Какво се преви при замръзнал антифриз?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Exell
Мнения: 2232
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Все НякъДе

Мнениеот Exell » Вто 24 яну 2006 12:48


zemon_CA9977AA написа:изобщо не палете по никъкви обстоятелсва и аз си мислех че няма да има проблени и се колата ми е в сервиз със сумати паражения :cry:


Ама сега ли е станало ? :roll: :roll: :roll: Я разкажи малко , че ми с тана интересно , защото сутринта си беше понусимо , но утре го дават най-студено. :cry:




Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 24 яну 2006 12:57


понОсимо


Потребителски аватар
zemon_C4455XP
Мнения: 1171
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот zemon_C4455XP » Вто 24 яну 2006 13:16


Exell написа:
zemon_CA9977AA написа:изобщо не палете по никъкви обстоятелсва и аз си мислех че няма да има проблени и се колата ми е в сервиз със сумати паражения :cry:


Ама сега ли е станало ? :roll: :roll: :roll: Я разкажи малко , че ми с тана интересно , защото сутринта си беше понусимо , но утре го дават най-студено. :cry:

ми какво да ти кажа замръзна антифриза без да съм видял и спука една метално съединения и май маслото се е пресекло от студа незнам и аз ощв какви поражения има :roll:


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Вто 24 яну 2006 14:20


Аз затова налях литър и половина лукойлски до -40 и четири литра руски до -70, да върви да замръзва като иска...


Потребителски аватар
mishu
Мнения: 607
Регистриран на: Пет 27 май 2005 16:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот mishu » Вто 24 яну 2006 15:13


Lawyer написа:Мисля, че ще държи 4-5 градуса разлика между температурата на въздуха и на антифриза. Може би до -23 - -24 ще се спасиш.


То ако стане толко не колата ами аз ще пия антифриз :)
Пък антифиризът не замръзва на камък. Той става на каша дори и при доста по-ниски температури ( освен ако не си го разредил много). Такива дето няма да ти дреме за колата ако станат :wink:


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5452
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Даскала™ » Вто 24 яну 2006 16:13


NovobranecGT написа:Аз затова налях литър и половина лукойлски до -40 и четири литра руски до -70, да върви да замръзва като иска...


Другата седмица източи "киселината" и го направи нормален Screwy


Shadow_GL
Мнения: 113
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 10:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Shadow_GL » Вто 24 яну 2006 16:37


Преди доста време, на първото ренде се подлъгах с един зелен антифриз на Оргахим май беше, спазих пропорциите и резултата при -17C беше, че все едно има гел Тест, а не охладителна течност. Въпреки това се разминах само с леко прокапване от маркуча към радиатора. Сега за втора зима слагам на пасата един антифриз в сини туби 4л. (има го в HITa за 14-15лв.) мисля че марката е ALCHEM или нещо от сорта. Сипвам около 3,5 литра от него и допълвам с вода, така го докарвам до към -28C и нямам никакви грижи. От тая смес съм слагал 1.5л. във фризера (-25С) за 3 дена не мръдна.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Вто 24 яну 2006 20:24


Даскала написа:
NovobranecGT написа:Аз затова налях литър и половина лукойлски до -40 и четири литра руски до -70, да върви да замръзва като иска...


Другата седмица източи "киселината" и го направи нормален Screwy

Идеята е добра :wink:


Потребителски аватар
niki_vw
Мнения: 285
Регистриран на: Вто 17 авг 2004 11:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот niki_vw » Сря 25 яну 2006 10:20


Що да е киселина ве? Колкото коли сме докарали за фирмата от немско всичките са били с концентрат и не имало поражения по съединения ,оплътнения идр.
P.S. Sory че размивам темата ама ми стана интересно


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5452
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Даскала™ » Сря 25 яну 2006 10:41


niki_vw написа: ама ми стана интересно


Чакай че и на мен ми стана интересно.Ти с концентрат ли караш :roll: Ако е ДА си единствения в този форум :wink:


Потребителски аватар
Ото Кац
Мнения: 910
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 16:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ото Кац » Сря 25 яну 2006 10:45


Даскала написа:ти с концентрат ли караш :roll: Ако е ДА си единствения в този форум :wink:


Не е единствен, Даскалееее, не е.......


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5452
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Даскала™ » Сря 25 яну 2006 10:51


Чист концентрат :shock Не говоря само за тази седмица в големия студ,а по принцип :roll: Аз мисля че не е нормално,но явно греша.


Потребителски аватар
mishu
Мнения: 607
Регистриран на: Пет 27 май 2005 16:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот mishu » Сря 25 яну 2006 12:45


Чист концентрат "без мезе" :D . Това стига някъде за -50 -60. Чак толкова, според мен, не е нужно.


Потребителски аватар
niki_vw
Мнения: 285
Регистриран на: Вто 17 авг 2004 11:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот niki_vw » Сря 25 яну 2006 13:11


Да ама доста се удължава живота на водната помпа дори по-добре охлажда лятото от колкото водата а пък и зимата можеш и на северния полюс да отидеш без да се притесняваш. Това са мои наблюдения


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Сря 25 яну 2006 13:26


Поразрових се и изпрочетох каквото намерих за охладителната система в едно ДВГ. Ето и конкретен отговор на въпроса:
Annual Cold-Weather Reminder on Antifreeze "Overdosing"

The arrival of cold weather brings with it plenty of customers who think they should fill their cooling systems with 100% antifreeze in order to achieve maximum freeze protection. We call it the "more-is-better syndrome. Remind your customers that every brand of quality engine coolant is blended to be mixed 50/50 with water. This mix will provide the best corrosion protection, and it will protect against freezing to -34 ° F.

In serve-weather climates, coolant concentration can be increased to 69%, which will provide freeze protection to about -90°F. In concentrations greater than 69%, freeze protection actually diminishes, though a cracked engine block is unlikely. That's because highly concentrated coolant mixes tend to turn slushy in super-cold weather, and the mixture contracts rather than expands. But the thickness of the slushy mix could stall water pump impellers, resulting in broken drive belts or worse.Two Low-Flow Service Tips.

Значи се оказва че е почти задължително концентрацията да е 50 на 50, защото антифриза не отвеждал топлината толкова добре колкото водата, а другото си го пише горе.Също така не трябва да се смесват два различни вида антифриз.
Check The Strength
Checking the strength of the coolant to determine the concentration of antifreeze in the coolant is just as important for hot weather driving as it is for cold weather. A 50/50 mixture of ethylene glycol (EG) antifreeze and water will provide boiling protection up to about 255° with a 15 psi cap, and freezing protection down to -34° F. By comparison, a 50/50 mixture of propylene glycol (PG) antifreeze and water will provide boiling protection to 257° F and freezing protection to -26° F.

Increasing the concentration of antifreeze in the coolant will raise its boiling temperature and lower its freezing point. Even so, the maximum concentration of antifreeze should usually be limited to 65% to 70% because too much antifreeze and not enough water reduces the coolant’s ability to carry heat - which increases the risk of overheating in hot weather.

Something else to keep in mind is that EG and PG antifreezes have slightly different specific gravities (densities), so be sure you use the correct type of hydrometer, refractometer or test strip when checking the coolant.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта