


ABS-а при спиране при ниска скорост помага ли или пречи?
- zemon_C4455XP
- Мнения: 1171
- Регистриран на: Вто 23 авг 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
На мен досега поне три-четири пъти ме е спасявал АБС-а,като последния път беше вчера-на привидно заснежен път(а пък той бил заледен
) спрях на 2 см. от бронята на една жигула.
Просто мислено вече бях тръгнал да ми лепят предната броня...с последващо боядисване.
Кефи ме че дори и на лед при натисната спирачка колата остава така ориентирана на пътя както преди да я натиснеш т.е. не тръгва да върви странично.
На сух път не вярвам да има голяма разлика в спирането със и без АБС, но в някои случаи 10 см разлика в спирането ,може да прати човек в затвора или да го върне бая пара назад.

Просто мислено вече бях тръгнал да ми лепят предната броня...с последващо боядисване.
Кефи ме че дори и на лед при натисната спирачка колата остава така ориентирана на пътя както преди да я натиснеш т.е. не тръгва да върви странично.
На сух път не вярвам да има голяма разлика в спирането със и без АБС, но в някои случаи 10 см разлика в спирането ,може да прати човек в затвора или да го върне бая пара назад.
- Tyan
- Ън Мън
- Мнения: 7962
- Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ето я случката:
Идвам от Благоевград. В колата съм аз, девойката и 50-те Цента, движа се с 70 по нанадолното при владая дето е от към страната на драгичево ..... слизам вече на равното дето дето свършва втората лента за изпреварване на колите дето идват от София. Пред мене има БМВ пета серия Е34 синьо, пред него има ПЕЖО Боксер бус беличък... аз съм на 8-10 метра зад БМВ-то. Та буса попада в една дупка кратер най в дясно на платното дето е до банкета ... подскочи, излезе на банкета нави пълен ляв поднесе и спря напряко на пътя .. това става за има няма две секунди .. спря супер бързо .... от там аз как си слушам батко фифти гледам как БМВ-то удря едни стопове и почва да спира...... аз от там фрас на спирачката и колата ми забива предницата и почва да спира....... спира спира и като оставаха 4-5 метра до БМВ-то гумите ми блокираха .... и аз си мисля .. сега да отпусна спирачките и да заобиколя колите пред мене .... да ама в ляво една кола от тия дето идат от софия и изпреварва друга и ако го направя челно не ми мърда ... викам това не става ...... следващото което ми мина на ум е да отпусна педала и да натисна пак ... ама 6-тото ми чувство ми подсказваше, че ще се ударим ако направя това..... отдясно при мене още няма банкет.. има храскти и 10 метра пропаст и къщите на владая .. и това отпада .... и стиснах волана и оставих гумите да се влачат... и спрях на 20 см зад БМВ-то, емблемата ми се отразяваше в предния капак .... в тоя момент сиво-синкавия пушек от гумите ми ме изпревари.... викам си абе зад мене имаше бежова врачанска вектра .. отиде сега коня в реката...гледам в лявото огледало .. тоя го няма ... гледам в дясното вектрата у храстите половината..... та така спрях ии то добре че бях с големите баници лятото че с тия дето съм сега спирам доста по зле ..... а вентото има много странни спирачки .. с огрооомен ход .... отгоре ловят зле но на дъното са супер ..... ако имах АБС нямаше да спря много по бързо защото така и така гумите ми зациклиха последните 4-5 метра .............. а цялото това спиране трая 20 - 30 метра .... детето не се изплаши за щастие...... само попита какво стана
Идвам от Благоевград. В колата съм аз, девойката и 50-те Цента, движа се с 70 по нанадолното при владая дето е от към страната на драгичево ..... слизам вече на равното дето дето свършва втората лента за изпреварване на колите дето идват от София. Пред мене има БМВ пета серия Е34 синьо, пред него има ПЕЖО Боксер бус беличък... аз съм на 8-10 метра зад БМВ-то. Та буса попада в една дупка кратер най в дясно на платното дето е до банкета ... подскочи, излезе на банкета нави пълен ляв поднесе и спря напряко на пътя .. това става за има няма две секунди .. спря супер бързо .... от там аз как си слушам батко фифти гледам как БМВ-то удря едни стопове и почва да спира...... аз от там фрас на спирачката и колата ми забива предницата и почва да спира....... спира спира и като оставаха 4-5 метра до БМВ-то гумите ми блокираха .... и аз си мисля .. сега да отпусна спирачките и да заобиколя колите пред мене .... да ама в ляво една кола от тия дето идат от софия и изпреварва друга и ако го направя челно не ми мърда ... викам това не става ...... следващото което ми мина на ум е да отпусна педала и да натисна пак ... ама 6-тото ми чувство ми подсказваше, че ще се ударим ако направя това..... отдясно при мене още няма банкет.. има храскти и 10 метра пропаст и къщите на владая .. и това отпада .... и стиснах волана и оставих гумите да се влачат... и спрях на 20 см зад БМВ-то, емблемата ми се отразяваше в предния капак .... в тоя момент сиво-синкавия пушек от гумите ми ме изпревари.... викам си абе зад мене имаше бежова врачанска вектра .. отиде сега коня в реката...гледам в лявото огледало .. тоя го няма ... гледам в дясното вектрата у храстите половината..... та така спрях ии то добре че бях с големите баници лятото че с тия дето съм сега спирам доста по зле ..... а вентото има много странни спирачки .. с огрооомен ход .... отгоре ловят зле но на дъното са супер ..... ако имах АБС нямаше да спря много по бързо защото така и така гумите ми зациклиха последните 4-5 метра .............. а цялото това спиране трая 20 - 30 метра .... детето не се изплаши за щастие...... само попита какво стана
и аз да се включа по темата за АБС-а, с една случка. няколко дни след нова година, прибирам се от Пловдив ,точно преди разклона за Стамболийски влизам в село Йоаким Груево. Пред мен се движи зелена Лада с ниска скорост, мислех да го изпреварвам ,но пък в селото е забранено ,а и знам колко кратери има, та карам си зад него бавно и точно излизаме от селото и увеличаваме скоростта на 50 когато изведнъж ,тоя с Ладата решава да спре на моста отгоре (точно след селото има мост ,който минава над река Въча) за да види колко е преляла реката
. без мигач без нищо ,просто както се движи и спира и то на мост
. инстинктивно скочих на спирачката и ,о чудо спрях точно на една 2 педи разтояние
. пътия беше мокър от току що заваляващия сняг.
п.п. тъкмо се връщах от едни майстори, които ми слагаха веждата на голфа и вече си представях как пак се връщам при тях, и те ми се смеят злобно и протриват ръце
. да ама не.







п.п. тъкмо се връщах от едни майстори, които ми слагаха веждата на голфа и вече си представях как пак се връщам при тях, и те ми се смеят злобно и протриват ръце




Ще се копирам и пейстна, да не се мъча на ново...
"Принципни неща:
- кола с АБС спира в почти всички случаи по-добре от кола без АБС
- главната идея на системата е да позволи маневриране по време на спирането. Когато гумите иначе са блокирали се сещаш, че нямаш никакъв контрол (при АБС спирачките "хапят" дисковете няколко пъти в секунда и по този начин гумите не блокират от което следва, че имаш по-добър шанс да маневрираш докато нацепваш спирачки)
- на лед спасение няма, от сега да си знаеш
- системата не трябва да ти дава много по-голяма сигурност, която пък да те подтиква да поемаш по-големи рискове! Знай, че я има и че ти е приятел, но не я надценявай!"
И да допълня малко...:
- както вече колегата wili98 обясни: вероятността АБС-а да ти спаси кожата при рискова и не очаквана ситуация, за мен също, е много голяма.
- правете разлика между АБС на стар автомобил и АБС на нов, защото такава има и то осезаемо!
- за мен най-големия недостатък е, че като се включи АБС-а в иргата и можеш единствено да се надяваш, че ще спреш на време, защото знаеш, че ако пуснеш спирачката и я натиснеш отново.... все едно нема никой!
Полезно четиво по темата(от Ауди форума) - тук е обяснено и в какви ситуации е по-добре да си с изключен АБС
"Принципни неща:
- кола с АБС спира в почти всички случаи по-добре от кола без АБС
- главната идея на системата е да позволи маневриране по време на спирането. Когато гумите иначе са блокирали се сещаш, че нямаш никакъв контрол (при АБС спирачките "хапят" дисковете няколко пъти в секунда и по този начин гумите не блокират от което следва, че имаш по-добър шанс да маневрираш докато нацепваш спирачки)
- на лед спасение няма, от сега да си знаеш
- системата не трябва да ти дава много по-голяма сигурност, която пък да те подтиква да поемаш по-големи рискове! Знай, че я има и че ти е приятел, но не я надценявай!"
И да допълня малко...:
- както вече колегата wili98 обясни: вероятността АБС-а да ти спаси кожата при рискова и не очаквана ситуация, за мен също, е много голяма.
- правете разлика между АБС на стар автомобил и АБС на нов, защото такава има и то осезаемо!
- за мен най-големия недостатък е, че като се включи АБС-а в иргата и можеш единствено да се надяваш, че ще спреш на време, защото знаеш, че ако пуснеш спирачката и я натиснеш отново.... все едно нема никой!
Полезно четиво по темата(от Ауди форума) - тук е обяснено и в какви ситуации е по-добре да си с изключен АБС
- madcap
- Кенанския лъв
- Мнения: 6685
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
- Автомобил: 1990 VW Golf 2
- Двигател: APP turbo
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
На мене си аресва ABS-са , иначе по цял ден карам кола без ABS,
ся ще си позволя да разкажа една случка от вчера , като излизам от вкъщи , точно преди да излезна на главния път има едно S- образно завойче , което редовно си го шиткам с ръчната , видимост има от всякаде , не е страшно , и вчера пак тъй (по навик вече ) се връткам у завоя , и насреща се влиза една жена с пежо 106 в завоя , ама си е далече още , като ме видя как се завъртам , оная женка като пусна волана и се хвана за главата
, стесна се жената (без малко и мене да стресне), и от тогава съм си казал само като няма коли вече, глупава работа от моя страна , ама . . . 
ся ще си позволя да разкажа една случка от вчера , като излизам от вкъщи , точно преди да излезна на главния път има едно S- образно завойче , което редовно си го шиткам с ръчната , видимост има от всякаде , не е страшно , и вчера пак тъй (по навик вече ) се връткам у завоя , и насреща се влиза една жена с пежо 106 в завоя , ама си е далече още , като ме видя как се завъртам , оная женка като пусна волана и се хвана за главата


-
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
ABS-a е много добра система, на мен лично ми се е случвало да предотвратя катастрофа заради него....
Хубавото при него е че имаш контрол над автомобила докато държиш спирачката, понеже не се влачат колелата а се въртят на моменти и имаш възможност да завиеш и колата ще го направи, а няма да продължи напред....
Хубавото при него е че имаш контрол над автомобила докато държиш спирачката, понеже не се влачат колелата а се въртят на моменти и имаш възможност да завиеш и колата ще го направи, а няма да продължи напред....
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
wili98 написа:Всъщност при много ниска скорост да речем 10 км АБС не включва
Да ама не, АБС-а се включва и при 5 км/ч зимата съм го пробвал на лед /по-скоро е било стъкло/. Датчици на АБС-а имаш на всички колела, т.е. ако поне едно колело спре да се върти а другите се въртят макар и много бавно- системата сработва.
П.С.: И не съм на мнение, че на сухо спира по-зле, ако при рязко спиране шофьора не се прави на АБС/да помпа педала/ - под гумата която е блокирала се образува слой от разтопена такава и колата при екстремно спиране на сухо просто се хлъзга като на мокро.
- zemon_C4455XP
- Мнения: 1171
- Регистриран на: Вто 23 авг 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
prj57 написа:Аз отзад съм с барабани и съм почти сигурен че нямам датчици за АБС, само на предните колела....
Но май наистина на сухо спира по дълго щото отпуска и дава на колелото да се върти => изминава идея повече път
имаш и отзад датчици не се притеснявай аз се убедих в това като ги сменях вече и двата
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Аз един път щях да изправя един завой с около 30 км/ч... при това само бях погалил спирачката и без да усетя, гумите блокирали... и аз завивам, колата не иска, добре, че по някакво стечение на обстоятелствата не се панирах и бутнах втора, та се отървах само с уплах... ако имаше АБС съм сигурен, че нямаше да изпадна в такава ситуация... Не съм карал кола с такава система, но просто не ми харесва фактът, че трябва да помпам като обезумял в трескава ситуация, когато за това най-малко мисли човек... За това - по-добре да го има и да се занимаваш с управлението, отколкото да се раздвояваш дали да помпаш или да въртиш волана...
- madcap
- Кенанския лъв
- Мнения: 6685
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
- Автомобил: 1990 VW Golf 2
- Двигател: APP turbo
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
На мен първата ми катастрофа ми бешепоради липса на АBS , имахме едно БМВ 318 дърто някво беше , и съм се заиграл по едни завой с едни приятели , и идва обратен завой (май царски ги наричаха още(пъ беше и тъмно)) , и като го видях че няма край
, бам на спирачката навътях волана и естествено колата се хлъзна като шейна и пам пъво у един камък , и после на една педя , от дървото ,
та така , ако имаше АBS може и да не е същото , ама знае ли човек


та така , ако имаше АBS може и да не е същото , ама знае ли човек

Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 92 госта