Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиране?
Re: Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиран
kam_tod написа:...
5. Плавно тръгване на първа предавка, при по-високите предавки съединителя се пуска без 'задържане' в точката на зацепване;
...
9. При коли с хидравлика на волана, навиване на волана докрай при извършване на маневра (особено характерно за неопитни шофьори);


Точка 9 няма да я коментирам, защото не считам за нужно да ти обяснявам какво и колко е вредно, а и ти си предубеден и според мен, не искаш да ти се обяснява, а да спориш. И щом според теб, при паркиране се налага да държиш волана докрай, помисли си как толкова много хора успяват да паркират, без да го правят. Въпрос на опит и усет. И на грамотност, бих добавил, без да се опитвам да обидя никого.
Със здраве, баце, и повече чети преди да пишеш.
joker написа:vpg написа:Аз лично когато минавам на по ниска предавка подавам междинна газ.Според вас това правилно ли е или не?
Лично аз след 27 години шофьорски стаж намирам за абсолютно безсмислена междиннта газ при съвременните добре синхронизирани скоростни кутии......
Ами ако си на Дракон, наистина няма смисъл от междинна газ. Ама там скоростните кутии, които се ползват, са малко други.
Апропо, ти със съвременна скоростна кутия ли караш?
Щото и моята е 'съвременна' от 1991г. и като е студен голфа (респективно кутията) ме боли сърцето (а и малко ръката) ако не включа втора предавка с междинна газ, независимо дали от 1-ва или от 3-та. Като загрее - няма проблем. И все си мисля, че това е 'болест' при повечето МК2.
А съвременните скоростни кутии вече са автоматик с тип-троник. Прав си, там няма нужда от междинна газ.
Колеги, обръщайте внимание на заглавието на темата, а също и на факта, че става дума за спокойно каране, а не за извънредни ситуации или рацерски изпълнения по св(ф)етофарите.

П.С. Не знам дали темата трябва да стане със статут 'важна', важното е да е важна за нас, които я четем.
- тръба
- Мнения: 1656
- Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Аз изчаквам оборотите да паднат до 1000 и тогава вкарвам скорост(Без междинна газ).Малко повече съединител хабя.kam_tod написа:joker написа:vpg написа:Аз лично когато минавам на по ниска предавка подавам междинна газ.Според вас това правилно ли е или не?
Лично аз след 27 години шофьорски стаж намирам за абсолютно безсмислена междиннта газ при съвременните добре синхронизирани скоростни кутии......
Ами ако си на Дракон, наистина няма смисъл от междинна газ. Ама там скоростните кутии, които се ползват, са малко други.
Апропо, ти със съвременна скоростна кутия ли караш?
Щото и моята е 'съвременна' от 1991г. и като е студен голфа (респективно кутията) ме боли сърцето (а и малко ръката) ако не включа втора предавка с междинна газ, независимо дали от 1-ва или от 3-та. Като загрее - няма проблем. И все си мисля, че това е 'болест' при повечето МК2.
А съвременните скоростни кутии вече са автоматик с тип-троник. Прав си, там няма нужда от междинна газ.
Колеги, обръщайте внимание на заглавието на темата, а също и на факта, че става дума за спокойно каране, а не за извънредни ситуации или рацерски изпълнения по св(ф)етофарите.![]()
П.С. Не знам дали темата трябва да стане със статут 'важна', важното е да е важна за нас, които я четем.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
joker написа:vpg написа:Аз лично когато минавам на по ниска предавка подавам междинна газ.Според вас това правилно ли е или не?
Лично аз след 27 години шофьорски стаж намирам за абсолютно безсмислена междиннта газ при съвременните добре синхронизирани скоростни кутии......
Да не би да бъркаш двойното амбриране с междинна газ

да добавя още нещо важно като се кара извънградско и се застига камион или рейс ако има кола пред вас като тръгне да изспреварва изсчаквайте колата напълно да изспревари и тогава се залепвайте и вие зад въпросния камион или рейс оставете възможност на колата пред вас ако случайно не успее да може да се прибере пак така може да се спаси катастрофа 

- bobo7
- форумно КГБ
- Мнения: 9453
- Регистриран на: Чет 16 юни 2005 20:43
- Автомобил:
- Двигател: AGN
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиран
kam_tod написа:....
защо не ни оставите да си амортизираме колите както ни е угодно!
Защото после ги купуваме от вас или вие от нас и боли глава...
Това е една прекрасна черта на българина - кара до последно (с много газ и хайдушки подсвирквания!) без поддръжка и после си продава колата, като се вие и суче като върбова клонка и гледа да скрие всичко възможно от купувача, а после новия собственик да си блъска главата... по-лошото е, че купувачът може да закъса на път или да се пребие някъде от такива продавачи...
Иначе всеки, който иска, може по-какъвто си иска начин да си троши кошницата, тази тема е за тези, които искат да я четат...
Това е една прекрасна черта на българина - кара до последно (с много газ и хайдушки подсвирквания!) без поддръжка и после си продава колата, като се вие и суче като върбова клонка и гледа да скрие всичко възможно от купувача, а после новия собственик да си блъска главата... по-лошото е, че купувачът може да закъса на път или да се пребие някъде от такива продавачи...
Иначе всеки, който иска, може по-какъвто си иска начин да си троши кошницата, тази тема е за тези, които искат да я четат...
Междинна газ - подаване на газ, когато скоростния лост е в неутрална (при превключване на скорости).
Двойно амбриране - двукратно отпускане на съединителя - първо след изключване от едната предавка и установяване в неутрална, след това при включване на следващата предавка.
Не са неразривно свързани, но "междинна газ" е общо взето безсмислена, ако не правиш двойно амбриране.
Двойното амбриране се прави, за да се уеднаквят оборотите на първичния и вторичния вал на скоростната кутия. Когато редът на предавките е възходящ, междинна газ не е необходима. Когато редът е низходящ, се използва междинна газ.
С въвеждането на синхронизатори в скоростните кутии двойното амбриране на практика се обезсмисля. Не е такъв случая, обаче, с междинната газ. Налагало ми се е да връщам от 5-та на 3-та или от 4-та на 2-ра предавка, когато използването на спирачките е било крайно нежелателно. Представете си какво е натоварването върху съединителя и синхронизаторите, ако това се прави без междинна газ.
Двойно амбриране - двукратно отпускане на съединителя - първо след изключване от едната предавка и установяване в неутрална, след това при включване на следващата предавка.
Не са неразривно свързани, но "междинна газ" е общо взето безсмислена, ако не правиш двойно амбриране.
Двойното амбриране се прави, за да се уеднаквят оборотите на първичния и вторичния вал на скоростната кутия. Когато редът на предавките е възходящ, междинна газ не е необходима. Когато редът е низходящ, се използва междинна газ.
С въвеждането на синхронизатори в скоростните кутии двойното амбриране на практика се обезсмисля. Не е такъв случая, обаче, с междинната газ. Налагало ми се е да връщам от 5-та на 3-та или от 4-та на 2-ра предавка, когато използването на спирачките е било крайно нежелателно. Представете си какво е натоварването върху съединителя и синхронизаторите, ако това се прави без междинна газ.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиран
kam_tod написа:kam_tod написа:5. Плавно тръгване на първа предавка, при по-високите предавки съединителя се пуска без 'задържане' в точката на зацепване;
...
9. При коли с хидравлика на волана, навиване на волана докрай при извършване на маневра (особено характерно за неопитни шофьори);
restless, коректно е да се цитира цялата точка, а не само увертюрата и да се коментира. Това твоето е заяждане. Ако си направиш труда да прочетеш цялата т.5 ще видиш, че не се визира проблем с плавното тръгване, а с превключването към по-високи предавки. Но е хубаво да има и такива като теб, защото нещата се познават в сравнение.
![]()
Точка 9 няма да я коментирам, защото не считам за нужно да ти обяснявам какво и колко е вредно, а и ти си предубеден и според мен, не искаш да ти се обяснява, а да спориш. И щом според теб, при паркиране се налага да държиш волана докрай, помисли си как толкова много хора успяват да паркират, без да го правят. Въпрос на опит и усет. И на грамотност, бих добавил, без да се опитвам да обидя никого.
Напротив, нямам претенции да разбирам от авто-хардуер и писах съвсем искрено без задни мисли, че не разбирам. И в софия ми се случват ситуации при които наистина ми е нужно да навивам до отказ - пример от тази сутрин - правя ляв завой от пряка на Оборище, вляво от мене е паркирала кола, друга кола срещу мен е влязла метър и иска ляв завой, но му трябва цялата ширина на улицата за да завие защото е под ъгъл, 3-та кола прави ляв от оборище към моята уличка ... за мене има място едва-едва да се провра - а трябва защото зад мен има друга кола, другите две не могат да мръднат преди аз да се изнеса

Така че ти си ми обясни като на малоумен какво защо как


- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Geleto написа:Rabbit_TDI написа:Да не би да бъркаш двойното амбриране с междинна газ
Би ли обяснил разликата?
Ми двойното амбриране както каза kam_tod е безмислено при наличие на синхронизатори/въпреки че познавам хора дето го правят по навик/.С междинната газ обаче изравняваш оборти при което колата не "прихлъцва" дори и при по бързо пускане на съединителя с цел бързина.Отделно при жт 5та на 3та няма как да минеш без него или "подскок на колата".Иначе аз лично съм си "научил" обортите на мотор и при всякво привключване нагоре/надолу променям газта и докато преместя лоста съм на обороти дето са за нужната скорост/предавка.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта