"Гвоздейчета" за временно спасяване при спукана гу
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Флаконите за спукана гума съм ги виждал и в Лук Ойл ама са малко скъпички.някъде около 10 лв. Предполагам вършат работа. Аз есента като ходих до Габрово, навръщане след София спрях за малко въздух и като си преглеждам гуми едно друго и какво да видя един гвоздей среден размер си се забил малко странично в гумата и си се вози.Вкарах го до край за да не се запърчи че да съдере гумата. Така си карах горе доло от Дупница до Петрич без проблеми.После след 2-3 дни ходих да ми оправят гумата.Където и да съм ходил безкамерните ги оправят с фишечета, както каза колегата по-горе. Според мене ако човек може да си намери такива е много по-добре да си ги носи в колата и вместо да навива рапидки направо да си оправи гумата с такива фишечета. Последно на мене така без да свалят гумата я оправиха.вдигат на крик и с четка напоена със сапунена вода мажат за да се види къде е дупката, после бута мъкне режи и 2 лв. Ако някой знае откъде мога да си намеря такива фишечета ще е добре да каже.
- spa
- Мнения: 107
- Регистриран на: Вто 31 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
poGo написа:... по-важното с какво я напомпваш. Частта с винчетата е ясна
edit: Забравих момента, в който си с костюм.
Ами и със скафандар да си пак си е кофти късмет.

На мен първата ми работа след като си купих колата беше да отидя и да си купя помпа. Отидох в скалда на ТСМ и си взех помпа за 6.5лв. Може да не е крачна, но пък се помпи сравнително лесно с нея, има манометър (който е хубаво да си го сравниш с такъв на компресор). Тя сега си седи в колата и чака (дано да е за по-дълго).
Попмпата е подобна на тази но по-стар модел.

- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Вече 3 пъти ми се е налагало да ползвам спрей за временно залепване на гумата и без такъв не тръгвам никъде!Има го по всички бензиностанций и не е толкова скъпо /зависи от разновидността/ просто завиваш накрайника на винтила и го изпръскваш цялото помпи гумата до около 1,5 атмосфери и се придвижваш до гумаджийницата. Последния път така си я намерих спаднала в двора а бях тръгнал с новите дрешки по една работа та даже и закъснявах и ако трябваше да сменям гумата за да мина 2-та км. до сервиза където за 2мин да ми я оправят мнооого щях да псувам! Така че откъснете си по 10 лв от сърцето някой ден ще си благодарите за това! Естествено ако нещо сцепи гумата с това няма да стане,но тогава нищо не помага!
- M4r1qn
- Мнения: 619
- Регистриран на: Пет 01 апр 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател: C5 X7
- Местоположение: София
- Контакти:
преди 8 години и гумаджия съм поработвал та да кажа за видовете лепенки
1, при малки дупки се използва така наречената лепенка "пура" - представлява оплетка от каучукови влакна и лепило - гумата се напопмпва на 3 атм. - "пурата" се вкарва в дупката чрез инструмент като ухо на игла но е сцепен в долния край. "Пурата" се прекарва в ухото и чрез натискане се вкарва в дупката на гумата. После се издърпва инструмента подрязват се краищата и готово. Ако дупчицата е на удобно място колелото не се сваля от колата. Лепят се дупки само в/у протектора,
2, При дупки в края на протектора или по големи в/у протектора се използва лепенка тип "гъба". "Гъбата" представлява обикновенна лепенка с "пишка" в средата. Маже се с лепило, "пишката" се прекарва през дупката и е готово. Тук ввече гумата се разглабя. Много сигурна лепенка,
3, За големи пробойни - до 2 см макс - или за скъсани конци по борда - до 3 см макс - се използват лепенки наречени на жергон " подложки", Представляват пластове гума и плат с голяма здравина - лепи се с специални за целта лепила предизвикващи студена вулканизация - наремето мажех три пъти и тогава лепях - иначе изпускаха след време. При дупка/срез се вулканизира с каучук чрез две ютии на винтова стяга зада не попадат замърсявания в дупката,
Последващи операции са сглабянето и баланс.
1, при малки дупки се използва така наречената лепенка "пура" - представлява оплетка от каучукови влакна и лепило - гумата се напопмпва на 3 атм. - "пурата" се вкарва в дупката чрез инструмент като ухо на игла но е сцепен в долния край. "Пурата" се прекарва в ухото и чрез натискане се вкарва в дупката на гумата. После се издърпва инструмента подрязват се краищата и готово. Ако дупчицата е на удобно място колелото не се сваля от колата. Лепят се дупки само в/у протектора,
2, При дупки в края на протектора или по големи в/у протектора се използва лепенка тип "гъба". "Гъбата" представлява обикновенна лепенка с "пишка" в средата. Маже се с лепило, "пишката" се прекарва през дупката и е готово. Тук ввече гумата се разглабя. Много сигурна лепенка,
3, За големи пробойни - до 2 см макс - или за скъсани конци по борда - до 3 см макс - се използват лепенки наречени на жергон " подложки", Представляват пластове гума и плат с голяма здравина - лепи се с специални за целта лепила предизвикващи студена вулканизация - наремето мажех три пъти и тогава лепях - иначе изпускаха след време. При дупка/срез се вулканизира с каучук чрез две ютии на винтова стяга зада не попадат замърсявания в дупката,
Последващи операции са сглабянето и баланс.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Още в края на тоталитарното време бях сложил 1 руска бъркоч в всяка гума. продаваше се в пластмасови шишенца от 230 гр. Представляваше розово желе, което се изстискваше в гумата през вентила/ с развита игличка/, после помпене. При движение се разпределяше по гумата/ Според описанието залепва отвори от куршуми до 8 мм.Следкато го сложих гуми не съм пукал, колата я продадох много отдавна. 2 от тези гуми са ми на ремаркето , което от 2002г седи в гража и не е ползвано, а гумите не са омекнали.
Чудото е на бившият ВПК. Казва се "Long Way" . Имам запазено1 празно шишенце.Производител е бил АОЗТ "Юнона", ако все още съществува.
Бях много доволен. Много по-късно излязоха тези с бутилките с въздух.
Иначе за пробита гума знам - само лепенка с стебло или подложка, които се монтират от вътрешната страна и вулканизират. Тампоните отпускат - те са временно решение.
Чудото е на бившият ВПК. Казва се "Long Way" . Имам запазено1 празно шишенце.Производител е бил АОЗТ "Юнона", ако все още съществува.
Бях много доволен. Много по-късно излязоха тези с бутилките с въздух.
Иначе за пробита гума знам - само лепенка с стебло или подложка, които се монтират от вътрешната страна и вулканизират. Тампоните отпускат - те са временно решение.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта