Разлика м-у RP и ABS двигатели

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1031
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Чет 12 окт 2006 16:20


Чакай сега, да не би да искаш да ми кажеш, че при RP-то няма ЕКУ?
Моно Мотроник е подобрена версия на Моно Джетроник - и двете се командват от компютъра, нещо се бъркаш.




Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7957
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Чет 12 окт 2006 16:29


Tyan написа:с някаква транзисторна система беше ... сравнете им бобините и ще разберете ....идеята е че контрола на запалването в мотроника е в ЕКУ-то



контрол на запалване ...... дърпане на центровка ...ехооо.......
да и двете имат еку ...Еку на РП команди само инжектора, следи тпс, ламбда, помпа,температура на входящия и още някой датчик ....... и си дърпа центровката с вакуми и транзисторини шитни .......

мотроника също цъка инжектора, тпс, ламбда. температура, гор. попма и други, но функциите по запалването са вградени в Еку... говори си с бобината смята си ... няма вакуми


Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил: Wv golf 5 +
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Мнениеот MobilLife » Чет 12 окт 2006 16:49


Няма такова чудо 94 год с АБС :shock ЕЕЕЕЕ може ако му е издънен мотора и е сменен с РП.....А и неможе АБС да работи с друга инжекция освен Мономотроник.


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Чет 12 окт 2006 17:27


Като изключим електрониката за управление на впръскването, ето други основни разлики:

ABS спрямо RP

степен на сгъстяване- 10 към 9

макс.върт.момент/об. - 145/2500 към 142/2600

макс.мощност/об. - 90/5500 към 90/5400

разход гориво градско - 10,4 л към 11,7 л
за седан/100 км


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Чет 12 окт 2006 17:31


Tyan написа:Е леко да не си с моно мотроник щом си RP ;) мотроника е близък до джетроника, но за разлика от него има електронен контрол на запалването......


Да точно това искам да ти кажа, че съм с
1. RP - номера на двигателя ми почва с тези 2 букви
2. Мономотроник - предварението се контролира от компютъра - нямам вакумна приставка към делкото


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7957
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Чет 12 окт 2006 17:38


абе друже.... РП са с моно джетроник и са с транзисторно запалване и вакум регулатори .... как да го нарисувам че да ме разберете .... ако са ти сменяни карантиите по мотора това е друг въпрос

http://www.boschautoparts.co.uk/pcPetr11_5.html

Mono Motronic is as per mono-jetronic but also includes ignition functions into the electronic control unit.


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Чет 12 окт 2006 17:53


Mono Motronic is as per mono-jetronic but also includes ignition functions into the electronic control unit.


Аз горе долу знам кво е мономотроник , само не разбрах с какво това изречение ти подсказва че RP двигател трябва да са му сменяни карантиите за да бъде с мономотроник. Просто типа на двигателя е едно нещо , а под-вида на системата за запалване и впръскване е друго. Верно и двата вида на компа са за моно, просто са различни модификации.
Нищо не пречи на RP двигател да се сложи запалване управлявано от моно-мотроника
Не видях къде е противоречието.

http://www.audi-club.kiev.ua/publicatio ... s/plain225 :

RP и PM - это один и тот же двигатель 1.8 л 90 л.с., только RP ставился на Пассаты и Гольфы(поперечно), а PM на А80(продольно), соответственно имеются различия в конструкции кое-какой обвески(типа расположения корпуса воздушного фильтра и его формы) естественно другой крепеж коробки. В зависимости от года выпуска различается тип Блока управления MonoJetronic до 1991 и MonoMotronic с 03.91


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Чет 12 окт 2006 17:57


При РП хидравлика е вързана по различен начин и има ремък и за нея имам приятел с такъв мотор и ги гледахме точно по тая причина да разберем какви са разликите м/у тях това, е което лично аз забелязах.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7957
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Чет 12 окт 2006 18:40


ОХ боже, като впръскване на горивото са еднакви 1:1 .... метода за контрол на запалването е различен на двата мотора ..... Ако двигателя ти е РП значи е с моно-джетроник .... не е с моно-мотроник ....... с моно мотроник при VW са:
ABD,ABU,AEA,AAM,ANN,ABS,ANP,ADZ,ACC

.... освен някакъв ултра рядък мотор да имаш :) не ми се вярва обаче ;) по скоро са му сменяни карантиите :) действително нищо не пречи на РП да се сложи моно мотроник .... но така той се превръща в ABS мотор :)

Последна промяна от Tyan на Чет 12 окт 2006 18:58, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zdravko_1
предупреждение за БАН
Мнения: 153
Регистриран на: Чет 07 сеп 2006 14:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот zdravko_1 » Чет 12 окт 2006 18:56


Не мога да разбера дали е сменяван двигателя но на PASSAT комби 94 год. двигателя е RP по талон.Как със сигурност да разбера какъв е. Ивъзможно ли е да си е така заводски


Потребителски аватар
zdravko_1
предупреждение за БАН
Мнения: 153
Регистриран на: Чет 07 сеп 2006 14:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот zdravko_1 » Чет 12 окт 2006 18:58


P.S пасата ми е B4 :037:


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7957
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Чет 12 окт 2006 18:59


абсурд... :) ако е сменян блока на мотора с блок от РП, където е номера може...... те са еднакви


Потребителски аватар
zdravko_1
предупреждение за БАН
Мнения: 153
Регистриран на: Чет 07 сеп 2006 14:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот zdravko_1 » Чет 12 окт 2006 19:12


http://snimka.bg/album.php?album_id=69542 това е казвайте


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7957
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Чет 12 окт 2006 19:16


Чист абс/аам на вид е това .... ако някой снима рп ще бъда така добър да ви покажа разликите :)


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Чет 12 окт 2006 19:30


zdravko_1 написа: ... И възможно ли е да си е така заводски


Не не е възможно :!: , на В4 се слага ABS и ААМ, дори на по-стария Пасат в периода след 1992 год мисля, че също няма RP а ABS.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта