Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиране?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10074
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Сря 19 дек 2007 11:44


Ludia написа:за навития волан не съм съгласен, защото ако беше толкова вредно, производителите щяха да ограничат хода на волана.Вредно е да се навие на макс и да се държи дълго време, за една маневра нищо няма да се прецака :idea:



Производителите са го написали обаче в експлоатационните (ба*ти думата) книжки. И по-точно там пише да не се ЗАДЪРЖА в крайна позиция - тоест ти можеш да си дадеш до край за секунда и да си направиш маневрата, но не да държиш като гламав ;)
Бтв всички знаем как падат оборотите в крайна позиция и се чува малко по-различен шум ... е това е предсмъртния шум на помпата, която страда :lol:
Другия негатив са уплатненията н рейката, които се разтягат до край и след известно време и те умират и тече :wink:




Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Сря 19 дек 2007 11:50


group® написа:
Ludia написа:за навития волан не съм съгласен, защото ако беше толкова вредно, производителите щяха да ограничат хода на волана.Вредно е да се навие на макс и да се държи дълго време, за една маневра нищо няма да се прецака :idea:



... И по-точно там пише да не се ЗАДЪРЖА в крайна позиция - тоест ти можеш да си дадеш до край за секунда и да си направиш маневрата, но не да държиш като гламав ;) ..

:да: това исках да кажа и аз ;)


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 19 дек 2007 12:09


Rabbit_TDI написа:
Geleto написа:
Rabbit_TDI написа:Да не би да бъркаш двойното амбриране с междинна газ :idea:


Би ли обяснил разликата?

Ми двойното амбриране както каза kam_tod е безмислено при наличие на синхронизатори/въпреки че познавам хора дето го правят по навик/.С междинната газ обаче изравняваш оборти при което колата не "прихлъцва" дори и при по бързо пускане на съединителя с цел бързина.Отделно при жт 5та на 3та няма как да минеш без него или "подскок на колата".Иначе аз лично съм си "научил" обортите на мотор и при всякво привключване нагоре/надолу променям газта и докато преместя лоста съм на обороти дето са за нужната скорост/предавка.

Не знам защо ви болят ръцете при превключване.....аз още катоа взех колата внимателно смазах цялата лостова система,сложих масло пълна синтетика и сега си включвам буквално с кутрето...
колкото до изравняването на оборотите.....ами при мен(не знам как епри вас) като отпусна педала оборотите не падат внезапно както при карбуратора ,а плавно....имам достатъчно време да превключа и то внимателно с леко задържане от скорост на скорост(а не да ръчкаш лоста бързо като че ли си загорял заек възседнал любимата си)Нямам никакъв проблем ни със синхронизатор ни със превключване....но и нито една от колите си не съм карал "спортно"....за сметка на това съм ги карал безаварийно и съм ги продал здрави за радост на купувача....


Потребителски аватар
jetttlii
Мнения: 1198
Регистриран на: Сря 30 май 2007 23:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jetttlii » Сря 19 дек 2007 18:46


Колеги днес минавах през едни легнали полицаи, но не от нормалните, а едни такива високи и широки :shock (май бяха закусвали скоро :lol: ), та се сетих какво казваше инструктора навремето - такива препятствия се преминават по диагонал :twisted:, така се намалява възможността от близък контакт на купето с хасфалта :lol: :wink:


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Чет 20 дек 2007 20:47


Като ходите при гумаджия, настоявайте (плащате си за услугата!):
1. Да поведе болтовете на ръка при монтаж на джантата;
2. Да ги затегне в крайно положение с кръстачката, а не с пистолета.
Последствията са (1) или разхлабени джанти, които се усещат след няколко километра, неприятно е, особено ако е студено и сте на натоварен път, или (2) пукате гума, имате резервна, но болтовете са така зверски натегнати, че не може да си смените гумата и влизате в ненужни и високи разходи за пътна помощ. Да не говорим какво се случва с отворите на лет(н)ите джанти при презатегнати болтове.


Потребителски аватар
stan4o_mc
Мнения: 1078
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот stan4o_mc » Чет 20 дек 2007 21:23


еdit

Последна промяна от stan4o_mc на Пет 21 дек 2007 0:26, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Чет 20 дек 2007 21:31


...

Последна промяна от kam_tod на Пет 21 дек 2007 10:04, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Rijo
Мнения: 842
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 19:57
Автомобил: BMW e39
Двигател: M54B22

Мнениеот Rijo » Пет 21 дек 2007 0:47


Нещо и от мен - може да прозвучи леко тъпо, но отначало го правех. При престрояване толкова се съсредоточавах на страничните огледала, че забравях да гледам какво става пред мен ... разминах се с няколко инцидента на късмет и пожелания към майка ми.

Сега се сетих и друго - карате бавно и търсите място за паркиране - пуснете аварийните.

Иначе карането "по инерция" на свободна скорост ми е голяма мания. Само при суха настилка, естествено!


Потребителски аватар
nadasdi
Мнения: 576
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 5:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nadasdi » Пет 21 дек 2007 1:58


Друго за което се сещам (не пожелавам но за всеки случай), при положение че виждате някой да се засилва да ви удря отзад(тарикат с летни), а пред вас има място(първа кола на светофар) - хубаво е да се махне крака от спирачката че по малко работа за тенекеджията после


koko_vw
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 02 ное 2007 3:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот koko_vw » Пет 21 дек 2007 3:30


Да и ще те ГЛОБЯТ че минаваш на червено :lol: .
Замисли се само в каква мелачка се вкарваш.


Потребителски аватар
nadasdi
Мнения: 576
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 5:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nadasdi » Пет 21 дек 2007 4:10


Е зависи от ситуацията, не беше добър примера. Важното е едно наум да има, то шанса да ти се случи по моя сценарии е трагичен като цяло.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Пет 21 дек 2007 8:00


Rijo написа:Сега се сетих и друго - карате бавно и търсите място за паркиране - пуснете аварийните.

Ей тва УЖАСНО ме дразни - настигам някой смотльо, който се влачи на аварийни и нямам НИКАКВА представа дали се опитва да спре, да тръгне, или просто се влачи и си говори по телефона. Или пък да направи ОБРАТЕН ЗАВОЙ :evil:
В закона пише какво се прави при спиране и при тръгване :!:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пет 21 дек 2007 9:41


когато си търсите място за паркиране е достатъчно да си пусните мигача. Друго за което се сещам - не точно за колата но пак смятам че е важно. Добре е когато се спира първо да се пусне мигача и после да се натисне спирачката. Защото много често ми се случва някой почти спрат и тогава си пускат мигача.


Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dude » Пет 21 дек 2007 10:01


не помня дали е писано но просто, не слагайте колата в разни странни положения на наклон, при което едната от 4те гуми е на улицата или тротоара, некакво зверско усукване на окачването и така да стои по цял ден
ако се налага да качите част от колата на тротоар или нещо подобно- качете или предницата или задницата
а не надлъжно да паркирате с десните колела горе, левите долу


Потребителски аватар
Growsy
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 31 дек 2007 16:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

:)

Мнениеот Growsy » Пет 04 яну 2008 12:14


Извинете ме но някой ще може ли да ми обясни за...

"9. При коли с хидравлика на волана, навиване на волана докрай при извършване на маневра (особено характерно за неопитни шофьори); "

и дали това се отнася за колите без хидравлик ??? :roll:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта