Правилна експлоатация на двигателя

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Пет 23 юни 2006 17:41


ACCELERATOR написа:Двигателя си има оптимални обороти, и обикновено точно при тези обороти е максималния въртящ момент. При дизелите, те са около 2400, при бензините - около 3500-4000 (зависи от двигателя). Така че е хубаво да се държи в този диапазон, +/_ 500 оборота. Когато обаче мотора не е е загрял, е хубаво да се кара на по-ниски обороти. Например при студен двигател на БМВ, червеният сектор му започва след 3500 оборота, говорим за БЕНЗИН! След това, със загряването на мотора, червеното малко по малко изчезва, докато си застане както е нормално след 6500 оборота.

Общо взето оборотите, в които двигателят има максимален въртящ момент, са хем най-икономични, хем и двигателя се чувства най-добре в тях.

Това мисля, че е много добро като инфо и аз споделям това мнение.




Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Пет 23 юни 2006 18:11


Dan4ote написа:
ACCELERATOR написа:Двигателя си има оптимални обороти, и обикновено точно при тези обороти е максималния въртящ момент. При дизелите, те са около 2400, при бензините - около 3500-4000 (зависи от двигателя). Така че е хубаво да се държи в този диапазон, +/_ 500 оборота. Когато обаче мотора не е е загрял, е хубаво да се кара на по-ниски обороти. Например при студен двигател на БМВ, червеният сектор му започва след 3500 оборота, говорим за БЕНЗИН! След това, със загряването на мотора, червеното малко по малко изчезва, докато си застане както е нормално след 6500 оборота.

Общо взето оборотите, в които двигателят има максимален въртящ момент, са хем най-икономични, хем и двигателя се чувства най-добре в тях.

Това мисля, че е много добро като инфо и аз споделям това мнение.


И аз точно това щах да напиша, но ме изпревари коуегата - абсурдно е мнението, че колкото по-студена е колата, толкова по-високи трябва да са оборотите, за да било смазването по-добро... глупости. От БМВ даже са го направили като хората - с променливия червен сектор на по-новите модели, което направо ми пълни душата... :bowdown


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Пет 23 юни 2006 18:33


Най-голямото износване е големи обороти и студен мотор, но пък може тогава да върви колата повече.


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Съб 24 юни 2006 18:49


до колко студен мотор-според мен като мине 70 градуса си е напълно загрял и може да се кара както душа сака.


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Съб 24 юни 2006 20:12


Все пак зависи и какво целиш от по-малкото износване на двигателя, ако той е на малко километри /примерно 100к-200к/, колата е на 10 години, а ти въртиш по 15к на година, то при всички положения колата ще изгние преди да се скапе двигателя. Така, че не виждам смисъл да го мислиш двигателя. Виж ако си на 300к км и мислиш още 10 години да я караш тази кола наистина може да се замислиш за правилната експлоатация на двигателя :wink:


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Съб 24 юни 2006 22:57


dmitko написа:Все пак зависи и какво целиш от по-малкото износване на двигателя, ако той е на малко километри /примерно 100к-200к/, колата е на 10 години, а ти въртиш по 15к на година, то при всички положения колата ще изгние преди да се скапе двигателя. Така, че не виждам смисъл да го мислиш двигателя. Виж ако си на 300к км и мислиш още 10 години да я караш тази кола наистина може да се замислиш за правилната експлоатация на двигателя :wink:

Един пич дето си кара колата супер зверски (А6 2004) му викам "бате ти й разказваш играта, а той ми вика - нема цел живот да я карам, неколко години и айде друга"


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Нед 25 юни 2006 8:15


:heavymetal: ;)


Потребителски аватар
Mega
Мнения: 444
Регистриран на: Чет 01 юли 2004 17:11
Автомобил: VW Bora 1.8 - 4Motion
Двигател: AGN - 125
Местоположение: София
Контакти:

Рецепатата ...

Мнениеот Mega » Нед 25 юни 2006 11:31


Рецептата е много добри масла и консумативи и газ до ламарината ;)
Добре гледаният и подсигурен двигател от ръчка не се плаши ;))


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Re: Рецепатата ...

Мнениеот Dan4ote » Пон 26 юни 2006 23:46


Mega написа:Рецептата е много добри масла и консумативи и газ до ламарината ;)
Добре гледаният и подсигурен двигател от ръчка не се плаши ;))

:да:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта