Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот Negramoten » Нед 22 фев 2009 14:03


L&R написа:Ами принципа е същият като с по-слабото зарядно, трябва повече време за да се зареди акумулатора.


Нещо не ми е съвсем ясно:
1) преди с 44 амперчасовия акумулатор паля и отват 2Ач. Алтернатора дава 4А (1/10 от капацитета) и за 30 мин. каране си връщам 2-та ампера.
2) сега със 100 Ач акумулатор паля и отиват 2Ач. Алтернатора дава 10А (1/10 от капацитета) и за 12 мин каране си връщам 2-та ампера.

Защо да трябва повече време да се зарежда, като и в двата случея са изхабени 2 Ач енергия. Дори алтернатора да не дава 10А, а само 4, то пак нещата не би следвало да са по-зле отколкото при стария акумулатор, нали?




Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот Negramoten » Нед 22 фев 2009 14:10


valkom написа:Както пише "L&R" и от това което прочетох до тук акумулатора наистина ти е ОК,
но с този голям капацитет доста често ще трябва да го дозареждаш със зарядното,
особено ако караш повече градско (не забравяй, че караме със включени светлини
и при ниска скорост алтернатора не развива пълната си мощност).


Преди време гледах графика за мощност на алтернатора и обороти, при 1000 оборота дава около 50% от мощността си. Т.е. при мен около 45А. Двата фара са 110 вата, още толкова да горят и останалите товари, то общо са 20 ампера. Т.е. ми остават 25 за зареждането и то при 1000 оборота. Все пак колата е с климатик и алтернатора е 90А, а не 60.


Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот Negramoten » Нед 22 фев 2009 14:29


stiffart написа:Здравейте,L&R e напълно прав,само едно допълнение:за всеки автомобил производителят препоръчва акум.с точно определени параметри:капацитет Ah,пусков ток А,но не препорачва цена,защото това автомобилът не го интересува цената :D .Купи си точно предписания акум.,а цената избери сам.Марката не е за подценяване.Успех!


Здравей, за пасата с моя мотор по каталог го дават 45Ач. Поне според каталога на Бош. С такъв карах до преди 3 седмици, но да си призная като с времето му падна малко капацитета, то с моето каране на по 5 км в едната и 5 в другата посока + спиране по средата в Била или Кауфланд, и като не я палих 2 дена в студа и след това не можах да запаля без кабели.

От студа също пада капацитета и пропорционално и стартовия ток при -20°С със 70% и от 45 Ач с времето да са останали 25Ач и още 70% от студа - ето ти 7,5Ач а при пропорционално падане и на стартовия ток от 400А отива на 67А, а за да запаля 1,8л двигател ми трябват около 100А, без да броим, че при тези температури маслото се реже с нож и двигателя си иска и повечко от 100А.

Между другото който и майстор да погледнеше под капака, първите му думи бяха "Много ти е слаб акумулатора, за този двигател поне 60-70Ач"

Моята логика е проста, с по-големия акумулатор и по-рядко каране на дълги разстояния ще му стигат + 1-2 зареждания зимата (пролетта, лятото и есента правя 3 пътувания София-Каварна и обратно). Та и при по-рядко зареждане, да не ме остави да не мога да запаля.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот L&R » Нед 22 фев 2009 15:21


Negramoten написа:
Преди време гледах графика за мощност на алтернатора и обороти, при 1000 оборота дава около 50% от мощността си. Т.е. при мен около 45А. Двата фара са 110 вата, още толкова да горят и останалите товари, то общо са 20 ампера. Т.е. ми остават 25 за зареждането и то при 1000 оборота. Все пак колата е с климатик и алтернатора е 90А, а не 60.



Забравяш още консуматори бензинова помпа, духалка на парното, тук таме някое контактно съпротивление, подгряване на колектора и така нататък..

Ето хубав сайт за тунинг алтернатори, заради обясненията най-вече.

http://www.fordmuscle.com/archives/2004 ... lternator/


Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот Negramoten » Нед 22 фев 2009 19:46


Изображение

105 Ампера консумация ми звучи доста. Особено като имаш предвид, че на пасата нормалния алтернатор е 60 А. Между другото бензиновата помпа колко вата е? При мен на 44 амперовия акумулатор включвах всичко и пак не падаше под 14В. Дълги и къси (двусекционен фар), подгряване на седалките, отопление на стъклото, вентилатор на 4, задни фарове за мъгла (2 крушки по 21В), стопове, вентилатора в купето на макс, това при 800 оборота.

Но все още не ми е ясно, защо 100Ачасовия трябва да се разрежда/зарежда повече отколкото 44Ач при еднакво каране. Може би има нещо общо със саморазряда?


Потребителски аватар
komm
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 23 юли 2007 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот komm » Нед 22 фев 2009 21:17


Ако приемем че алтернатора произвежда ток който се разпределя между консуматорите \условно константа във времето\ и заряд на акумулатора то 45 ач. ще се зареди по-бързо от 100 ач. Капацитета е токаХвремето \ампериХчасове\. Зарядния ток е еднакъв и за 45 и 100 ач. акумулатор.За това 100ач. позволява поголяма консумация и по-дълго но изисква и повече време за заряд.При кратки курсове неможе да се зареди до необходимия капацитет и стои полузареден което е условие за по-лесна сулфатизация.За това е добре да се използва акумулатор с близък до оригиналния капацитет.


Потребителски аватар
Negramoten
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 13 мар 2005 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Пасат B5.5

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот Negramoten » Нед 22 фев 2009 22:10


komm написа:Ако приемем че алтернатора произвежда ток който се разпределя между консуматорите \условно константа във времето\ и заряд на акумулатора то 45 ач. ще се зареди по-бързо от 100 ач. Капацитета е токаХвремето \ампериХчасове\. Зарядния ток е еднакъв и за 45 и 100 ач. акумулатор.За това 100ач. позволява поголяма консумация и по-дълго но изисква и повече време за заряд.При кратки курсове неможе да се зареди до необходимия капацитет и стои полузареден което е условие за по-лесна сулфатизация.За това е добре да се използва акумулатор с близък до оригиналния капацитет.

Е каква е логиката? Ако да речем на кратък курс губя по 2Ач, то 44 Ач. акумулатор след 11 дни ще е на 50%, а 100 Ач ще е на 80% зареден. Ясно е кой ще се сулфатизира по-бързо? А на 12-тия ден карам извънградско 4 часа и зареждам със 6 ампера, като и двата ще се заредят на 100%, но големия ще се е зареждал с под 1/10 от капацитета, а малкия с над, като е трябва да се зарежда с под 1/10 от капацитета.

Само немога да разбера, защо напрежението на заряд е под 14 волта. Още като сложих зареден акумулатора и не се зареждаше на над 14В. Започвам да се чудя дали да не почистя клемите?

В тази тема viewtopic.php?f=1&t=59137&start=60 видях, че и друг има подобен проблем
К.Одаджийски написа:У мойто пасатор се събра 100 амперов акомулатор /такъв имаше на братчеда у гаража, стоял там над 3 месеца второупотребен от Германция предполагам/и досега немам никакви грижи, въпреки че като работи двигателя немое да зарежда с повече от 13,7. На 2 месеца веднъж обаче го пускам на зарядното 3,6 ампера за 24 часа.Стартов ток пише 800.


Някой има ли идея, защо не качва по-високо напрежение? Все пак зарядното в къщи е 5А и зареждаше на 15V, а алтернатора е 90А и на никакви обороти не вдига над 14V...


Потребителски аватар
valkom
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 18 яну 2009 19:24
Автомобил:
Двигател:

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот valkom » Нед 22 фев 2009 23:42


Домашното зарядно и алтернатора са две различни неща. На обикновенното домашно зарядно, когато не е свързано към него акумулатор, напрежението му на празен ход обикновено е над 18 волта - т.е. ако оставиш акумулатора достатъчно дълго време да се презарежда, може би ще се зареди и до 18 волта стига преди това да не се разруши. При алтернатора напрежението се ограничава от т.н. регулатор на напрежение - поддържа напрежението в инсталацията на автомобила около 14 волта (от 13,6 до 14,4). Е, ти си в долната граница на този интервал, така че си карай с този акумулатор и кагото усетиш, че акумулатора ти "издъхва", слагаш го на зарядното.
А относно идеята, защо при теб сега напрежението ти е по ниско отколкото преди - предварително искам да кажа, че не съм много компетентен за това и ако греша нека да бъда поправен: мисля че това идва от регулатора на напрежението - той е настроен заводски да работи най-добре с акумулатори с капацитет предписван от завода производител. При по-големи акумулатори може би влияние оказва капацитета на акумулатора и неговата способност да "гаси" напрежението или с вътрешното съпротивление на акумулатора.
Излиза така, че при малък капацитет на акумулатора напрежението е 14,4 волта, а при голям капацитет-13,7 волта. Или казано с други думи максималният капацитет на акумулатора, който можеш да сложиш на твоята кола е 100 Ah (все пак хората са оставили и място за него). Но както писах по горе, напрежението в ел.инсталацията на автомобила ти е в границите. Не се коси-карай си така.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Зарядно за 100 Ач акумулатор?

Мнениеот dandan » Пет 27 фев 2009 4:47


И от мен един съвет,който и преди съм го писал май: Не мислете как да изкарате малко живот от умрелия акумулатор, редовното каране дори и на къси(3-5км)си поддържа добре акумулатора(личен опит). Разбира се колата трябва да пали в рамките на 1-2сек. Ако все пак някой не си кара колата повече време(1-2 седмици) може да използва някакво зарядно което не допуска презареждане.
На алтернатора му е все тая какъв е акумулатора, той си знае че трябва да дава константно напрежение(понякога е зависимо от температурата)около 14V, a токът му идва в следствие на напрежението. Ако някой измери с какъв ток зарежда алтернатора ще остане изненадан, защото в началото може да достигне до 30-40А и изобщо не му пука какво е предписанието за вашия акумулатор, Така че няколко зареждания извън нормите в годината в повече не са от значение.
Конкретно към автора на темата: За поддържане на акумулатор се препоръчва напрежение 13.5V ,само че не знам дали ще намериш такова по магазините, там продават зарядни устройства, а не поддържащи, поне тези с поносима цена не са такива. Виждал съм по-скъпи модели които го прават този номер но не знам дали ще намериш. Някой който е малко на "ти" с електрониката(става въпрос за 3-4 елемента добавени към някое евтино зарядно) може да ти навърже един стабилизатор на напрежение който да дава 13.5V и си го включвай когато поискаш, поне няма да ти презарежда колкото и да е включен.
Успех
ПС:Само да допълня, че в момента дори не знам какъв ми е акумулатора защото тук пишат някакви цифри които не са свързани с параметрите и нямам идея какви А/ч . Въпреки че съм го купувал лично. И въптрки това колата се кара на къси разстояния и пали при -20гр. и то не веднъж, защото това тук е ежедневие.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта