Stoi написа:Интересува ме точния принцип и логика по която борд компютъра на GOLF3 GTI да речем смята средния разход. Взимат се изминатите километри..това ясно, но как определя къличеството изразходвано гориво ? В моя случай след поставяне на газов инжекцион борд компютъра продължава да си смята разхода, като дори се завиши спрямо предишните норми на бензин. Следователно не мери дебита на бензина а нещо друго...какво ?
мери дебита по инжекторното време. Караш я явно с малко по-бедна смес на газ, ламбдата я отчита и ЕКУ-то реагира, увеличавайки инжекторното време и затова ти отчита по-голям разход на бордовия. ЕКУ-то незнае че колата има газ, продължава да управлява дюзите макар че са прекъснати. При богата смес на газ, отчита по-малко.
Как мислиш че отчита в принудителен празен ход 0.0/100
Всякакви вакууми са на всмукателния колектор след дросела- при затворен дросел( работа на празен ход) вакуума е най-голям, при макс. отворен дросел налягането почти се изравнява с атмосферното, т.е. почти няма вакуум.