ACCELERATOR написа:Двигателя си има оптимални обороти, и обикновено точно при тези обороти е максималния въртящ момент. При дизелите, те са около 2400, при бензините - около 3500-4000 (зависи от двигателя). Така че е хубаво да се държи в този диапазон, +/_ 500 оборота. Когато обаче мотора не е е загрял, е хубаво да се кара на по-ниски обороти. Например при студен двигател на БМВ, червеният сектор му започва след 3500 оборота, говорим за БЕНЗИН! След това, със загряването на мотора, червеното малко по малко изчезва, докато си застане както е нормално след 6500 оборота.
Общо взето оборотите, в които двигателят има максимален въртящ момент, са хем най-икономични, хем и двигателя се чувства най-добре в тях.
Това мисля, че е много добро като инфо и аз споделям това мнение.