
Защо зимните гуми трябва да са по-тесни от предписаните?
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Значи ли това, че се практикува да се наушава предписанието на производителя, и да се сложи на пасатор 175/80R14 ? по този начин може да се каже, че ще бъдем "по католици и от папата" даже
и гумите хем ще получат извънаредно "нютони на кв см" , нем ще копаят дълбоко.... и все пак немеца е записал 185 минимално......

- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
И аз съм за - да се спазват предписанията на производителя.
По-тесни да, ама 175 за пасатора са прекалено тесни. На сух път /добро сцепление/ при остър завой с голямо натоварване по-тясната гума може да се усучи от тежеста и натоварването вместо да преплъзне и поднесе, предполагам, че това са взели в предвид, като са дали минимална за Пасата ширина 185.
По-тесни да, ама 175 за пасатора са прекалено тесни. На сух път /добро сцепление/ при остър завой с голямо натоварване по-тясната гума може да се усучи от тежеста и натоварването вместо да преплъзне и поднесе, предполагам, че това са взели в предвид, като са дали минимална за Пасата ширина 185.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Заради това трябва да е.Все пак гумаджии ми казаха,че може да се сложи 175 на джанта 6J.но това е вече като минимум.Иначе всяка гума си има максимален товар.Карах преди Едни Нокиан-и 13-ски 175 максимум натоварване на гума им беше 475кг.Спокойно ще понесат Пасат-а,дори и с пълен товар.Между другото колко му е теглото и колко максимално допустимото,ей така за идеята питам?
- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Всичко си е въпрос на избор и желание за постигане на определен ефект- тоест какво искаш от гумите! Според мен минималния посочен размер в случая е най-подходящия! 185-цата не е най-тънката гума, но...... колата не е от най-леките; няма да се кара само на сняг; ще трябва и да спира .......... А и не на последно място- по дълъг живот на гумата! Ако някой не вярва - мога да обясня!!!! 

- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
И аз понеже изпълнявам предписанията на завода, от трите възможности 185/65,195/60 и 205/..., за зимата избирам най-тесните 185/65 :lol: Комбито с пълен товар е 1820кг.
Хората са правили хиляди тестове и са избрали оптималния вариант.
Но ако някой живее някъде на вила и непрекъснато трябва да рови в снега може да си сложи по-тесни гуми.Всяко решение изисква някакви компромиси.Въпроса е като кормува да се съобразява с възможностите на колата си.
Хората са правили хиляди тестове и са избрали оптималния вариант.
Но ако някой живее някъде на вила и непрекъснато трябва да рови в снега може да си сложи по-тесни гуми.Всяко решение изисква някакви компромиси.Въпроса е като кормува да се съобразява с възможностите на колата си.
- alien1
- Мнения: 339
- Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Моя Пасат го взех миналото лято със зимни Ласа 175/70/14. Карах го цяло лято с тях, а миналата зима си взех и 2 нови зимни за отпред същия размер и така го карах. Не съм усетил колата нестабилна или нещо такова. Чак това лято си взех 185/65/14 колкото е предписал производителя ама разлика особена пак не усетих...
- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
...
Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 22:11, променено общо 1 път.
- mtonchev
- Мнения: 17
- Регистриран на: Нед 29 окт 2006 12:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Мисля, че германците като дават предписание за зимни гуми имат предвид, че колата се кара не толкова на сняг, а при ниска температура. Все пак при тях снегопочистването не е както при нас. При всички положения ако караш при -10С на почистен път е по-добре гумата да е по-широка за по-добро сцепление. Ако си на сняг там вече... А на горната снимка гумите са тесни, но си имат и шипове, нали?
- 20vTurbo
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
- Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
- Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
- Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
- Контакти:
mtonchev написа:... А на горната снимка гумите са тесни, но си имат и шипове, нали?
Е и? В интерес на истината шиповете са противопоказни на разчистен път така или иначе ...
Говорим принципно за зимни гуми на сняг и лед. А това дали пътят бил разчистен и дали собственика решил да кара до Август с такива гуми е друг въпрос.
Аз не мисля че на ADAC тестовете за зимни гуми се правят на сухи разчистени пътища.
- MITKO_DVD
- Мнения: 6383
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
Стиви Джи написа:Защото тежестта на колата се концентрира върху по-малка площ и натиска повече, докато стигнеш до твърда почва. Иначе ако си в пряспа широките гуми са като снегоходки - стоиш си отгоре и въртиш на едно място.
Мой познат офф-роуд маниак ми е казвал - в сняг и кал - тесни гуми, в пясък - широки и меки.

Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 95 госта