Пищи ми ремъка, помагайте B4 1.9 ТДИ 1Z-РЕШЕНО

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Вто 31 окт 2006 23:22


Е колега честито.И ти си като мен.Остана само една шайба и тя е на коляновя вал.Като откачеш ремъка го овий около нея и я завърти на някоя страна и гледай как се върти в края а коляновия вал не върти.
Търсих един ден за 2.5 TDI и цената в тукашния дилър се оказа 602.40лв.Да толкова е.Честито.




Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dani_94 » Сря 01 ное 2006 17:27


Оказа се че фтулките в алуминиеата лапа са си отишли много отодавна и са протрили и болта.

Та сега нов болт, нови капачки и нови фтулки, които ги няма дори като оригинална част и трябва да се правят при стругар.


Потребителски аватар
Inch High
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 13 окт 2006 16:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Inch High » Сря 01 ное 2006 22:43


покажи снимки, че май и аз съм със същия проблем.

Къде ще ги правиш?


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dani_94 » Чет 02 ное 2006 4:25


За съжаление не мога да покажа сники защото вече всичко е направено, но мога да ти помогна със съвет какво да направиш та да не хвърлиш като мен по ''майстори'' и ненужни части над 100 лв.

Отиваш при твоят си майстор и сваляте цялата стойка. На нея се държи алтернатора и климатика, но за да стигнете до тях се махат почти всички маркучи на турбото и кулера. Като изпадне стойката тогава се отвива болта който е захванат с едно болтче на средата на пружинният механизъм. След това се отвива и самият пружинен механизъм, който се държи с два малко по голями болтчета за стойката и като се чука по болта от задната страна/от към механизма/ той излиза напред. Вътре в стойката лагерува на 2 доста дълги и тънки бронзови фтулки. Тях като резервна част ги няма трябва някой добър стругар да ти ги напреви, набие в стойката и райберова после на по новия болт, който го има само като ОРИГИНАЛНА част и струва 70 лева + двете капачки = 77.70 лв.

Дано съм ви бил в помощ с мойто що годе подробно описание :lol:

Успех


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Чет 02 ное 2006 9:44


Не разбрах кой болт струва 70 лв и от къде.И кой е този болт.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Чет 02 ное 2006 9:58


аз се сетих за механизма който колегата описва.Писал съм за този проблем....на вентото ми.
Но но се сещам за кой болт става въпрос.
А до колегата дето си е направил нови втулки......
И при мен бяха свършили тези втулки и лоста(механизма) беше започнал да яде от алуминиевото легло на стойката; направиха ми нови бронзови(много добър стругар), набиха ги, и след 4-5 месеца пак започна да свирука, да дрънка.
Оказва се най-вероятно, 4е цялата работа идва от напрежението което се предава от голямата шайба(AAZ мотор) когато се изметне.
Един от белезите за добър ТД мотор(AAZ със климатична стойка) или ТДИ се познават се познава по това дали пружинния механизъм(ролката) подскача.
При мен на Вентото подскачаше страшно.След смяна на тези втулки малко се пооправи но после пак се развали.
Решението - ако нямаш климатик, слагаш обикновенната стойка, сменяш алтернатора и заспива.Е, шайбата голямата продължава да си се люлее ама........това е.
Това вси4кото е за AAZ мотор, в някаква степен при 1Z е оправено - демпферната шайба е по-друга като материал - но съм виждал(като си търсех пасата тди) и 1Z със дрънкаща, подскачаща ролка.....
така 4е внимавайте......

П.С колегата гледам е с Ауди и затова му се е налагало да маха тръбите на кулера, щото мотора му е надлъжно разположен.
При VW-тата процедурата е доста по проста.....
просто за инфо го казвам


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dani_94 » Чет 02 ное 2006 10:14


Vasseto написа:Не разбрах кой болт струва 70 лв и от къде.И кой е този болт.


Това е един Г-образен болт на който отпред на Г-то се захваща ролката по която се движи ремъка, минава през алуминиевата стойка на климатика и алтернатора и влиза на четвърт в пружинният механизъм.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 02 ное 2006 12:09


WasteLand_TD написа:Един от белезите за добър ТД мотор(AAZ със климатична стойка) или ТДИ се познават се познава по това дали пружинния механизъм(ролката) подскача.

Какво значи ако подскача?


Потребителски аватар
Schwepsi
Мнения: 195
Регистриран на: Чет 22 сеп 2005 11:25
Автомобил: Golf 4 GTI
Двигател: ARL 2003
Местоположение: София

Мнениеот Schwepsi » Пон 06 ное 2006 13:35


При работещ мотор , като погледнеш от горе посока земята , самата ролк извършва колебателни движения в случая напред назад. И при мен е същото . Но аз си мисля ( а и така ми казаха) че е от пружината на въпросния успокоител ( рез. част в юнитреид -156 лв) цена без ролка , тя е 98 лв май толковва бяха.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 115 госта