Неееее
точно това искам да кажа, че е нелепо да се твърди, че гумата дърпа по посока на ивицата
Изобщо в крайна сметка искам да кажа, че
ПОВЕДЕНИЕТО НА ГУМАТА КАКТО И НЕЙНИТЕ КАЧЕСТВА НЯМАТ НИЩО ОБЩО С ЦВЕТНИТЕ ИВИЦИ.
Защото виж brabus какво написа по-горе
"
Още нещо за ивиците.
Ако гумите са монтирани като на снимката, колата има склонност да дърпа в посока на ивицата.
Това е правилния монтаж. "
Това според мен не е вярно.
За цветните ивици върху гумите
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
feb написа:Нещо не те разбрах.
Да не би да твърдиш, че асиметричните гуми дърпат нанякъде ....
Да това твърди и е напълно прав..
Асиметричните гуми изхвърлят по различен начин вода от лявата и от дясната си част. Неправилно поставяне на такава гума /колегите от Мотоексперт ми бяха разменили за около 200 км дв гуми, та требеше да им набивам канчето като видях../ може да доведе до неочаквано поведение на пътя, особенно на мокро...
Да не говорим, че ти обръщат и графер'а!!!!!
Та за това гумите ако си нямат надпис коя е наляво коя е надясно имат посока на въртене указана от производителя..
А по въпроса за червената лента.. Колега говоря само за една плътна дебела лента по средата на гумата....
Убеден съм, че в магазина, надали ще видиш такава гума.!
- chukov
- Мнения: 165
- Регистриран на: Пон 27 мар 2006 15:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дряново
- Контакти:
Човек
зимните гуми повечето са с посока
Има и асиметрични шарки но и на тях ако не е указана посоката е оказана коя част е вътрешна и коя външна
Никой не говори за обръщане на гумите
Казвам просто, че цветните ивици не указват посоката, в която трябва да се монтира гумата. Повярвай ми виждам много гуми всеки ден
Имаме в склада над 100 различни модела на 5 марки производители
Не знам какво значи "дърпане по посока на ивицата"
Ивицата не указва никаква посока и затова преди малко ходих до складовете да направя двете снимки за да докажа това.
Прав си, че в никакъв случай гума не трябва да се обръща в ралична посока или да се монтира с обърната страна. Затова нека всеки да гледа внимателно като купува как ги поставят, защото много млади момчета по гумаджийниците или си нямат хабер или не обръщат сериозно внимание в бързината.
зимните гуми повечето са с посока
Има и асиметрични шарки но и на тях ако не е указана посоката е оказана коя част е вътрешна и коя външна
Никой не говори за обръщане на гумите
Казвам просто, че цветните ивици не указват посоката, в която трябва да се монтира гумата. Повярвай ми виждам много гуми всеки ден
Имаме в склада над 100 различни модела на 5 марки производители
Не знам какво значи "дърпане по посока на ивицата"
Ивицата не указва никаква посока и затова преди малко ходих до складовете да направя двете снимки за да докажа това.
Прав си, че в никакъв случай гума не трябва да се обръща в ралична посока или да се монтира с обърната страна. Затова нека всеки да гледа внимателно като купува как ги поставят, защото много млади момчета по гумаджийниците или си нямат хабер или не обръщат сериозно внимание в бързината.
chukov написа:Неееее
точно това искам да кажа, че е нелепо да се твърди, че гумата дърпа по посока на ивицата
Изобщо в крайна сметка искам да кажа, че
ПОВЕДЕНИЕТО НА ГУМАТА КАКТО И НЕЙНИТЕ КАЧЕСТВА НЯМАТ НИЩО ОБЩО С ЦВЕТНИТЕ ИВИЦИ.
Защото виж brabus какво написа по-горе
"
Още нещо за ивиците.
Ако гумите са монтирани като на снимката, колата има склонност да дърпа в посока на ивицата.
Това е правилния монтаж. "
Това според мен не е вярно.
Не четеш всичко.

Питах brum, а не теб!

wili98 написа:feb написа:Нещо не те разбрах.
Да не би да твърдиш, че асиметричните гуми дърпат нанякъде ....
Да това твърди и е напълно прав..
Асиметричните гуми изхвърлят по различен начин вода от лявата и от дясната си част. Неправилно поставяне на такава гума /колегите от Мотоексперт ми бяха разменили за около 200 км дв гуми, та требеше да им набивам канчето като видях../ може да доведе до неочаквано поведение на пътя, особенно на мокро...
Да не говорим, че ти обръщат и графер'а!!!!!
Та за това гумите ако си нямат надпис коя е наляво коя е надясно имат посока на въртене указана от производителя..
А по въпроса за червената лента.. Колега говоря само за една плътна дебела лента по средата на гумата....
Убеден съм, че в магазина, надали ще видиш такава гума.!
Напълно прав е друг път!
Вредещайн Хайтрак!
Асиметрични с посока!
Демек и двете ми гледат в една и съща посока!
Смяташ ли, че предницата ми дърпа нанякъде?
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
feb написа:Напълно прав е друг път!
Вредещайн Хайтрак!
Асиметрични с посока!
Гледат в една и съща посока, защото ти не си погледнал.. я погледни по-внимателно, примерно, че далечните шарки, са от вътре/вън спрямо автомобила...това в една посока ли е..
Не казвам че ще дърпат на страни.... не толкова че да го усетип ако са разменени.. поне аз не съм го усешал..
Но ако не са монтирани според указанието за посока или за външна вътрешна страна, това значи, че им е обърнат граифера..!! ха помисли си малко за да видиш това какво влияние оказва..
хинт:зимна гума.!!! ако не може да изхвърля снега, все едно си с летна..
да не говорим, че се нарушава структурата на граифера за норматив..
еле па да не говорим, за шума който издава.. с две думи.. има огромно значение. да е монтирана като хората...
А по въпроса със шарките, и аз не съм сигурен, че точно те указват начина на монтаж на гумата..!
Само да допълня, че производителите произвеждат, и още как различни типове гуми... с една марка
Пример гумите с които излизат автомобилите, много често са някакви не-толкова читави колкото ако си ги купиш в магазина..
Поне 2-3 гумаджии са ми го казвали това по повод оплаквания от старите ми гуми...
- chukov
- Мнения: 165
- Регистриран на: Пон 27 мар 2006 15:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дряново
- Контакти:
ПОСЛЕДНО
Ивиците нямат никакво отношение към посоката и начина на монтиране на гумата.
Това за гумите, с които излизат колите не е вярно.
Много често гумаджиите като видят един по-деликатен случай с някой автомобил и веднага тая легенда се разпространява навсякъде и важи за всичко.
Как си преставяте например хомологация на YOKOHAMA за Астън Мартин Ванкуиш да е по-калпава от продаваната в магазина.
Нали се удря по реномето и на проиаводителя на автомобила заради избора на стандартното оборудване на колата.
Ивиците нямат никакво отношение към посоката и начина на монтиране на гумата.
Това за гумите, с които излизат колите не е вярно.
Много често гумаджиите като видят един по-деликатен случай с някой автомобил и веднага тая легенда се разпространява навсякъде и важи за всичко.
Как си преставяте например хомологация на YOKOHAMA за Астън Мартин Ванкуиш да е по-калпава от продаваната в магазина.
Нали се удря по реномето и на проиаводителя на автомобила заради избора на стандартното оборудване на колата.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Може и да няма:
Колата ми излезе с GY GT2, при 140 вибрации във волана.. при при 135 и при 145 перфектна.. ама 140 не може...
Сменям гумичките.. и колата заспива от 0 до 180
Може и made in Turchalan да е виновно.. но факт..
А по въпроса за червената ивица в багажника на резервната, съм го виждал на няколко автота различни марки....
Има колеги с достатъчно нови таратайки.. да споделят
Колата ми излезе с GY GT2, при 140 вибрации във волана.. при при 135 и при 145 перфектна.. ама 140 не може...
Сменям гумичките.. и колата заспива от 0 до 180

Може и made in Turchalan да е виновно.. но факт..
А по въпроса за червената ивица в багажника на резервната, съм го виждал на няколко автота различни марки....
Има колеги с достатъчно нови таратайки.. да споделят
- chukov
- Мнения: 165
- Регистриран на: Пон 27 мар 2006 15:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дряново
- Контакти:
wili98 написа:Може и да няма:
Колата ми излезе с GY GT2, при 140 вибрации във волана.. при при 135 и при 145 перфектна.. ама 140 не може...
Сменям гумичките.. и колата заспива от 0 до 180
Може и made in Turchalan да е виновно.. но факт..
А по въпроса за червената ивица в багажника на резервната, съм го виждал на няколко автота различни марки....
Има колеги с достатъчно нови таратайки.. да споделят
Да бе ама може и да не ти е направен добър баланс
По форумите е пълно с хора, дето са патили по подобен начин
Ходят на едни и същи гумаджии и все им обясняват как са им криви джантите и как не могат да им се балансират гумите.
Който има желание може да опита да си балансира някъде гума и да отиде да я погледне на 2-3 други машини и да види какво ще покажат.
Ако навсякъде са еднакви резултатите черпя бира с 4 кебапчета
Виж и с какъв скоростен индекс са гумите
По-вероятно е колата да излезе производствено оборудвана с по нисък клас (като модел имам предвид) гуми, всесезонни или симетрична шарка. Но да има разлика в качеството на един и същ модел гуми с еднакви параметри не ми се вярва.
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Сега...да си призная тотално се обърках. Само да вметна, че онези гуми на снимката, която сложиш с ивиците и монтажа е много примерна (просто не гледайте грайфера).
Та да продължа..Чуков (не се заяждам, не го разбирай така), ако гумата е асиметрична (никога не съм ги наричал несиметрични) и на нея много добре знам, че има външно и вътрешно означение. Но се съгласи, че тази гума има значение дали ще я монтираш лява или дясна, просто се обръща посоката на грайфера (протектора). Въпросът ми е (той е само за асиметричните гуми) имали тогава при тях означение лява, дясна. Не би ли трябвало да се продават комплект 4 (2 леви + 2 десни). Защото примерно YOKOHAMA-та, която си дал за пример нали се сещаш, че като я обърна от едната страна каналите стават в съвсем друга посока. Според мен и колата ще се държи на мокро (на сухо едвали ще се усети толкова) различно отляво и отдясно. Може и да бъркам. Наистина чакам отговор (никога не съм харесвал асиметрични гуми с тази тема разбрах защо)
Та да продължа..Чуков (не се заяждам, не го разбирай така), ако гумата е асиметрична (никога не съм ги наричал несиметрични) и на нея много добре знам, че има външно и вътрешно означение. Но се съгласи, че тази гума има значение дали ще я монтираш лява или дясна, просто се обръща посоката на грайфера (протектора). Въпросът ми е (той е само за асиметричните гуми) имали тогава при тях означение лява, дясна. Не би ли трябвало да се продават комплект 4 (2 леви + 2 десни). Защото примерно YOKOHAMA-та, която си дал за пример нали се сещаш, че като я обърна от едната страна каналите стават в съвсем друга посока. Според мен и колата ще се държи на мокро (на сухо едвали ще се усети толкова) различно отляво и отдясно. Може и да бъркам. Наистина чакам отговор (никога не съм харесвал асиметрични гуми с тази тема разбрах защо)

Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 97 госта