прави перфектно. Спокойствието, с което GTI се справя с особеностите на легендарната писта, е впечатляващо — колата е стабилна от началото до края на цялата 20,8-километрова обиколка.“
Един от най-пъргавите автомобили с предно предаване в света
Преди почти десет години Бени Лойхтер поставя първия рекорд за обиколка с Golf GTI Clubsport S02 (228 kW/310 к.с.) на Нордшлайфе със собствено времеизмерване на VW: времето, отчетено на хронометъра: 07:49.21 минути – никога досега сериен автомобил на VW с предно предаване не е бил по-бърз на Нордшлайфе. През 2022 г. Лойхтер подобрява собственото си най-добро време с Golf R 20 Years (245 kW/333 к.с.) с двойно предаване: 07:47.31 минути. Важно е да се отбележи: За двата гореспоменати рекорда обиколката на Нюрбургринг Нордшлайфе е стартирала "летящо" пред трибуната T13. Началото и краят на измерването са били съответно в началото и края на трибуната; приблизително 200 метра между тях не са били включени. Официалното време от 07:46.13 минути за Golf GTI EDITION 50 включва и това разстояние. За по-добра съпоставимост, кадри от бордовата камера по време на рекордното преминаване показват време от 07:41.27 минути за сравнима обиколка.
Лойхтер: „Преди три години не бих повярвал, че някога ще мога да подобря времето на изключителния Golf R03 с предно предаване на Golf GTI – и то толкова ясно. Фактът, че това се случи – между другото при доста лошо време – казва всичко за успешната настройка и изключителния потенциал на този GTI.“
До момента, в който Golf GTI EDITION 50 стане достъпен за поръчка, автомобилът ще фигурира в категорията "Pre-Series Models" в официалния списък на Нюрбургринг.




се още не е на пазара, а вече е рекордьор: на 20 юни 2025 г. Volkswagen ще представи световната премиера на новия Golf GTI EDITION 50 по време на 24-часовото състезание на пистата Нюрбургринг. Най-мощният серийно произвеждан GTI досега е ексклузивният юбилеен модел, създаден по повод 50-годишнината на тази спортна икона в компактния клас. Самото честване на рождения ден ще се състои през 2026 г., паралелно със старта на продажбите на новия модел.
Но Golf GTI EDITION 50 вече си е спечелил място в историята на Нюрбургринг и марката Volkswagen: състезателният пилот Бени Лойхтер (Германия) завърши обиколка на легендарната писта Nordschleife с почти серийна тестова версия на модела само за 7:46.13 минути. Това е нов рекорд – никога досега автомобил на Volkswagen с разрешение за движение по пътищата не е бил по-бърз на Нюрбургринг.
„Новият Golf GTI EDITION 50 е израз на чистата GTI философия – комбинацията от върхова мощност и изключително прецизно окачване с предно предаване – по-ясно изразена от всякога“, обяснява Бени Лойхтер след рекордната си обиколка.
Пилотът, който от години участва в тестването и настройването на окачванията за новите модели в отдела за развитие на Volkswagen, постави този нов рекорд по време на официалната обиколка с Golf GTI EDITION 50 на пистата Нордшлайфе.
„Наистина е впечатляващо колко лесно този Volkswagen може да се управлява толкова бързо по Nordschleife“, казва Лойхтер.
„От техническа гледна точка автомобилът беше идентичен с версията, която ще бъде предлагана в бъдеще“, допълва той.
Golf GTI EDITION 50 ще се предлага опционално с Performance пакет, който включва:



„Рекордният автомобил беше оборудван именно с този пакет – според мен това беше решаващият фактор“, казва още Лойхтер.

Настройка за Нюрбургринг (Nordschleife)
„Цялостната настройка на Golf GTI EDITION 50 ти позволява да караш по идеалната линия на Nordschleife с изключителна прецизност“, обяснява състезателният пилот Бени Лойхтер. Той допълва:
„Ако искаш да си наистина бърз на трасето, известно като ‘Зелен ада’, автомобилът трябва не само да поддържа висока скорост в завоите, но и да компенсира типичните неравности по настилката. Именно това Golf GTI EDITION 50 прави перфектно. Спокойствието, с което GTI се справя с особеностите на легендарната писта, е впечатляващо — колата е стабилна от началото до края на цялата 20,8-километрова обиколка.“
Един от най-пъргавите автомобили с предно предаване в света
Преди почти десет години Бени Лойхтер поставя първия рекорд за обиколка с Golf GTI Clubsport S02 (228 kW/310 к.с.) на Нордшлайфе със собствено времеизмерване на VW: времето, отчетено на хронометъра: 07:49.21 минути – никога досега сериен автомобил на VW с предно предаване не е бил по-бърз на Нордшлайфе. През 2022 г. Лойхтер подобрява собственото си най-добро време с Golf R 20 Years (245 kW/333 к.с.) с двойно предаване: 07:47.31 минути. Важно е да се отбележи: За двата гореспоменати рекорда обиколката на Нюрбургринг Нордшлайфе е стартирала "летящо" пред трибуната T13. Началото и краят на измерването са били съответно в началото и края на трибуната; приблизително 200 метра между тях не са били включени. Официалното време от 07:46.13 минути за Golf GTI EDITION 50 включва и това разстояние. За по-добра съпоставимост, кадри от бордовата камера по време на рекордното преминаване показват време от 07:41.27 минути за сравнима обиколка.
Лойхтер: „Преди три години не бих повярвал, че някога ще мога да подобря времето на изключителния Golf R03 с предно предаване на Golf GTI – и то толкова ясно. Фактът, че това се случи – между другото при доста лошо време – казва всичко за успешната настройка и изключителния потенциал на този GTI.“
До момента, в който Golf GTI EDITION 50 стане достъпен за поръчка, автомобилът ще фигурира в категорията "Pre-Series Models" в официалния списък на Нюрбургринг.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта