Подгряване двигател - на място или в движение ?
- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
тръба написа:radotom написа:Явно никой не чете старите, прашни книжки!
'При първоначлно запалване и работа на празен ход температурана на стените на цилиндрите не е достатъчна и част от горивото, както и добавките (оловен тетраетил е цитиран, но сега се използват други добавки за повишаване октановото число) не успяват да минат в газообразно състояние и да изгорят. Отлагат се като силно абразивни частици по стените на цилиндрите и износването се равнява на десетки и стотици километри нормален пробег.
При загряване в движение нормалната работна температура се постига много по-бързо, отколкото при работа на место и износването е несравнимо по-малко.
Загряването се извършва по следния начин:
Двигателя се пуска в действие и се оставя да работи около 1/2-1 минута на място. Целта е да се затопли смукателния колектор и маслото. След това се тръгва плавно, без форсиране. Първите 200-300 метра се минават на I предвака с малко газ, като скороста на движение не трябва да надвишава 10-15 км/ч (1 800-2 200 оборота)
След това се превключва на II предавка и движението продължава с малко газ.
След изминаването на 1.5-2км може да се счита, че двигателя е вече прогрят и е възможно движение с нормални скорости'
Из 'Практически наръчник на автомобилиста'
Докато се изпълнява тази процедура е добре да не пускате консуматори! Колата има непълноценно зареждане, заради ниските обороти, т.е излишно се товари акумулатора. Ако тръгвам в тъмно, карам на габарит докато загрея.

- Vasseto
- Мнения: 2703
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
От гледна точка на екологията,колкото по бързо загрее толкова по малко "вредни емисии".Дрън дрън ярина. Или поне таси си мисля.Паля и гассссс до ламарината та чувам релето на подгревните свещи как отпуска.И докато колегата горе пуши и чака да загрее аз вече имам парно.Т.Е вече съм загрял и отделям по малко вредни емисии.
Както каза Първи има най голям ефект от маслото тогава. Всички производители на масло се опитват да направят масло с добри качества при високи температури.
Мисля че всички тези статии са смукани от пръстите.И то когато карбураторите са били на мода.
Да задам въпроса така:
С колко градуса се качва температурата на цилиндъра след първото изгаряне на сместта?А след второто?И след колко запалвания на смесста имаме оптимална температура по повърхносста на цилиндъра?
Както каза Първи има най голям ефект от маслото тогава. Всички производители на масло се опитват да направят масло с добри качества при високи температури.
Мисля че всички тези статии са смукани от пръстите.И то когато карбураторите са били на мода.
Да задам въпроса така:
С колко градуса се качва температурата на цилиндъра след първото изгаряне на сместта?А след второто?И след колко запалвания на смесста имаме оптимална температура по повърхносста на цилиндъра?
- тръба
- Мнения: 1656
- Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
1000-1500 оборота са си ниски.pas1.8mi написа:Защо реши,че на студено оборотите са ниски?


Последна промяна от тръба на Сря 05 ное 2008 21:54, променено общо 1 път.
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
много мнения и все различни.От екологична гледна точка,в щатите и в някои европейски страни е забранено работата на двигателя на празен ход, било то загрял или студен.Тези твърдения, който не съм си измислил аз може да се спори по тях защото, дори да е забранено работата на двигателя на празен ход , няма как това да стане примерно ако чакаш в задръстване примерно.От друга гледна точка, при студен двигател маслото няма нужния вискозитет за оптимално смазване.Прочетох всички мнения по темата и изиза че не е хубаво да работи двигателя на място, защото замърсяваме природата,и също така не е хубаво двигателя да се експлоатира студен, защото има свръх износване.Лично мое мнение е, че хавтомобила има нужда от 1-2 мин. работа на празен ход при зимни условия за да се "разкърши" двигателя.Лятото не е необходимо.
- superemo
- Мнения: 85
- Регистриран на: Вто 22 юли 2008 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
radotom написа:Явно никой не чете старите, прашни книжки!
'При първоначлно запалване и работа на празен ход температурана на стените на цилиндрите не е достатъчна и част от горивото, както и добавките (оловен тетраетил е цитиран, но сега се използват други добавки за повишаване октановото число) не успяват да минат в газообразно състояние и да изгорят. Отлагат се като силно абразивни частици по стените на цилиндрите и износването се равнява на десетки и стотици километри нормален пробег.
При загряване в движение нормалната работна температура се постига много по-бързо, отколкото при работа на место и износването е несравнимо по-малко.
Загряването се извършва по следния начин:
Двигателя се пуска в действие и се оставя да работи около 1/2-1 минута на място. Целта е да се затопли смукателния колектор и маслото. След това се тръгва плавно, без форсиране. Първите 200-300 метра се минават на I предвака с малко газ, като скороста на движение не трябва да надвишава 10-15 км/ч (1 800-2 200 оборота)
След това се превключва на II предавка и движението продължава с малко газ.
След изминаването на 1.5-2км може да се счита, че двигателя е вече прогрят и е възможно движение с нормални скорости'
Из 'Практически наръчник на автомобилиста'
Благодарско на @vaskoto1 и @radotom за технически обоснованите мнения !
Относно старите книжки @radotom - какво да ти кажа то в това интернет време май наистина старите книжки прахолясват

Ако може да споделиш с нас тази книжка 'Практически наръчник на автомобилиста' мисля че има какво да научим по-младите шофьори .
- BigTo
- Мнения: 576
- Регистриран на: Пон 21 юли 2008 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Аз съм чувал, но не знам дали е вярно и се надявам да Вие да кажете: студен мотор с турбина, не се форсирал, заради голямата температурна амплитуда, която се получавала в самата турбина, т.е металът й е с ниска температура, а при форсиране, температурата в нея се повишала много и от там се скапвала. Има ли нещо вярно в това?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
superemo написа:Ако може да споделиш с нас тази книжка 'Практически наръчник на автомобилиста' мисля че има какво да научим по-младите шофьори .
Олелеее....


Недей! Това го приписвах на ръка, че са близо 250 странички!
Ще се изприщя, докато го препиша всичкото!

А иначе е вярно, че е от времето на Лада 1300S

И сравнението с коня и чула не е далеч от истината, когато говорим за книжката като цяло.
Но принципа на ДВГ не са се променили особено, пък и....то на голяма част от нас колите са им преките наследници на описаните в книжката

- GodLike
- Мнения: 2133
- Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: CRKB 7DSG Highline
- Контакти:
За дизеловите двигатели особено смисъл от подгряване на място няма, защото и 10мин да стои стрелката не отлепя. Пробвал съм многократно.... след 5 мин спокойно каране загрява 70 градуса!
По-важно за загряването зимата е докато колата е студена да не се пуска парното, че по-този начин се отделя и без това малкото топлина в двигателя!
По-важно за загряването зимата е докато колата е студена да не се пуска парното, че по-този начин се отделя и без това малкото топлина в двигателя!
Vasseto написа:.....
Да задам въпроса така:
С колко градуса се качва температурата на цилиндъра след първото изгаряне на сместта?А след второто?И след колко запалвания на смесста имаме оптимална температура по повърхносста на цилиндъра?
Отговора предполагам го знаят автомобилните инжинери, но всъщност на практика няма значение, защото информация за работата и температурата на двигателя компютъра (ECU - то) взима не директно от него, а по индиректен път от температурният датчик на охлаждащата течност. Т.е. дори и в горивната камера да има оптимална работна температура локално след няколко цикъла, докато загрее антифриза минава още доста време. Схемата е доста инертна.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Vasseto написа:От гледна точка на екологията,колкото по бързо загрее толкова по малко "вредни емисии".Дрън дрън ярина. Или поне таси си мисля.
няма да повярваш на какво се натъкнах наскоро.
един пасат В4 2Е от немско, току-що купен идва за обслужванията.
намирам една кутийка, странно свързана с ТПСа, моторчето за празния ход, датчик за температура на водата си имаше неин, отделен на маркуча и още някакви шитни бяха. бе направи ми впечатление-тая кола беше поизстинала докато я вкарам-баси оборотите на празен ход!

шок топки...!

оскубах кутийката и по надписа-чичко жужъл. и жужъла изплю адски странни неща...
съжалявам че не помня номера и страницата!
но смисъла беше че с тая кутийка, официално минаваш от евро 2 на евро 3 норми.

обяснението:
на студено празния ход става 2к 2.5к което води до много бързото загряване на мотора и катализатора, което води до намаляване на емисиите!
тюф одобрено! официално! нема майтап...
логиката:
кутийката лъже ТПСа че си подал газ за да пуска компира бенза и да не се шашка, и лъже моторчето да отваря за да има въздух и оборотите скачат на ура...
като загрее-маха лъженето...
кутийката-залята яко-нема отварянката...
датчика за водата-неин си-не ще заводския.
всички съединения с букси, културка, връщаш сток с 3 движения.
а са де...

- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
служебната , паля газ до лютеницата , дорде има парно , после пак лютеница .....
мойта си , паля чакам да спрат да тракат повдигачите (5 секунди, маслото се качило в главата ) после яваш си карам докато не мине бялата зона , демек 70 градуса .... после пак си карам до 3000 оборота , не ми е кеф да си тормозя мъничето ....
колко пъти да се напише че никого не интересува ТИ какво правиш, а защо го правиш? mod edit: vaskoto1
мойта си , паля чакам да спрат да тракат повдигачите (5 секунди, маслото се качило в главата ) после яваш си карам докато не мине бялата зона , демек 70 градуса .... после пак си карам до 3000 оборота , не ми е кеф да си тормозя мъничето ....
колко пъти да се напише че никого не интересува ТИ какво правиш, а защо го правиш? mod edit: vaskoto1
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта