До тук заедно със статията е реми.
1.4 TSI e добър мотор и има много изписано за него в нета, но не се предлага с автоматик. Същото и за 170 к.с. ТDI, който на цена с автоматик би дошъл еднакво с 2.0 ТSI - 200 к.с., ама не се предлага. Аз държа да е автоматик!
2.0 TSI - 200 к.с. ме съблазнява, ама е с 4000+ по скъп. Затова се чудя му 2.0 TDI и 2.0 TSI. До сега съм карал само бензин. Дизел - на тест драйвове. Става дизела, даже приятно ме изненада ама малко не му достига като че ли... това ми е субективното усещане. Примамлив е откъм разход - дават му 9.х на градско срещу 13.5 на 2.0 TSI, което си е 4 литра.
Нека да поставя въпроса така - струват ли си тези 4 литра за усещането от TSI или няма кой знае какво усещане и по добре да си карам TDI и да се кефя на разхода? При моето каране 4 литра повече разход на градско се изразява в 2 лв. на ден, което не ми се вижда кой знае колко много.
2.0 TDI или 2.0 TSI
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 21:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Преди да купиш една кола трябва да си наясно къде,как и колко ще я караш.Ако караш предимно градско и минаваш малко километри на къси разстояния си купи бензин.Ако караш повече на дълъг път и минаваш много километри си купи дизел.Ефекта на дизеловия автомобил е в големия пробег.Така може да усетиш икономия.Решавай сам....
- palikari
- Мнения: 449
- Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 19:53
- Автомобил: GOLF 5 Polo Lounge tdi 2015
- Двигател: BMM-2006
- Местоположение: София
musura написа:Masserati написа:TSI - много ясно че бензина.Цената на нафтата и бензина е еднаква.Вземи си кола която ще върви,не че дизела не върви ама бензина си е бензин
Подкрепям колегата, а и трябва да се има предвид, че в момента търсенете на дизелови автомобили втора употреба е доста понижено, което според мен е още едно предимство на бензиновия модел![]()
А и има още един малък плюс за бензина - по-ниско ниво на шум в купето, особено при по-високи скорости
изказване,нямащо нищо общо с действителността
- The Red Guy
- Мнения: 2402
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
- Автомобил:
- Двигател:
diavol написа:Аз лично повече уважавам бензиновите двигатели не искам да натрапвам моето мнение на другите колеги но бензина си е бензин
А ако и успееш да се обосновеш... Иначе постове като тоя не стават и за пълнеж.
Лично за мен определящо значение има въртящият момент, който при дизеловия е с 40 нм повече. Изхождай от това - цената при подръжка на машината. Иди ги питай колко струват ролки и ремъци на бензина и на дизела. Дискове, накладки и части по окачването са еднакви. Виж цените на филтрите и маслата също. Те не са никак евтини.
Всъщност бензиновия е по-евтин с 700 лв, т.е. цените на дизеловия и бензиновия са еднакви. Става въпрос за разходите после, но и те май са еднакви, значи остава само техническите характеристики, които са малко по-добри при бензиновия. Чудя се, това оправдава ли се с по-високия разход. Все пак всеки търси тънкото...хем Ферари, хем трети ред седалки 

rosy написа:zdravko_dimitrov1986 написа:От към вървеж предимството е за бензинката. От към разход дизелът има леко предимство. За бензиновият двигател няма ли и акциз.
Има, но минимален.
Акциза не зависи от типа на двигателя, а от неговата мощност. Пък ако ще и на керосин или рапично масло да го караш.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
-за градско няма да усещаш разликата между дизела и бензина..
няма да има къде толкова да ги развърташ за да я усетиш... говорим откъм понавървяване...
Да не говорим, че дизела прави в пъти по-добри стартове от бензина..
просто имаш много въртящ момент, и то идващ доста по равномерно.. и от ниски обороти.. бензина ще върти гуми.. дизела ще се изстрелва...
-Голямата тема разход.
Гарантирам ти, че надали ще паднесш под 14 в града при бензина.... а ако се намушиш в задръстванията може и нагоре да се понесеш, докато при дизела.. трудно ще докарваш над 11. без значение на задръстванията и ръчката..
виж вече ако ръчкаш бензина.. тогава може и да плачеш на колонката...
Най-малкото ще посещаваш по-рядко бензиностанция.. да не говорим, че ще имаш разлика от порядъка на 3-4 лтр градско което си е от 8-10 лв.. в зависимост от цената на горивата....
Извънградско.. вървежа на дизела ще превъзхожда бензина съчетано от комфорт при изпреварвания, изтегляне по баир, шум от двигателя при скорости над 140... /все пак бензина ще работи на 1000 че и повече обороти при еднаква скорост./
А ще го превъзхожда защото:
Имаш невероятно еластичен мотор.. /погледни въртящите моменти на двг./ с две думи без да се налага да превключваш ще правиш бързи изпреварвания.
За да направиш подобно изпреварване каквото с дизел, ще се налага да сваляш предавка надолу...
Това е СУВ.. ще се налага да катери пълен по баирите.. дизела там има огромна сила...
с две думи за пътуване извънградско не бих взел нищо друго освен дизел...
За извънградско само се замисли колко често когато пътуваш ще ти е мерак да правиш гиъринг.. демек ръгаш постоянно една скорост надолу... газ.. па после втора... па..... ручи мотор.. ти вкарваш в червеното.. и всичко това за едно бързо изпреварване...най-малкото намалява комфорта от пътуването и за теб и за пътниците...
но пък фъна е невероятен... дизела не го може...
Дизел на VW трака много.. поне помпа дюзата.... за комън рейла не знам...
С две думи дизела надвива бензина почти навсякъде..
като изключим редките моменти, в които искаш да ръчкаш.. ама говорим сериозна ръчка... нейде.. с вкарване в лютеницата...
тогава бензина ще е малко по-вървежен... по-непушещ, и ще създава мноооого по-голям фън.. но няма да е с много по-бърз...
сам си прецени колко често ти се случва да го правиш...при все, че апетита идва с яденето...
няма да има къде толкова да ги развърташ за да я усетиш... говорим откъм понавървяване...
Да не говорим, че дизела прави в пъти по-добри стартове от бензина..
просто имаш много въртящ момент, и то идващ доста по равномерно.. и от ниски обороти.. бензина ще върти гуми.. дизела ще се изстрелва...
-Голямата тема разход.
Гарантирам ти, че надали ще паднесш под 14 в града при бензина.... а ако се намушиш в задръстванията може и нагоре да се понесеш, докато при дизела.. трудно ще докарваш над 11. без значение на задръстванията и ръчката..
виж вече ако ръчкаш бензина.. тогава може и да плачеш на колонката...
Най-малкото ще посещаваш по-рядко бензиностанция.. да не говорим, че ще имаш разлика от порядъка на 3-4 лтр градско което си е от 8-10 лв.. в зависимост от цената на горивата....
Извънградско.. вървежа на дизела ще превъзхожда бензина съчетано от комфорт при изпреварвания, изтегляне по баир, шум от двигателя при скорости над 140... /все пак бензина ще работи на 1000 че и повече обороти при еднаква скорост./
А ще го превъзхожда защото:
Имаш невероятно еластичен мотор.. /погледни въртящите моменти на двг./ с две думи без да се налага да превключваш ще правиш бързи изпреварвания.
За да направиш подобно изпреварване каквото с дизел, ще се налага да сваляш предавка надолу...
Това е СУВ.. ще се налага да катери пълен по баирите.. дизела там има огромна сила...
с две думи за пътуване извънградско не бих взел нищо друго освен дизел...
За извънградско само се замисли колко често когато пътуваш ще ти е мерак да правиш гиъринг.. демек ръгаш постоянно една скорост надолу... газ.. па после втора... па..... ручи мотор.. ти вкарваш в червеното.. и всичко това за едно бързо изпреварване...най-малкото намалява комфорта от пътуването и за теб и за пътниците...
но пък фъна е невероятен... дизела не го може...
Дизел на VW трака много.. поне помпа дюзата.... за комън рейла не знам...
С две думи дизела надвива бензина почти навсякъде..
като изключим редките моменти, в които искаш да ръчкаш.. ама говорим сериозна ръчка... нейде.. с вкарване в лютеницата...
тогава бензина ще е малко по-вървежен... по-непушещ, и ще създава мноооого по-голям фън.. но няма да е с много по-бърз...
сам си прецени колко често ти се случва да го правиш...при все, че апетита идва с яденето...
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
Направо да се очуди човек, защо автосалоните са пълни с дизелови модели, а се чака за бензиновите
И като говорим за въртящ момент, добре е да обърнем внимание на факта, че говорим за 2.0 TFSI а не 1.2 моно
А и все си мисля, че с нашата качествена нафта и новите филтри за твърди частици, не трябва в разходите на дизеловия мотор да броим само цената на горивото ...

И като говорим за въртящ момент, добре е да обърнем внимание на факта, че говорим за 2.0 TFSI а не 1.2 моно

А и все си мисля, че с нашата качествена нафта и новите филтри за твърди частици, не трябва в разходите на дизеловия мотор да броим само цената на горивото ...
Пичове, запален дизелов фен съм, но факта, че след 3000 и нещо оборота спира да се случва каквото и да е било - просто не може да го пренебрегнем. Карам чат-пат V10 TDI, не е никак по-различно. Рано или късно почва да ти лази по нервите. Поне при мен е така след толкова време
Супер приятно е за каране 2.0TDI, но нека не забравяме точно както колегата над мен написа, че говорим не за друго, ами за 2.0TFSI! Според мен по-добър бензинов двигател в тази категория просто няма!
...разход минимум 13 е просто несериозно исказване. За постигането на такъв разход съм сигурен, че ще падне здраво ръчкане! 10 до 11 е напълно реално, а тези числа вече доста се доближават и като разход и в лева до 2.0TDI.
Просто няма да се замислям, ами ще отвея бендзина на момента!

Супер приятно е за каране 2.0TDI, но нека не забравяме точно както колегата над мен написа, че говорим не за друго, ами за 2.0TFSI! Според мен по-добър бензинов двигател в тази категория просто няма!
...разход минимум 13 е просто несериозно исказване. За постигането на такъв разход съм сигурен, че ще падне здраво ръчкане! 10 до 11 е напълно реално, а тези числа вече доста се доближават и като разход и в лева до 2.0TDI.

Просто няма да се замислям, ами ще отвея бендзина на момента!
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта