Днес дочух една клюка от "ДАИ"

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
santo_trafficante
Мнения: 7159
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот santo_trafficante » Сря 25 окт 2006 9:02


wili98 написа:крайно време беше..
Трябва да има контрол..
който не покрива нормите .. плаща по-дебело.

така ще ни "запука" за екологията..
Ако се окаже, че катализатора ти пести 50-60 кинта данък годишно.. не виждам причина да не си сложиш..

А и това е само началото..

Кофти е че сме българия, срещу "нещо за почерпка" ще му намерят цаката.
абе Вили мисля че няма да е 50/60лв само за еколкогията без катализатор :wink: ще си проверяват за катализатори и няма да може без тях като по "белите" държави "без" не става изобщо и колата е без преглед!!!




Потребителски аватар
rojo
Мнения: 318
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 11:44
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот rojo » Сря 25 окт 2006 9:07


wili98 написа:Трябва да има контрол..
който не покрива нормите .. плаща по-дебело.

така ще ни "запука" за екологията..
Ако се окаже, че катализатора ти пести 50-60 кинта данък годишно.. не виждам причина да не си сложиш..


Мисля, че пак се борим с по-малкия дявол. Екологията и природата на България много повече страдат от заводи, непокриващи еко нормите, сметища, съществуващи на произволни места. Например по пътя на влака от София към Плевен на много места се виждат купища боклуци, а също населени места, които са придобили странен цвят на сградите, заради развиващата се наблизо промишленост. Примерно в с. Петревене, мисля че беше, заради циментодобив покривите на сградите са побелели, или в Елисейна заради въглища или добив на руда малко ми тъмнеят фасадите и покривите на сградите. Да не говорим и за незаконните строежи, особено тези, които се започват в защитени местности от закона като Иракли (слава Богу там ги спряха, но май успяха да посъсипят мястото с багерите си).
Не е лошо да сме в евро нормите, но множко ще дойде на много хора да си плащат евро данъците, винетките и застраховките и да отделят 120лв. май казахте за катализатор със сегашните си заплати.
И естествено по-лесно е да накраш обикновения човек да си плати за нещо, отколото голяма компания да си спре дейността или да си плати глобата на държавата, вместо да използва доказни корупционни схеми :( .


Потребителски аватар
santo_trafficante
Мнения: 7159
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот santo_trafficante » Сря 25 окт 2006 9:12


rojo написа:И естествено по-лесно е да накраш обикновения човек да си плати за нещо, отколото голяма компания да си спре дейността или да си плати глобата на държавата, вместо да използва доказни корупционни схеми :( .
ми много ясно по лесно :wink: като ти бръкнат в джоба няколко пъти сам ще си сложиш кат. или ще смениш колата с по нова :D


Потребителски аватар
zaro
Мнения: 2035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zaro » Сря 25 окт 2006 9:41


rojo написа:.............. .


Точно там за кадето говориш покривите на по-новите къщи не са бели, а и тези с белите покриви никога няма да трябва да сменят керемиди. Това са отживелици. Не си мислете че точно големите предприятия никои не ги следи. Там е много строг контрола. Това че има боклуци по този път който казваш не значи че са си ги хвърлили тези дето въвеждат гореспоменатите мобилни станции, ами са си ги хвърлили хората.
Аз съм твърдо за, ако става дума за ДАЙ. Мисля че е крайно време да престанеме да купуваме трошките на германците ( говоря за стари камиони, за леки автомобили не искам да коментирам :) ), в германия искат ЕКО норми, еко незнам си какво и в следващия момент чвече като не могат да си ги карат там айде в България - и започваме ние да им дишаме пушилките. Много мразя да настигна някоя ЕВРОПА на някой лек байр и да карам с 20 до удобно място за изпреварване след завоя, да и дишам пушилките и да се притеснявам дали някой няма да ме изпука отзад понеже няма и да ме види в дима:) :) Специално за тежкотоварните машини трябва да се затегне контрола, защото стават доста инциденти. Колкото и да ми е неприятно и колкото и да е неприятно за много хора неможе да си позволиме по улиците да се движат машини натоварени със по 30+ тона със гуми на по 20 години, изтъркани и изгорели, със заминали мотори и спирачки и прочие.

А пък не искам да ви споменавам за Румънците колко са по добре от нас :) :) :) :) Знам един техен завод, дето трови половин България и половин Румъния, та нашите автомобили направо не са проблем спрямо него.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Сря 25 окт 2006 9:50


Като минавах на преглед тоя като бучна мерилото за газове в дупето на вентото и като даде газ пак си беше в нормите......


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 25 окт 2006 10:02


важното е, че трябва да се почне от някъде...
Заводите им късат трътките... и си плащат, и пак си цапат и си плащат..и после "изберете българското"...

абе темата е широка.. но при всички положения трябва да има такива норми, и контрол върху спазването им!


Потребителски аватар
rojo
Мнения: 318
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 11:44
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот rojo » Сря 25 окт 2006 10:03


zaro написа:...

Не оспорвам, че е добре и трябва колите особено товарните и фирмени автомобили да покриват определени еко и евро норми. Просто твърдя, че е по-малкото зло липсата на катализатор на лек автомобил в сравнение с това, което съм изброил.

wili98 написа:важното е, че трябва да се почне от някъде...
Заводите им късат трътките... и си плащат, и пак си цапат и си плащат..и после "изберете българското"...

абе темата е широка.. но при всички положения трябва да има такива норми, и контрол върху спазването им!

:да:


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Сря 25 окт 2006 12:08


zaro написа:Не си мислете че точно големите предприятия никои не ги следи. Там е много строг контрола....


Само да питам - ходил ли си в коксохима в Кремиковци?
Като идеш и добиеш впечатления, може да поговорим... :D


А по темата с газовете едно нещо винаги ме е учудвало - защо при ГТП на колите с АГУ изгорелите газове се измерват на бензин? :roll:


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Сря 25 окт 2006 12:11


wili98 написа:абе темата е широка.. но при всички положения трябва да има такива норми, и контрол върху спазването им!


Напълно ЗА! Все пак нашите деца утре ще живеят в тази държава.....стига само да не опорочат и тази по принцип добра идея....


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Сря 25 окт 2006 12:25


Аз не мисля, че 50-60лв, че дори и 150лв разлика в данъка биха ме принудили да сложа катализатор. Една проста сметка - катализатора качва разхода поне с 5% (даже повече, но да кажем, че е толкова). На месец давам по 200лв за нафта, т.е. ако съм с катализатор, ще харчи повече, и ще давам по 10лв отгоре. 12х10 = 120. Че и колата ми ще е по-спъната. Да не говорим самия катализатор колко струва.
Според мен главния източник на замърсявания в България са ТЕЦ-овете, Кремиковци, циментовите заводи, и Нефтохим. Газовете от колите, колкото и да са много, са една нищожна плюнка в сравнение с това, което бълват тези заводи.


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Сря 25 окт 2006 12:41


акселератора е донякъде прав, Кремиковци плаща всеки месец 15 000 глоба и пак работи ужасно мръсно...а и не забравяйте че караме вече само с безоловен бензин, който е много по-малко вреден


Потребителски аватар
веско
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 09 мар 2006 15:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: бургас

Мнениеот веско » Сря 25 окт 2006 14:02


Ами то си има лесно на всичко, но е въпрос на желание (и вероятно на лобизъм). Ако санкцията за неспазване на еко нормите се увеличава всеки следващ път с 50% (например) и кремиковци ще си сложи катализатор :twisted: и лятото като чакаме по кръстовищата няма да сме пред припадък. Щото всички ще са с такива джаджи.


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Сря 25 окт 2006 14:14


Аз само да питам :oops: , ние не продадохме ли скоро свободно пространство чист въздух (или нещо подобно) на някакъв форум в Япония?


Потребителски аватар
Boxer
Мнения: 151
Регистриран на: Нед 06 мар 2005 0:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boxer » Сря 25 окт 2006 14:28


Това звучи направо смехотворно на фона на всички пушещи/разпиляващи чакъл и пръст самосвали, бетоновози, кранове, икаруси и т.н. товарни бракми, които са плъзнали из цяла София :roll: - аз лично не вярвам, че ще се реализира

Последна промяна от Boxer на Сря 25 окт 2006 14:31, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zaro
Мнения: 2035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zaro » Сря 25 окт 2006 14:31


Моля ви се господа, :)
В събота ходих във Сити център София, на 1вото подземно ниво спрях, слезнах, и докато стигна до врата ми прилоша. Хем има вентилация и прочие. Ами лятото по кръстовищата :) Те нормите си ги има, просто не се спазват.

П.П. Аз си направих голфетката, сутринта си я взех, нито пуши, газовете са и в нормите всичко ток и жица, че до вчера и аз им побърквах апаратчетата:)

:oops: :oops: :oops:
Та се сетих за прост пример. Затваряме в един гараж една колица на години без катализатор и така нататъка, затваряме в същия гараж едно пежо 205 HDI на 2 години (произволно, но не на 300к километра), оставяме ги да поработят 15 минути ( средно толкова ми трябва да мина през едно натоварено кръстовище в софия и проверяваме след това каде ще ни стане по лошо :)
За мен лично в глобален мащаб седят така нещата, самоче си затваряме децата си в този гараж.
Направете всичко от себе си и си понесете последиците и оставете собствениците на заводи да си понесат техните :)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 101 госта